گیمینگرویتی

ثبت نام
انیمه‌های مورد انتظار پاییز 1402

انیمه‌های مورد انتظار پاییز 1402

همه‌ی فصل‌ها به کنار؛ غروب پاییزی کنار پنجره‌ای که قطره‌های باران به شیشه‌ می‌خورد، زیر ملافه‌ای نرم و گرم جلوی مانیتور لم دادن و انیمه دیدن، چیز دیگری است و جایگاه خاصی دارد. انیمه‌ها در فصل پاییز به تماشا‌چی نزدیک‌تر هستند؛ چشم آدم به درون دنیای انیمه خیره می‌شود و لمس منظره‌ها با دستان خودت شدنی است. جدا از این موضوع، محتوای جدید و جذاب بسیاری از اول سال میلادی یا حتی بهار شروع شده‌اند و حالا در فصل پاییز به نتیجه می‌رسند. خلاصه دلایل زیادی وجود دارد تا فصل پاییز برای طرفداران انیمه، یک فصل خاص بشود. با بچه‌های تیم انیمه‌ی گیمین‌گرویتی همراه باشید تا تعدادی از انیمه‌های مورد انتظار جدید و ادامه‌دار را با هم مرور کنیم.

Attack On Titan Final Episode

با توجه به اطلاعات جدید از منابع مختلف، “Attack on Titan” در حال رسیدن به پایان است. قسمت نهایی این انیمه مورد انتظار در تاریخ 4 نوامبر 2023 منتشر خواهد شد. تیزر جدیدی نیز در تاریخ 2 ژوئیه 2023 منتشر شده است که نشان‌دهنده نزدیک شدن به پایان این داستان حماسی است. هواداران با اشتیاق در انتظار مشاهده این قسمت هستند و امیدوارند که پایانی شایسته و به یاد ماندنی داشته باشد.این قسمت نهایی قرار است پرده از رازها و اتفاقات نهایی داستان بردارد و به تمام سوالات باقی‌مانده پاسخ دهد. هواداران در انتظار تجربه‌ای هیجان‌انگیز و حماسی هستند که به یاد ماندنی باشد.

 

Berserk of Gluttony

فیت گرافیت (Fate Graphite) دربان خانواده‌ای اشراف‌زاده است که مدام به خاطر مهارت جادویی بی‌فایده‌ای که دارد، تحقیر می‌شود. روزی پس از برخورد با یک راهزن و کشتن او، متوجه می‌شود که مهارت جادویی‌اش، شکم‌ پرستی، قابلیت پنهانی در خود دارد. او فهمید که با استفاده از این مهارت به ظاهر به دردنخور، می‌تواند بقیه مهارت‌های جادویی را جذب کند و قدرتمندتر شود. او خدمت به خانواده اشراف‌زاده را ترک کرده و به قصد قوی‌تر شدن، سفر خود را آغاز می کند تا بتواند از کسانی که او را تحقیر کردند انتقام بگیرد. در طول راه، او نقشه‌ای شوم را کشف می‌کند که نه تنها مهارت جادویی‌اش، بلکه دوستانش و خاندانش را درگیر خود می‌کند.

جنون شکم‌ پرستی (Berserk of Gluttony) یک مجموعه لایت‌ناول‌، نوشته  Ichika Isshiki و با طراحی fame است. ایچیکا این سری را در سال ۲۰۱۷  بر روی سایت Shōsetsuka ni Narō منتشر کرد و از سال ۲۰۲۲، انتشار آن را در پلتفرم حرفه‌ای Kakuyomu ادامه داد. کارگردان اقتباس انیمه‌ای این عنوان، Tetsuya Yanagisawa می‌باشد و استودیو A.C.G.T تولید این سری را بر عهده گرفته است. پخش انیمه Berserk of Gluttony از میانه مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

 

Dr. Stone: New World – Part 2

چیزی به پخش بخش دوم از فصل سوم انیمه‌ی Dr. Stone نمانده است. در این بخش روایت آرک نسبتا جدید مانگای Dr. Stone تحت عنوان دنیایی جدید، به تصویر کشیده خواهد شد. هیجان و انتظار از این آٰرک روایی انیمه Dr. Stone بسیار بالا است و طرفداران بی‌صبرانه منتظر پخش آن هستند. داستان حول محور Senku و همراهانش و همچنین سرزمین علوم و تلاش آن‌ها برای ساخت یک کشتی برای پیدا کردن سفینه‌ی پدر Senku خواهد چرخید. در این مسیر بسیاری چالش‌، دوستانی جدید برای همراهی و همچنین دشمنانی جدید برای مبارزه در مسیر Senku و یارانش قرار دارند. همه‌ی این‌ها زیر سایه‌ی راز اصلی ماجرا، چرایی و چگونگی سنگی شدن کره‌ی زمین و بسیاری ماجرای دیگر در انتظار طرفداران این انیمه‌ی جدید است. ماجراجویی‌های Senku در سرزمین علوم مهر ماه امسال در انتظار شما عزیزان است.

 

Mahoutsukai no Yome – Season 2 Part 2

پارت دوم فصل دوم انیمه‌ی تلویزیونی «The Ancient Magus Bride»‌ به کارگردانی آقای Terasawa, Kazuaki از شبکه‌ی Tokyo MX و دیگر سرویس‌های استریم انیمه، پاییز امسال پخش خواهد شد و آرک داستانی کالج از مانگایی با همین عنوان—نوشته‌ی Kore YAMAZAKI—را در بر خواهد گرفت. داستان همچنان حول محور Chise و Elias ادامه خواهد داشت که بعد از همه‌ی ماجرا‌هایی که در بخش اول فصل دوم شاهد بودیم، یکدیگر را می‌پذیرند. در متن کوتاه منتشر شده از انیمه داستان اینگونه شرح داده شده است: «بالاخره، دعوت‌نامه‌ای که منتظرش بودم رسید. بعد از اینکه Cartaphilus  به خلسه‌ای طولانی و نه دائمی می‌رود. Chise این شانس رو پیدا می‌کند تا به زندگی روزمره و عادی خودش برگردد. درست همین زمان است که او دعوت‌نامه‌ای مرموز از یک سازمان جادوگری تحت عنوان کالج، دریافت می‌کند. به دور از چشمان خیره‌ی جامعه‌ی کتابدار بریتانیا، گروهکی سری از جادوگران فعالیت می‌کند. این گروه مخفی، بهترین موقعیت برای آشنایی با آدم‌های بدربخور است. امکان رسیدن به حقیقت ماجرا نیز در این گروه امکان‌پذیر می‌شود.»

بخش دوم فصل دو انیمه Mahoutsukai no Yome  سیزدهم مهر ماه پخش خواهد شد.

 

Overtake

کویا مادوکا یک عکاس مستقل است که به دلایلی، در کار حرفه‌ای خود احساس رکود می‌کند. او برای پوشش یک داستان، به پیست بین‌المللی فوجی می‌رود و در آن‌جا با راننده فرمول 4، هاروکا آساهینای دبیرستانی روبه‌رو می‌شود. این ملاقات، او را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و پس از مدت‌ها احساس رخوت، دوباره سر شوقش می‌آورد. با انگیزه جدیدی که در وجودش پیدا شده، مادوکا تصمیم می‌گیرد تا از هاروکا و تیمش یعنی کوماکی موتورز (Komaki Motors) حمایت کند تا مسیر موفقیت را بپیمایند.

انیمه Overtake اثری اوریجینال از کمپانی‌های بلندآوازه صنعت انیمه، کادوکاوا (Kadokawa) و ترویسا (TROYCA) است. کارگردانی آن را ای آوکی (Ei Aoki)، کارگردان آثاری همچون فیت/زیرو و Aldnoah.Zero برعهده دارد. اکثر اعضای تیم تولید همکاران او در پروژه‌های قبلی‌اش هستند، پس احتمال زیاد شاهد اثری یک‌دست و منسجم خواهیم بود. پخش این انیمه از میانه مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

 

Sousou no Frieren

Sousou no Frieren یا Frieren: Beyond End’s Journey روایت گروهی از قهرمانان است که بعد از سختی‌های بسیار موفق شده‌اند تا پادشاه شیاطین را شکست دهند و ما انتها سفر آن‌ها را می‌بینیم؛ جایی که هیمل (Himmel) رهبر گروه و اعضایش موفق می‌شوند قهرمانانه به پایتخت بازگشته و پیروزی خود را جشن بگیرند. سفر همه به انتها رسیده غیر از جادوگر نژاد الف گروه، «فریرن».

فریرن جادوگری است که هزاران سال عمر کرده ولی بهترین خاطرات عمرش چند سال کوتاهی بود که با هیمل و گروهش گذرانده بود. بعد از شکست پادشاه شیاطین، فریرن بدون این احساس خیلی خاصی داشته باشد دوباره مثل همیشه عازم سفر می‌شود تا این چشمی بر هم زدن متوجه می‌شود که سال‌ها گذشته و دوست و همسفر قدیمی‌اش هیمل در پایتخت فوت کرده. فوت هیمل، فریرن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و او را عازم سفر جدیدی می‌کند. سفری نه برای صرفاً بی‌هدف چرخیدن. بلکه سفری برای ادای احترام به میراث ماجراجویی‌های آن گروه قدیمی با یکدیگر. سفری فراسوی پایان.

Sousou no Frieren اثر خاصی است. ژانر فانتزی در دنیای انیمه و مانگا دچار اشباع شدیدی شده و این اثر به طرز معجزه آسایی کاری است که واقعاً مشابه ندارد. داستان در مورد سفری است که نه در مورد شکست دادن یک پادشاه شیاطین یا ماجراجویی‌ای عظیم باشد بلکه در مورد میراث است. بازگشتن به خاطراتی که در مکان‌های مختلف فریرن به جای گذاشته و این باعث شده Sousou no Frieren اتمسفر خاص و به شدت آرامش‌بخشی داشته باشد. اگر اثر جدیدی این فصل داشته باشیم که بخواهم به همه پیشنهادش کنم همین Sousou no Frieren است.

Spy × Family – Code: White

سال گذشته انیمه‌ی Spy x Family طرفداران بسیاری دور خود جمع کرد و استقبال شدید هواداران باعث شد تا فصل جدید خیلی زود‌تر از زمانی که انتظار می‌رفت پخش شود. توجه سازندگان به بازخورد طرفداران، خصوصا در فضای مجازی، جهت‌دهی خاصی به رویه‌ی ماجرا در انیمه‌ی Spy x Family داد که تا حدی اختلاف نظر درباره‌ی این اثر شکل گرفت. با همه‌ی این اوصاف اما محبوبیت این انیمه انکار ناپذیر است. حالا خانواده‌ی عزیز فورجر در قالب فیلم سینمایی در راه است. ماجرا از این قرار است که جاسوس ماهر ملقب به Twilight از ماموریت مهم و حساس خودش کنار گذاشته می‌شود، در عوض اما شخصی بی‌عرضه جای او را در عملیات می‌گیرد. از سوی دیگر در مدرسه مسابقه‌ی آشپزی راه افتاده است و به برنده‌ی مسابقه وعده‌ی یک ستاره‌ی با ارزش استلار داده شده است. حالا آنیا در کنار مادری که به آشپزی‌های بد و غذا‌های بد‌مزه شهرت دارد باید برای پیروزی در مسابقه و گرفتن ستاره‌ وارد میدان جنگ شوند. منتظر خانواده‌ی فورجر به تاریخ ۱ دی ۱۴۰۲ باشید.

Spy x Family – Season 2

این تابستان، دو استدیوی Cloverworks و Wit Studios حسابی دست پر به میدان آمده‌اند و نه تنها قرار است یک فیلم جدید و اورجینال از Spy x Family را به پرده‌های سینما ببرند بلکه روی آنتن تلویزیون هم قرار است فصل دوم این انیمه را پخش کنند. دو اثر از Spy x Family باید خبر خوبی برای طرفداران این سری باشد. با Spy x Family که باید آشنا باشید؛ روایت یک خانواده تقلبی متشکل شده از یک پدر جاسوس، یک همسر قاتل و یک دختر ذهن خوان که زن و شوهر از هویت یکدیگر خبر ندارند و اتفاقات بامزه‌ای که این میان می‌افتد.

فصل دوم Spy x Family با آرک نبرد در کشتی شروع می‌شود که روایت جالب «آنیا فورجر» و پدرش «لوید» را نشان می‌دهد. آن‌ها سوار کشتی تفریحی برای لذت بردن از تعطیلات خود شده‌اند، غافل از این که در گوشه دیگری از همان کشتی، همسر لوید «یور فورجر» به عنوان یک محافظ استخدام شده تا از مشتری‌اش در مقابل عده‌ای مخوف‌ترین قاتلان کشور محافظت کند. این که چه اتفاقات بامزه، خطرناک و جالبی در این کشتی می‌افتد را به عهده شما مخاطب می‌گذاریم تا در پاییز پیش رو از آن لذت ببرید. البته این فصل انیمه فراتر از این آرک رفته و بیشتر به وقایع مدرسه آنیا و نزدیک شدن لوید به هدفش در ماموریتش نیز می‌پردازیم. به صورت کلی اگر انیمه در فصل دوم خود کیفیت فصل اول را حفظ کرده باشد باید با اثری به فوق‌العاده دیدنی و دوست‌داشتنی روبرو شویم.

Plotu

آقای نائوکی اوراساوا (Naoki Urasawa)، برای ما انیمه‌باز‌ها، جای ویژه‌ای در قلبمان دارد. انیمه و مانگای سنین «مانستر»، شاهکار خاصی در سبک‌های درام و رازآلود با تم روانشناختی بود. این اثر توانست با شخصیت‌های جذابش بسیار لذت‌بخش باشد. اکنون نوبت به دیگر شاهکار سنین اوراسوا یعنی «پلوتو» رسیده است. مانگای 8 جلدی پلوتو، الهام گرفته شده از مانگای Astro Boy است اما در بطن آن، هنر داستان‌سرایی اوراساوا همانند مانستر و پسران قرن بیستم، به چشم می‌آید. نتفلیکس خبر خوش ساخت انیمه پلوتو را خیلی وقت پیش داده بود. حالا در 26 اکتبر (4 آبان) قرار است تا در قالب 8 قسمت 60 دقیقه‌ای، این انیمه به صورت انحصاری از نتفلیکس پخش شود. داستان پلوتو در رابطه با کارگاهی به نام Gesicht است. وی در تحقیق‌ و بررسی قتل‌های زنجیره‌ای ربات‌ها با مشکل عجیبی روبه‌رو می‌شود: قاتل یکی از هدف‌هایش، خود Gesicht است. انیمه‌ی پلوتو، یک روایت علمی تخیلی و رازآلود را با تم‌های روانشناختی و مکا، قرار است به نمایش بگذارد.

The Apothecary Diaries

فصل پاییز همکاری جدید دو استودیو معروف Toho Animation و OLM را نیز در خود جای داده است. انیمه سنین The Apothecary Diaries در 22 اکتبر 2023 (30 مهر 1402) پخش خواهد شد. داستان این انیمه، قرار است ما را به حال و هوای چین باستان ببرد. درون یک دربار امپراطوری، مدتی می‌گذرد که دختری 17 ساله و معروف به اسم Maomao ربوده شده است. «مائومائو» را مجبور به کار کردن در قالب خدمتکار رده پایین کاخ امپراطور کرده‌اند. البته او با این اتفاق‌ها، روحیه خودش را از دست نداده و همچنان حس کنجکاوی و زبل بودنش را حفظ کرده است. در کنار این موضوع، مائومائو تا پایان سال‌های بردگی خود، در خصوص کار کردن برنامه‌ریزی می‌کند. ناگهان یک روز می‌فهمد که دو نوزاد امپراطور به شدت مریض شده‌اند. مائومائو نیز تصمیم می‌گیرد به صورت مخفیانه، از تجربه‌‌ی داروساز بودنش استفاده کند و نوزادها را شفا دهد. آیا مائومائو موفق یه این کار خواهد شد؟ روایت انیمه‌ی The Apothecary Diaries علاوه بر سنین بودن، ژانرهای درام، رازآلود، تاریخی و پزشکی را نیز در خود خواهد داشت.

 

Tokyo Revengers – Season 3

پس از عملکرد متوسط فصل دوم انیمه‌ی «توکیو ریونجرز»، طرفداران آن نتوانستند همانند فصل اول حس رضایت کاملی نسبت به اثر داشته باشند. استودیو Liden Films با خبر تایید ساخت فصل سوم، امید‌ها را نسبت به این انیمه زنده نگه داشت. در فصل سوم توکیو ریونجرز قرار است شاهد مهم‌ترین آرک داستانی این اثر باشیم. آرک تنجیکو، به یکی از قوی‌ترین باند‌های دشمن توکیو مانجی خواهد ‌پرداخت. اعضای قدرتمند باند تنجیکو با رهبری شخصیت جدید و مرموز «ایزانا کوراکاوا» (Izana Kurokawa)، پس از ورود به منطقه‌ی توکیو مانجی، با تمام قوا به جنگ افراد «تومان» می‌روند. شخصیت ایزانا با توجه به جزئیات معرفی شده، آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار بوده که در پوستر رسمی فصل سوم به تنهایی با ظاهر زیبایش قرار گرفته است. آیا تاکمیچی مانند گذشته می‌تواند جلوی ایزانا و این درگیری خونین را بگیرد؟ فصل سوم انیمه‌ی توکیو ریونجرز در ماه اکتبر 2023 (مهر-آبان 1402) به صورت اختصاصی از Disney+ پخش خواهد شد. آرک تنجیکو در واقع پنجمین آرک انیمه توکیو ریونجرز خواهد بود و چپتر‌های 122-188 مانگای آن را پوشش می‌دهد.

Rascal Does Not Dream of a Knapsack Kid

انیمه‌هایی که منبع اقتباس‌شان لایت ناول‌ها بوده است، اکثرا تمام داستان اصلی را پوشش نمی‌دهند. بعضی انیمه‌ها صرفا جهت تبلیغ لایت‌ناول‌ ساخته می‌شوند و پس از یک فصل، پرونده‌شان بسته می‌شود. بعضی دیگر، پس از اقتباس بخش‌های مهمی از داستان، از روایت رخدادهای بعدی صرف‌نظر می‌کنند. اما عناوین مشهوری نیز هستند که به سبب اقبال طرفداران، حتی پس از پایان سری اصلی، اقتباس‌های جدیدی از آن همچنان ساخته می‌شود. آثاری همچون موشوکو تنسی، Sword Art Online و حالا، Rascal Does Not Dream، یا همان بانی گرل سنپای.

با وجود پایان یافتن سری تلویزیونی در سال ۲۰۱۹، عنوان Rascal Does Not Dream تا به حال دو اقتباس سینمایی بر اساس لایت‌ناول‌ دریافت کرده است. فیلم Rascal Does Not Dream of a Knapsack Kid، سومین اقتباس بلند این مجموعه است.

این پروژه ابتدا در جریان رویداد Aniplex Online Fest در سپتامبر 2022، در کنار سینمایی پیشین آن Rascal Don’t Dream of a Sister Venturing Out معرفی شد. این سینمایی از جلد نهم لایت‌ناول‌، نوشته هاجیمه کاموشیدا و با تصویرگری کیجی میزوگوچی اقتباس شده است و قرار است در اول دسامبر 2023 در ژاپن به روی پرده‌ها برود. موضوع این سینمایی درباره کودکی مای (Mai) کاراکتر زن اصلی مجموعه خواهد بود.

 

Under Ninja

استودیو Tezuka که چندین انیمه‌ی مختلف Astro Boy را ساخته، در پاییز امسال اثر جدید اکشن سنین Under Ninja را ارائه خواهد داد. داستان این انیمه، حول محور شخصیت جوانی به نام کورو جریان خواهد داشت. سازمان نینجاهای ژاپن پس از جنگ اقیانوس آرام، توسط GHQ نابود شد. با این حال، نینجاها هنوز مخفیانه وجود دارند و تعداد زیادی از آن‌ها درون سایه‌ها در بخش‌های دولتی، خصوصی و سایر سازمان‌ها، پنهان شده‌اند و فعالیت خود را انجام می‌دهند. نینجاهای نخبه، در پشت صحنه درگیری‌های سطح ملی هستند اما نینجاهای سطح پایین، اغلب نمی توانند کار خاصی پیدا کنند. یکی از آنها، کورو کوموگاکوره (Kuro Kumogakure) است. او جز قشر بیکار جامعه‌ی ژاپن (NEET) است اما ناگهان یک تکلیف نینجایی جدی دریافت می کند. مافوقش به کورو دستور می‌دهد تا به یک دبیرستان با به‌روزترین تجهیزات ممکن نفوذ کند. آیا کورو موفق به این کار خواهد شد؟ پخش انیمه‌ی Under Ninja از 6 اکتبر 2023 (14 مهر 1402) آغاز خواهد شد.

 

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *