گیمینگرویتی

ثبت نام

مایکروسافت انتظار داشت هزینه آوردن بازی Baldur’s Gate به گیم‌پس بسیار اندک باشد

به گزارش گیمین‌‌گرویتی، همانطور که مطلع هستید، نشت اطلاعاتی شدیدی از سوی دعوای حقوقی مایکروسافت با کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) اتفاق افتاد و اسناد ویرایش‌نشده‌ی بسیاری به روی سرورهای FTC آپلود شد. این اسناد شامل کنسول نسل بعدی مایکروسافت، برنامه‌ انتشار بازی‌های آینده‌ی بتسدا (Bethesda)، تمایل فیل اسپنسر (Phil Spencer) به خرید نینتندو، و موارد دیگر می‌شد.

 

به غیر از این‌ها، اطلاعات زیادی از پشت‌پرده گیم‌پس فاش شده است. احتمالاً جالب‌ترین آن، سندی از اواسط سال 2022 است که مایکروسافت هزینه‌ی درخواستی ناشران را در قبال قرار دادن بازی ‌خود در روز اول عرضه به روی سرویس حدس می‌زد. مایکروسافت هرگز به طول کامل درمورد انگیزه‌های مالی‌ فراهم شده برای ناشران اظهار نظر نکرده. به همین خاطر دیدن این ارقام جالب است. اما توجه داشته باشید که این ارقام صرفاً انتظارات مایکروسافت از رقم پیشنهادی ناشران است. در بسیاری از این موارد، این قراردادها به وقوع نپیوستند (ارقام به صورت میلیون دلار می‌باشند).

در صدر جدول، مایکروسافت انتظار داشت تا قیمت درخواستی برای بازی Star Wars: Jedi Survivor سیصد میلیون دلار، Suicide Squad: Kill the Justice Leauge صدوپنجاه میلیون دلار و Assassin’s Creed Mirage صد میلیون دلار باشد. البته در این موارد، هیچ یک از دو بازی استاروارز و اساسینز کرید در روز عرضه به سرویس راه پیدا نکردند، درحالی که هنوز تکلیف بازی Suicide Squad مشخص نیست. همچنین مشخص شد که مایکروسافت انتظار چه قیمتی را برای آوردن بازی‌های قدیمی‌تر محبوب را دارد. آن‌ها تخمین زده‌اند که برای بازی GTA V، تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) مبلغ 12 تا 15 میلیون دلار را برای هر ماه درخواست خواهد کرد.

همچنین، این لیست نشان می‌دهد درحالی که مایکروسافت انتظار داشت تا هزینه‌ی درخواستی بازی Suicide Squad در سال 2022، 250 میلیون دلار باشد، آن‌ها به طور تحقیرآمیزی فکر می‌کردند که می‌توانند بازی Baldur’s Gate را به قیمت 5 میلیون دلار به دست بیاورند و آن‌را یک بازی “درجه دوم RPG” توصیف می‌کردند. مایکروسافت قصد داشت تا بازی Baldur’s Gate را فقط به خاطر اینکه زودتر به روی سیستم خود عرضه کند، بدون داشتن اسپلت‌اسکرین به ایکس‌باکس سری‌اس بیاورد.

با خواندن ایمیل‌هایی که به همراه اسناد لو رفته بودند، می‌توان دریافت که تیم ایکس‌باکس با چالش‌های بزرگی برای پر نگه داشتن این سرویس دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. این کار آسانی نیست. فیل اسپنسر (Phil Spencer) درحالی که ایکس‌باکس به جز بازی Pentiment هیچ بازی انحصاری دیگری در سال 2022 نداشت، این وضعیت را “فاجعه” خوانده بود.

 

اگر شما می‌توانستید بازی‌های آینده سرویس را تعیین کنید، چه چیزهایی را انتخاب می‌کردید؟

 

همچنین، می‌توانید برای مطالعه نقد و بررسی بازی Baldur’s Gate کلیک کنید.

 

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *