گیمینگرویتی

ثبت نام

چندین نظریه از بازوی مرموز لینک در ادامه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

از زمان معرفی دنباله بازی افسانه زلدا که تا این لحظه با نام «نبض طبیعت 2» (The legend of Zelda: Breath of the Wild 2) شناخته می‌شود، اطلاعات بسیار کمی در رابطه با آن منتشر شده است. نینتندو حتی از اعلام نام اصلی دنباله بازی خودداری می‌کند؛ زیرا معتقد است می‌تواند حجم بسیار زیادی از اطلاعات داستانی را فاش سازد. با وجود این نظریه‌های مختلفی با تحلیل تریلرهای گذشته آن به وجود آمده است.

از طرفی نینتندو به تازگی با انتشار یک ویدئو اعلام کرد انتشار نسخه جدید با تأخیر مواجه شده و در بهار سال 2023 به بازار عرضه می‌شود. در این ویدئو بخشی جدید اما بسیار کوتاهی (حدود 5 ثانیه) از جهان هایرول به نمایش گذاشته شده که بر اساس این اطلاعات جدید نظریه‌های جدید دیگری شکل گرفته‌اند. این نظریه‌ها روی بازوی عجیب لینک تمرکز دارند و می‌توانید در ادامه به مطالعه آن‌ها بپردازید.

پیشنهاد می‌شود برای درک بهتر مطلب پیش رو خط زمانی حوادث جهان هایرول را مطالعه کنید. با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

 

ارتباط با Skyward Sword:

چندین نظریه از بازوی مرموز لینک در ادامه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

در تاریخ جهان هایرول، رخدادهای عصر آسمان و Skyward Sword در ابتدا خط زمانی قرار دارند و همه چیز از این نقطه شروع شده است. با توجه به اطلاعات منتشر شده تا این لحظه به نظر می‌رسد Breath of the Wild در انتهای این خط زمانی قرار داشته باشد. در ویدئوهای به نمایش در آمده تا این لحظه به وضوح مشاهده شد که بخش‌های از هایرول به آسمان پرتاب شده‌اند؛ اما دلیل آن هنوز مشخص نیست. از طرفی بر طبق افسانه‌های مرتبط با Skyward Sword، هایلیا، الهه‌ای که وظیفه حفاظت از هایرول و تری‌فورس را بر عهده داشت، برای حفاظت از این سرزمین، بخشی منتخب از آن را به آسمان و آن طرف ابرها فرستاد. این سرزمین بعدها به اسکای لافت (Skyloft) معروف شد. محلی که اولین لینک و زلدا به دنیا آمده و هم دیگر را ملاقات کردند.

آیا ممکن است هایرول در یک چرخه زمانی بی‌پایان گرفتار شده باشد؟ به این معنی که وقایع Breath of the Wild در انتهای این چرخه زمانی و به طور هم‌زمان بسیار قبل‌تر از Skyward Sword رخ می‌دهد. صحبت‌های گیراهیم (Ghirahim)، موجود پلید Skyward Sword را به یاد بیاورید. زمانی که گیراهیم از لینک شکست خورد، پیش از مهر و موم شدن روحش در مستر سورد (Master Sword)، با آخرین توانی که در بدن داشت جهان هایرول را نفرین کرد تا در یک چرخه بی‌پایان از مبارزه خیر و شر گرفتار شود و هیچ‌گاه از گزند حمله شیاطین در امان نماند؛ بنابراین ممکن است بتوان Breath of the Wild را نقطه انتهایی این چرخه و آغازین چرخه بعد در نظر گرفت. به علاوه همچنان هیچ اطلاعاتی از جایگاه اصلی داستان این نسخه در 3 خط زمانی موازی جهان هایرول منتشر نشده و همین مسئله احتمال گره خوردن تمام خطوط موازی و یکپارچه شدن و تکرار آن‌ها را نیز مطرح می‌سازد.

ارتباط موضوع یاد شده با بازوی لینک بسیار جالب است. برای شروع لینک هم در نبض طبیعت و هم در دنباله آن راست دست است و از آن برای نگه‌داشتن شمشیر استفاده می‌کند. این مسئله به درستی با Skyward Sword هماهنگ است. در این نسخه نیز شمشیر از دست چپ لینک به راست منتقل شده بود. در آن زمان دلیل این موضوع هماهنگی بیشتر با دسته کنسول Wii اعلام شد؛ اما می‌تواند این مسئله تنها دلیل آن نباشید؛ زیرا تمامی اجداد لینک چپ دست بوده‌اند.

مورد دوم به خال‌کوبی‌ها یا طرح سیاه‌رنگ نمایان شده روی بازوی لینک مربوط می‌شود که قبلاً آن‌ها را دیده‌ایم و ما را یاد فرد دیگری می‌اندازد. این فرد همان دمیس (Demise)، خدمتگزار گیراهیم و ضد قهرمان اصلی Skyward Sword است. بازوهای دمیس نیز کاملاً سیاه شده و روی بدن وی طرح‌های عجیب و کاملاً مشابهی با لینک در نبض طبیعت 2 وجود دارد. دمیس در نهایت به عنوان گیراهیم (گانوندورف)، دشمن اصلی تری‌فورس تناسخ پیدا می‌کند. پس گیراهیم چه کسی است؟ آیا اون همان لینک از آینده است؟ لینکی که به فساد کشیده شده و به دمیس تبدیل گشته و در نهایت به گیراهیم/گانوندورف تناسخ پیدا می‌کند؟

دمیس در انتهای skyward Sword در داخل مستر سورد مهر و موم می‌شود. این کار دو هدف اصلی را به دنبال داشت. اول زندانی کردن شیاطین و پر کردن مستر سورد از آن (که بد به نظر می‌رسد) دوم: قرار دادن فای (Fi) در مستر سورد به عنوان روح شمشیر و راهنمای لینک‌ها در دوران‌های مختلف. بگذارید کمی در این موضوع عمیق‌تر شویم:

 

پیچش داستانی مربوط به فای

چندین نظریه از بازوی مرموز لینک در ادامه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

مستر سورد موجود در Skyward Sword دارای یک روح راهنما به نام فای است. موجودی که دوست دارد توضیح واضحات داده و حمل‌کننده شمشیر را هدایت کند. فای در دوران Breath of the wild نیز حضور دارد؛ زیرا زلدا در بخشی از داستان به افسانه‌ای اشاره می‌کند که در رابطه با صدای موجود در شمشیر است. به علاوه زلدا توضیح می‌دهد در زمان زخمی شدن لینک در وقایع پیش از نبض طبیعت، صدایی را از مستر سورد می‌شنود که به وی توصیه می‌کند، لینک را برای درمان به «معبد رستاخیز» (Shrine of Resurrection) منتقل کند.

از دیگر نشانه‌های وجود فای در نبض طبیعت می‌توان به شنیده شدن افکت صوتی مشابه آن با Skyward Sword اشاره کرد. به طور دقیق‌تر پس از این که شما در نبض طبیعت موفق می‌شوید آزمون لیاقت مستر سورد را پشت سر بگذارید و نیروی واقعی شمشیر را بیدار کنید. شمشیر برای لحظه‌ای می‌درخشد و صدایی تولید می‌کند که کاملاً با افکت صوتی و امضای صدای فای در Skyward Sword مطابقت دارد.

اگر فای و دمیس (یا حتی فقط فای) پس از گذشت هزاران سال از وقایع Skyward Sword همچنان در شمشیر باشند، این مسئله را می‌توان آغازی بر یک نبرد خیر و شر بزرگ دیگر در نظر گرفت که لینک دوباره در میان آن گرفتار شده است.

توضیحات یاد شده در این بخش بیشتر به شمشیر مربوط بود تا بازوی لینک؛ اما شاید در واقع قدرت شیطانی مستر سورد باعث شده است تا بازوی لینک سیاه شود.

 

مستر سورد ذوب شده

چندین نظریه از بازوی مرموز لینک در ادامه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

در تصاویر جدید به نمایش در آمده مستر سوردی را مشاهده می‌کنیم که ذوب شده و تقریباً از بین رفته است. به نظر می‌رسد نیروی شیطانی که دست لینک را تسخیر کرده، روی مستر سورد نیز تأثیر گذاشته و آن را بی‌فایده کرده است. آیا لینک سفری را برای بازیابی قدرت و تعمیر مستر سورد آغاز می‌کند؟ از طرفی به دفعات و در دوران‌های مختلف لینک اقداماتی را برای بازیابی مستر سورد انجام داده است. آیا حال فای، روح شمشیر خوب است؟ یا برای همیشه از بین رفته و شمشیر دیگر نیرویی برای از بین بردن شیاطین ندارد.

چندین نظریه از بازوی مرموز لینک در ادامه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

آیا لینک از این پس از شمشیرهای دیگر بهره گرفته و جایگزینی را برای مستر سورد جستجو می‌کند. شاید فور سورد (Four Sword). این شمشیر با نام‌های دیگری مانند پیکوری سورد و شمشیر روشنایی نیز شناخته می‌شود. فور سورد نیز به مانند مستر سورد توانایی مقابله با شیاطین را در خود دارد. این شمشیر در دوران نیرو (به مطلب خط زمانی وقایع هایرول مراجعه شود) توسط نژاد مینیش از آسمان به هایرول انتقال یافت (احتمالا پس از وقایع Skyward Sword که انسان ها به سطح زمین بازگشتند مینیش‌ها در اسکای لافت سکونت کردند.) تا شیاطین در آن مهر و موم شوند؛ اما اکنون هیچ‌کس از محل آن خبر ندارد؛ بنابراین جایگزین مناسبی برای مستر سورد به حساب می‌آید.

مدتی پس از عصر قدرت یک مینیش فاسد به نام واتی فور سورد را دزدیده و آن را می‌شکند تا شیاطین را آزاد کند. در آن زمان نیز لینک به دنبال 4 عنصر آب، خاک، باد و آتش رفته، پیکوری سورد را احیا می‌کند و در نهایت واتی و شیاطین را دوباره در آن به بند می‌کشد.

فور سورد قدرت دیگر هم دارد. این شمشیر تنها توسط قهرمان منتخب روشنایی قابل حمل استفاده است و می‌تواند خود و صاحبش را به 4 نمونه تقریباً مشابه از نظر قدرت و ظاهر تقسیم کند. شاید به همین دلیل است که در تریلرهای به نمایش در آمده لینکی حداقل با دو ظاهر و ویژگی‌های متفاوت مشاهده می‌کنید. (در بخشی ا از تریلر شخص سومی نیز از پشت نشان داده می‌شود که هنوز بین زلدا یا لینک بودن آن اختلاف وجود دارد.) به علاوه می‌توان این گونه در نظر گرفت که لینک در تریلرها نیز پیکوری سورد را پیدا کرده و خود را به 4 بخش تقسیم کرده است و هرکدام به طور جداگانه گوشه‌ای از هایرول را جستجو می‌کنند و احتمالاً می‌توان بین آنها در زمان دلخواه سوییچ کرد.

 

این دست برای لینک نیست

چندین نظریه از بازوی مرموز لینک در ادامه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

در تریلر پخش شده در سال 2019 اطلاعات بسیار مهمی به نمایش در آمد. در این ویدئو نشان داده شد، چیزی که گانوندورف را مهر و موم کرده و در جای خود ثابت نگه‌داشته است، یک دست بی جسم است. (بنابراین صاحب واقعی این دست مشخص نیست) از زیر این دست ملیک (Malice) نشت می‌کند. ماده‌ای که نماد فساد و تاریکی است. در این دست النگوهای فلزی با ظاهری از معماری زونای (Zonai) وجود دارد. زونای نژادی قدیمی در سرزمین هایرول است که ظاهراً از فناوری بالایی برخوردار بوده؛ اما پیش از آغاز وقایع نبض طبیعت ناپدید شده‌اند.

در ادامه مشاهده می‌کنیم که طلسم شکسته شده و دست راست لینک به رنگ سبز می‌درخشد. در ادامه تریلر (اما احتمالاً پیش از وقایع توضیح داده شده در بالا) یک دست لاغر، با ظاهری روحانی مانند، دست چپ لینک (در این تصویر دست چپ لینک هنوز حالت عادی دارد) را گرفته و از سقوط نجاتش می‌دهد. این دست کاملاً به دست نگه‌دارنده گانون شباهت دارد. سپس در کسری از ثانیه نشان داده می‌شود که گنون چشمانش را باز کرده و (احتمالاً) دست همچنان وی را در جای خود نگه‌داشته است. نکته جالب ناخن‌های بلند دست بی جسم و گنون هستند. ما هنوز نمی‌دانیم این دست بی جسم به چه کسی تعلق دارد؛ اما با اطمینان می‌توان گفت این فرد چنان قدرتمند بوده است که موفق به شکست دادن و طلسم گنون شده باشد.

 

آیا دست گنون است؟

چندین نظریه از بازوی مرموز لینک در ادامه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

بر اساس دیوار نگاره‌ها و متون تاریخی موجود در Breath of the Wild، قهرمانی که شیطان را شکست می‌دهد، موهای قرمز و بلند دارد. این در حالی است که لینک و تمام اجداد وی از موهای طلایی بهره می‌برند.

چه می‌شود اگر این قهرمان لینک نبوده و در واقع گانوندورف قهرمان واقعی باشد؟ منشأ پیدایش و گذشته وی تا حدود زیادی قهرمانانه است. گانوندورف از نژاد گرودو (Gerudo) است. نژادی دختر زا که به دنیا آمدن جنس مذکر در میان آن‌ها بسیار نادر است و به همین دلیل از فرهنگی بهره می‌برند که همه پسرها را پس از رسیدن به سنی مشخص از شهر بیرون می‌کنند و هیچ مردی را نیز به داخل محل سکونت خود راه نمی‌دهند. گانوندورف در چنین نژادی به دنیا آمده و موهایی قرمز داشت. گنون فردی بسیار پرقدرت بود و همین موضوع وی را تجسمی از دین (Din)، الهه قدرت تبدیل کرده بود و مردم معتقد بودند که مورد لطف و حمایت وی قرار گرفته است. در Skyward Sword وی به عنوان دمیس، تجسمی از نفرت بالا از لینک و زلدا (قهرمان و شاهزاده) معرفی می‌شود؛ اما اگر وی زمانی قهرمان بوده باشد چه؟ قهرمانی که به‌واسطه قدرت و نفرت به فساد کشیده شده و به شیاطین پیوسته باشد تا جایی که به فرمانده آن‌ها تبدیل شود؟

اگر این دست مرموز متعلق به گانون باشد چه؟ در هر صورت تاکنون چهره صاحب این دست نمایش داده نشده. پس چرا نباید گنون را در نظر گرفت؟ از طرفی گنون در قبیله‌ای پر از زنان بزرگ شده است؛ بنابراین داشتن عادت‌هایی مانند ناخن‌های بلند کاملاً طبیعی و منطقی به نظر می‌رسد.

 

ناخن های بلند

چندین نظریه از بازوی مرموز لینک در ادامه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

در تصاویر به نمایش در آمده در ویدئو اعلام تأخیر نسخه جدید زلدا، ما لینکی را مشاهده می‌کنیم که ناخن‌های بسیار بلندی دارد. داشتن ناخن‌های بلند در میان زن‌ها کاملاً طبیعی است و حتی تا پیش از انتشار ویدئو جدید، طرفداران این دست را متعلق به زلدا می‌دانستند. از طرفی در هر دو تریلر به نمایش در آمده تا این لحظه و حتی در نسخه ابتدایی Breath of the Wild، لینک ناخن‌های کوتاهی دارد. پس اینجا چه اتفاقی افتاده است؟ آیا همان طور که در بالاتر گفته شد گانوندورف، لینک را تسخیر کرده و در حال فساد وی است و در نهایت گیراهیم از وی به وجود می‌آید؟ آیا ما گانوندورف را کنترل می‎کنیم؟

 

لوح شیکاه کجا است؟

چندین نظریه از بازوی مرموز لینک در ادامه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

یکی از کلیدی‌ترین ابزارهای لینک در Breath of the Wild لوح شیکاه به حساب می‌آید. این لوح امکاناتی مانند فعال کردن برج‌ها، باز کردن در معابد و قابلیت‌هایی مانند یخ‌سازی و کند کردن زمان در اختیار وی قرار می‌دهد؛ بنابراین بدون وجود این لوح امکان مقابله با گانوندورف وجود ندارد. با وجود این در هیچ‌یک از تریلرهای به نمایش در آمده برای نسخه جدید لوح یاد شده وجود ندارد؛ اما لینک به صورت مستقل از قدرت‌های آن استفاده می‌کند. برای نمونه نشان داده شد که لینک اکنون می‌تواند زمان را کنترل کند و آن را به عقب بازگرداند (در نسخه گذشته تنها امکان توقف آن را داشت.) اما این توانایی به جای لوح شیکاه از دست وی نشاءت گرفته و با درخشش نور زردی همراه است.

به علاوه وقتی که قصد دارد از روی زمین به واسطه یک درگاه عجیب به آسمان برود و از یک سطح صخره مانند نیز عبور کند همین نور دیده می‌شود. پس دور از ذهن نیست که در نظر بگیریم یک یا چند شی، بخش‌هایی از بدن یا اندام‌های داخلی لینک جایگزین لوح مورد بحث شده باشند. برای مثال می‌توان به همین دست سیاه شده لینک اشاره کرد.

 

بازگشت قهرمان زمان

چندین نظریه از بازوی مرموز لینک در ادامه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

ما می‌دانیم که لینک قدرت کنترل زمان را دارد. در نسخه‌های Ocarina of Time و Majora’s Mask وی می‌توانست زمان را به معنای واقعی کلمه کنترل کند و این کار را با کمک یک ابزار جادویی و حضور در کلیسایی مخصوص انجام می‌داد. به علاوه پس از پایان حوادث این دو نسخه به لینک لقب قهرمان زمان داده می‌شود. حال به دوران Breath of the Wild بازگردیم و قدرت‌های کنترل زمان لینک را بررسی کنیم. لینک به کمک لوح شیکاه می‌توانست زمان را متوقف کند. به علاوه در بخشی از دفتر خاطرات داروک (Daruk)، -یکی از 4 قهرمان مقابله با گنون- متنی نوشته شده است که نشان می‌دهد لینک احتمالاً حتی بدون کمک لوح شیکاح نیز می‌تواند زمان را کنترل کند و قابلیت انحصاری و ویژه منتخب نژاد هیلیان کنترل زمان است.

در این متن نوشته شده است: «خوردن تنها موضوع مورد علاقه مشترک من و لینک نیست. این پسر کوچک همچنین به صورت شگفت‌انگیزی قدرتمند است. او به من می‌گوید بعضی وقت‌ها، زمانی که تمرکز می‌کند، این طور به نظر می‌رسد که زمان کندتر می‌گذرد. هی من واقعاً این بچه را دوست دارم.»

بنابراین می‌توان این گونه در نظر گرفت که لینک نیز مانند زلدا نتوانسته است به موقع قدرت‌های خود را تحت کنترل در آورد؛ اما پس از پایان نبض طبیعت یک، به گونه‌ای در نهایت به مهارت‌های اصیل خود دست پیدا کرده است.

 

بازوی فاسد شده

چندین نظریه از بازوی مرموز لینک در ادامه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

با توجه به نبض طبیعت یک می‌دانیم که ملیک، یک ماده و هاله صورتی رنگ و نمادی از انرژی شیطانی به حساب می‌آید که هایرول را به فساد کشیده است. در تریلر سال 2021 نشان داده شد که ملیک سعی دارد بازوی لینک و شمشیری که در آن زمان در اختیار داشت را نیز تصاحب کند؛ اما آیا ملیک موفق شده دست را فاسد کند یا همان دست روحانی و بدون جسم که از سقوط لینک جلوگیری کرد به واسطه یک ابزار جادویی وی را نجات داده است؟ شاید هر دو مرود.

یک احتمال وجود دارد که بیان می‌کند، دست لینک در حال فاسد شدن توسط شیطان است و به مرور زمان پیشروی می‌کند؛ بنابراین لینک مجبور می‌شود برای نجات خود دستی که گانوندورف را مهر کرده جدا کند و به عنوان محافظی روی بدن خود قرار دهد. در نتیجه یک بازوی نیمه خوب، نیمه شیطانی شکل می‌گیرد. احتمالاً به همین دلیل مستر سورد خراب شده و دیگر لینک نمی‌تواند آن را حمل کند؛ زیرا مستر سورد به پلیدی پاسخ نمی‌دهد، مگر این که نیمه شیطانی مستر سورد (روح دمیس مهر شده در آن) به لینک پاسخ داده و نیروی پلید شمشیر نیز بیدار شود.

 

دست چپ آزاد.

چندین نظریه از بازوی مرموز لینک در ادامه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

علاوه بر دست راست مرموز لینک، دست چپ وی نیز با توجه به تریلرها از قدرت‌های مختلفی برخوردار است. در بخشی از این ویدئوها لینک به واسطه یک شعله افکن به شکل اژدها با کرمی غول‌پیکر مبارزه می‌کند. اگرچه احتمالاً این قدرت از یک ابزار موقتی مانند نوعی دستکش یا سپر ساطع می‌شود؛ اما باز هم جالب به نظر می‌رسد.

 

استادیو انیمه سازی گیبلی

چندین نظریه از بازوی مرموز لینک در ادامه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

به نظر می‌رسد نینتندو در Breath of the Wild الهامات گسترده‌ای از ساخته‌های استودیو گیبلی گرفته است و ماجراهای آن به خصوص به شاهزاداه مونونوکه شباهات دارد. در این مجموعه عنوان می‌شود که طبیعت با هر فردی که قصد نابودی آن را داشته باشد تا سر حد نابودی تهدید مبارزه می‌کند.

در این انیمه بازوی شاهزاده ایشیتاکا به واسطه یک شیطان نفرین می‌شود. به علاوه هر وقت وی خشمگین می‌شود این نفرین گسترده‌تر شده و قدرتمندتر می‌گردد؛ اما ایشیکاوا در نهایت موفق می‌شود این شیطان را شکست داده و نفرین روی بازوی خود را از بین ببرد. این موضوع احتمالاً هیچ مفهومی برای نبض طبیعت 2 نخواهد داشت؛ اما شباهت بیش از حد میان این دو مجموعه باعث شده است این طور در نظر بگیریم که لینک احتمالاً با شکست گانوندروف می‌تواند بازوی خود را درمان کند. در ساخته گیبلی مونونوکه نقش راهنمای ایشیتاکا را برعهده داشت. به طور مشابه زلدا نیز نقش راهنمای لینک را بر عهده می‌گیرد.

 

گوی های رنگارنگ نورانی چه می گویند؟

 

با توجه به اطلاعات کم منتشر شده در تریلرها و این که معمولاً هر چیز کوچکی در مجموعه بازی‌های زلدا یک مفهوم مشخص دارد، غیرمنطقی است به اشیا نورانی نمایش داده شده نپردازیم. این اشیا عبارت‌اند از:

  1. شمشیری که به رنگ آبی می‌درخشد.
  2. دستی که به رنگ زرد می‌درخشد.
  3. بازویی که درخشش سبز رنگ دارد.
  4. گوی نورانی زرد رنگی که در تریلر اعلام تأخیر بازی به نمایش گذاشته شد.

آبی: در مجموعه بازی‌های زلدا این رنگ نماد خرد و دانش است. یکی از سه بخش تریفورس که به زلدا سپرده شده و نماد الهه نایرو (Nayra) هم -در کل مجموعه- است. خرد در نبض طبیعت به اژدهای نایدرا (Naydra) که قدرت و نفس یخی دارد نیز اشاره می‌کند. نایدرا تنها اژدهای نبض طبیعت یک بود که توسط ملیک آلوده شد؛ بنابراین اگر مستر سورد به رنگ آبی می‌درخشد آیا به این معنی نیست که خرد یا زلدا ارتباط مستقیمی با آن دارند؟ همچنین ناوی (Navi) و فای نیز به رنگ آبی می‌درخشیدند و نقش راهنمای لینک را داشتند.

قرمز: در مجموعه بازی‌های زلدا این رنگ نماد قدرت است. یکی از سه بخش تری‌فورس که به دست گانوندورف افتاد و نماد الهه نایرو -در کل مجموعه- است. در نبض طبیعت قدرت به اژدهای دینرال (Dinraal) که قدرت و نفس آتشی دارد نیز اشاره می‌کند. احتمالاً ملیک صورت/قرمز رنگ است؛ زیرا از گانوندورف و تری‌فورس وی نشاءت می‌گیرد.

زرد: تعیین مفهوم اصلی این رنگ در مجموعه بازی‌های زلدا بسیار سخت است؛ اما در نبض طبیعت می‌توان آن را نماد شجاعت در نظر گرفت؛ زیرا اژدهای سوم «فاروش» (Farosh) به «فاروره» (Farire) الهه شجاعت مرتبط است و نمادی از این موضوع است. فاروش دارای قدرت رعدوبرق است. قطعه سوم تری‌فورس نیز که نماد شجاعت است همواره در اختیار لینک و اجداد وی قرار دارد. گوی زرد رنگ به نمایش در آمده در تریلر آخر نیز احتمالاً به یکی از قدرت‌های لینک مربوط می‌شود. به علاوه الگوی روی لباس لینک بسیار به اژدها شبیه است. وقتی رنگ آبی (خرد) و زرد (شجاعت) را با هم ترکیب کنید، رنگ سبزی به دست می‌آید که در تریلر به نمایش گذاشته شد و هم رنگ نوری است که از دست لینک بیرون زد. آیا زلدا تریفورس خود را در اختیار لینک قرار داده و ترکیب قدرت تری‌فورس‌های خرد و شجاعت بازوی لینک را به شکل فعلی در آورده‌اند و در واقع فاسد نشده، بلکه برای مقابله با گانوندروف تقویت شده است؟

یک حقیقت جالب دیگر این که مردم زونیا در منطقه فارون زندگی می‌کردند. ملتی که خرابه‌ها و معابد باستانی را از خود به جای گذاشتند. این مردم چشمه شجاعت و اژدهای فاروش را می‌پرستیدند که خود سؤالات بسیار دیگری را به وجود می‌آورد.

البته 4 رنگ بالا در مجموعه زلدا نماد آب، خاک، آتش و باد نیز به حساب می‌آیند؛ بنابراین می‌توان این احتمال را نیز در نظر گرفت که لینک به مانند ماجرای قهرمان مینیش و فور سورد، برای احیای مستر سورد یا پیکوری سورد به عنوان جایگزینی برای آن، به دنبال یافتن قطعات طلسم‌های مربوط به 4 عنصر است و گوی زرد نمایش داده شده تنها یکی از آن‌ها به‌حساب می‌آید.

 

آیا لینک می‌میرد؟

چندین نظریه از بازوی مرموز لینک در ادامه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

آیا بازوی سیاه لینک به این معنی است که مرگ وی نزدیک بوده و به مرور زمان همه بدنش درگیر می‌شوند؟ آیا با محدودیت زمانی روبه‌رو هستیم و لینک در انتهای داستان خواهد مرد؟ بهتر است یادآور شویم که لینک را به علت شدت زخم‌هایی که برداشته بود به معبد رستاخیز (نه معبد خواب خوش و راحت) انتقال دادند؛ اما درمان و بیداری مجدد وی یک‌صد سال طول کشید که خود نشان از وخامت اوضاعش داشت؛ بنابراین شاید لینک به‌طور کامل درمان نشده باشد.

داشتن محدودیت زمانی در مجموعه بازی‌های زلدا سابقه دارد. در ماجراهای ماسک ماجورا لینک مدت زمان محدودی فرصت داشت تا جلوی سقوط ماه و نابودی سرزمین را بگیرد و اگر موفق نمی‌شد به کمک توانایی کنترل زمان، در حالی که قدرت‌های جدید خود را در اختیار داشت به ابتدای داستان بازمی‌گشت. با توجه به این که لینک در نبض طبیعت نیز قدرت کنترل زمان دارد این احتمال دور از ذهن به نظر نمی‌رسد؛ بنابراین آیا لینک در انتهای داستان می‌میرد و هایرول مجدداً وارد عصر بدون قهرمان می‌شود؟ آیا ما بعد از نسخه نبض طبیعت 2 با قهرمانی خارج از خاندان لینک مواجه می‌شویم؟

 

نشان جدید علاوه بر تری‌فورس؟

چندین نظریه از بازوی مرموز لینک در ادامه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

در نگاه اول به تریلر جدید این گونه به نظر می‌رسد که لینک تری‌فورس را در اختیار دارد؛ زیرا با توجه به نسخه‌های گذشته در پشت دست دارندگان تری‌فورس، نماد این شی ظاهر شده و به رنگ طلایی می‌درخشد؛ اما با نگاه دقیق‌تر متوجه نوعی الگوی چرخشی متفاوت می‌شویم که بسیار به معماری و نقوش قبیله زونیا شباهت دارد. تری‌فورس به طور قطع وجود دارد زیرا هم‌اکنون نیز می‌توان آن را در مستر سورد و بسیاری دیگر از آثار نبض طبیعت مشاهده کرد؛ بنابراین شاید ابزار مشابهی باشد که در کنار تری‌فورس کار می‌کند. به علاوه احتمالاً به مانند تری‌فورس که نماد خرد، شجاعت و قدرت است، به خصلت دیگری اشاره می‌کند که در داستان با آن مواجه خواهیم شد.

همچنین آیا لینک و زلدا در تلاش هستند تا قطعات تری‌فورس خود را نابود کنند تا گنون دیگر نتواند پس از شکست خوردن نهایی احیا شود یا قدرتی داشته باشد. این طرح جدید نیز یک شی جدید ساخته شده از نژاد زونیا است که آن‌ها قصد دارند به عنوان جایگزینی برای تری‌فورس استفاده نمایند. هر چند در گذشته تاریخچه هایرول آمده است که نابودی تری‌فورس که نماد سه الهه سازنده جهان و سرزمین هایرول هستند به نابودی سرزمین و فساد بیشتر آن خواهد انجامید؛ اما با توجه به این که Breath of the Wild حدود 10 هزار سال پس از آخرین نسخه اتفاق می‌افتد، اطلاعات و متونی از حوادث گذشته باقی نمانده و بیشتر به مانند یک افسانه ظاهر شده‌اند به همین دلیل آن‌ها از عاقبت پیش روی خود خبر نداشته و دست تغییر شکل یافته لینک نیز در نتیجه تلاش برای نابودی تری‌فورس در حال فساد احتمالی است.

در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که در تریلر آخر گفته شد که لینک علاوه بر زمین و آسمان بسترهای گسترده‌تری برای اکتشاف و ماجراجویی دارد. بنابراین آیا لینک می‌تواند علاوه بر این دو مورد در زمان نیز سفر کند؟ آیا امکان جابه‌جایی میان دوران‌های مختلف را خواهیم داشت؟ زیرا در داستان‌های گذشته به خصوص «Link to the past»، لینک قدرت جابه‌جایی بین زمان را در اختیار داشت.

همه موارد مطرح شده در بالا تنها حدس و گمان‌هایی هستند که در مجموع از روی 3 دقیقه ویدئو به دست آمده‌اند. شما می‌توانید برای مطالعه نظریه‌های بیشتر مقاله «لینک ناشناس» را نیز مطالعه کنید. شما در رابطه با مطالب بالا چه فکری می‌کنید؟ آیا نظریه دیگری جز موارد مطرح شده دارید؟ آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *