گیمینگرویتی

ثبت نام

انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1402

فصل شلوغ بهار به آخر رسید، اما این به آن معنا نیست که دنیای انیمه دیگر از شور و هیجان خالی شده باشد. عناوین محبوب اوتاکوها، شونن‌هایی تمام‌عیار و رمنس‌هایی چشمگیر، بار دیگر برگشته‌اند تا دوباره ما را میخکوب کنند پای صفحه‌های نمایش؛ به طوری که نتوانیم تکان بخوریم و از آنها چشم برداریم. انگار که یخ‌زده باشیم، آن هم در میانه تابستان. با گیمین‌گرویتی همراه باشید تا گلچینی از بهترین‌ها را برای تماشا در فصل تابستان به شما معرفی کنیم.

 

Bleach: Thousand-Year Blood War Part 2 – The Separation

بسیاری عشق به دنیای انیمه را مدیون آقای تیته کوبو و مانگای معروف او هستند. انیمه‌ی «Bleach» از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ با ۳۶۶ قسمت به سرعت به عنوان یکی از آثار شاخص ژانر شونن شناخته شد اما صرفا تا جلد ۵۴ مجموعه مانگا را پوشش داده است. بعد از گذشت 10 سال طولانی انتظار برای تجربه‌ی آرک پایانی مانگا، «جنگ خون» در قالب انیمه سال ۲۰۲۲ «Bleach: Thousand Year Blood War» پخش شد و ماجرای ایچیگو کوروساکی و همراهانش که زندگانی‌ خود را صرف مبارزه با هالو‌ها (ارواح خطرناکی که شهر کاراکورا را تهدید می‌کردند) کرده‌اند، به تصویر کشیده شد. نزدیکان او اوریهیمه، یاسوتورا سادو و یورویی ایشیدا در این مبارزات او را همراهی می‌کنند. در بخش اول انیمه‌ی «Bleach: Thousand Year Blood War» تلاش و راهبری اهداف «ایچیرو» با ورود «ایبرن»، کسی که به دنبال بازگرداندن «Yhwach» پادشاه قدیمی است، به نمایش گذاشته شد.

در بخش اول انیمه جلد ۵۵ تا ۶۱ به نمایش درآمدند؛ حال در تابستان پیش رو بخش دوم انیمه با عنوان «The Sepration» قرار است به ادامه‌ی ماجرا و پایان دورمانده‌ی مجموعه مانگای آقای تیته کوبو بپردازد. برای با خبر شدن از قهرمان داستان ایچیگو بخش دوم آرک پایانی Bleach را از دست ندهید. در این فصل قرار است به جلد ۵۵ تا ۷۴ پرداخته شود.

 

Bungou Stray Dogs – Season 5

فصل چهارم Bungou Stray Dogs در زمستان سال پیش پخش شد و به انتظار 4ساله هواداران برای ادامه این سری جذاب پایان داد. اما این بار انیمه‌بازها نیاز نیست برای دیدن فصل جدید سگ‌های ولگرد بانگو سالها صبر کنند، چرا که در رویدادی تعجب‌آور اعلام شد که فصل پنجم این انیمه پرطرفدار از همین الان برای پخش در تابستان امسال برنامه‌ریزی شده است.

فصل چهارم سگ‌های ولگرد بانگو همه انتظارات را برآورده کرد. تا جایی که در نظر بسیاری از هواداران، این فصل بهترین فصل انیمه تا این جای کار بوده است؛ سرشار از نبردهای هیجان‌انگیز، لحظات فراموش‌نشدنی و صد البته، سکانس‌هایی درخشان از مرد شماره یک داستان، دازای، که حسابی طرفداران دوآتیشه‌اش را به وجد آورد. اما هنوز داستان به آخر نرسیده، پس همه بی‌صبرانه مشتاق آغاز فصل پنجم نشسته‌اند تا ببین عاقبت کار به کجا ختم خواهد شد.

با وجود اینکه Studio Bones درگیر فصل هفتم My Hero Academia  شده، اما همچنان خود روند تولید فصل 5 سگ‌های ولگرد بانگو را ادامه خواهد داد. در این میان نگرانی‌های در باب افت کیفیت انیمه به دلیلی حجم بالای پروژه‌های استودیو وجود دارد. اما سابقه درخشان این استودیو نشان‌دهنده این است که آنها هیچ‌وقت مخاطبان خود را ناامید نکرده‌اند. پس جای هیچ نگرانی نیست، چرا که قرار است فصل پنجم Bungou Stray Dogs ما را مانند فصل پیشین اش حسابی بر سر شوق بیاورد.

 

Horimiya: Missing Pieces

هوری کیوکو، دانش‌آموزی است که در مدرسه به خاطر رفتار دوستانه و دستاوردهای تحصیلی‌اش مورد تحسین همگان است. اما بخش دیگری از زندگی او هست که کسی چندان از آن آگاه نیست. به خاطر اینکه والدینش همواره مشغول کارند، او باید از برادر کوچک خود نگهداری کند و به کارهای خانه برسد. به همین خاطر هیچ فرصتی برای وقت‌گذرانی با دیگران در خارج از مدرسه پیدا نمی‌کند. از سوی دیگر میامورا ایزومی کسی که معمولا به چشم یک آدم عینکی، کسل و اوتاکو شناخته می‌شود، نیز در همان مدرسه مشغول تحصیل است. میامورا برخلاف آن چیزی که از بیرون دیده می‌شود، فردی خوش‌قلب و نجیب اما افتضاح در درس خواندن است. این دو نفر به صورت خیلی اتفاقی در خارج از مدرسه با هم برخورد می‌کنند و یک نوع دوستی بین‌شان شکل می‌گیرد. دوستی‌ای که در طول زمان عمیق‌تر می‌شود و به مرور احساساتی در میان این دو شکل پیدا می‌کند.

انیمه هوریمیا که برای اولین بار در زمستان 2021 عرضه شد، اقتباسی کوتاه و جمع و جور از مانگا بود که در اپیزود آخر با نمایش پایان‌بندی داستان، عملا به اتمام رسید. حال پس از دو سال، این اقتباس انیمه‌ای جدید قرار است چپترهایی از مانگا را که انیمه اصلی به آن نپرداخته بود را به نمایش دربیاورد. هوریمیا (Horimiya) اقتباسی از مانگایی کمدی-رمانتیک به همین نام نوشته هیرو (HERO) و با طراحی دایسُکه هاگیوارا (Daisuke Hagiwara) است. استودیو ClowerWorks به مانند گذشته وظیفه تولید این اقتباس را بر عهده خواهد داشت.

 

Jujutsu Kaisen – Season 2

موردانتظارترین انیمه فصل تابستان، بدون هیچ حرف و حدیثی بدون شک Jujutsu Kaisen است. فصل اول انیمه در سال 2020 عرضه شد و بعد از آن، اقتباسی سینمایی از پیش‌درآمد داستان در سال 2021 بر روی پرده‌ها رفت و موفقیت‌های بسیاری کسب کرد. اما پس از دو سال وقفه، حال این طرفداران جوجوتسو کایزن هستند که برای آغاز دوباره انیمه سر از پا نمی‌شناسند.

فصل دوم انیمه قرار است به صورت دو بخش، فصلی و در یک نیم سال متوالی پخش گردد. فصل دوم انیمه، دو آرک از مانگا با عناوین “Kaigyoku/Gyokusetsu” و  “Shibuya Incident” را پوشش خواهد داد. پس از انتشار تریلری از فصل دوم، دانستیم که تمرکز این فصل بر روی گذشته گوجو ساتورو (Satoru Gojo) و رابطه او با هم‌قطارش، گتو سوگوریو (Suguru Geto) خواهد بود. این که در گذشته چه اتفاقاتی رخ داد که باعث شد مسیر این دو تن از هم جدا بشود. چیزی که به صورت ریز در فیلم jujutsu kaisen 0 نیز به آن اشاره شد.

استودیو Mappa همچنان تولید انیمه را بر عهده خواهد داشت. با وجود اینکه این استودیو مشغول چندین پروژه بزرگ به صورت همزمان است، آن طور که از شواهد برمی‌آید در کیفیت ساخت انیمه‌هایش و به خصوص فصل دوم جوجوتسو کایزن خللی ایجاد نشده است. فقط باید منتطر ماند و دید که آیا این فصل می‌تواند هوادران متعصب خود را به مانند فصل اول راضی و خشنود نگه دارد یا نه.

 

Mushoku Tensei – Season 2

با وجود وضعیت اشباع شده سبک ایسکای با عناوین عموما بسیار متوسط و در بدترین حالت زباله‌های بازیافتی، هنوز بعضی عناوین هستند که به این ژانر مشروعیت می‌بخشند و آبروی این سبک را حفظ کرده‌اند. Mushoku Tensei شاید یکی از مهم ترین این عناوین باشد؛ اثری که روایتگر قصه پسری به نام رودئوس است که با خاطرات زندگی قبلی‌اش در دنیای ما، وارد دنیایی سرتاسر پر از شمشیر و جادو می‌شود. روایت زندگی جدید رودئوس در این دنیا و تلاش‌هایش برای این که آدم بهتری باشد روایت فوق‌العاده‌ای است که بعد از 25 قسمت پر فراز و نشیب در فصل اول، حالا باید ادامه جریان خود را در فصل دوم خود در تابستان امسال روایت کند.

فصل دوم Mushoku Tensei قرار است فرق‌های زیادی با فصل اول خود داشته باشد. به صورت کلی رمان‌های این سری هیچ‌گاه پیرو یک ساختار روایی ثابت نیستند. در این فصل قرار است به آرک افسردگی رودئوس و آرک آکادمی بپردازیم که از لحاظ اتمسفر، شخصیت‌ها، میزان اکشن و نوع وقایع به شدت با فصل اول و فضای ماجراجویانه‌اش متفاوت است. ممکن است عده‌ای که برای همین فضای ماجراجویی دنباله روی این سری بوده‌اند در این فصل کمی غافلگیر شده و حتی از این سری زده شوند. نصیحت من این است که اگر از فصل اول لذت برده‌اید به هیچ وجه در مقابله با این تغییرات فضا، این انیمه را رها نکنید چرا که یکی از بهترین داستان‌های این سبک را از دست می‌دهید.

تریلرهای پخش شده از این فصل انیمه تا به حال نشان می‌دهد که Studio Bind بار دیگر قرار است تمام تلاش خود را بگذارد تا بهترین اقتباس ممکن از این رمان کلاسیک را به نمایش بگذارد و به همین دلیل صبر کردن برای نتیجه نهایی بسیار سخت است.

 

Reign of the Seven Spellblades

در دنیای جادو و جادوگری تکنیک مرگبار و جبران ناپذیری وجود دارد که از آن تحت عنوان «SpellBlade» یاد می‌شود. این اسپل‌های قدرتمند و صاحبانش به صورت پراکنده و گریزان در دنیا وجود دارند و اطلاعات مربوط به آن عموما راز‌هایی هستند ناشناخته و پنهان و تنها چیزی که مردمان از آن‌ها می‌دانند و شنیده‌اند، قدرت فوق‌العاده و مرگبارشان است.

هر سال در فصل شکوفه‌ها زمان پذیرش دانشجویان جدید در مدرسه‌ی سحر و جادوی کیمبرلی فرا می‌رسد و با آداب و رسوم خاص و همینطور مراسمی ویژه شامل رژه‌ای باشکوه به همراهی حیوانات جادویی، از دانشجویان تازه وارد استقبال می‌شود. یکی از آن‌ها اولیور هورن نام دارد که با دیدن دختری مزین به لباسی خاص و جذاب و همینطور کاتانای زیبایش، بی تفاوتی‌اش به شگفتی تبدیل می‌شود.

بعد از مراسم ورودی، اولیور متوجه موضوعی می‌شود. اینکه لزوما هر آنچه وجود دارد، در مدرسه‌ی کیمبرلی همان چیزی نیست که می‌نماید. الیور به همراه دوستانی که در مدرسه پیدا می‌کند، از حقایق آنجا پرده برمی‌دارند؛ از راه خروج هزارتوی مدرسه‌ی کیمبرلی گرفته تا هیولا‌های وحشتناک و همینطور دیگر خطراتی که دانش‌آموزان را تهدید می کند.

انیمه‌ی «Reign of the Seven Spellblades» اقتباسی از لایت‌ناول بوکوتو اونو و روریا میوزوکی است که به کارگردانی ماساتو ماتسونه، جولای ۲۰۲۳ پخش خواهد شد.

 

Rurouni Kenshin: Meiji Kenkaku Romantan

بعد از گذشت حدود ۲۲ سال، داستان شمشیرزن افسانه‌ای هیمورا کنشین اثر مانگاکا، آقای ناباشیرو واتسونی، توسط استودیو «LIDENFILMS» به دنیای انیمه بازمی‌گردد. انیمه‌، ریمیک آرک عصر Meiji است که در ۹۴ قسمت توسط کارگردان، آقای فروهاشی کازوهیرو از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ پخش می‌شد. اینبار با رنگ و لعابی نو و همچنین کارگردانی خبره آقای هیدئو یاماموتو ماجرای کنشین در دوره‌ی خاصی از تاریخ ژاپن به نمایش در خواهد آمد. در این مجموعه خبری از داستان ابتدایی زندگی کنشین نیست و همچنان برای آشنایی با آن دوره از زندگی سامورایی اکس باید به مجموعه‌ی سه‌گانه‌ی فیلم‌های کنشین رجوع کنید.

ده سال از پایان دوره‌ی باکوماتسو گذشته است، دوره‌ای از جنگ‌ها و شورش‌های مردمان ژاپن علیه شوگان. انقلابی‌ها به دنبال شکل دادن به دوره‌ای از صلح و آرامش بودند و تا حدی نیز موفق شده و عصر میجی را آغاز کردند. با اینکه کاتانا‌ و حمل آن ممنوع شده بود، همچنان خون بی‌گناهان و مردمان عادی در کوچه‌ها ریخته می‌شد.

در این انیمه، سامورایی دوره‌گرد (رونین) به نام هیمورا کنشین همچنان تلاش می‌کند تا ارزش‌هایی که برای آن می‌جنگد، پابرجا بماند و خون‌های ریخته شده برای تحقق عصر صلح و انقلاب به زباله‌دان تاریخ ریخته نشود. در یازدهمین سال عصر میجی، او به دختری که سنسی دوجوی خانوادگی کوچکی است، برمی‌خورد که در خطر تعطیلی کامل به دلیل تغییرات قانونی جدید است. دختر جوان که کنشین را با لقب باتوسای می‌شناسد و از جنایات گذشته‌ی او باخبر است، تصمیم می‌گیرد تا او را تحویل مقامات بدهد. اما در پی اتفاقاتی که در انیمه شاهد آن خواهیم بود، اوضاع تغییر می‌کند. در این میان کنشین که ایدئولوژی جدیدی را برای مبارزه برگزیده، متوجه می‌شود که شخصی لقبش را زمانی که مزدور قاتل بوده را دزدیده و دست به خرابکاری و قتل می‌زند. حالا او در وضعیتی است که نیروی پلیس وقت به دنبال قاتل معروف، باتوسای هستند و باید برای اثبات بی‌گناهی‌ خود تدابیری بیندیشد. اینکه آیا گذشته‌ی تاریک کنشین از او سبقت می‌گیرد یا راهی برای رستگاری‌ پیدا می‌کند، ماجرایی است که با  دیدن انیمه می‌توان به آن‌ها رسید.

 

The Devil is a Part-timer

انیمه شیطان پاره‌وقت (The Devil is a Part-timer) روایت‌گر تقلای هرروزه سادائو مائو، ارباب شیاطین، با زندگی عادی خود به عنوان یک کارمند پاره‌وقت در یک فست‌فودی است. او که در راه رسیدن به فرمانروایی مطلق بر انسان‌ها بود، در لحظات آخر توسط امیلیا، قهرمان بشریت شکست خورد و به جهان ناشناخته‌ای، یعنی زمین، عقب‌نشینی کرد. حال او در قالب یک انسان عادی به همراه مباشر خود در زمین زندگی می‌کند اما هنوز هم نقشه فتح دنیاها را در سر دارد. حال او یک هدف بزرگ دارد که رسیدن به آن می‌تواند قدم بزرگی برای او در فتوحاتش باشد. هدف او چیزی نیست جز تبدیل شدن به یک کارمند تمام‌وقت در فست‌فودی.

در انتهای قسمت دوازدهم و نهایی فصل دوم انیمه شیطان پاره‌وقت، اعلام شد که ادامه این سری در قالب دنبال فصل دو در دست ساخت است و پخش آن از تابستان 2023 آغاز می‌شود.  انیمه The Devil is a Part-timer!! اقتباسی از لایت ناولی نوشته ساتوشی واگاهارا می‌باشد که برنده جایزه نقره‌ای Dengeki_جایزه‌ای در حوزه ناول‎های ژاپنی_ در سال 2010 شد.

 

The Girl I Like, Forgot Her Glasses

کومورا کائده (Komura Kaede) یک پسر 14 ساله است که نه یک دل بلکه صد دل عاشق دختر همکلاسی‌اش میه آی (Mie Ai) شده است. میه دختری به شدت ساکت و دوست داشتنی است ولی بیشتر از هر چیز عینک بزرگ او است که توی چشم می‌زند. از قضا خیلی از روزها، دخترک داستان ما یادش می‌رود عینکش را با خود به مدرسه بیاورد و همین اشتباهات باعث می‌شود تا میه بیشتر و بیشتر روی کومورا حساب باز کند تا روزهایی که عینک نیاورده و بینایی‌اش ضعیف است بتواند کمک دست او باشد.

The Girl I Like, Forgot Her Glasses (یا به ژاپنی Suki na Ko ga Megane wo Wasureta) یک مانگای رومنس خیلی آرام و دوست داشتنی در ستینگ نام آشنای مدرسه‌ای است و تابستان قرار است انیمه‌اش توسط استدیوی GoHands ساخته شود. استدیوی GoHands به ساخت سری انیمه‌های Seitokai Yakuindomo و K معروف است. کارنامه‌ای که هر چند نوید اثر شاهکاری را نمی‌دهد ولی حداقل بیانگر این است که کیفیت ساخت و Poduction Value اثر نهایی قرار است واقعاً بالا باشد و تریلرهای منتشر شده نیز نمایانگر همین قضیه است (هر چند به نظر خودم، کمی در بحث کارگردانی، این جا زیاده روی شده).

نهایتاً The Girl I Like, Forgot Her Glasses انیمه‌ای است که اگر علاقه‌ای به این بخش از کارهای رومنس ندارید، می‌توانید راحت از کنار آن عبور کنید، اما اگر دلتان یک انیمه رومنس دوست داشتنی و حال خوب کن می‌خواهد واقعاً نباید بگذارید این یکی از کنار گوشتان رد شود.

 

 

آدرس شبکه های اجتماعی :

یک پاسخ به “انیمه‌های مورد انتظار تابستان 1402”

  1. ننه قمر گفت:

    ننه اول بهت بگم که فصل اول موشوکو تنسی ۲۳ قسمت بود نه ۲۵.
    دوما فصل دوم موشوکو تنسی فقط این دو تا آرک که گفتین رو پوشش نمیدن بلکه تا جلد ۱۲ لایت ناول که تا آرک نجات زنیس هست هم پوشش میده.
    ممنونم از معرفیتون ننه خیر ببینین ایشالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *