گیمینگرویتی

ثبت نام

به نام اودین، خدایی که خواهد مرد! | از God of War 2 چه می‌خواهیم

سال ۲۰۱۸ بود که سانتا مونیکا توانست با God of War، طعم شیرین یک ماجراجویی ناب را باز هم در کنار خدایِ عصبانیِ جنگ، کریتوس، به گیمرها بچشاند. تغییرِ فاز و عوض شدنِ اتمسفر بازی از یونان باستان به سرزمین نورس، باعث شد که فرصت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی برای روایت یک قصه‌ی نو فراهم آمده و سازندگان را با دستی باز در این جهان غرق کند.

همانطور که در بازی نیز دیدید، کریتوس به همراه فرزندش آترئوس (یا همان لوکی)، با برخی از بزرگ‌ترین نمادهای اساطیر نورس مواجه شد و با بعضی دوست و با بعضی هم طرح دشمنی ریخت. بالدور، مگنی، مُدی، Hraezlyr (اژدها)، والکری‌ها و بسیاری دیگر مِن جمله کسانی بودند که از اعماق اسطوره‌شناسی نورس بیرون کشیده شده و در برابر کریتوس—نماینده‌ی یونان—قد علم کردند. اما در این میان بودند کسانی مثل میمیر، فریا، سیندری، براک و برخی دیگر که به یاری کریتوس شتافتند و او را در این سرزمینِ ناشناخته تنها رها نکردند.

اما دیگر کاری به گذشته‌ها نداریم و این بار می‌خواهیم از God of War بعدی حرف بزنیم. بازی‌ای که در جریان رویداد پلی استیشن ۵ معرفی شد و در تیزر کوتاهش به واقعه‌ی Ragnarok اشاره کرد. البته حتی اگر جمله‌ی “Ragnarok Is Cooming” بر روی صفحه نقش نمی‌بست، می‌توانستیم حدس بزنیم که اتفاقات نسخه‌ی دوم God of War به همین مورد خواهند پرداخت، چراکه در نسخه‌ی اول نیز اشارات بسیار زیادی به راگناروک و فرا رسیدن آخرالزمان اسکاندیناوی شده بود. در ادامه قصد داریم برخی از مهم‌ترین احتمالات، و خواسته‌هایمان از God of War 2 را مرور کنیم و شاید هم مقدار هایپ را به سطح بالاتری برسانیم! با گیمینگ گرویتی همراه باشید.

 پیش به سوی آزگارد!

آزگارد، منزلگاه خدایان آسیر

همانطور که در God of War 2018 شاهد بودیم، کریتوس و آترئوس از طریق درخت ئگدراسیل به چندین دنیای مختلف سفر می‌کردند. در اساطیر نورس ۹ قلمرو وجود دارد و در بازی، ۵ دنیا قابل دسترسی بودند. Midgard که سرزمین فانی‌ها و حکم زمین اصلی را داشت، Helheim که زمهریرِ نورس است، Alfheim که منزلگاه الف‌های روشنایی می‌باشد، Jotunheim که خانه‌ی غول‌هاست، و Muspelheim که سرزمین آتش است و مایه‌ی تباهی هستی و “سورتر” نیز از همانجا روانه به آزگارد می‌شود.

اما در این میان ۴ دنیای دیگر باقی مانده‌اند که بازی باید در نسخه‌ی بعد آنها را به مخاطب نشان دهد. مهم‌ترینِ این قلمروها، Asgard خانه‌ی خدایان و در صدر آنها، اودین و Thor می‌باشد. با توجه به مهارت بالای GOW در طراحی اتمسفر و ارائه‌ی یک جهانِ کاملاً شخصی سازی شده و زیبا، می‌توان انتظار داشت که در نسخه‌ی بعدی این بازی شاهد خاستگاه و صد البته محل نابودی خدایان بزرگ نورس باشیم. در God of War 2018 وقتی که می‌خواستیم به آزگارد سفر کنیم، پیغامی بدین مضمون که “اودین سفر به این سرزمین را منع کرده است” نمایش داده می‌شد و نمی‌توانستیم دست به این عمل بزنیم. اما این باز با توجه به اتافاقات پیش آمده و اتفاقاتی که پیش خواهند آمد، می‌توان انتظار داشت که آزگارد یکی از مهم‌ترین نقاط تلاقی خدایان باشد.

در نسخه‌ی قبلی God of War اجازه‌ی سفر به این قلمرو را نداشتیم

در کنار  Asgard قلمروی Vanaheim نیز از سرزمین‌هایی است که باید اجازه‌ی سفر را به بازیکن بدهد. فریا، مادر بالدور، سردمدار خدایانِ وانیر بود و با تهدیدی خطرناک، کریتوس را به حال خود رها کرد و رفت. حال مقابله‌ی دوباره با فریا در سرزمین خودش می‌تواند از چالش‌هایی باشد که مخاطب در انتظار آن است.

ونهایم، سرزمین خدایان وانیر

دیگر قلمروی مدنظر برای God of War، جهانِ دورف‌ها، Svartalfheim است. به بهانه‌ی حضور دوباره‌ی براک و سیندری—کسانی که تبرِ کریتوس را ساخته‌اند و همچنین میولنیر، چکش معروف Thor را نیز خلق کرده بودند—شاید بتوان اسوارتالفهایم را هم از مقاصد بعدی کریتوس دانست. گرچه در God of War 2018 هیچ اشاره‌ی خاصی به این سرزمین نشده بود، اما خب، امکانش هست که باز هم با سورپرایزی مواجه شده و حتی به دیدار پادشاه دورف‌ها، Hreidmar نائل شویم.

آذرخشی که خاموش خواهد شد

دوئل کریتوس و ثور بسیار جذاب خواهد بود

فرزندی که یتیم شد، مادری که بیوه شد، مردی که برادرش را از دست داد و عمویی که دیگر برادرزاده‌اش را ندارد؛ همه‌ی اینها حاصل چند مدت فعالیت کریتوس در سرزمین نورس بوده است و از قضا نه فقط افراد عادی، بلکه خدایان را دچار این بلا کرده است. اودین بالدور را ندارد، Thor نیز دیگر مگنی و مُدی را ندارد، و چه ترکیبی وحشتناک‌تر از قدرتمندترین خدایان اسکاندیناوی، Thor و Odin؟

البته انتظار رویارویی با اودین و Thor آن هم در یک بازی، بسیار توقع زیادی است و به احتمال بسیار، در نسخه‌ی جدید GOW، تنها با Thor مواجه خواهیم شد. او به سختی دنبال انتقام است و می‌خواهد کریتوس را به سزای اعمالش رسانده و بهای خون خویشاوندانش را بستاند. کریتوس نیز به هیچ وجه حاضر به شکست نیست و تازه، آترئوس را نیز در کنارش دارد که همان لوکیِ معروف و مکار است. همیشه در اساطیر نورس دیده‌ایم که لوکی و Thor، در حال جدال بوده‌اند و عاقبت نیز لوکی به زنجیرِ اسارت در آمده است اما در دنیا کوری بارلوگ، لوکی هنوز از توانایی‌های خود آگاه نیست و نمی‌داند چه قدرت‌هایی درونش نهفته هستند.

شاید آینده‌ی سری در دستان آترئوس قرار بگیرد…

در پایان مخفی God of War 2018 نیز کابوس آترئوس مواجهه با ثور بود و سراسیمه به پدرش اطلاع داد که خواب دیده ایزدِ آذرخش به خانه‌ی آنان حمله کرده است. دیدن مبارزه‌ی کریتوس و ثور به خودی خود می‌تواند یکی از حماسی‌ترین نبردها در بازی‌های ویدیویی شود و همانند کشته شدن زئوس به دست فرزندش، این مبارزه نیز در ذهن‌ها جاودانه گردد. همانطور که بالاتر گفته شد، حدس می‌زنیم که اودین نه برای مبارزه، که برای ملاقات با کریتوس خودی نشان دهد و تا نسخه‌ی سومِ فرنچایز منتظر باقی بماند. در اولین بازی بالدور، در دومین بازی ثور، و در سومین بازی نیز اودین می‌توانند مثلثی بسیار هیجان انگیز و آینده‌ای درخشان برای GOW ترسیم کنند.

تکاملِ لوکی

باید دید که نسخه‌ی دوم لوکی را وارد چه ماجراجویی‌هایی می‌کند

در آخرین بخش God of War—زمانی که کریتوس و آترئوس برای به انجام رساندن ماموریتشان به Jotunheim پا گذاشتند—بازی پرده از رازی بسیار بزرگ برداشت. آترئوس فرزند فِی و کریتوس، در میان غول‌ها به اسم لوکی شناخته می‌شود و در اصل همان خدای زیرک و عامل اصلیِ کشته شدن بالدور است! همین به تنهایی اشتیاق ما برای آشنایی بیشتر با لوکی را دوچندان کرد و منتظر ماندن برای دیدنِ تکامل لوکی، سخت‌تر از هیمشه شد. آترئوس حال می‌داند که خداست و چه وظیفه و قدرت‌هایی دارد. او با مارِ جهانی یورمونگاندر صحبت می‌کند اما خودش هم نمی‌داند چگونه! ولی ما می‌دانیم: لوکی پدر یورمونگاندر است. بله، در اساطیر نورس روایت شده که لوکی ۳ فرزند داشت: یورمونگاندر، ماری که دورِ دنیا چمبره زده، هِل، الهه‌ای که بر هلهایم نظارت دارد، و در آخر فنریر… که در ادامه پی خواهید برد کیست.

اما با کنار گذاشتن همه‌ی اینها، لوکی فرزند کریتوس است و قرار نیست همانند گذشته‌ی پدرش دست به اقداماتِ از روی هوا بزند. او زیرک و در عین حال محتاط است و خود را در مقام یک خدایِ خوب می‌بیند. تکامل شخصیت لوکی می‌تواند یکی از نقاط عطف داستان God of War 2 باشد؛ جایی که او نه فقط یک همراه که یک شخصیت قابل کنترل است و دیگر پسربچه‌ای Sidekick به حساب نمی‌آید.

رگناروک از راه می‌رسد

با رسیدنِ پایان روزهایشان
موعدِ نبرد نهایی فرا می‌رسد
در تالارهای بلندبالای والهالا
آزگارد تباهی خود را می‌بیند

بالاتر گفتیم که لوکی، پدر ۳ تن از بزرگان اساطیر نورس است. اما این اشخاص در رگناروک که گویا محور اصلی بازی است، چه نقشی بازی خواهند کرد؟ تا جایی که می‌دانیم، شخصیت هِل حضوری در God of War ندارد اما مار جهانی، یکی از مهره‌های اصلی آخرالزمان نورس خواهد بود. همانطور که در طول تجربه‌تان در God of War 2018 متوجه شدید، میمیر از گذشته، حال و آینده خبر دارد. در جریان یکی از مأموریت‌ها، مارِ جهانی مجسمه‌ی ثور را در هم می‌شکند و به جای خود بازمی‌گردد. آترئوس در آن زمان از میمیر دلیل این کار را می‌پرسد. جوابِ باهوش‌ترین موجود در دنیا، بسیار جالب است: “یورمونگاندر و ثور زمانی مبارزه کردند؛ نمی‌دانم، شاید هم در آینده مبارزه خواهند کرد، و این به راگناروک ختم خواهد شد.”

یکی از مهم‌ترین وقایع رگناروک، نبرد ثور و مار جهانی است

نبردِ یورمونگاندر و ثور از محتمل‌ترین وقایعی است که می‌توان در GOW 2 انتظارش را داشت. اشاره‌ی مستقیمِ بازی نیز بر این ادعا مهر تاییدی می‌زند و تنها زمان است که باید ما را به این رویارویی حماسی برساند. شایان ذکر است که اساطیر می‌گویند در این نبرد، هر ۲ طرف مبارزه کشته می‌شوند…

اما دیگر فرزند لوکی، که باز هم اشارات فراوانی در GOW به او شد، گرگِ جهانخوار، فنریر است. او کسی است که تباهی را به جمع خدایان خواهد آورد. او کسی است که هیچ خدایی توانایی مقابله با قدرتش را ندارد. فنریر گرگی است که یک دستِ تیر (ایزد جنگ) را کَند و با هزار دوز و کلک به اسارت درآمد و به هنگام رگناروک خودش را آزاد خواهد کرد. پس از آزادی، حتی اودین نیز از وحشتِ او فرار می‌کند، دنیای نورس به انتها می‌رسد و با بلعیده شدن مهر و ماه، آخر الزمان به وقوع می‌پیوندد. اشارات فراوان God of War و هویت اصلی آترئوس، همه‌ی ما را امیدوار به رویارویی با این گرگ عظیم الجثه کرده است که اگر ارتباط آترئوس با یورمونگاندر را در نظر بگیریم، باز هم باید گفت که کریتوس و فرزندش در جبهه‌ی فنریر خواهند بود و آسیبی بدانان نخواهد رسید. البته هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و تا مشخص شدنِ این مورد توسط سازندگان، نمی‌توان ادعایی محکم بر قضیه‌ی فوق آورد.

فنریر، فرزند لوکی، گرگ جهانخوار، و مایه‌ی نابودی هستی…

در هر حال، راگناروک نزدیک است، و در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید. پس خودتان را برای زمستانی سخت و طاقت فرسا آماده کنید، چراکه خدایان نیز در حالِ آماده به رزم شدن هستند و کریتوس نیز در ماجراجویی خطیرش به شما نیاز خواهد داشت.

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *