گیمینگرویتی

ثبت نام

انیمه‌های مورد انتظار زمستان 1402

سال ۲۰۲۳ میلادی یکی مهم‌ترین سال‌ها از لحاظ انیمه‌های درست حسابی است. عنوان‌های تاثیرگذار متعددی پخش شدند که باور دارم این صنعت را بار دیگر وارد عصر طلایی خود کرده است. انیمه‌هایی دیدیم که نه تنها از منظر فنی پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند، بلکه از نظر محوریت روایت‌ها، ارزش‌های دهه‌ی 90 زنده شدند. سال میلادی شاید در شرف پایان است، اما سال برای ما همچنان ادامه دارد و چنین بهاری فقط با یک زمستان فوق‌العاده لیاقت بسته شدن دارد. در میان اسامی انیمه‌هایی که همکاران من تهیه کرده‌اند، نام‌هایی به چشم می‌خورند که برای بعضی از آن‌ها سال‌ها انتظار رفته است. هودی‌های گرم خود را بپوشید، چای را دم‌ بگذارید و با گیمین‌گرویتی همراه باشید تا بهترین انیمه‌های زمستان را برایتان مرور کنیم.

Classroom of Elite III

روایت انیمه Classroom of Elite در یک کالج سطح بالای دولتی جریان دارد. قهرمان داستان کیوتاکا، دانشجویی باهوش و با استعداد است که از عمد وارد پایین‌ترین سطح کلاس‌ها می‌شود. او و بعضی از دانشجو‌ها در کلاس D قصد  دارند با استفاده از سیاست‌های خاص، کلاس خودشان را به سطوح بالاتر کالج برسانند. در این میان ماجرا‌های عاشقانه‌ای نیز جریان دارد و یکی از دختر‌های کلاس به کیوتاکو ابراز علاقه می‌کند و بعد از اینکه توسط پسر رد می‌شود با خود می‌اندیشد که آیا او و بقیه بچه‌های کلاس، چیزی بیش‌تر از بازیچه‌ای برای پیشبرد اهداف کیوتاکو هستند؟

جدا از پرداخت به پلات‌های اصلی ماجرا در فصل سوم، بر اساس سیناپس رسمی، داستان اصلی حول محور اردوی تمرینی مختلط خواهد بود. همانطور که از نام سیناپس برمی‌آید، آزمون بین دختر‌ها و پسر‌ها تقسیم شده است. در ادامه نیز اشاره شده که نتیجه آزمون و نمره‌ها گروه به گروه خواهد بود و کلاس‌های مختلف مجبورند با یکدیگر همکاری داشته باشند. این موضوع باعث ترس و اضطراب بچه‌ها شده است، چرا که با وجود رقابت شدید بین کلاس‌ها همچنان مجبورند برای نمره قبولی با یکدیگر همکاری کنند. در نهایت این فصل می‌توانیم شاهد ثمره‌ی این اردو باشیم و ببنیم سیاست‌های کیوتاکو همچنان جواب می‌دهند یا خیر؟

 

بیشتر بخوانید: انیمه‌های مورد انتظار پاییز 1402

 

Delicious in Dungeon

یا به زبان ژاپنی، Dungeon Meshi اثری است به اقتباس مانگایی به همین نام که در 14 جلد از سال 2014 تا 2023 منتشر شده و باید حتماً حواستان به این یکی باشد. همان‌گونه که 2023 با یکی از بهترین انیمه‌های ژانر فانتزی، Sousou no Frieren تمام شد؛ قرار است آغاز 2024 با انیمه‌ای تقریباً به همان قدرت با Dungeon Meshi شروع شود.

Dungeon Meshi قصه 4 ماجراجویی است که به دنبال گنجینه‌های فراوان درون یک سیاهچال به شدت معروف، بزرگ، بی‌انتها و مخوف به گردش مشغول‌اند. سفر آن‌ها سفر راحتی نیست ولی حدس بزنید بزرگ‌ترین مشکل قهرمانان ما چیست؟ دشمنان سرسخت، اعتماد بین هم سفران یا گم شدن در پیچ و هم این سیاهچال؟ همه این جواب‌ها درست هستند ولی بزرگ‌ترین مشکل قهرمانان ما هیچ کدام از این موارد نیست. بزرگ‌ترین مشکل این ماجراجویان عجیب و غریب «غذا» است و سیر ماندن مهم‌ترین انگیزه برای بیشتر عمیق شدن در این سیاهچال پر راز و تله است.

نقطه قوت Dungeon Meshi در فضای به شدت دوست داشتنی ستینگ فانتزی‌اش، آرامش بخش‌های فانتزی، کمدی فوق‌العاده خاص و اتمسفر تکی است که کمتر آثار این ژانر از آن بهره می‌برند. اثری که می‌توان راحت به هر کسی که دوست دارد غذاهای تخیلی ببیند پیشنهاد داد.

 

Mato Seihei no Slave (Chained Soldier)

بعد از ظهور پدیده‌های عجیب و غریب و تداخل دو دنیای شیاطین و انسان‌ها با هم، تنها راه مقاومت بشریت در مقابل تهدید جدیدش استفاده از میوه‌هایی بود که به خورندگان خود قابلیت‌های جادویی فوق‌العاده‌ای عطا می‌کرد. متاسفانه فقط زن‌ها بودند که می‌توانستند از میوه‌های جادویی به نفع خود استفاده کنند و مردان هیچ قدرتی از خوردن این میوه‌ها دریافت نمی‌کردند. حال دنیا با از دست دادن تعادل خود، قوی‌ترین زنان تاریخ بشریت را دارد و در مقابلشان شیاطینی وجود دارند که بی‌نهایت خشن و بی‌رحم هستند.

در این میان یکی از اعضای مقاومت در برابر شیاطین، اوزن کیوکا (Uzen Kyouka)، مدام به مشکل بزرگی بر می‌خورد. قدرت او اجازه می‌دهد هیولاهای ضعیف‌تر از خود را به بردگی بگیرد ولی این برده‌ها چندان قوام بالایی ندارند و به همین علت کیوکا مدام در مبارزات دچار مشکل می‌شود. یکی از این روزها پسر از خدا بی‌خبری به اسم واکورا یووکی (Wakura Yuuki) به طور اشتباه وارد دنیای شیاطین شده و بین کیوکا و لشگر شیاطین قرار می‌گیرد. قصه پسر داستان ما این جا باید با مرگش به اتمام می‌رسید اما کیوکا با ایده‌ای ناب تصمیم می‌گیرد به جای هیولاهای همیشگی، شخص واکورا یووکی را به برده خود تبدیل کند و به زنجیر بکشدش. این گونه است که داستان یک زوج غیرمعمول در دنیای عجیب و غریب Mato Seihei no Slave شروع می‌شود.

اگر ذره ای، حتی ذره‌ای دلتان برای انیمه‌های اچی و پر از فن‌سرویس تنگ شده، دست بجنبانید که این انیمه همه سناریوهای رویاپردازانه شما را به همراه مجموعه‌ای از وایفوهای دلبر و موارد دیگر در اختیار دارد. به ندرت می‌شود انیمه اچی در این سطح بین کارهای فصلی پیدا کرد که همچین ستینگ جذاب و خاصی داشته باشد.

 

Solo Leveling

بالاخره اقتباس انیمه از مانهوای محبوب Solo leveling آماده پخش است. برخلاف ماجرای قهرمانی گوکو و ناروتو، Solo leveling روایت شکارچی تنها به نام جین‌وو  است که در جریان شکست خوردن در یک دانجن، تصادفا منبع قدرت جدیدی کشف می‌کند. داستان در کره‌ امروز جریان دارد و با المان‌های بازی‌‌های MMORPG روایت می‌شود. داستان کلی انیمه را مختصر این چنین می‌توان شرح داد:

انسان‌هایی که قدر‌ت‌های جادویی دارند، به عنوان شکارچی می‌توانند اشتغال داشته باشند. شکارچی یا هانتر‌ها کسانی هستند که وارد دروازه‌هایی می‌شوند و به بُعدهای دیگر می‌روند تا هیولا‌های مختلف و همین‌طور باس‌ خاصی را شکست دهند. اگر گروه شکارچی شما موفق به پیروزی در مبارزات دانجن شود، از جوایز می‌توانند به عنوان پول در دنیای واقعی استفاده کنند.

شخصیت اصلی، سانگ‌جین وو در دنیا به عنوان ضعیف‌ترین هانتر شناخته شده است. بر خلاف چنین معروفیتی، او به مبارزه در دانجن‌ها ادامه می‌دهد تا هزینه‌ی بیمارستان مادرش را در‌بیاورد. در طی یکی از دانجن‌ران‌ها، جین‌وو برای اینکه بقیه اعضای گروهش بتوانند جان سالم بدر ببرند، خودش را فدا می‌کند. در همان حینی که جان می‌دهد، اتفاقی یکی از کوئست‌های مخفی دانجن را کامل می‌کند و تبدیل به Player می‌شود. یک نقش خاص که به او این امکان را می‌دهد تا در یک سیستم بازی‌گونه به اختیار خودش کوئست‌ها را کامل کند و لول خودش را بالا ببرد.

 

The Dangers in My Heart Season 2

شاید در نگاه اول ژانر رومنس مدرسه‌ای سبکی به شدت اشباع شده باشد ولی تجربه ثابت کرده وقتی کارهایی مثل Kaguya-Sama و امثالهم ظاهر می‌شوند حتی می‌توان در این ژانر اشباع شده نیز به جایگاه ویژه‌ای دست پیدا کرد. The Dangers in My Heart یکی از همین رومنس‌های مدرسه‌ای است که از پس وظیفه خود در این ژانر به خوبی در فصل اول خود برآمده بود و حالا با فصل دوم و بیشتر گرم گرفتن ایچیکاوا و یامادا قرار است لحظات به شدت شیرین‌تری را از این زوج دوست داشتنی مشاهده کنیم.

برای کسانی که می‌خواهند از فصل اول شروع کنند، داستان در مورد پسر به شدت بدبینی به نام ایچیکاوا کیوتارو است. او مدام تخیلات به شدت تاریکی در مورد دنیای اطراف خود دارد و روی خوشی به دیگران نشان نمی‌دهد. با این وجود آرام آرام رابطه جالبی بین او و یامادا آنا، یکی از قد بلندترین دختران همکلاسی‌اش شکل می‌گیرد، رابطه‌ای که آرام آرام قلب تیره و تار ایچیکاوا را دچار تغییر می‌کند.

داستان رابطه عاشقانه و رندگی روزمره این دو بچه دبیرستانی به روایت جالبی از لحظات شور و شیرین تبدیل شده که هسته اصلی The Dangers in My Heart را تشکیل می‌دهد و اگر علاقه‌ای به رومنس‌های کم حاشیه و دراما دارید پخش فصل دوم فرصت فوق العاده‌ای است تا با این زوج استثنایی همراه شوید؛ چرا که داستانشان قرار است به نقطه اوج بعدی در این فصل برسد.

 

 

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *