گیمینگرویتی

ثبت نام

۱۰ بازی برتر PlayStation 4 در نسل هشتم

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی‌است. نسل هشتم بازی‌های ویدئویی واپسین روزهای خود را سپری می‌کند. مثل سنّت هر نسل تصمیم داریم تا بهترین‌های نسل را برای شما گردآوری کرده و معرفی کنیم. در این مقاله قصد داریم تا وضعیت عناوین کنسول PlayStation 4 را مورد بررسی قرار داده و بهترین بازی‌هایی که برای این پلتفرم در این نسل منتشر شده را جمع‌آوری کرده و دفتر این نسل را برای سونی ببندیم. همان‌طور که می‌دانید سونی به تنوع عناوین خود مشهور است. تنوع عناوین انحصاری و البته باکیفیت سونی روی پلتفرم PlayStation به‌قدری زیاد است که در چنین شرایطی که ما به عنوان یک مرجع نه تنها دستمان را برای انتخاب باز می‌کند بلکه انتخاب از بین بازی‌های مولتی‌پلتفرم را نیز برایمان سخت می‌کند. با این وجود سعی کردیم تا بعد از یک تحقیق و بررسی به یک نتیجه‌ رسیده و اقدام به انتخاب ده عنوان برتر این نسل برای پلتفرم PS4  کرده‌ایم. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، پس با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain -10

مگر می‌شود حرف از بهترین‌ها به زبان بیاید و نام یکی از عناوین سری افسانه‌ای Metal Gear Solid به میان نیاید. پنجمین قسمت از سری بازی‌های متال گیر سالید تحت عنوان Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، زیر نظر هیدئو کوجیما ساخته شد و موفقیت‌های بسیار زیادی کسب کرد. تنوع و گستردگی در گیم‌پلی این بازی مثال زدنی است و این بازی نمونه‌ی کاملی از یک اثر اکشن/مخفی‌کاری را به نمایش می‌گذارد. اگر به دنبال یک عنوان کامل از نظر گیم‌پلی هستید بدون شک پیشنهاد ما برای شما MGS V خواهد بود. با وجود این که برخی ایرادات به داستان بازی گرفته می‌شود اما بازی همچنان از نظر داستانی یکی از بهترین‌ها را ارائه می‌دهد. در MGS V شخصیت‌های جدیدی در این سری معرفی شده‌اند که گل سرسبد آنها «کوایت» است که هر مخاطبی را شیفته‌ی خود می‌کند. محیط جهان باز، گرافیک سطح بالا و هوش مصنوعی مثال‌زدنی از جمله ویژگی‌هایی است که قسمت پنجم از مجموعه‌ی متال گیر سالید از آن برخوردار است و بر همین اساس در لیستک برترین‌های ما قرار می‌گیرد.

   ۹ – The Witcher 3: Wild Hunt

استودیوی CD Projekt Red را می‌توان به عنوان یک فردی که هر لحظه در حال پیشرفت و خلق بهترین‌ها است مثال زد. این استودیوی دوست داشتنی با خلق و معرفی بازی جدید خود نشان می‌دهد که رفته‌رفته و به سرعت پله‌های ترقی را طی کرده و در حال پیشرفت است. برای مثال این اتفاق می‌توان به روند تکامل سری ویچر اشاره کرد که این عنوان در نسخه سوم یعنی در The Witcher 3: Wild Hunt توانست به تکامل رسیده و به یکی از بهترین عناوین نقش‌آفرینی تبدیل شود. بسیاری بر این عقیده هستند که ویژگی‌هایی که ویچر ۳ خلق کرده است بر آینده‌ی سبک نقش‌آفرینی تاثیر گذاشته و استاندارد‌های جدیدی را در این مسیر تعریف و مشخص کرده است که کار را برای دیگر خالقان عناوین نقش‌آفرینی سخت خواهد کرد. تمامی این ویژگی‌ها باعث شده است تا ویچر ۳ را در لیست برترین‌های خود قرار داده و بی‌صبرانه منتظر انتشار اثر جدید استودیوی CDP باشیم.

۸ – Horizon Zero Dawn

حقیقتا معرفی یک اثر جدید از استودیوی «گوریلا گیمز» در ابتدای نسل همگی ما را شگفت‌زده کرد. با وجود این که همگی ما منتظر قسمت جدید و ادامه‌ای برای بازی Killzone بودیم اما استودیو گوریلا‌گیمز با معرفی Horizon Zero Dawn  مسیر تازه‌ی برای خود و سونی ترسیم کرد. شخصیت جدیدی به نام Aloy معرفی شد و در این بین یک عنوان اکشن ماجراجویی با المان‌های نقش‌آفرینی و تم سایبرپانکی خلق شد که مورد توجه بسیاری از منتقدین قرار گرفت. موفقیت‌هایی که Horizon Zero Dawn کسب کرد باعث شد تا تیم سازنده بازی و سونی در نسلی که گذشت به طور کل کیلزون را فراموش کرده و تمام توجه خودشان را به این بازی و البته نسخه‌های بعدی معطوف کرده‌اند. توانایی گوریلاگیمز در ساخت و خلق جلوه‌های گرافیکی از دیرباز شهره‌ی عام و خاص بوده است و این اتفاق در Horizon Zero Dawn نیز به خوبی رخ داده و ما شاهد یکی از بهترین عناوین گرافیکی نسل نیز در این بازی هستیم.

۷ – Persona 5

بخواهیم به طور کلی به قسمت‌های عنوان Persona نگاه کنیم، این قسمت در واقع ششمین قسمت از مجموعه محبوب و البته با کیفیت Persona به شمار می‌رود. استودیوی «ATLUS» در ادامه‌ی مسیر خود برای ساخت این مجموعه همچنان کیفیت را مد نظر خود قرار داده و داستان همچنان به قوت خود پرقدرت و پرکشش در حال روایت است. اگر بخواهیم یک بازی را برای نمونه‌ی یک اثر نقش آفرینی ژاپنی نام ببریم، بدون شک Persona 5  یک مثال بسیار خالص و مهم خواهد بود. سبک خاص روایت داستانی در کنار دیالوگ‌های بسیار زیاد و پرمفهوم از جمله نکاتی است که در این بازی بسیار زیبا و تاثیرگذار قرار گرفته است. اگر از آن دسته افرادی هستید که به محتوا در یک بازی نقش آفرینی ژاپنی اهمیت می‌د‌هید، پیشنهاد ما به شما Persona 5 است.

۶ – Spider-Man

خبر ساخت یک نسخه جدید از مجموعه بازی‌های Spider-Man توسط «اینسامنیاک گیمز» یکی دیگر از بمب‌های بازی‌های ویدئویی در نسل هشتم به شمار می‌رفت. سری بازی‌های مردعنکبوتی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به این که امتیاز این نام در اختیار SONY است، با همکاری استودیوی اینسامنیاک گیمز دست به ساخت و انتشار نسخه جدیدی از این سری از بازی‌ها کردند. اثر نهایی توانست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند و بازی با فروش بسیار بالای خود سود سرشاری را نصیب تیم ناشر و سازنده خود کرد. استفاده از توانایی‌ها و قابلیت‌های مختلف با الهام از تکلونوژی‌های مردآهنی در کامیک‌های مارول باعث شد تا بازی از تنوع بسیار بالایی در زمینه‌ی گیم‌پلی برخودار باشد. گرافیک چشم نواز در یک شهر بزرگ و دنیای جهان باز از جمله دیگر ملاک‌های مثبت این بازی است که باعث شده تا ما مردعنکبوتی را به عنوان یکی از بازی‌های برتر نسل هشتم روی PS4 انتخاب کنیم.

 ۵ – The Last Guardian

برای نگارنده‌ی مطلب، The Last Guardian به عنوان شماره یک مورد انتظارترین بازی تمام دوران به شمار می‌رفت. انتظاری نزدیک به ده سال که درنهایت به ثمر نشست و سونی با همکاری آقای «فومیتو اودا» توانست اثری خلق کند که مرز‌های احساسات را جابه جا کرده است. با وجود مشکلاتی که در بخش‌های فنی بازی وجود داشت اما بازی به واسطه فلسفه‌ی عمیقی که معرفی می‌کند جذابیت خاص خود و البته درون مایه کار‌های اوئدا را حفظ کرده است. درون‌مایه‌ی بازی عشق است و هنر را به بهترین شکل برای مخاطب بازی‌ ویدئویی به نمایش می‌گذارد. بدون شک آخرین نگهبان می‌تواند در لیست بهترین‌های نسل هشتم قرار گیرد.

 ۴ – Red Dead Redemption 2

چه چیزی از یک بازی ویدئویی می‌خواهید؟ آیا هدف چیزی جز ساعت‌ها سرگرمی نیست؟ ساعت‌هایی بسیار طولانی در دنیایی که آنقدر بزرگ و پرجزییات است که تمامی ندارد. دنیایی که نه تنها کاملا واقعی و بر پایه‌‌ی رئالیسم حلق شده، بلکه جزییاتی دارد که هر کدام به تنهایی می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کرده و مجذوب خود کند. صحبت از یکی از بهترین‌های تاریخ است. صحبت از عنوانی است که یکی از بهترین شخصیت‌های نسل را نیز معرفی می‌کند. زندگی با «آرتور مورگان» و همراه شدن با بخشی از سال‌های زندگی او بهترین اتفاقی است که برای یک مخاطب بازی‌های ویدئویی می‌افتد. نیازی به تعریف و تمجید زیاد نیست و آخرین ساخته‌ی استودیوی راکستار اثری را تحویل ما داده است که ستودنی است و قطعا لیاقت حضور در جمع ده برتر نسل هشتم ما را دارد.

۳ – Bloodborne

هرگز تیتر نقد وب‌سایت یوروگیمر را فراموش نمی‌کنم، با این مضمون که آیا بلادبورن شماره یک بهترین بازی تاریخ است یا دومین؟ آن زمان هنوز موفق به انجام بازی نشده بودم و این تیتر ذهن مرا آنچنان درگیر کرده بود که چطور عنوانی می‌تواند به این مهم دست پیدا کند چه بسا که در قدم اول رقیبی قدرتمند به مانند برادر خود یعنی «دارک‌سولز» را برای کسب این عنوان پیش روی خود دارد. با این حساب به انجام بازی پرداخته و بعد از اتمام آن در مقابل نبوغ آقای میازاکی تعظیم کردم. بلادبورن را می‌توان به عناون بی‌نقص‌ترین بازی تمام دوران نام برد. بلادبورن نقطه عطفی است در بین کارهای آقای میازاکی و البته به راحتی می‌تواند در جمع بهترین‌های نسل قرار بگیرد.

۲- God of War

وقتی که خبر مهاجرت کریتوس از یونان به اسکاندیناوی را شنیدم دلم به حال تمامی بزرگان و خدایان سرزمین اسکاندیناوی سوخت! قابل حدس است که قرار است به نوبت در مقابل کریتوس زانو زده و تسلیم مرگ شوند. این نقل مکان از یونان به اسکاندیناوی برای ما مخاطبین بازی‌های ویدئویی نیز پرخیر و برکت بود چرا که اثر پیش به عنوان یک بازی جدید از پایه با تغییرات بنیادینی روبرو شده و دیگر خبری از آن بازی کلاسیک نیست. سانتا مونیکا با رهبری آقای «کوری بارلوگ» کاری کردند که می‌تواند تبدیل به کلاس درسی برای دیگر بازیسازان دنیا شود. خدای جنگ جدید نشان داد که اگر تغییرات هدفمند صورت بگیرد نه تنها به هسته اصلی بازی آسیب نخواهد زد بلکه ابعاد جدیدی به آن می‌افزاید. حرکت و رویکردی که سانتامونیکا در قبال بازی خدای جنگ انجام داد به راحتی باعث می‌شود تا ما God Of War را در لیست برترین‌های این سنل قرار بدهیم.

 

۱ – The Last of Us Part II

نوبتی هم که باشد، نوبت به انتخاب گل سرسبد نسل است. استودیوی «ناتی‌داگ» در این نسل دو شاهکار خلق کرده است که ما تصمیم گرفتیم از هر تیم یا استودیوی یک عنوان را انتخاب کنیم؛ بنابر این تصمیم گرفتیم از بین آنچارتد ۴ و آخرین ما قسمت دوم، دومی را انتخاب کنیم. انتخابی که نه تنها بهترین بازی کنسول PS4 است بلکه می‌تواند به عنوان بهترین بازی کل نسل هشتم نیز از آن یاد کرد. TLOU Part II ساختار شکنی کرده است و داستانی را روایت می‌کند که غم و اندوه فراوانی را نثار مخاطب خود می‌کند. گیم‌پلی بی‌نقص است و طراحی مراحل شما را در خود غرق می‌کند. جلوه‌های گرافیکی شما را مجذوب خود می‌کند و در نهایت در مقابل یکی از بهترین شخصیت‌های زن تاریخ قرار داده و شما را با غم و اندوه او تنها می‌گذارد. انتخاب بهترین بازی نسل هشتم کار سختی است و عناوین باکیفیت زیادی روی پلتفرم PS4 منتشر شده‌اند، اما TLOU 2 با احترام خاصی در جایگاه اول این نسل خواهد نشست و ما نیز به عنوان مخاطب بازی‌ها ویدئویی با احترام از تیم سازنده به خاطر خلق بهترین لحظات زندگیمان تشکر می‌کنیم.

آدرس شبکه های اجتماعی :

0 پاسخ به “۱۰ بازی برتر PlayStation 4 در نسل هشتم”

  1. ۳ تا بازیِ اول لیست رو که می‌بینم، بی‌اختیار پشمام می‌ریزه، عجب نسلی بود حقیقتا. همه خوبان جمع بودند. ولی نسل نهم قرار نیست اینطور بازی یه طرفه پیش بره… خسته نباشی حامد. لیست پرملاتی بود.

  2. ۳ تا بازیِ اول لیست رو که می‌بینم، بی‌اختیار پشمام می‌ریزه، عجب نسلی بود حقیقتا. همه خوبان جمع بودند. ولی نسل نهم قرار نیست اینطور بازی یه طرفه پیش بره… خسته نباشی حامد. لیست پرملاتی بود.

  3. محمد سلیمان پور گفت:

    نسلی فوق العاده برای پلی استیشن بود و واقعا عناوین به شدت با کیفیتی عرضه کرد
    از این لیست هم بخوام یک بازی انتخاب کنم
    انتخابم rdr2 و آرتور دوست داشتنی هست??
    خسته نباشید

  4. محمد سلیمان پور گفت:

    نسلی فوق العاده برای پلی استیشن بود و واقعا عناوین به شدت با کیفیتی عرضه کرد
    از این لیست هم بخوام یک بازی انتخاب کنم
    انتخابم rdr2 و آرتور دوست داشتنی هست??
    خسته نباشید

  5. MohammadReza گفت:

    باید جای رد دد کیلزون رو میزاشنین جای ویچر دیزگان
    دیگه عالی میشد

  6. MohammadReza گفت:

    باید جای رد دد کیلزون رو میزاشنین جای ویچر دیزگان
    دیگه عالی میشد

  7. SamSk گفت:

    با کمال احترام
    دلیل پنج بودن یا اصلا داخل این لیست بودن the last guardian رو نمیدونم…
    حتی منی که بسیار عاشق Shadow of colossus و ساخته های اوئدا هستم بسیار از the last guardian بدم اومد و نقد ها هم گویای همه چیز هست…
    حس میکنم این گیم با لیاقت خودش داخل این لیست نیست بلکه با کمال احترام به نویسنده با قرار دادن علایق شخصی و احساسی ایشون داخل لیست هست ?‍♂️
    (میتونم یه لیست از بازی های فوقالعاده بنویسم که بسیار سر تر هستن مثل انچارتد ۴)

    • آنچارتد ۴ که فوق العاده است ولی خب سعی کردم دیگه ا زهر استودیو یک عنوان بزارم.
      خداوکیلی سخت بود حذف یکی از این ها و البته سخت بود نیاوردن انچارتد

  8. SamSk گفت:

    با کمال احترام
    دلیل پنج بودن یا اصلا داخل این لیست بودن the last guardian رو نمیدونم…
    حتی منی که بسیار عاشق Shadow of colossus و ساخته های اوئدا هستم بسیار از the last guardian بدم اومد و نقد ها هم گویای همه چیز هست…
    حس میکنم این گیم با لیاقت خودش داخل این لیست نیست بلکه با کمال احترام به نویسنده با قرار دادن علایق شخصی و احساسی ایشون داخل لیست هست ?‍♂️
    (میتونم یه لیست از بازی های فوقالعاده بنویسم که بسیار سر تر هستن مثل انچارتد ۴)

    • آنچارتد ۴ که فوق العاده است ولی خب سعی کردم دیگه ا زهر استودیو یک عنوان بزارم.
      خداوکیلی سخت بود حذف یکی از این ها و البته سخت بود نیاوردن انچارتد

  9. سلام مرسی از دوستان

    واقعیت انحصاری های سونی تک به تک آنقدر زیاد بودن که میشد که فقط از اونها استفاده کرد ولی خب به صورت عمومی باید به قضیه نگاه می کردیم.

    • maho700 گفت:

      با نگاه کردن به بازی های همین لیست هم میشه دید که چقدر بازی های خوبی رو داشتیم و چقدر خوب و به بهترین نحو نسل به اتمام رسید
      تجربه ی تک تک این بازی ها لذت بخش بود و بعضا خاص و فراموش نشدنی
      نمیدونم چرا خیلی ها با بازی لست گاردین حال نکردن ولی این بازی بدونه هیچ تعصب و جبهه ایی ، با وجود مشکلاتش برای من بهترین تجربه نسل بود (حتی با وجود بازی های بزرگ و نامی )و خیلی با فضا و جو بازی و حتی با شخصیت هاش ارتباط گرفتم

  10. سلام مرسی از دوستان

    واقعیت انحصاری های سونی تک به تک آنقدر زیاد بودن که میشد که فقط از اونها استفاده کرد ولی خب به صورت عمومی باید به قضیه نگاه می کردیم.

    • maho700 گفت:

      با نگاه کردن به بازی های همین لیست هم میشه دید که چقدر بازی های خوبی رو داشتیم و چقدر خوب و به بهترین نحو نسل به اتمام رسید
      تجربه ی تک تک این بازی ها لذت بخش بود و بعضا خاص و فراموش نشدنی
      نمیدونم چرا خیلی ها با بازی لست گاردین حال نکردن ولی این بازی بدونه هیچ تعصب و جبهه ایی ، با وجود مشکلاتش برای من بهترین تجربه نسل بود (حتی با وجود بازی های بزرگ و نامی )و خیلی با فضا و جو بازی و حتی با شخصیت هاش ارتباط گرفتم

  11. armin_the_order_1886 گفت:

    ۱۰ بازی برتر ps4 در نسل هشتم و Uncharted 4 تو لیست نیست :))))))))))))))))))))))))))
    ترتیبی که بازی هارو قرار دادین هیچ گونه منطقی نداره …
    Boring …

  12. armin_the_order_1886 گفت:

    ۱۰ بازی برتر ps4 در نسل هشتم و Uncharted 4 تو لیست نیست :))))))))))))))))))))))))))
    ترتیبی که بازی هارو قرار دادین هیچ گونه منطقی نداره …
    Boring …

  13. Amish گفت:

    سونی تو نسل هشتم فوق العاده عمل کرد!
    گاد آف وار، آنچارتد ۴، Tlou Part 2 و خیلی عناوین دیگه که هر کدوم برامون دنیایی سرگرمی و خاطرات به یادموندنی خلق کردن
    ممنون بابت مقاله. خسته نباشی حامد عزیز 🙂

  14. Amish گفت:

    سونی تو نسل هشتم فوق العاده عمل کرد!
    گاد آف وار، آنچارتد ۴، Tlou Part 2 و خیلی عناوین دیگه که هر کدوم برامون دنیایی سرگرمی و خاطرات به یادموندنی خلق کردن
    ممنون بابت مقاله. خسته نباشی حامد عزیز 🙂

  15. Fido گفت:

    لست اس ۲
    بلاد بورن مقدس
    ،نسله عالیو رقم زد سونی برا طرفداراش

  16. Fido گفت:

    لست اس ۲
    بلاد بورن مقدس
    ،نسله عالیو رقم زد سونی برا طرفداراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *