گیمینگرویتی

ثبت نام

معرفی کلاس‌های بازی Diablo IV | آشنایی با جنگجویان Sanctuary

بازی «دیابلو 4» با عملکرد فوق‌العادی که در تمامی موارد پیرامون خود نشان داد، بسیار توانست نظرها را به خود جلب کند. عنوان تحسین‌آمیز این مجموعه‌ی بزرگ، دارای کلاس‌هایی در خصوص شخصیت اصلی ماجرا بوده که تنوع مناسبی را به نمایش می‌گذارد. در این مطلب قرار است 5 کلاسی که در بازی وجود داشته را به شما معرفی کنیم تا به خوبی بتوانید علایق خود را بهتر نسبت به انتخاب یکی از آن‌ها بشناسید. همچنین اگر نقد این بازی را در گیمین‌گرویتی هنوز مطالعه نکرده‌اید، حتما به سراغش بروید. در ادامه‌ همراه گیمین‌گرویتی باشید.

کلاس Barbarian

یکی از کلاس‌های جذاب بازی دیابلو 4، Barbarian است. کلاس بربریان (بربر یا آدم وحشی)، شخصیت شما را در نقش جنگجوی قدرتمندی قرار می‌دهد که مهم‌ترین ویژگیش، نیروی بی‌رحمانه‌اش است. بربریان‌ برای هر موقعیت خطرناکی در مقابل هیولاها آماده بوده و با مجموعه‌ای از سلاح‌های پرقدرت خود، این موجود‌های زشت را سلاخی می‌کند.

ویژگی‌های Barbarian

توانایی‌های اصلی این کلاس در چهار دسته‌ی Berserking (دیوانه‌ی خشم)، Bleed (خون ریختن)، Walking Arsenal (زرادخانه‌ی در حال حرکت) و Unbridled Rage (خشم افسارگسیخته) خلاصه شده است.

Berserking: منظور از ویژگی Berserking آن خشم درونی بربریان بوده که حالت گمراهی و گیجی او را پایین می‌آورد و حمله‌ها و سرعت حرکتش را افزایش می‌دهد. در واقع این شخصیت، از لحاظ توانایی جسمی خیلی نیرومند بوده و منظور ویژگی Berserking، در همین راستا نام‌گذاری شده است.

Bleed: توانایی Bleed به استفاده بربریان از اسلحه‌های Slashing (برشی) و حمله‌های قدرتی به واسطه‌ی آن‌ها می‌پردازد. ترکیب این نوع اسلحه‌ها با نیرومندی بالای این کلاس، ویژگی Bleed را خیلی با اهمیت نشان داده است.

Walking Arsenal: توانایی Walking Arsenal باز به موضوع استفاده‌ی تمام و کمال بربریان از سلاح‌های مختلف اشاره می‌کند. همچنین این ویژگی خیلی واضح به ما می‌فهماند که این نوع شخصیت، قادر بوده با سلاح‌هایش حمله‌های قدرتمندی به دشمنان وارد کند و پاداش‌های مناسبی در این راستا به دست آورد.

Unbridled Rage: آخرین توانایی بربریان، Unbridled Rage است. این ویژگی، یکی از مهم‌ترین موارد گیم‌پلی این کلاس را معرفی می‌کند. بربریان در کنار گوی جان خود، گوی Fury (خشم) دارند که با حمله‌ به هیولاها، رفته رفته حجمش پر می‌شود. گوی خشم در اثر پر بودن، مهارت‌های پرقدرت بربریان را برای نابود کردن دشمنان قابل دسترس می‌کند. در واقع ارتباط خشم این شخصیت با حمله‌هایش، ترکیب اوج قدرت و مهارت‌های خارق‌العاده او را به خوبی به تصویر می‌کشد.

مهارت‌ها و سایر خصوصیات کلاس Barbarian

در بین شاخه‌های درخت مهارت کلاس بربریان، Brawling (جدال کردن) و Weapon Mastery (تسلط بر سلاح) پر رنگ‌تر هستند. کلاس بربریان با نیروی زیاد و سلاح‌های مختلفش توانسته کلاس جذاب و کارآمدی برای گیمرهای بازی دیابلو 4 باشد. مثال جالبی در رابطه با این کلاس برای فهم بیشتر، شخصیت کریتوس بازی God Of War است. به عبارتی با سلاح‌های مختلفی که در اختیار این نوع شخصیت بوده، همانند کریتوس می‌توانید از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین هیولاها را نابود کنید.

این کلاس در کنار درخت مهارتش، بخشی به نام Weapon Expertise دارد. این بخش به استفاده‌ی بربریان از سلاح‌های مختلف و متعدد می‌پردازد و ارتقاهایی در این خصوص به انتخاب شما در آن شکل می‌گیرد. بربریان در کنار زره‌ای که همراه دارد (منظور تمام وسایلی است که روی بدن سوار می‌شود)، از دو سلاح یک دست Slashing، یک سلاح دو دست Bludgeoning (کوبنده) و یک سلاح دو دست Slashing استفاده می‌کند. در کل این نوع شخصیت می‌تواند از نیزه، تبر، شمشیر و چماق به صورت یک دست یا دو دست بهره ببرد. به عبارتی این کلاس، تا دندان مسلح است.

یک نکته‌ی مهم در خصوص مهارت‌های کلاس‌ها

درون درخت مهارت‌ کلاس‌های بازی دیابلو 4، برخی شاخه‌ها مشترک هستند. البته این قضیه فقط داخل اسم و کارایی توانایی‌ها به چشم می‌آید و ویژگی‌ها و چگونگی ساختار استفاده آن‌ها در هر کلاس، متفاوت است. تمامی کلاس‌ها، چهار شاخه‌ی Basic (اصلی)، Core (هسته)، Ultimate (نهایی) و Key Passive (کلید کنش پذیر) را به طور مشترک دارند. همچنین سه کلاس دروید، سورسرر و بربریان دارای شاخه‌ی Defensive (دفاعی) هستند.

کلاس Necromancer

کلاس دوم، Necromancer (جادوگر مرگ) است. در این نقش می‌توانید مرز بین زندگی و مرگ را شکسته و ارتش مردگان خود را داشته باشید. کلاس نکرومنسر توانسته با نشان دادن روی تاریک و سرد درون خود، ظاهر جذاب و مهارت‌های شگفت‌انگیزی را به نمایش بگذارد. این نوع شخصیت همچنین با ارتش مردگان و جادوهای خاصی که دارد، قدرت فوق‌العاده‌ای را به تصویر کشیده است.

ویژگی‌های Necromancer

توانایی‌های اصلی این نقش در 4 دسته‌ی Undead Army (ارتش مردگان)، Bone (استخوان)، Darknees (تاریکی) و Blood (خون) خلاصه شده است.

Undead Army: ویژگی Undead Army همان ساخت ارتش مردگانی بوده که در بطن وجود کلاس نکرومنسر قرار گرفته است. با احضار مردگان، آن‌ها همه جا همراه شما هستند و در هر نبردی به شما کمک می‌کنند. در واقع با احضار جادوگران اسکلتی، جنگجویان اسکلتی و گولم‌ها، در جنگ با دشمنان آماده ظاهر می‌شوید و با دستورات خود، ارتش قدرتمندتان را مقتدرانه پیروز نبرد می‌کنید.

Bone:‌ توانایی Bone، به یکی از مهم‌ترین موارد قدرت جادویی نکرومنسر در حمله‌های فیزیکی اشاره می‌کند. این کلاس در کنار گوی جانش، گوی Essence (ذات) دارد؛ موردی که ارتباط مستقیمی با جادوی Bone داشته است. در واقع مهارت‌های Bone یا همان استخوانی، وقتی می‌توانند قدرت زیادی را از خود نشان دهند که Essence بالایی در گوی وجود داشته باشد. به عبارتی اگر قادر نباشید ارتباط دو طرفه جادوی Bone و مقدار Essence لازم را ایجاد کنید، مهارت‌های استخوانی نکرومنستر در مقابل هیولاهای نیرومند، بی‌فایده خواهند بود.

Darknees: ویژگی Darknees درون کلاس نکرومنسر، یک جادوی زیرکانه محسوب می‌شود. مهارت‌های این جادو تابع عناصر کنترل جمعیت هستند؛ یعنی توانایی Darknees روی مجموعه‌ای از دشمنان واقع می‌شود. هدف این مدل جادو برخلاف ویژگی Bone که بر حمله‌های فیزیکی تمرکز دارد، نابود کردن هیولاها از راه دور است. مهارت‌های جادوی Darknees مرگ آهسته اما دردناکی را برای دشمنان رقم می‌زنند.

Blood: ویژگی آخر کلاس نکرومنستر Blood است. جادوی Blood یا همان خون، مهارت‌های دفاعی این نوع شخصیت را به نمایش می‌گذارد: این توانایی، قدرت زندگی را از دشمنان می‌گیرد. در واقع هدف اصلی این جادو، افزایش آمار ویژگی‌های دفاعی و دوام بیشتر در نبرد‌های سنگین است. این مهارت با ارتباط ارزشمندی که با مقدار جان داشته، توانسته قدرت این کلاس را از مسیر مهمی بالا ببرد.

مهارت‌ها و سایر خصوصیات کلاس Necromancer

در بین شاخه‌های درخت مهارت کلاس نکرومنسر، Corpse (جسد)، Macabre (ترسناک) و Curse (نفرین) پر رنگ‌تر هستند. این کلاس همچنین در کنار درخت مهارت خود، بخشی به نام Book of the Dead دارد. این بخش ارتقاهایی در برخی آمار‌های مهم حمله و دفاعی ایجاد می‌کنند. نکرومنسر قادر بوده در کنار زره‌اش، از یک سلاح دو دست یا یک سلاح یک دست به همراه سپر استفاده کند. این کلاس خیلی مسلح بودن را مسئله اول خود در نظر ندارد و ملاک قوی بودن را در مهارت‌های جادویی خود به نمایش گذاشته است. در کل نکرومنستر با جذابیت زیادی که از ویژگی‌ها و ظاهرش نشان داده، موفق شده در بازی Diablo 4 کلاسی درخشان باشد.

کلاس Sorcerer

کلاس بعدی، Sorcerer (ساحر) است. در این نقش شما سه عنصر آتش، سرما و نور را در اختیار دارید. این کلاس، به واسطه‌ی مهارت‌هایی که از عناصرش سرچشمه می‌گیرد، قادر بوده دشمنان را نابود کند. در واقع این نوع شخصیت برخلاف نکرومنستر که از جادو‌های سیاه استفاده می‌کرد، ویژگی‌هایش در عنصر‌های طبیعی دیده می‌شود.

ویژگی‌های Sorcerer

توانایی‌های سورسرر در سه دسته‌ی Frost (سرمازدگی)، Pyromancy (جادوگری با آتش) و Shock (ضربه) خلاصه شده است.

Frost: مهارت‌های Frost، دشمنان را به مجسمه‌های یخی تبدیل می‌کنند. در واقع این نوع جادو با انجماد هیولاها، سرعت عمل و حرکت آن‌ها را کاهش می‌دهد و زمینه‌ی حمله با سایر جادوها را برای شما محیا می‌سازد. وقتی که به واسطه‌ی مهارت‌های Frost دشمنان را منجمد کردید، می‌توانید به راحتی نابودشان کنید. به همین دلیل این ویژگی در کلاس سورسرر، بسیار حائز اهمیت است.

Pyromancy: ویژگی Pyromancy به مهارت‌های آتشین کلاس سورسرر مربوط می‌شود. تمرکز اصلی این توانایی روی این مورد، باعث شده تا در کنار جادوهای جذاب یخی، آتش‌افروزی شگفت‌انگیزی نیز از این شخصیت در میدان نبرد مشاهده کنیم. مهارت‌های این ویژگی، آسیب زیادی بر دشمنان وارد می‌کند. در واقع با آتش گرفتن آن‌ها علاوه بر زخمی شدن در اثر حمله، به مرور از نوار جانشان کم می‌شود. به عبارتی این نوع توانایی به صورت همزمان 2 صدمه‌ی سنگین بر دشمنان وارد می‌کند.

Shock: ویژگی آخر کلاس سورسرر، Shock است. مهارت‌های این توانایی، از نور برای نابود کردن دشمنان استفاده می‌کند. مهم‌ترین مورد در رابطه با ویژگی Shock علاوه بر ضربه‌های برقی، قرار دادن دشمنان در حالت کوتاه Cooldown (آرام شدن) است. در واقع به واسطه‌ی مهارت‌های این توانایی، هیولاها در یک خواب چند ثانیه‌ای فرو می‌روند. در همین لحظه شما می‌توانید با سایر ویژگی‌ها، آسیب‌های فراوانی بر دشمنان وارد کنید. ترکیب مهارت‌های Frost، Pyromancy و Shock جذابیت و قدرت زیادی را از کلاس سورسرر به نمایش گذاشته است.

مهارت‌ها و سایر خصوصیات کلاس Sorcerer

در بین شاخه‌های درخت مهارت کلاس سورسرر، Conjuration (سحر) و Mastery (تسلط) پر رنگ‌تر هستند. موردی که در خصوص مهارت‌های این کلاس شکل گرفته، حالت Enchantment است. وجود این موضوع باعث شده تا در سطح 15 و 30، دو عدد از 6 توانایی خود را در فاز خودکار برای مقابله با دشمنان قرار دهید. در واقع علاوه بر استفاده‌ی مهارت‌ها در گیم‌پلی، دو مورد انتخاب شده به صورت خودکار خودشان در هنگام ضربه، به دشمنان آسیب‌های مختلفی وارد می‌کنند. به علاوه‌ی این قضیه، این کلاس در کنار گوی جان خود، گوی Mana دارد. مانا عامل ایجاد برخی مهارت‌های مهم بوده و نحوه‌ی استفاده از آن، خیلی در گیم‌پلی این شخصیت با اهمیت نشان داده شده است. سورسرر همچنین در کنار زره‌اش قادر بوده از یک سلاح بزرگ یک دست یا دو سلاح کوچک یک دست استفاده کند. این کلاس مثل مخلوق ترکیب 3 شخصیت به یاد ماندنی رایدن، اسکورپیون و ساب زیرو بوده است. به طور کلی این نقش به اندازه‌ی بربریان از لحاظ فیزیکی نیرومند نیست اما مهارت‌های قدرتمندی دارد. شخصا کمپین بازی دیابلو 4 را با اسورسرر به اتمام رساندم و خیلی از انتخابم راضی بودم.

کلاس Rogue

کلاس بعدی، Rogue  (سرکش، قاپنده) است. این نقش خیلی شبیه به راهزن‌ها بوده است. روگ با استفاده از ابزار‌های خاصش، چابکی و قدرت بالایی را از خود نشان داده که به همین خاطر، یکی از گزینه‌های جذاب برای انتخاب کلاس شخصیتتان به شمار می‌رود. این کلاس برخلاف نکرومنسر و سورسرر، از مهارت‌های جادویی بهره نمی‌برد اما قادر بوده اسلحه‌های خود را با جادو ترکیب سازد.

ویژگی‌های Rogue

به طور کلی، ویژگی‌های این کلاس در سه دسته‌ی Marksman (تیرانداز)، Imbuements (آغشته سازی‌ها) و Traps (تله‌ها) دیده می‌شود.

Marksman: توانایی Marksman به بهره‌گیری این کلاس از تیر و کمان در فاصله‌های مختلف مقابل دشمنان اشاره می‌کند. مهارت‌های این ویژگی از حمله‌های قابل توجه دشمن و آسیب‌پذیر شدن آن‌ها سود می‌برد. قدرت بالای این مهارت‌ها باعث شده از فاصله‌های دور، بتوانید آسیب‌های زیادی بر دشمنان وارد کنید. البته این موضوع دلیل نمی‌شود که از آن‌ها در فاصله‌ی نزدیک نیز استفاده نکنید. هدف اصلی این توانایی، نابود کردن دشمنان از روی نقطه ضعفشان است. اگر قادر باشید از این قضیه در خصوص مهارت‌های این ویژگی بهره ببرید، شکست دشمن برایتان آسان‌تر می‎شود.

Imbuements: توانایی Imbuements، زمینه‌ی ترکیب سلاح‌های روگ را با انرژی‌های مختلفی مثل انرژی‌های سمی، فراهم می‌کند. این ویژگی همانند توانایی‌های Pyromancy کلاس سورسرر، بر حمله‌هایی که از طرف شخصیت بر دشمنان وارد می‌شود، یک آسییب دیگر نیز اضافه می‌کند. تنها فرق این ویژگی با مهارت‌های آتشین Pyromancy، وجود ویژگی‌های بیشتر برای ترکیب با سلاح‌ها است.

Traps: توانایی آخر کلاس روگ، Traps است. به واسطه‌ی این مورد، قادر هستید تله‌های مختلفی را روی زمین بگذارید. تله‌ها، اثرهای گوناگونی بر دشمنان وارد می‌کنند. مثلا می‌توانند آن‌ها را مسموم کنند یا سرعت حرکتشان را کند سازند. به طور کلی دو ویژگی Imbuements و Traps به نسبت توانایی Marksman درخشان نیستند اما با استفاده صحیح از برخی مهارت‌های مهم آن‌ها، قادر هستید دشمنان را راحت‌تر نابود کنید.

مهارت‌ها و سایر خصوصیات کلاس Rogue

در بین شاخه‌های درخت مهارت کلاس روگ، Agility (چالاکی)، Subterfuge (گریز) و Imbuement (آغشته شدن) پر رنگ‌تر هستند. همچنین در کنار گوی جان این کلاس، گوی انرژی قرار گرفته که با استفاده از برخی مهارت‌های خاص 3 مورد گفته شده، مایع درونش خالی می‌شود. در صورت خالی شدن، باید کمی صبر کنید تا دوباره گوی پر شود و انرژی لازم برای انجام مهارت‌ها را به دست آورید. در واقع این گوی، عامل اصلی این شخصیت برای استفاده از توانایی‌های خود بوده است. با فهم مناسب ارتباط گوی انرژی با مهارت‌های روگ، می‌توانید شخصیت قدرتمندی را در بازی داشته باشید. او قادر بوده در کنار زره‌اش، از یک کمان (یا کراس‌بو) و دو خنجر یک دست برای کشتن دشمنان بهره ببرد. در واقع این کلاس از یک سلاح دور زن (کمان) و یک سلاح نزدیک زن (خنجر) استفاده می‌کند.

در کل، شخصیت روگ با توجه به سلاح‌های کمتری که به نسبت بربریان دارد، از لحاظ گیم‌پلی برای افراد تازه وارد گزینه‌ی مناسبی است. همچنین این شخصیت با نداشتن موارد مختلفی در خصوص جادو و مهارت‌های این چنینی، می‌تواند گزینه بهتری نسبت به دو کلاس سورسرر و نکرومنستر باشد. البته این مورد بیشتر در خصوص کسانی بوده که با سبک گیم‌پلی این دو کلاس، خیلی راحت نیستند.

کلاس Druid

کلاس آخر، Druid (درویید) است. این نقش با استفاده از قدرت طبیعت، جذابیت بالایی را از ویژگی‌های خود به نمایش گذاشته است. همچنین کلاس درویید می‌تواند در نبرد با دشمنان تغییر شکل بدهد و به گرگینه و خرس تبدیل شود. علاوه بر این قصیه، درویید قادر بوده از جادوی زمین و طوفان هم استفاده کند.

ویژگی‌های Druid

با توجه به این موارد، به طور کلی توانایی‌های این کلاس در 4 دسته‌ی Werewolf (گرگینه)، WereBear (خرس)، Storm (طوفان) و Earth (زمین) خلاصه شده است.

Werewolf: ویژگی Werewolf به چابکی و درندگی شخصیت درویید می‌پردازد. درویید با تغییر شکل به گرگینه، سرعت حمله کردن و ضربه‌زدن بیشتری پیدا می‌کند. در واقع چالاکی این نقش با گرگینه شدن بالا می‌رود و در مبارزه با دشمنان، این مورد به کار می‌آید.

WereBear: توانایی WereBear به قوی بودن درویید می‌پردازد. این شخصیت با تبدیل شدن به خرس در میدان نبرد، سخت زخمی ‌می‌شود و راحت دشمنان را نابود می‌کند. ارتباط چابکی Werewolf و قدرتمندی WereBear درون گیم‌پلی این کلاس، بسیار مهم است.

Storm: دیگر توانایی درویید، Storm است. این مهارت، همه‌ی موارد طوفان را به شکل ویژگی‌های مختلف در اختیار این شخصیت قرار می‌دهد. مثلاً می‌توانید با استفاده از رعد و برق، به دشمنان صدمه بزنید یا با وزش باد‌های سهمگین، آن‌ها را نابود کنید.

Earth: توانایی آخر درویید، Earth است. این ویژگی بیشتر به حالت تدافعی این شخصیت می‌پردازد. در واقع با استفاده از مهارت‌های آن قادر هستید سرعت حرکت تعداد زیادی از دشمنان را کم کنید و در این فاز، آن‌ها را از بین ببرید.

مهارت‌ها و سایر خصوصیات کلاس Druid

در بین شاخه‌های درخت مهارت کلاس درویید، Companion (همراه و همدم) و Wrath (خشم) پر رنگ‌تر هستند. شخصیت درویید در کنار زره‌اش، می‌تواند از دو سلاح یک دست یا یک سلاح دو دست استفاده کند. این کلاس همچنین در کنار گوی جان خود، گوی Spirit داشته که کلید استفاده از مهارت‌هایش است. این گوی با آسیب بر دشمن، درونش پر می‌شود و توانایی‌های درویید را فعال می‌کند.

در کل، کلاس درویید با موارد زیادی که درون گیم‌پلی خود داشته، سختی قابل توجه‌ای را در ابتدای تجربه بازی برای گیمر رقم می‌زند، اما به مرور با یادگیری مهارت‌های آن می‌توانید شخصیت قدرتمندی را برای خود بسازید و به راحتی دشمنان را نابود کنید.

کلام آخر

تعداد مناسب کلاس‌های بازی دیابلو 4، تصمیم‌گیری را برای افراد تازه وارد کمی سخت کرده اما سعی کردیم تا با توضیحات لازم و معرفی‌های انجام شده، در این خصوص به شما کمک کرده باشیم. کلاس مورد علاقه‌تان در بازی چیست؟ آیا با موارد گفته شده دوست دارید این عنوان جذاب را تجربه کنید؟

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *