رئیس ایکس باکس: بازی Starfield اگر از 10 نمره 11 بگیرد باز هم کسی پلی استیشن 5 خود را نمی‌فروشد - گیمینگرویتی

گیمینگرویتی

ثبت نام

رئیس ایکس باکس: بازی Starfield اگر از 10 نمره 11 بگیرد باز هم کسی پلی استیشن 5 خود را نمی‌فروشد

بازی Redfall از زمان عرضه تاکنون واکنش‌هایی بسیار منفی دریافت کرده، اما واکنش ایکس باکس هم به این موضوع جالب است. فیل اسپنسر، مدیر عامل بخش گیمینگ مایکروسافت، طی صحبت‌های خود در برنامه Kinda Funny Xcast گفت کمکی در توسعه Redfall به استودیوی Arkane ارائه ندادند (و همچنین در رابطه با Starfield هم اوضاع به همین شکل است).

به گزارش گیمین‌گرویتی، فیل اسپنسر معتقد است حتی با وجود بازی‌های بزرگ آینده هم اوضاع فعلی تغییر نمی‌کند. او گفت: «ما قصد فروش بیشتر از سونی یا نیتندو را نداریم. راه‌حل بزرگ یا برنده‌ای برای ما وجود ندارد. می‌دانم چنین چیزی باعث ناراحتی خیلی‌ها می‌شود. اما واقعیت این است که وقتی در بازار کنسول سوم هستیم و 2 رقیب ردیف اول به این قدرت‌مندی هستند و در برخی مواقع تمرکزی بسیار بالا در انجام معاملات دارند، کار ما در تیم ایکس باکس را سخت می‌کند. این مسئولیت ماست نه کس دیگری.

از دید ما هرکسی که صاحب کنسول است باید احساس داشتن تجربه‌ای عالی و شهروند درجه اول بودن را بکند. آن‌ها سرمایه‌گذاری بالایی روی پلتفرم ما کردند اما ما هنوز به آن موقعیت مورد نظر نرسیدیم. من نظراتی می‌بینم که می‌گویند اگر بازی‌های عالی بسازید ورق بر می‌گردد. چنین چیزی واقعا درست نیست که با ساخت بازی‌های عالی تغییری شگفت و بزرگ در بازار کنسول‌ها رقم بخورد.»

با این حال، به گفته اسپنسر این شرایط تا حد زیادی بخاطر نسل گذشته رقم خورده است: «در نسل گذشته بازیکنان لیست بازی‌های دیجیتالی خود را ساختند. نسل ایکس باکس وان بدترین نسلی بود که می‌شد در آن باخت. چراکه در آن نسل همه لیست بازی‌های دیجیتال خود را ساختند. ما می‌خواهیم وقتی در ایکس باکس حساب باز می‌کنید، حس شگفت‌انگیزی داشته باشید. ولی من فکر می‌کنم این فکر که برخی می‌گویند اگر روی ساخت بازی‌های بزرگ تمرکز می‌کردیم برنده رقابت کنسول‌ها می‌شدیم برای خیلی از مردم واقعیت ندارد. در واقع 90 درصد کسانی که برای خرید کنسول وارد یک فروشگاه می‌شوند از قبل عضو یکی از 3 اکوسیستم موجود در بازار کنسول‌ها هستند و بازی‌ها و حساب دیجیتال خود را در آنجا دارند.»

حتی چیزی مثل Starfield هم که اولین آی‌پی جدید بزرگ Bethesda در 25 سال گذشته است باعث نمی‌شود مردم به فکر ترک پلی استیشن بیوفتند. اسپنسر در این رابطه گفت: «من می‌بینم که خیلی از افراد می‌خواهند به زمانی برگردند که در آن همه ما از کارتریج‌ها و دیسک‌ها استفاده می‌کردیم و هر نسل جدیدی برنامه‌ای کاملا تازه بود و می‌توانستید کل سهم بازار کنسول را تغییر دهید. دنیایی که امروز در آن زندگی می‌کنیم بدین شکل نیست. حتی اگر Starfield از 10 نمره 11 بگیرد، هیچ‌کس در هیچ دنیایی به فکر فروش پلی استیشن 5 نمی‌افتد.»

بازی Starfield روز 6 سپتامبر (15 شهریور) برای ایکس باکس سریز ایکس/اس و پی‌سی منتشر خواهد شد. این عنوان همچنین از روز اول برای گیم‌پس هم در دسترس قرار می‌گیرد. طی رویداد Starfield Direct قرار است نمایشی طولانی از گیم‌پلی این بازی ببینیم. اما در حال حاضر مایکروسافت به فکر بهبود تجربه کلی ارائه شده با ایکس باکس است. شاید چنین بهبودی را در نمایش جدید بازی‌های ایکس باکس ببینیم که روز 11 جولای (20 تیر) قبل از Starfield Direct برگزار می‌شود.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *