گیمینگرویتی

ثبت نام

پیش‌نمایش دوم بازی King Arthur – Knight’s Tale | بازگشت به کملوت نفرین شده

تقریباً یک سال پیش بود که نگاهی به بازی King Arthur – Knight’s Tale انداختیم؛ عنوانی که گیم‌پلی جالبی با ترکیب تاکتیک نوبتی و سبک‌های نقش‌آفرینی و روگ‌لایک آفریده است. حال این فرصت برای ما فراهم شده تا نگاه اختصاصی به اَکت دوم این بازی داشته باشیم و توصیف دقیق‌تری از نسخه‌ی نهایی آن برایتان فراهم کنیم. در عین حال، بسیاری از جنبه‌های بازی طی سال گذشته تغییرات اساسی نداشته و از این رو از شما دعوت می‌کنیم برای آشنایی بیشتر، در اینجا نگاهی به اولین پیشنمایش ما از این بازی داشته باشید. برای نگاهی دوباره بر جدیدترین نسخه‌ی این بازی با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

در این نسخه از بازی تصویر بسیار کامل‌تری از محصول نهایی در دسترس ما قرار گرفت. در اکت دوم تمام بخش‌های اصلی کملوت قابل استفاده بودند و مجموعه‌ی قابل توجهی از قهرمان‌ها با کلاس‌های مختلف در اختیارمان قرار داشتند. همچنین بخش عظیمی از جزیره‌ی افسانه‌ای Avalon طی مأموریت‌های مختلف گشوده شده و داستان بازی کاملاً به حرکت افتاده است. به این ترتیب شخصیت اصلی داستان موردرد (Mordred) در کنار جمع‌آوری متحدان بیشتر از میان شخصیت‌های افسانه‌ی شاه آرتور، سعی می‌کند پرده از حقیقت‌های پشت شاه آرتور و مردگان متحرکش و دسیسه‌های بانوی دریاچه بردارد.

در کل این اکت نشان می‌دهد که داستان بازی در جهتی جالب حرکت می‌کند و پیچ و خم‌های غیرمنتظره‌ای برای بازیکنان خواهد داشت. با این حال، کیفیت داستان روایی بازی تغییری از سال گذشته ندارد و همان استاندارد متوسط خود را ادامه می‌دهد. صداپیشگی شخصیت‌ها را نمی‌توان کاملاً مصنوعی خواند اما حقیقت این است که ارتباط برقرار کردن با آن‌ها نیز دشوار است. این مسئله ترکیبی از کارگردانی ضعیف صداست که باعث شده صدای شخصیت‌ها با محیط بازی به خوبی عجین نشود، و همچنین کیفیت پایین نویسندگی که دیالوگ‌های پیش‌پا افتاده و دکلمه‌واری برای بازی ایجاد کرده است. این ضعف سیستم خوب و بدی بازی را نیز تحت شعاع قرار داده و شخصیت موردرد را به یکی از دو حالت افراطی شوالیه‌ی نیکوکار یا شرور منفور تبدیل می‌کند. امیدواریم روند کلی داستان جالب از آب درآید چراکه روند روایی آن چندان توانایی جلب توجه‌تان را نخواهد داشت.

در عوض گیم‌پلی قدرتمندی که در نسخه‌ی سال پیش شاهدش بودیم، اینجا نیز به همان کیفیت به کار خود ادامه می‌دهد. کسب پیروزی در مبارزات تاکتیک نوبتی با انتخاب تیمی 4 نفره، متشکل از ترکیب کلاس‌های دلخواه شما و طی بهره‌گیری از توانایی‌های محدود ولی مؤثر هرکدام بدون شک علاقه‌مندان این سبک را راضی نگه خواهد داشت. فراگیری این مبارزات بسیار ساده است؛ بطوری که با وجود فاصله‌ی یکساله از تجربه‌ی پیشین من از این بازی، به راحتی توانستم تیم مورد علاقه‌ی پیشینم را دوباره انتخاب کرده و به راحتی و پیروزمندانه وارد مبارزات شوم. البته با اضافه کردن یک کاراکتر Arcanist با لول بالا که در نسخه‌ی پیش لول بالایی نداشت، در ترکیب تیم، انعطاف‌پذیری تاکتیکی من را بیشتر از قبل افزایش داد و تجربه‌ی مبارزات را بهبود بخشید.

با پیشروی در داستان شوالیه‌های میزگرد موردرد بسته به تصمیمات او متفاوت خواهند بود. در واقع هر کاراکتر عقاید خود را دارد و وفاداری او بسته به اینکه موردرد حاکمی عادل یا دیکتاتوری ظالم است و اینکه پیرو مسیحیت یا مذهب‌های Pegan است، متغیر است. با این حال راه‌های مختلفی وجود دارد که وفاداری کاراکترهای مورد نظرتان را افزایش دهید. در محیط بازی گاه با اونت‌هایی مواجه خواهید شد که به شما اجازه می‌دهد با اتخاذ تصمیماتی وفاداری یک کاراکتر را افزایش دهید. علاوه بر آن نیز شما می‌توانید در کملوت مقام‌های گوناگونی به کاراکترهای خود اهدا کنید که موجب افزایش وفاداری آن‌ها می‌شود.

در حال حاظر نسخه‌ی ارلی اکسس موجود بر روی استیم شامل اکت اول و 15 مأموریت آن است که به شما اجازه می‌دهد کاراکترهای خود را تا حدود لول 6-7 ارتقا دهید. علاوه بر این، تمام ویژگی‌های اصلی بازی از جمله نقشه‌ی کمپین، مدیریت کملوت و اونت‌ها در بازی موجود هستند. اما نسخه‌ی نهایی که در 29 مارچ امسال منتشر می‌شود شمال 4 اکت و بیش از 50 مأموریت خواهد بود. همچنین سازندگان نوید محتوای پایانی در قالب باس‌فایت‌ها، مأموریت‌های جدید (بیش از 100 مورد)، هزاران آیتم‌ منحصربه‌فرد و مهارت‌ها و توانایی‌های تازه را داده‌اند که مسئله‌ی بسیار خوشایندی است. در این نسخه جمعاً 30 کاراکتر قابل بازی کردن حضور خواهند داشت و حداکثر لول نیز 30 در نظر گرفته شده است. در نهایت نسخه‌ی کنسول‌های نسل فعلی این بازی در دست کار هستند و مدتی پس از انتشار نسخه‌ی رایانه‌ای وارد بازار خواهند شد.

بازی King Arthur Knight’s Tale اقتباس جالبی از افسانه‌ی شاه آرتور است و مشخص است سازندگان آن با شخصیت‌های گوناگون آن و ویژگی‌های ادبی آن آشنا هستند. با این حال بنظر نمی‌رسد کیفیت روایی این داستان بتواند بهتر از متوسط حاضر شود. در عوض گیم‌پلی ساده ولی عمیق بازی آن را به گزینه‌ی مناسبی برای طرفداران سرسخت بازی‌های تاکتیک نوبتی و تازه‌واردان تبدیل کرده است. این مسئله بخاطر فلسفه‌ی طراحی مهارت‌ها و توانایی‌های موجود در بازی ممکن شده که محدود ولی مؤثر هستند. در نهایت الهاماتی که از سبک‌های روگ‌لایک و نقش‌آفرینی گرفته شده است نوید این را می‌دهند که بازی ارزش تکرار خوبی داشته باشد. در کل می‌توان انتظار یک عنوان بسیار سرگرم کننده با زمان معقول برای کمپین اصلی و محتوای پایانی خوب برای علاقه‌مندان داشت.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *