گیمینگرویتی

ثبت نام

پیش‌نمایش بازی Wu Long: Fallen Dynasty | چشم امید به تیم‌نینجا

همانطور که تا به امروز از عنوان‌های تیم‌نینجا متوجه شدیم، البته با دقت بیشتر متوجه می‌شویم، به زیرکی و درستی ضعف در روایت عنوان‌هایشان را با وسط کشیدن مباحث و المان‌های تاریخی-اسطوره‌ای جبران کرده است. این موضوع به هیچ وجه نقطه‌ی ضعف استودیو‌ی مستعد و پیشروی Team Ninja نیست. همه‌ی ما از قدمت تیم‌نینجا با خبریم و کسی نیست که سری Ninja Gaiden را فراموش کند. از آن دوران تا به امروز تیم‌نینجا، دست‌آورد‌های بسیاری داشته، اما از نظر شخصی نویسنده مجموعه‌ دو قسمتی Nioh جایگاهی ویژه دارد، چرا که بعد از مدت‌ها عنوانی را تجربه کردم که بهره‌گیری از المان سولز را صرفا به صرف تقلید نگرفت، بلکه خصوصیات شخصیشان را چنان در آن دمیدند که Nioh کاملا هویت خود را دارد و به عبارت دیگر بر پایه‌ی خویش استوار است. حال اما بعد از رونمایی عنوان جدیدشان در مراسم E3 امسال، Wu Long: Fallen Dynasty طرفداران را هیجان زده و ذهنشان را مشغول کرد. دمویی از این عنوان در اختیار من قرار گرفت و امکان بررسی دقیق‌تر آن در دسترس است، پس با گیمین‌گرویتی همراه باشید تا به شناخت بهتری از Wu Long: Fallen Dynasty برسیم.

روایت Wu Long: Fallen Dynasty حول تاریخ چین و در دوره‌ای که معروف به دوره‌ی سه پادشاهی است می‌چرخد. این دوره مربوط به بازه‌ی تاریخی ۲۸۰ و ۲۲۰ AD است. اما دلیل اینکه این دوره برای سازندگان ویدیو‌گیم‌ها جذاب است، کتابی تحت نام «Romance of Three Kingdoms» است. در این دوره‌ی تاریخی سه پادشاهی Wei, Shu و Wu  بر سر قدرت مرکزی درگیری داشتند. از این رو به این موارد اشاره کردم، چرا که تریلر‌های منتشر شده از Wu Long: Fallen Dynasty اشخاص تاریخیِ مهم آن دوره را می‌بینیم و در کل سرنخ‌هایی دستگیرمان می‌شود، اما در دموی در دسترس تا حد ممکن سعی شده از روایت بازی نشانی ندهند. پس داستانی از جانب نویسنده به جز موارد کلی بالا وجود ندارد، پس از بیان نکات ریز روایی بازی اجتناب می‌کنم.

زمانی که بازی را اجرا کردم، طراحی زیبای منوی و استفاده از پالت رنگی وسیع‌تر نسبت به پروژه‌های قبلیشان، چشمانم را خیره کرد. در ورژنی که در اختیار من بود، بسیاری از امکانات بازی از دسترس خارج بود. در طول این مطلب این نکته را در نظر داشته باشید.

بعد از شروع بازی به صفحه‌ی مربوط به ساخت کاراکتر می‌رسیم. با اینکه توسعه‌دهندگان اشاره کردند، هیچ چیز ثابت نیست و محصول نهایی ممکن است، متفاوت باشد. اما همچنان کیفیت ظاهری، قدمی به سمت جلو برداشته، به راحتی می‌توانید این موضوع را لمس کنید. با وجود اینکه خیلی از امکانات در دسترس نبود، امکان برای رسیدن به ظاهر دلخواهتان وجود دارد.

حالا اما می‌رسیم به قسمت بعدی که شاید یکی از نقاط جذاب دمو باشد. انتخاب کلاس مدنظرتان در Wu Long: Fallen Dynasty از یک فرمول نسبتا متفاوت استفاده شد و می‌توانید بین موجودات الهی (به نظرم اژدر) مختلف که هرکدام نماینده‌ی یکی از عناصر هستند، انتخاب کنید. شاید الان در پاسخ ادعای من بگویید، این مدل از کلاس‌بندی که زیاد متفاوت از Nioh2 نیست. اما کمی حوصله به خرج دهید تفاوت را مطرح کنم. می‌توانید از بین پنج صورت مختلف موجودات الهی قدرت بگیرید. در دموی پنج کلاس بیشتر موجود نبود. اولین کلاس وجه آتش است (لازم به ذکر است که در بازی از کلمه‌ی Phase بهره گرفته شد و «وجه» یا «صورت» دو مدلی از ترجمه است که نویسنده برگزیده است) وجه آتش از قدرت‌های موجود الهی «Zhuque» بهره می‌برد و کلاسی است که خبره در حرکات تهاجمی است و از  قدرت آتش نیز در جادو‌هایش بهره می‌گیرد. این کلاس با یک شمشیر بازی را شروع می‌کند. دومین کلاس وجه خاک است که از قدرت‌های موجود الهی «Qiling» بهره می‌برد و تمرکز اصلی مبارزاتی‌اش، دفاع کردن از خود و دیگران است. سلاح اولیه‌ی این کلاس Guandao است، نوعی نیزه با تیغه‌ای مانند شمشیر. سومین کلاس وجه چوب (جنگل) که از قدرت‌های موجود الهی «Qinglong» بهره می‌گیرد و استراتژی اصلی او، حول حمایت (Support) و ریکاوری همراهان است. این کلاس نیز با سلاح اولیه‌ی شمشیر ماجرا را آغاز می‌کند. چهارمین کلاس وجه فلز است که از قدرت‌های موجود الهی «Baiho» بهره‌ می برد. تمرکز اصلی مبارزاتی این کلاس به زبان تخصصی‌تر Debuff کردن دشمنان یا ضعیف‌ کردن آن‌ها استو این کلاس نیز با شمشیری خاص بازی را شروع می‌کند. آخرین کلاس وجه آب است که از  قدرت موجود الهی «Xuan Wu» بهره می‌برد. تمرکز این کلاس بیشتر حول مخمی‌کاری می‌چرخد و با دو شمشیر در هر دست وارد روایت می‌شود. به چند دلیل جزیئات کلاس‌ها را مطرح کردم، اولی پتانسیل سیستم چند نفره‌ی آنلاین، به دلیل تخصص‌های هر کلاس است.

 

دوم سیستم جدید ساخت کاراکتر است با  محوریت فرهنگ چین. سوم که بیشتر به آن خواهم پرداخت، استت (Stat) و لول‌آپ کردن در Wu Long: Fallen Dynasty است.

بعد از اینکه کلاس خود را انتخاب کردید، به انتخاب خودتان وارد بخش آموزشی بازی می‌شوید، که محیطی است صرفاً با یک عملکرد. از منظری این مدل از بخش آموزشی (Tutorial) ضعیف است، چرا که گیم‌دیزانرِ خوب آموزش را در حین روایت منتقل می‌کند، ولی از منظر دیگر که در مورد این مدل‌ از بازی‌ها، خصوصا بازی‌های تیم‌نینجا  با توجه به گسترده بودن نکات و کمبو‌های پیچیده‌ای که از شما بر‌می‌آید، این شکل از آموزش لازم است. از جهت دیگر لازم به ذکر است که بسیاری از مکانیک‌های Wu Long با بقیه‌ی عنوان‌های تیم‌نینجا خصوصا Nioh متفاوت است. چرا که اینبار از تکنیک‌های مبارزه‌ی ووشو و سبک چینی استفاده شده است.

 

بعد از بخش آموزشی اولین چیزی که نظرم را جلب کرد، استفاده از پرچم به جای Shrine یا همان Bonfire بود. در Wu Long پرچمی را در جایگاهی قرار می‌دهیم. می‌توان پیش‌بینی کرد که از نظر روایت، منطقی پشت این موضوع است. معادل Amirita یا همان Souls در Wu Long: Fallen Dynasty، تحت عنوان Genuin Qi شناخته می‌شود. 

اما همانطور که در گزارشات خبری استودیو Team Ninja اذعان داشته مکانیک جدیدی تحت عنوان Moral یا روحیه است. زمانی که در Wu Long می‌میرید، نیمی از Genuin Qi خود را از دست می‌دهید و Moral موجودی که شما را کشته بالا می‌رود و به دنباله‌اش تبدیل به دشمنی قوی‌تر می‌شود. اما اگر به اصطلاح انتقام بگیرید Moral و Genuin Qi شما باز می‌گردد و همانطور که از بازی‌های Souls Like بر می‌آید اگر قبل از رسیدن به دشمن مد نظر بمیرید، نیمه‌ی از دست رفته به کلی نابود می‌شود. کاراکتر شما نیز Moral دارد و تا وقتی که به لول ثابتی نرسیده باشد، حتی با ضربه‌ای که از دشمن می‌خورید از روحیه و Moral شما کم می‌شود. کلیت این مکانیک جدید و به نظر ساده چنان تاثیری بر روند گیم‌پلی دارد که باعث شد احترام خاصی برای تیم‌نینجا قائل شوم، حتی بیشتر از قبل.

 

با توجه به امکان پریدن و به اصطلاح Double Jump و حتی Wall Jumping به روند حرکتی بازی، ماهیت عمودی خوبی بخشیده‌اند و دریچه‌های جدید از منظر گیم‌پلی و نیز لول‌دیزاین باز کرده است. در کنار این موضوع جا دارد بحث لول‌آپ در بازی‌ را بیشتر باز‌کنم. جدا از عنصری که ابتدای بازی انتخاب کردید، نه تنها می‌توانید به کلی موجود الهی خود را عوض کنید بلکه می‌توانید در کنار عنصر اصلی یک عنصر دیگر را نیز قوی‌تر کنید. درست مانند Nioh. اما اینبار شما به Stat خاصی امتیاز نمی‌دهید، بلکه  به یکی از عناصر امتیاز می‌دهید و هر عنصر برای شما منفعت خاصی دارد. این سیستم جدید کمی از پیچیدگی لول آپ کردن در Nioh می‌کاهد. اما همچنان در نظر داشته باشید همچنان سلاح و لباسی که به تن دارید، نقش مهم‌تری نسبت به Stat دارد.

 

قابلیت آنلاین بازی را نیز تا حدی بررسی کردم. از آنجایی که سرور‌ها منطقا خلوت بودند، کمی پیدا کردن هم‌تیمی سخت بود اما به خوبی هر دو حالتِ کمک به دنیای دیگری و دنیای خودم را بررسی کردم و به نظر می‌آید که نتیجه مثبت است. لازم به ذکر است که استفاده از Npc همچنان در دسترس است. اما احساسم به من می‌گوید  برای بخش ‌آنلاین نقشه‌ی خاصی ریخته شده است. 

شاید به کلی سبک طراحی هنری تیم‌نینجا که حکم امضای‌ آن‌ها است برایتان تکراری باشد اما با توجه به بهره‌گیری از پالت رنگی زیبا‌تر از منظر ظاهری امید آن می‌رود که محصول نهایی زیبا‌تر نیز باشد. همه‌ی المان‌هایی که ذر Wu Long: Fallen Dynasty تجربه کردم نوید تجربه‌ای متفاوت و لایق توجه می‌دهد. بعد از مدتی که بازی را در حالت‌های مختلف بررسی کردم، هنوز تشنه‌ی تجربه‌ی این عنوان هستم. مهم‌ترین دلیلی که از این عنوان انتظار بالا دارم، این امر است که تیم‌نینجا صرفاً فرهنگ و پوسته‌ی بازی را تغییر ندادند و Wu Long: Fallen Dynasty کاملا بوی عنوانی نوین و جذاب را می‌دهد. بی‌صبرانه منتظر انتشار بازی در سال ۲۰۲۳ میلادی هستم.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *