گیمینگرویتی

ثبت نام

طراح ارشد Starfield: بعضی از پلیرها از توسعه بازی چیزی نمی‌دانند

به گزارش گیمین‌گرویتی، کارگردان هنری و طراح ارشد بازی Starfield، امیل پاگلیارولو (Emil Pagliarulo) فکر نمی‌کند که پلیرها واقعاً چگونگی ساخت یک بازی را درک کنند. در پستی طولانی در شبکه‌ی اجتماعی X (توییتر سابق)، این توسعه‌دهنده‌ی بازی استارفیلد متذکر شد که «پلیرها از واقعیت‌های ساخت بازی رها هستند».

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Starfield | ستاره‌ی جدید در آسمان بتسدا

 

پاگلیارولو بیان کرد:

 

خنده‌دار است که چگونه بعضی از پلیرها از واقعیت‌های توسعه‌ی بازی رها هستند، و با این حال آن‌ها کاملاً به مانند یک استاد حرف می‌زنند. من می‌توانم حدس بزنم که چه چیزهایی برای ساخت یک شکلات Hostess Twinkie لازم است، اما من در کارخانه‌ی آن کار نمی‌کنم، پس من چه کوفتی را می‌دانم؟

 

این پست در جواب به انتقادهای بازی Starfield از زمان عرضه‌ی خود در ماه سپتامبر منتشر شده است؛ بازی‌ای که قرار بود تا برای خیلی از افراد بازی سال باشد، تبدیل به بازی‌ای شده است که هرروز کم‌تر و کم‌تر مورد تحسین و تمجید قرار می‌گیرد؛ نقظه‌ای که پلیرها به سوی بازی‌ای که استودیوی بستدا (Bethesda) به عنوان یک بازی بی‌پایان بازارگرمی کرده بود، حرکت می‌کنند.

 

پاگلیارولو می‌گوید که چرایی فریاد‌ زدن ناراحتی پلیرها را درک می‌کند. با هزینه‌ای که روی یک محصول شده است، به خصوص در حوزه‌ای که چیزها بیش از پیش گران‌تر هستند، باوری را به وجود می‌آورد که نام «حق اعتراض». حتی او تایید می‌کند که زمانی، جزو این گونه از مردم بوده است. هرچند، پاگلیارولو ذکر می‌کند که مشغول شدن به توسعه‌ی بازی به عنوان یک شغل، دیدگاه او را نسبت به چیزها تغییر داده و به کل او را به دنیایی آورده که پیش از این، چیزی راجع به آن نمی‌دانسته است.

 

وی ادامه داد:

 

ببینید، من پیش از این هرگز نمی‌دانستم، اما اگر هرچیز دیگری این گونه نباشد، توسعه‌ی یک بازی متشکل از گذشت و تصمیم‌های دشوار است. بین بازی‌ای که می‌خواهید بسازید، با بازی‌ای که می‌توانید بسازید، تفاوت‌هایی وجود دارد.

اما برای رسیدن به هدف، برای رساندن خود به آن چشم‌انداز تا حد امکان، تیم توسعه‌دهنده باید تلاش خود را بیش‌تر و بیش‌تر کند؛ که اکثراً با سر و کله زدن با افرادی که کار خود را انجام نمی‌دهند یا استودیو را ترک می‌کنند، ددلاین‌های نزدیک، و تصمیم‌های خلاقانه‌ای که امیدوار بودید آن‌ها را نمی‌گرفتید همراه است.

 

او پست خود را با بیان‌کردن اینکه تا زمانی که کسی روی یک بازی کار کرده باشد، از محدودیت‌های زمانی یک بازی، یک کار مشخص که انجام شده است، تصمیم‌هایی که گرفته شده است و موارد دیگر، چیزی نمی‌دانند، بست. او می‌خواهد که هنوز هم پلیرها اعتراض خود را فریاد بزنند و «تا سر حد مرگ اعتراض» کنند. اما همچنین میخو‌اهد که مردم بدانند تا «ساخته‌شدن بازی‌ها به خودی خود یک معجزه است».

 

پاگلیارولو گفت:

 

انسان‌های عادی و نرمال دور هم آمده‌اند تا برای سال‌ها فقط برای یک هدف کار کنند. تا برای شما سرگرمی و خوشحالی را هدیه کنند. پس این باعث می‌شود که آن را به یاد داشته باشید.

 

آیا فکر می‌کنید که سخن‌های پاگلیارولو راجع به پلیرهای استارفیلد و توسعه‌ی بازی به طور کلی درست هستند؟

 

بیشتر بخوانید: طراح مراحل بازی Starfield، بتسدا را ترک می‌کند

 

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *