گیمینگرویتی

ثبت نام

شایعه: تاریخ انتشار GTA 6 به‌همراه اطلاعات دیگری از هوش مصنوعی، گروه‌ها و محیط پویا لو رفت

انتظار عذاب‌آور طرفداران برای بازی Grand Theft Auto 6 بالاخره به پایان می‌رسد. شرکت راکستار رسما اعلام کرد در ماه دسامبر اولین تریلر GTA 6 را منتشر خواهد نمود. بالاخره نتیجه این صبر که بیش از یک دهه به طول انجامیده را می‌بینیم. اما هنوز هم سوال بزرگی باقی مانده و آن این است تاریخ انتشار GTA 6 چه زمانی خواهد بود؟

به گزارش گیمین‌گرویتی، با وجود اینکه گزارشات قبلی حاکی از آن بودند این عنوان سال 2024 در دسترس قرار می‌گیرد، به‌نظر می‌رسد باید مدت بیشتری برای عرضه آن منتظر بمانیم. با توجه به توئیت جدید Rockstar Universe تاریخ انتشار بازی برای سال 2025 برنامه‌ریزی شده است. گرچه برنامه‌های اول برای 2024 بود، اما از آن زمان تاکنون تغییراتی شکل گرفته است.

طبیعتا باید این خبر را مانند شایعات دیگر قطعی در نظر نگیرید. البته چندان هم عجیب نخواهد شد که درست باشد، چراکه راکستار معمولا بازه زمانی طولانی‌ای را برای بازاریابی عناوین خود در نظر می‌گیرد. Grand Theft Auto 5 و Red Dead Redemption 2 هردو چند سال بعد از اولین تریلر خود در دسترس قرار گرفتند.

از طرف دیگر، کاربر ردیت به‌نام Tobbelobben هم هنگام بررسی نسخه لو رفته پارسال یک منوی AI Debug کشف کرد. با بررسی آن اطلاعات جدیدی از ویژگی‌ها و مکانیک‌های بازی به‌دست می‌آید. این کاربر علاوه بر یک سیستم ProceduralMotion که به معنای آن است بازی دارای انیمیشن‌های پویاست، ورودی‌های EmotionalLocoRequests ،Expressions و Gestures را هم پیدا کرد. این ورودی‌ها مربوط به ابراز احساسات و عواطف NPCها، حالت‌های بهبود یافته صورت و مواردی دیگر هستند.

اطلاعات بیشتری هم درباره هوش مصنوعی NPCها به‌دست آمد. برای مثال، با توجه به ورودی AnimalIntelligence به‌نظر می‌رسد حیوانات باهوش‌تر از همیشه و تعامل با حیات وحش عمیق‌تر خواهد بود. از طرف دیگر، به لطف سیستم AIMemory، هوش مصنوعی NPCهای انسان هم بسیار پیشرفته است. شخصیت‌ها اعمال و تصمیمات بازیکنان را بخاطر می‌سپارند و روی رفتارشان با بازیکن تاثیر می‌گذارد. یکی دیگر از ورودی‌ها حاکی از آن است که NPCها می‌توانند بوی بازیکن یا سایر شخصیت‌ها را حس کنند. این ویژگی غیر معمول اما جالبی به‌نظر می‌رسد.

همچنین در منوی AI Debug می‌توان چیزهایی درباره سیستم گروه‌ها پیدا کرد. احتمالا مانند San Andreas شاهد حضور گروه‌های مختلف هستیم اما به شکل بسیار پیشرفته‌تر. ظاهرا محیط بازی هم پویا خواهد بود و به اقدامات و پیشرفت داستانی واکنش نشان می‌دهد.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *