گیمینگرویتی

ثبت نام

نگاهی بر بسته‌ی الحاقی Duty Eternal برای Warhammer 40,000: Chaos Gate – Daemonhunters | بازگشت به دروازه‌ی آشوب

در نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Chaos Gate – Daemonhunters، آن را یکی از با کیفیت‌ترین عناوین وارهمر عرضه شده در سال‌های اخیر دانستیم؛ چراکه با یک سری نوآوری‌ها و همچنین الهامات زیادی که از عناوین تاکتیک نوبتی مثل اکس‌کام گرفته بود، توانست تجربه‌ی تاکتیک نوبتی ارزشمندی فراهم کند. با این حال مشکلات فنی بسیار مثل نبود پالیش کافی، مبارزات تکراری و برخی مشکلات بالانس بازی موانعی بودند که مانع رضایت بخش بودن این بازی پرپتانسیل می‌شدند. حال که بسته‌ی الحاقی جدیدی برای این بازی تحت عنوان Duty Eternal منتشر شده، بهانه‌ای پیدا کردیم تا نگاهی دوباره به این بازی بیندازیم و در کنار معرفی محتوای تازه‌ای که این بسته‌ی الحاقی در اختیارتان می‌گذارد، ببینیم سازندگان تا چه میزان توانسته‌اند بر کاستی‌های آن غلبه کنند. با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

محتوای تازه‌ی این بسته‌ی الحاقی با کمپین اصلی ادقام می‌شوند؛ به همین دلیل کمپین تازه‌ای شروع کردم که تجربه‌ی کاملی از وضعیت تازه‌ی بازی داشته باشم. قابل توجه است که شما قادر هستید با ارتقای فایل‌های سیو پیشین محتوای تازه را در کمپین کنونی‌تان تجربه کنید ولی از نظر بالانس بازی، طبیعتاً کمپینی تازه گزینه‌ی بهتری بنظر می‌رسد. به هر حال، شروع بازی کاملاً مطابق نسخه‌ی پیشین است و برای رسیدن به محتوای اضافه شده باید ساعات ابتدایی بازی را بگذرانید. با این وجود، بهبود چشمگیر کیفیت اجرای بازی در این نسخه باعث شد با نگاهی خوش‌بینانه‌تر به آن بازگردم. در نسخه‌های پیشین ناپایداری فریم‌ریت مشکلی جدی و آزار دهنده بود که حتی پایین آوردن کیفیت گرافیک هم چاره‌ی آن نبود. خصوصاً کات‌سین‌های بازی اغلب به 10 فریم بر ثانیه و حتی کمتر هم سقوط می‌کردند که اصلاً قابل قبول نبود. خوش‌بختانه تلاش سازندگان برای برطرف کردن این مشکل موفقیت‌آمیز بوده و چه در گیم‌پلی و چه در کات‌سین‌ها شاهد فریم‌های بالا و پایدار هستیم. همین مسئله می‌تواند بهانه‌ای کافی برای بازگشت به این بازی باشد اما نمی‌توان از محتوای تازه‌ی Duty Eternal چشم پوشی کرد.

تمرکز بسته‌ی الحافی جدید بر بخش ماشینی‌تر دنیای وارهمر است. به این ترتیب اینبار در حین تلاش‌هایتان برای نجات کهکشان از چنگال نرگل با گروهی متعلق به «فرقه‌ی ماشین‌ها» یعنی Adeptus Mechanicus روبرو می‌شوید که در حال مقابله با گونه‌ای تازه از طاعون نرگل هستند که موجودات ماشینی را مورد هدف قرار می‌دهد. به این ترتیب ماگوس فرقه‌ی ماشین‌ها حاضر به همکاری با شوالیه‌های خاکستری می‌شود؛ همکاری که با ارسال Techmarineهای این فرقه به سفینه‌ی شما «بیل‌فول ادیکت» مجسم می‌شود. در ابتدا انتظار داشتم که این «تک‌مارین»ها عملاً یک کلاس جدید باشند ولی فلسفه‌ی طراحی این یگان‌های جدید به وضوح با «تفنگ‌داران فضایی» متفاوت است.

در واقع تک‌مارین‌ها نه تنها درخت مهارت خود را دارند و از سیستمی مجزا از امتیازهای Requisition برای کسب آیتم‌های بهتر استفاده می‌کنند، بلکه در میدان مبارزه نیز با سبک بازی منحصربه‌فرد خود ظاهر می‌شوند. در سطحی‌ترین حالت تک‌مارین‌ها که از زره‌های تنومند تفنگ‌داران فضایی برخوردار نیستند، مقاومت کمتری دارند و سلاح‌های بخصوص‌شان بیشتر برای از بین بردن زره دشمنان مؤثر است تا کشتن آن‌ها. اما جالب‌ترین خصوصیت تک‌مارین‌ها این است که آن‌ها همیشه یک «سرویتور» (Servitor)—سایبورگ‌های بدون اراده که کارگران دنیای وارهمر هستند—در خدمت خود دارند. تک‌مارین‌ها می‌توانند از سرویتورهای مختلف را آنلاک کنند و قابلیت‌های مختلف‌شان بهره ببرند. برای مثال من ترجیح می‌دادم که از سرویتور مجهز به یک بولت‌کستر استفاده کنم که به قابلیت Overwatch مجهز بود ولی گزینه‌های دیگری مثل شمشیرزن زره‌شکن نیز موجود بود.

آپگریدهای تک‌مارین‌ها توسط دانش حاصل از جمع‌آوری نمونه‌های ماشینی طاعون نرگل امکان‌پذیر است. به این ترتیب، درخت تحقیقات اصلی همچنان از منابع پیشین استفاده می‌کنند و این منبع جدید صرفاً با محتوای بسته‌ی الحاقی تعامل می‌کند؛ بطوری که سلاح‌ها، سرویتورها و مابقی ادوات تک‌مارین‌ها تنها با مصرف دانش ماشینی جمع‌آوری شده ممکن است. شما قادر هستید خزانه‌های چنین دانش‌هایی را مشابه گونه‌های ویروس در برخی از مأموریت‌ها بیابید. همچنین فرقه‌ی ماشین‌ها با گذشت زمان این منبع را تولید می‌کند و پس از هربار ملاقات سیاره‌شان در اختیارتان قرار می‌دهد. به این ترتیب محتوای بسته‌ی الحاقی به کمک منبع انحصاری‌شان راحت‌تر قابل مدیریت هستند و نیازی نیست که بازی اصلی دستخوش تغییرات جدی شود.

تک‌مارین‌ها تنها میزبانان ماشینی بیل‌فول ادیکت نخواهند بود. شما با پیشروی در بازی قادرید یک غول سایبورگی یا Venerable Dreadnought را به کشتی خود دعوت کنید. «ونربل دردنات» در واقع ربات بزرگی است که بازمانده‌های جسد یک تفنگ‌دار فضایی باتجربه را در بر دارد تا به او اجازه دهد پس از مرگ هم برای امپراتوری بجنگد. در بازی ونربل دردنات مانند یک تانک تنومند است که زرهی قطور و انباری از سلاح‌های کشنده را داراست. برخلاف تک‌مارین‌ها که سبک بازی متفاوتی اختیار کرده بودند، ونربل دردنات توانایی‌های کنونی شوالیه‌هایتان را چندبرابر می‌کند و با ترکیبی از لیزر قدرتمند، شعله پرتاب‌کن و حملات فیزیکی ابزاری بی‌رقیب برای ریشه‌کنی نیروهای آشوب است.

البته استفاده از ونربل دردنات با محدودیت‌های بخصوصی نیز همراه است. این یگان موجودی ماشینی به حساب می‌رود و تنها توسط مهندسی تک‌مارین‌ها قابلیت تجدید سلامتی‌اش را دارد. همچنین شما تنها در مأموریت‌هایی که ویروس ماشینی در آن حضور دارد قادر به استفاده از ونربل دردنات هستید. درنهایت ونربل دردنات در صورت صدمه دیدن نیاز به تعمیر دارد و برای این کار به Servo Skull که معمولا برای آپگرید کردن سفینه‌تان استفاده می‌شود، نیاز دارید. در نهایت جثه‌ی بزرگ او به این به این معنی است که امکان پناه گرفتن برایش نیست و مستقیماً در تیررس دشمنان خواهد بود. این محدودیت‌ها به سازندگان اجازه داده تا نگران بهم ریختن بالانس بازی نباشند و ونربل دردنات را آنطور که باید قدرتمند بسازند.

به همراه این متحدین جدید، در Duty Eternal با دشمنان جدید نیز روبرو خواهید شد که عموماً آن‌ها نیز با همان تم ماشینی طراحی شده‌اند؛ مانند دشمنی غول‌آسا که جثه و قدرتی مشابه ونربل دردنات شما دارد. اغلب این دشمنان به نسخه‌ی اصلی بازی نیز اضافه شده‌اند اما برای مقابله با این تهدیدهای تازه، این بسته‌ی الحاقی یک سفینه‌ی تازه بنام Gladius را به عنوان آخرین محتوای خود در اختیار شما می‌گذارد. به کمک «گلادیوس» قادر خواهید بود علاوه بر شوالیه‌های حاضر در بیل‌فول ادیکت، جوخه‌ی دیگری را نیز برای مقابله با نیروهای دشمن اعزام کنید که به صورت اتوماتیک اقدام به کامل کردن مأموریت‌شان می‌کنند و بسته به سطح مهارت‌شان و دشواری مرحله به میزان موفقیت متفاوتی می‌رسند.

بسته‌ی الحاقی جدید بازی Warhammer 40,000: Chaos Gate – Daemonhunters یعنی Duty Eternal به پایه و اساس گیم‌پلی این بازی دستی نمی‌زند. در عوض محتوای اضافه شده با دوستان و دشمنان جدیدش سعی داشته تنوع موجود در بازی را افزایش دهد. این بسته‌ی الحاقی تازه با گسترش محتوای بازی برای علاقه‌مندان به بازی اصلی راضی کننده خواهد بود اما ممکن است برای کسانی که چندان با مکانیک‌های اصلی بازی خو نگرفته‌اند کافی نباشد. در عوض بهبودهای فنی متعدد می‌تواند برای چنین افراد بهانه‌ای باشد تا به این عنوان بازگردند و شاید با تخفیف اقدام به خرید این بسته‌ی الحاقی کنند.

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *