گیمینگرویتی

ثبت نام

مدیرکل سابق BioWare: اندرومدا، تنها با بخش مولتی‌پلیر موفق‌تر می‌بود

به گزارش گیمین‌‌گرویتی، در مصاحبه‌ای که با آقای ارین فلین (Aaryn Flynn)، مدیرکل استودیوی BioWare انجام شد، او درمورد هویت سری Dragon Age صحبت کرد و از مشکلات آن و سردرگم بودن استودیو درمورد ساخت این بازی صحبت کرد.

آقای فلین در ادامه مصاحبه‌ی خود درمورد سری Mass Effect صحبت کرد، به خصوص نسخه‌ی Andromeda. او می‌گوید که BioWare بسیار سردرگم بود و سرش شلوغ بود. تا جایی که آقای فلین فکر می‌کند بازی Andromeda اگر کوچک‌تر و متمرکز بر مولتی‌پلیر می‌بود بهتر از بازی‌ای بود که همه چیز را می‌خواست به یکباره انجام دهد.

او گفت:

“پلیرها واقعا بخش مولتی‌پلیر بازی Mass Effect 3 را دوست داشتند. به نظر من اگر به جای اینکه یک بازی AAA با بودجه صد میلیون دلاری RPG می‌ساختیم، تنها بر بخش مولتی‌پلیر این بازی تمرکز می‌کردیم، موفق‌تر می‌بودیم. چون هنوز داشتیم یاد می‌گرفتیم و چیزهای مختلفی را امتحان می‌کردیم. EA در آن زمان با تغییر مدیریت همراه بود و سخت‌گرفتن توی بعضی از آن چیزها، دشوار بود.

یکی از بدی‌های اینکه ما تماماً به روی Andromeda تمرکز کردیم این بود که به دلیل وقت و فضای کم‌تر، نتوانستیم بیشتر به روی بازی Dragon Age: Inquisition کار کنیم. نمی‌دانستیم که باید چه کاری انجام دهیم. نمی‌دانم که آیا طرفداران خشنود می‌شدند اگر یک بازی کوچک‌تر و با تمرکز بیشتر بر مولتی‌پلیر می‌ساختیم یا خیر و نمی‌دانم چطور این بازی را می‌فروختیم. می‌توانست بازی موفقی هم نباشد. هرگز این را نمی‌فهمیم. اما قطعاً چالش‌هایی که این بازی برای استودیو ایجاد کرد بسیار بزرگ بود.”

 

نسخه‌ی اندرومدا، پسرفت استودیوی BioWare را کلید زد و باعث شد شرکت EA بسته‌ی الحاقی آن را لغو کند تا به روی بازی Anthem تمرکز شود، اما حتی این بازی شکست بدتری در مقایسه با اندرومدا را رقم زد.

بازی Dragon Age: Inquisition آخرین بازی موفق استودیوی BioWare باقی می‌ماند و تقریباً 9 سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد. نسخه‌ی بعدی این فرنچایز در تاریخی نامشخص در سال بعد عرضه خواهد شد، اما اخیراً اخراج شدن تعدادی از کارمندان این استودیو، اعتماد به این بازی را از طرفداران گرفت.

 

همچنین، شایعه شده بود که نسخه‌ی بعدی سری مس‌افکت، جهان‌باز نخواهد بود.

 

آقای فلین رهبری بازی Nightingale در استودیوی Inflexion را بر عهده دارد و قرار است در ماه فوریه سال 2024 به صورت Early Access ظاهر شود.

 

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *