گیمینگرویتی

ثبت نام

بازی GTA 6: بهبودهای جدید RAGE موتور گرافیکی راک استار خارق العاده به نظر می‌رسند

عنوان Grand Theft Auto V، بزرگترین موفقیت شرکت Rockstar Games در 17 سپتامبر 2013، تولد ده سالگی خود را جشن گرفت. زمان زیادی از عرضه آخرین نسخه سری بازی‌های GTA می‌گذرد و طرفداران به شدت منتظر نسخه بعدی این سری یعنی GTA 6 هستند. در عین حال اخبار زیادی در مورد این بازی وجود ندارد و فقط در فوریه سال ۲۰۲۲ تایید شد که GTA 6 در مرحله توسعه است. با این وجود افراد زیادی سعی کردند تا اطلاعاتی از این بازی را پیدا کنند که البته بسیاری هم موفق با هک کردن کارکنان استودیو Rockstar Toronto، اطلاعات مختلفی در مورد این بازی و موتور بازی‌سازی آن یعنی RAGE را پیدا کنند.

در سال گذشته، با هک شدن حساب Slack یک توسعه‌دهنده استودیوی Rockstar Toronto توسط گروه هکری جوان “Lapsus$”، اطلاعات جالب و زیادی در مورد این عنوان محبوب فاش شد و حالا پس از ماه‌ها کار و تحقیق با کمک منابع مختلف، حالا اطلاعات نسبتاً جالبی در مورد پیشرفت‌های فنی که در GTA 6 وجود خواهد داشت وجود دارد و اکثر آن ها به لطف پیشرفت موتور RAGE خواهند بود. در این مقاله نگاهی به این پیشرفت‌ها خواهیم داشت پس با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

پیشرفت RAGE:

از زمان خلق، موتور بازی اختصاصی استودیو Rockstar Games یعنی Rockstar Advanced Game Engine، که با نام اختصاری “RAGE” شناخته می‌شود، به تکامل خود ادامه داده است تا به یکی از قدرتمندترین موتورهای بازی در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شود.

تاریخچه پیشرفت موتور بازی از زمان Grand Theft Auto V:

  • RAGE 7 (GTA 5): این نسخه نوآوری‌های متعددی را به همراه داشت، مانند یک موتور اسکریپت‌نویسی بهبودیافته، پیاده‌سازی DirectX 11 و مدیریت حافظه بهبودیافته. این نسخه امروزه هنوز هم یکی از موثرترین نسخه‌ها، 10 سال بعد است.
  • RAGE 8 (RDR 2): این نسخه در هوش مصنوعی، مدیریت آب و هوا، جلوه های حجمی و پیاده‌سازی API های Vulkan و DirectX 12 نوآوری می‌کند. تعامل با NPC ها امروزه در میان پیشرفته ترین ها در صنعت به شمار می‌رود.

در رابطه با RAGE نسخه 9 برای GTA 6، این نسخه جدید اساساً در موارد زیر نوآوری خواهد کرد:

  • فیزیک بازی (آب فیزیکی شبیه سازی شده در زمان واقعی، دفرمه شدن بهتر وسایل نقلیه و غیره).
  • مدیریت زمان واقعی‌تر (صبح، روز، عصر و شب)
  • کیفیت رندرینگ (بافت‌ها، نورپردازی، ابرهای حجمی و غیره)
  • هوش مصنوعی (تعامل با NPC ها، واکنش پلیس و غیره)

در صنعت بازی‌های ویدیویی، همه استودیوها در مشخصات خود این هدف را دارند که: «بهترین کار خود را انجام دهیم!»، برای Take-Two Interactive، مالک Rockstar Games، تنها شعار این است: «بهترین باشیم!»

همچنین باید گفت که فاصله گرافیکی بین Red Dead Redemption 2 و GTA 6 بیشتر از فاصله ای خواهد بود که بین GTA 5 و RDR 2 تجربه کردیم.

اگر شرکتی یک محصول فرهنگی را به بازار عرضه کند که سودآورترین محصول در تاریخ شود، دیگر نیازی به حدس و گمان در مورد اهداف مشخصات فنی پروژه بعدی نیست. فقط در مورد انجام بهتر آن نیست، بلکه در مورد انجام آن به روشی متفاوت است. و به همین دلیل است که Rockstar Games با نسخه جدید موتور RAGE خود چیزی را به ما ارائه می‌دهد که قبلاً در صنعت بازی های ویدیویی دیده نشده است.

به عبارت ساده تر: Rockstar Games قصد دارد با GTA 6 استانداردهای جدیدی را در زمینه گرافیک و فناوری بازی های ویدیویی تعیین کند.

بیشتر بخوانید: فروش بازی Grand Theft Auto V به 180 میلیون نسخه رسید.

فیزیک آب:

آب همیشه عنصر سختی برای بازتولید در بازی های ویدیویی بوده است، به خصوص از زمان ظهور بازی‌های سه بعدی. اکثر توسعه دهندگان از یک سیستم مش برای رندرینگ خود استفاده می کنند. مزیت این روش این است که به عملکرد بسیار کمی نیاز دارد و رندرینگ معتبر باقی می ماند.

در کلیپ زیر، Grand Theft Auto V به طور کامل در حالت wireframe نشان داده شده است، که مکانیسم حرکت آب را نشان می دهد:

برای GTA 6، Rockstar Games یک سیستم انقلابی برای به دست آوردن آب فیزیکی شبیه سازی شده در زمان واقعی طراحی کرده است. این کار سال‌ها در فیلم‌ها و برنامه‌های کاربردی سه‌بعدی انجام شده است، اما رندرینگ هرگز “ریل‌تایم” نبوده است.

آزمایش‌هایی قبلاً در NVIDIA انجام شده است، اما تعادل بین واقع گرایی و عملکرد هرگز به اندازه کافی برای بهره‌برداری جالب نبود.

WaveWorks 1.0 یک سیستم مش بهبودیافته را ارائه می‌کرد که چند سال پیش پیشرو بود، اما هرگز واقعاً مورد بهره‌برداری قرار نگرفت:

به تازگی، WaveWorks 2.0 امکان دستیابی به یک سیستم مبتنی بر گره جزئی را فراهم کرده است، اما نتیجه هنوز فاصله زیادی با آنچه Rockstar Games توسعه داده است دارد:

بنابراین Rockstar Games تصمیم گرفته است که یک فناوری جدید در مورد فیزیک آب توسعه دهد و آن را در پروژه بعدی خود، GTA 6، ادغام کند. تیمی که مسئول این مأموریت است “RAGE Technology Group” نامیده می شود، زیرمجموعه ای از استودیوی Rockstar San Diego که موتور اختصاصی شرکت ستاره ای را در سال 2006 توسعه و منتشر کرد. تیم توسعه متشکل از حدود بیست مهندس با دانش عمیق در زمینه برنامه نویسی، شبیه سازی فیزیک زمان واقعی، درک ملاحظات پر کردن حافظه، جبر خطی، مثلثات، ماتریس و ریاضیات کواترن است.

پس از ماه‌ها تحقیق، آزمایش و بهینه‌سازی، مهندسان استودیوی کالیفرنیایی موفق به شبیه‌سازی فیزیکی آب در یک بازی ویدیویی جهان باز به صورت زمان واقعی شده‌اند.

بنابراین می‌توانیم حدس بزنیم که اقیانوس نقش مهمی در جهان GTA 6 ایفا خواهد کرد و فعالیت‌های جدیدی مانند موج‌سواری امکان‌پذیر خواهد بود (اگرچه این هنوز تأیید نشده است). در سال 2000، Rockstar Games بازی ویدیویی Surfing H30 را منتشر کرد که توسط Opus Studio توسعه داده شد. این بازی با وجود محدودیت های فنی آن زمان، شجاعت ورود به حوزه ای را داشت که در آن امکانات فنی زمان برای بهره برداری از فعالیت هدفمند بهینه نبود.

فیزیک وسایل نقلیه:

به لطف افزایش قابل توجه تعداد پلی‌گون‌ها در مقایسه با GTA 5، پیشرفت‌های زیادی در فیزیک وسایل نقلیه صورت گرفته است. این امر امکان تغییر شکل‌های دقیق‌تر و در نتیجه تصادف‌های واقعی‌تر را فراهم می‌کند. از این پس، سفارشی‌سازی وسایل نقلیه نه تنها بر روی نمای بیرونی، بلکه بر تجربه رانندگی نیز تأثیر می‌گذارد. در هر صورت، این چیزی است که Rockstar و تیم‌های سن دیگو با نسخه جدید موتور RAGE به دنبال آن هستند.

برای مثال، نصب اسپویلر روی وسیله نقلیه شما ممکن است برای هندلینگ شما در طوفان‌های شدید مفید باشد. تعادل بین واقع گرایی و حالت آرکید به گونه ای مدیریت خواهد شد که تجربه رانندگی مشابه GTA 5 حفظ شود، بنابراین در مورد این عنصر کلیدی بازی نگران نباشید.

نورپردازی:

GTA 6 اولین عنوان در مجموعه Grand Theft Auto خواهد بود که دارای نورپردازی فیزیکی شبیه سازی شده است. این امر با استفاده از موادی به نام PBR (Physics-Based Rendering) امکان پذیر است که مجموعه ای از فناوری‌هایی هستند که به مواد خواص اپتیکی فیزیکی (بازتاب، زبری و غیره) می‌دهند. این فناوری‌ها از سال 2018 به لطف RAGE 8 (Red Dead Redemption 2)، که بر اساس رندر PBR بود، در دسترس هستند. این امکان را می‌دهد که بافت‌ها به صورت واقعی‌تر نسبت به نور رندر شوند، برای یک تجربه غوطه‌ورتر در روز و شب.

Vice City برداشت طنزآمیز Rockstar Games از میامی است. به عنوان شهری که به زندگی شبانه خود مشهور است، لازم بود به بازیکنان اجازه داده شود تا غوطه وری واقع گرایانه تری را در طول شب تجربه کنند.

هواشناسی:

یک سیستم آب و هوای واقعی وجود خواهد داشت که بر محیط و گیم پلی بازی تأثیر می گذارد. وزش باد به پوشش گیاهی آسیب می‌زند و موج‌هایی ایجاد می‌کند که آرامش و سکوت ساحل را برهم می‌زند. باران و باد بر رانندگی شما در هنگام سفر با سرعت بالا تأثیر می‌گذارند. طلوع و غروب خورشید واقعی‌تر از همیشه خواهند بود و شب‌ها آزاردهنده‌تر خواهند بود.

GTA VI به نزدیکی نزدیک، به دوری دور

آنچه در این مقاله خواندید نگاهی مختصر به ویژگی‌های احتمالی جدید عنوان GTA 6 است که انتظار می‌رود در این بازی باشند. اعضای تیم Rockstar San Diego که مدت زمان زیادی روی انجین RAGE کار کرده‌اند اهداف فوق‌العاده‌ای را برای این بازی دارند و فقط باید صبر کرد و دید که آیا این ایده‌ها در بازی عملی خواهند شد یا خیر.

البته باید دقت کرد که موارد ذکر شده در این مقاله در مرحله توسعه بازی بوده و حضور هیچ چیزی در بازی یا RAGE 9 قطعی نیست. در هر صورت انتظار برای GTA VI بسیار زیاد است و انتظار می‌رود که به زودی شاهد معرفی این بازی باشیم.

سخن

نکات مثبت

نکات منفی

آدرس شبکه های اجتماعی :

یک پاسخ به “بازی GTA 6: بهبودهای جدید RAGE موتور گرافیکی راک استار خارق العاده به نظر می‌رسند”

  1. به امید دیدنش اما یه حسی بهم میگه بعد از جدا شدن افراد کلیدی راک استار اوضاع خوب نیست و GTA 6 هم از این موضوع ضربه بزرگی میخواد بخوره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *