گیمینگرویتی

ثبت نام

پورت ایکس‌باکس سریز اس بازی Baldur’s Gate 3 منجر به افزایش عملکرد در دیگر پلتفرم‌ها شده است

به گزارش گیمین‌گرویتی، مدیرعامل استودیوی لارین (Larian Studios)، آقای سوئن وینک (Swen Vincke) اثبات می‌کند که چطور کار بر روی پورت ایکس‌باکس سریز اس بازی Baldur’s Gate 3 منجر به افزایش عملکرد در دیگر پلتفرم‌ها شده است.

 

اینکه آیا کنسول ایکس‌باکس سریز اس باعث محدودیت سازندگان در این نسل شده است یا خیر یک بحث بزرگ بوده است، و به نظر می‌آید که در آینده‌ی قابل پیش‌بینی و حتی بیشتر، ما شاهد این بحث‌ها باشیم. اکنون یک مثال استثنایی از این داریم که چطور این کنسول، منجر به افزایش عملکرد فنی این بازی در دیگر پلتفرم‌ها شده است.

استودیوی لارین اکنون مشغول پورت بازی تحسین شده‌ی خود یعنی Baldur’s Gate 3 برای ایکس‌باکس سریز ایکس و اس می‌باشد، و درحالی که نسخه‌ی ایکس‌باکس سریز اس دلیل اصلی تاخیر خوردن این بازی است، به عنوان بخشی از بهینه‌سازی، باعث بهینه‌سازی شگفت‌انگیز این بازی از استفاده‌ی حافظه شده است.

مدیرعامل لارین استودیوز و کارگردان خلاق بازی Baldur’s Gate 3، یعنی Swen Vincke، در پلتفرم توییتر (Twitter) با به اشتراک‌گذاری چند نمودار، نشان داد که چگونه به لطف کار به روی پورت ایکس‌باکس سریز اس Baldur’s Gate، مصرف حافظه‌ی این بازی دچار بهبود شده است. بین ماه سپتامبر تا الان، مصرف RAM این بازی از 5.2 گیگابایت به 4.7 گیگابایت کاهش یافته است که تقریباً 10 درصد کاهش می‌باشد. درحالی که مصرف VRAM از 3.5 گیگابایت به 2.3 کاهش یافته که کاهش چشمگیر 24 درصدی را شاهد هستیم.

اینکه چگونه لارین توانسته تا چنین چیزی را انجام دهد تنها با عرضه شدن این بازی روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس مشخص می‌شود، اما به‌هرحال خوب است تا ببینیم پروسه‌ی بهینه‌سازی بازی Baldur’s Gate 3 برای سخت‌افزار ایکس‌باکس سریز اس به استودیو کمک کرده است تا اجرای این بازی روی دیگر پلتفرم‌ها بهتر باشد (که احتمالاً در آپدیت‌های آینده حتی بهتر هم خواهد شد).

بازی Baldur’s Gate 3 اکنون در رایانه‌های شخضی و پلی‌استیشن 5 در دسترس است. تاریخ عرضه‌ی نسخه‌ی ایکس‌باکس این بازی هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما استودیوی لارین اعلام کرده که در همین سال عرضه خواهد شد، درحالی که اخیراً فاش شده این پورت در تاریخ 15 آذر (6 دسامبر) خواهد آمد. شما می‌توانید نقد و بررسی این عنوان را از این لینک بخوانید.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *