گیمینگرویتی

ثبت نام

نقد و بررسی انیمه The Tale Of OutCasts | داستانی از عشق و نفرت

حتماً تاکنون داستان دیو و دلبر را شنیده‌اید یا حداقل با نام آن آشنایی دارید. داستانی در مورد یک دختر زیبا و هیولایی که عاشق هم می‌شوند و سعی می‌کنند در کنار هم راهی برای شکست طلسم هیولا، دستیابی به صلح و زندگی آرامش بخش پیدا کنند. تاکنون کتاب‌ها، بازی‌ها، فیلم‌ها و به طور محتوای چند رسانه‌ای بسیاری بر پایه این روایت قدیمی ساخته شده و هر کدام از زاویه‌ای مختلف به آن نگاه کرده‌اند. یکی از این محصولات انیمه‌ای به نام «افسانه مترودها» (The Tale Of OutCasts) است. انیمه The Tale Of OutCasts برپایه مانگایی با همین نام توسط ماکوتو هاشونو (Makoto Hoshino) نوشته شده و از آگوست 2019 تا آپریل 2021 توسط استودیو «Seven Seas Entertainment» در 8 جلد منتشر شد و توانست موفقیت خوبی به دست آورد. در نتیجه شرکت «Ashi Productions» تصمیم گرفت انیمه‌ای 13 قسمتی را بر اساس آن تولید کند و در نهایت در زمستان 1401 آن را به نمایش گذاشت. این انیمه در سبک اکشن و فانتزی ایجاد شده و کارگردانی آن را «Yasutaka Yamamoto» بر عهده داشت. از جمله آثار شرکت Ashi Production می‌توان به «دفترچه مرگ» (Death Note) و «Koukyoushihen Eureka Seven» اشاره کرد و همچنین کارگردان آن آثاری را مانند «Aharen-san wa Hakarenai» و «Record of Ragnarok» در کارنامه خود دارد. در ادامه با نقد بررسی The Tale Of OutCasts همراه گیمین‌گرویتی باشید.

هشدار اسپویل در ادامه بخش‌هایی از داستان لو رفته است؛ بنابراین اگر قصد دارید اسپویل نشوید از خواندن ادامه مطلب خودداری کنید.

 

دیو و دلبر

نقد و بررسی انیمه The Tale Of OutCasts | داستانی از عشق و نفرت

داستان انیمه The Tale Of OutCasts در رابطه با دختر بچه یتیم و فقیری به نام ویستریا (Wisteria) است که در انتهای قرن 19 میلادی در انگلستان زندگی می‌کند. ویستریا تحت نظر یک کشیش ظالم قرار دارد که بچه‌ها را وادار به کارهایی مانند گدایی از عابران پیاده کرده و کودکان را می‌فروشد. به همین دلیل در ساختمانی متروک و تاریک نگهداری شده و مورد آزار و اذیت وی قرار می‌گیرد. این ماجرا ادامه دارد تا زمانی که با یک موجودی به نام مارباس (Marbas) آشنا می‌شود. مارباس شیطانی نامیرا و بسیار قدرتمند است که از دوران اوج شیاطین زنده مانده و در گوشه و کنار پرسه می‌زند؛ اما چندین قرن پس از گذر از دوران یاد شده دیگر اکثر مردم نمی‌توانند آن‌ها را ببینند و به همین دلیل به شدت تنها می‌شود. از طرفی گروهی از شکارچیان به نام «شوالیه های شمشیر صلیب» (The Sword Cross Knights) که شیاطین را شکار می‌کنند به دنبال مارباس هستند. پس از اولین دیدار ویستریا و مارباس هر دو از تنهایی در آمده و به مرور به یکدیگر وابسته می‌شوند و شب‌ها با یکدیگر دیدار می‌کنند. تا جایی که تصمیم می‌گیرند با سفر به دور دنیا برادر ویستریا، اسنو (Snow) و محلی آرام را برای ادامه زندگی پیدا کنند؛ اما ماجراهایی پیش می‌آید که همه‌چیز را پیچیده‌تر می‌کند و به مرور آن‌ها هدفی بزرگ‌تر را در مقابل خود می‌بینند.

داستان سفر ویستریا و مارباس و تلاش آن‌ها برای کشف دنیا به مواجه شدن با دوست و دشمن مختلف می‌انجامد و آن‌ها را درگیر مبارزات ناخواسته می‌کند. روایت انیمه مورد بحث از این جهت بسیار مستحکم و زیبا بوده، به خوبی روایت می‌شود و به تنهایی می‌تواند شما را تا انتها با خود همراه کند. به علاوه شخصیت‌پردازی بیشتر کاراکترها به خوبی انجام شده و کمبودی در این زمینه حس نمی‌کنید.

 

نمایش دوستی

نقد و بررسی انیمه The Tale Of OutCasts | داستانی از عشق و نفرت

نمایش رابطه میان مارباس و ویستریا از بهترین لحظات انیمه به شمار می‌رود. از طرفی برخلاف الگوی اصلی انیمه (داستان دیو و دلبر) آن‌ها اختلاف سنی زیادی داشته و ارتباط در حد یک دوستی زیبا و پایدار باقی می‌ماند که اصلاً موضوع بدی نیست و به خوبی پیاده‌سازی شده است. به علاوه ویستریا با گذشت زمان با دختری به نام دیانا (Diana) و شیطان همراهش نابیریوس (Naberius) دوست و همراه می‌شود. البته با وجود این که دیانا و ویستریا یک رابطه دوستی را به نمایش می‌گذارند، مارباس و نابیریوس پیوسته در حال درگیری با هم هستند و سعی می‌کنند بار لحظات طنز انیمه را به دوش بکشند که همیشه در این زمینه موفق ظاهر نمی‌شوند و از جایی به بعد احساس می‌کنید در این زمینه زیاده روی شده است.

 

تقابل انسان و شیطان

نقد و بررسی انیمه The Tale Of OutCasts | داستانی از عشق و نفرت

اسنو، بردار ویستریا، دیگر شخصیت The Tale Of OutCasts است که نقش مهمی در داستان ایفا می‌کند. اسنو پیش از شروع داستان از ویستریا جدا شده و برای پیدا کردن وی به گروه شوالیه‌های شمشیر ملحق می‌شود. به همین دلیل تنفر شدیدی از شیاطین داشته و به صورت پیوسته سعی در شکار آن‌ها دارد. به همین دلیل زمانی که ویستریا را پیدا می‌کند بلافاصله علیه مارباس جبهه گرفته و با این شرایط مخالفت می‌کند. این موضوع صحنه‌های جالبی را به وجود آورده و به خوبی رشد شخصیتی اسنو و ویستریا را با نزدیک شدن به انتهای داستان نشان می‌دهد.

نقد و بررسی انیمه The Tale Of OutCasts | داستانی از عشق و نفرت

به طور مشابه با وجود این که شوالیه‌های شمشیر وظیفه دارند با شیاطین مبارزه کنند؛ اما راز بزرگی از همکاری آن‌ها با شیاطین را با خود حمل می‌کنند. به همین ترتیب آن‌ها نیز مجبور می‌شوند تا انتهای داستان در بعضی از مواقع دشمنی را با شیاطین کنار گذاشته و با آن‌ها همکاری کنند و بپذیرند که در هیچ نژاد و موجودی همه خوب یا بد نیستند و از هر طیفی می‌توان در آن‌ها پیدا کرد. در نتیجه آن‌ها تنها موجودات و همتایان انسان‌ها هستند که نیاز دارند درک شوند.

به علاوه از نیمه دوم انیمه به بعد شخصیت منفی اصلی پا به داستان می‌گذارد. یک سرباز سابق و شیطانی قدرتمند که تنها برای تفریح و کسب قدرت بیشتر جنگ راه می‌اندازد و لندن را به آتش می‌کشد. همچنین رابطه دوستی میان این دو نیز به خوبی پیاده سازی شده و گذشته آن‌ها نمایش داده می‌شود. این مسئله عمق مناسبی به شخصیت آن‌ها داده و درگیری نهایی را جذاب‌تر می‌کند.

 

میدان مبارزه شیاطین

نقد و بررسی انیمه The Tale Of OutCasts | داستانی از عشق و نفرت

با وجود این که داستان The Tale Of OutCasts بسیار مستحکم و خوب پیش می‌رود. صحنه‌های مبارزه آن بیشترین آسیب را به انیمه وارد می‌آورد. برخلاف داستان و با کیفیت بودن طراحی‌ها و پویانمایی کاراکترها، جلوه‌های بصری و زاویه دید دوربین به خوبی پیاده‌سازی نشده‌اند؛ به عبارت دیگر با وجود این که سازندگان سعی کردند مبارزاتی حماسی به نمایش بگذارند؛ اما در این کار موفق نبوده و با اکشن‌هایی سطحی مواجه هستید. به علاوه با وجود این که همه ارتش شیاطین و شوالیه‌های شمشیر صلیب در بخشی از داستان با یکدیگر درگیر می‌شوند؛ اما انیمه آن‌ها را به فراموشی سپرده و تنها روی شخصیت‌های اصلی تمرکز می‌کند. به همین دلیل نمی‌تواند، وسعت نبردی را به نمایش بگذارد که چندین قسمت برای آن زمینه‌سازی کرده است. از طرفی افکت‌های تصویری به خصوص در هنگام مبارزه شیاطین با یکدیگر در بسیاری مواقع بسیاری ساده و تاریخ مصرف گذشته نسبت به نظر می‌رسند.

 

نوای شیاطین

نقد و بررسی انیمه The Tale Of OutCasts | داستانی از عشق و نفرت

صدا پیشه‌های انیمه The Tale Of OutCasts به خوبی موفق شده‌اند وظیفه خود را انجام بدهند و در اکثر مواقع احساسات شخصیت‌ها را به نمایش بگذارند. به طور مشابه تیتراژ ابتدایی و انتهایی نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با محتوای داستانی سازگاری کامل دارد. شاید بد نباشد به این نکته اشاره کنیم که موسیقی‌های انیمه مورد بررسی را «هیروآکی تسوتسامی» (Hiroaki Tsutsumi) تولید کرده است. از جمله آثاری که هیروآکی در کارنامه خود دارد می‌توان به آثاری همچون «دکتر استون» (Dr. Stone)، «Jujutsu Kaisen» و «Teasing Master Takagi-san» اشاره کرد.

4.2/5 - (25 امتیاز)

سخن پایانی

انیمه The Tale Of OutCasts به خوبی موفق شده است از دیو و دلبر الگوبرداری کرده و داستانی بسیار زیبا را ارائه می‌دهد که تا انتها شما را با خود همراه می‌کند. از طرفی با وجود این که انیمه در زمینه مبارزات و اکشن مشکلاتی دارد و نمی‌تواند مخاطب را راضی کند؛ اما همچنان ارزش دارد که به تماشای آن بنیشینید و منتظر فصل 2 بمانید.

نکات مثبت

داستان جذاب و گیرا

نمایش زیبای رابطه میان مارباس و ویستریا

سرعت مناسب پیشروی داستان

نکات منفی

اکشن‌های سطحی

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *