گیمینگرویتی

ثبت نام

لینک ناشناس | تحلیل تریلر به نمایش در آمده از The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

نمایشگاه E3 2021 به تازگی پایان یافته است. در زمان برگزاری نینتندو دایرکت تریلر جدیدی از دنباله‌ی بازی «افسانه زلدا: نبض طبیعت» (The Legend of Zelda: Breath of the Wild) به نمایش در آمد که نکات بسیاری را با خود به همراه داشت؛ اما این نسخه هنوز هیچ اسمی نداشته و با توجه به ویدئو به نمایش گذاشته شده نمی‌توان چیزی را به صورت قطعی در رابطه با آن تشریح کرد. در ادامه تریلر سال 2021 را مورد بررسی قرار می‌دهیم و دریک جمع‌بندی نهایی مطرح می‌کنیم که احتمالاً با چه چیزی طرف خواهیم بود. پیش از شروع برای داشتن ذهنیت بهتر دو تریلر سال 2019 و 2021 را می‌توانید در بالا تماشا کنید.

 

فساد لینک:

لینک ناشناس | تحلیل تریلر به نمایش در آمده از The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

در ابتدای تریلر دودهای قرمز و صورتی را می‌بینیم که همه محیط را پرکرده‌اند. برای کسانی که با بازی Breath of the Wild آشنایی ندارند باید توضیح داد این دودها یا مواد رنگی با نام ملیس (Malice) شناخته می‌شوند و هر جایی که گنوندورف پا بگذارد یا شر گسترش پیدا کند ظاهر می‌شوند. ملیس قرمز رنگ، نشانه فساد بیشتر و شیاطین قدرتمندتر است.

لینک ناشناس | تحلیل تریلر به نمایش در آمده از The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

در همان ابتدای تریلر در یک لحظه لینک (شخصیت اصلی نبض طبیعت) را می‌بینیم که دست راستش در حال بلعیده شدن توسط ملیس صورتی و احتمالاً فاسد شدن است. سپس موجودی که احتمالاً گانوندورف است در میان دودها شروع به نعره زدن می‌کند. برخلاف نمایش سال 2019 که تنها چشمان گانون باز شده بود این بار کاملاً زنده و هوشیار به نظر می‌رسد. در نهایت زلدا را می‌بینیم که چهره‌ای مضطرب داشته و به دره‌ای که انتهایش دیده نمی‌شود سقوط می‌کند.

با توجه به تریلر سال 2019 تئوری‌های بسیاری مطرح است که زلدا شخصیت قابل بازی باشد؛ اما با توجه به این صحنه و سقوط زلدا ممکن است در این نسخه نیز کنترل آن به دست گیمر سپرده نشود. به عبارت دیگر به مانند نسخه اول احتمالاً لینک باید یک چرخه طولانی را برای نجات وی، اگر هنوز زنده باشد طی کند. بهتر است یادآور شویم که در تاریخچه این فرنچایز عصر بدون قهرمان زمان (لینک) نیز وجود داشته است؛ بنابراین بعید نیست سازندگان بخواهند ریسک کرده، دوران بدون زلدا، نماد هایلیا و محافظ تریفورس خرد را به نمایش بگذارند.

 

اوج آسمان:

لینک ناشناس | تحلیل تریلر به نمایش در آمده از The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 لینک ناشناس | تحلیل تریلر به نمایش در آمده از The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

سپس صحنه‌ای را به نمایش در می‌آید که به شروع نسخه اول نبض طبیعت بسیار شبیه است. در این صحنه می‌دیدیم که زلدا، لینک را این‌گونه خطاب می‌کند: «لینک، تو نور هستی، روشنایی ما که باید یک بار دیگر به هایرول بتابد.»

بزرگ‌ترین غافلگیری تریلر در این لحظه رخ می‌دهد. در حالی که با توجه به تریلر سال 2019 بسیاری از طرفداران منتظر ورود به اعماق هایرول و اکتشاف در غارها و مقبره‌های زیرزمینی آن بودند، نینتندو همه را به اوج آسمان پرتاب می‌کند. در این لحظه لینکی را مشاهده می‌کنیم که به سبک بازی «The Legend of Zelda: Skyward Sword» در حال سقوط از آسمان است.

لینک مورد بحث ظاهری کاملاً جدید دارد. یک توگای قدیمی به تن داشته، کمربندی از جنس طناب دارد. همچنین موهای او بسیار بلندتر از لینکی است که می‌شناسیم. به علاوه معلوم نیست دست راست این لینک فاسد شده یا ابزاری است که از آن استفاده می‌کند. همچنین خال‌کوبی‌های گسترده‌ای روی تن وی دیده می‌شود. متأسفانه چهره‌ای از این شخصیت دیده نمی‌شود. این موضوع را به خاطر بسپارید؛ زیرا در ادامه به‌دفعات به این موضوع رجوع خواهیم کرد.

 

جزایر معلق در آسمان

در صحنه بعد لینک (همان لینک جدید) را می‌بینیم که البته تجهیزات بروز شده دارد و به واسطه گلایدر در حال جابه‌جایی میان جزایر معلق در هوا است. سپس لینک را در حال دویدن روی یکی از همین جزیره‌ها می‌بینیم، در حالی که تعدادی دیگر از آن‌ها بالای سرش قرار دارند. طرفداران قدیمی فرنچایز مورد بحث می‌دانند که در بازی Skyward Sword نیز هایرول یا بخشی از آن به آسمان پرتاب شد و جزایر معلق متعددی به وجود آمدند تا از تریفورس و هایرول در برابر تهاجم گانون محافظت شود.

 

دوستان و دشمنان جدید:

لینک ناشناس | تحلیل تریلر به نمایش در آمده از The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

شخصیت‌های جدیدی نیز در تریلر به نمایش در آمدند که در دوستی و دشمنی بعضی از آن‌ها هنوز شبهه وجود دارد. برای مثال می‌توان به تصویر بالا اشاره کرد که رباتی با معماری مشابه با شیکاه است. همچنین در ناحیه کمر آن نوعی شمارنده وجود دارد که در حال حاضر نمی‌توان در رابطه با آن نظر داد؛ به علاوه مشخص نیست که این ربات یک دوست است یا دشمنی جدید.

لینک ناشناس | تحلیل تریلر به نمایش در آمده از The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

از طرفی دشمنان قدیمی بازی نیز در تریلر نشان داده می‌شوند؛ اما این بار تغییراتی در آن‌ها رخ داده است. بوکوبلین‌ها را می‌بینیم که روی غول‌های سنگی پناهگاه ایجاد کرده‌اند. همچنین این بار شاخ‌هایی مشابه با موبلین‌ها بر سر دارند. به علاوه به نظر می‌رسد موبلین‌ها نیز شاخ‌های خود را از دست داده‌اند. آیا با نوع جدیدی از دشمنان هیبریدی مواجه هستیم که به علت گسترش فساد به وجود آمده‌اند؟ در هر صورت مشخص است که سازندگان چالش‌های جدید بسیاری را در مبارزات پیش روی گیمرها قرار می‌دهند.

 

دست مرموز:

لینک ناشناس | تحلیل تریلر به نمایش در آمده از The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

در بخشی از تریلر دست راست فردی را می‌بینیم که توسط یک ابزار خاص احاطه شده است. با توجه به مطالب گفته شده تاکنون آیا این دست متعلق به لینک است؟ یا با لینکی از گذشته مواجه هستیم؟ باید یادآورد شد که در بیشتر بازی‌های افسانه زلدا لینک چپ دست است؛ اما در نبض طبیعت لینک دست راست بوده و شمشیر را در دست راست خود می‌گرفت. با توجه به این موضوع احتمال این‌که با شخصی غیر از لینک زمان حاضر مواجه باشیم نیز بسیار زیاد است. از طرفی ناخن‌های این دست بسیار بلند هستند؛ در نتیجه احتمال اینکه این بازو متعلق به زلدا باشد نیز وجود دارد.

لینک ناشناس | تحلیل تریلر به نمایش در آمده از The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

ابزار یاد شده و دست مذکور به هر شخصی تعلق داشته باشد، به وضوح مشخص است قدرت‌هایی مشابه با لوح شیکاه را در اختیار صاحب خود قرار می‌دهد. برای نمونه در صحنه بعد مشاهده می‌کنیم که لینک زمان اشیا را به عقب بازمی‌گرداند که مهارتی کاملاً جدید است. در این صحنه باز هم چهره لینک دیده نمی‌شود.

 

ساخت ابزار:

در تصویر بالا مشاهده می‌کنیم که لینک (چهره‌اش مجدداً مشخص نیست) احتمالاً در حال مبارزه با یکی از باس فایت‌ها است؛ اما این بار به جای استفاده از جادو و شمشیر از سپری استفاده می‌کند که یک کله اژدها روی آن نصب شده است و عملکردی مشابه با شعله افکن دارد. به طور حتم در این نسخه با سلاح‌های جدید مواجه هستیم؛ اما به نظر می‌رسد این بار بتوانیم با ترکیب تجهیزات مختلف سلاح‌های جدید نیز تولید کنیم. از طرفی با وجود این که لینک زمان حال، دست راست است و طبق بازی قبلی شمشیر و سپر را به صورت هم‌زمان در دست می‌گیرد، در این صحنه دست راست لینک کاملاً آزاد است و تنها از دست چپ خود استفاده می‌کند.

 

معابد شناور:

در اواخر تریلر قطره آبی را می‌بینیم که از پایین به بالا حرکت می‌کند. سپس لینک را می‌بینیم که از پایین یک صخره به آن وارد شده و از جهت دیگر بیرون می‌آید. سپس یک دورنما از محیط زیر پای لینک به نمایش در می‌آید. به علاوه در سمت راست لینک معماری مشابه با ربات یاد شده در بالا را مشاهده می‌کنیم. در نتیجه احتمال این که با معماری‌ها و ساخته‎های جدیدی از قوم باستانی مواجه باشیم نیز وجود دارد. برای نمونه در همین صحنه ساختمانی با ستون‌های مخروطی شکل مشاهده می‌کنیم که برعکس نصب‌شده‌اند. نوعی از معماری که در نبض طبیعت وجود نداشت.

 

فساد سرزمین هایرول:

در صحنه آخر مشاهده می‌کنیم که ملیس قرمز رنگ قصر هایرول را احاطه کرده و آن را به سمت آسمان می‌برد. سپس بزرگنمایی دوربین کم شده، خرابه‌های شهر هایرول، «Hyrule Ridge» و «Crenel Hills» را نیز می‌توان در تصویر دید. بگذارید یک مقایسه از همین صحنه بین تریلر و نبض طبیعت انجام بدهیم. اکنون می‌توان به وضوح مشاهده کرد که در نبض طبیعت ملیس صورتی به مانند یک زنجیر قصر را روی زمین نگه‌داشته است؛ اما ملیس قرمز این زنجیر را شکسته و آن را به آسمان می‌برد. آیا لینک به طور ناخواسته با شکست دادن گنون باعث شده است مکانیزمی خاص فعال شده و هایرول به مرحله جدیدی از فساد وارد شود و تمام حوادث نقشه‌ای از پیش تعیین شده از طرف گنون بوده است؟

توجه داشته باشید که تریفورس در همه نسخه‌های این فرنچایز به سه قسمت تقسیم شده و گنون به دنبال جمع‌آوری آن‌ها بوده است تا بتواند جهان را نابود کند؛ زیرا این شی توانایی برآورده کردن آرزوی صاحب خود را دارد. تریفورس قدرت همواره در اختیار گنون و تریفورس خرد در اختیار زلدا قرار می‌گیرند؛ اما لینک که صاحب تریفورس شجاعت است به مدت 100 سال به خواب رفته بود؛ بنابراین گنون احتمالاً توانایی اجرایی کردن نقشه خود را نداشته و در طی این مدت در حال آماده‌سازی برای فاز نهایی نقشه خود بوده است. این موضوع با بیدار شدن دوباره لینک و نبرد میان آن‌ها در نبض طبیعت به وقوع پیوست.

 

لینک، زلدا، شاید هر سه:

لینک ناشناس | تحلیل تریلر به نمایش در آمده از The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

همان‌طور که در بالاتر گفته شد محیط‌های موجود در این تریلر و حالت آن‌ها شباهت بسیار به Skyward Sword دارند. این موضوع تئوری سفر در زمان و دیدن دو لینک متفاوت در تریلر و بازی نهایی را مطرح می‌کند؛ زیرا لینک جدید پوششی قدیمی به تن داشت و به نظر نمی‌آمد دست راست باشد. از طرفی عده بسیاری معتقدند از آنجایی که چهره این فرد در تریلر دیده نشد؛ احتمالاً با زلدای قابل کنترل مواجه هستیم که سازندگان هنوز نمی‌خواهند صحت آن را تأیید کنند. احتمالاً در این بازی سفر در زمان یا پارادوکس‌های زمانی بسیاری را مشاهده خواهیم کرد. بنابراین ممکن است با توجه به تئوری جدید علاوه بر لینک و زلدا، لینکی از زمان گذشته را نیز به فهرست احتمالی شخصیت‌های قابل‌کنترل اضافه کرد.

به علاوه می‌دانیم که هنوز مشخص نیست که داستان نبض طبیعت در کدام خط زمانی اتفاق می‌افتد؛ زیرا بر اساس داستان چندین هزار سال از حوادث رخ داده در همه‌ی خط‌های زمانی می‌گذرد و دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند واقعی یا افسانه بودن آن‌ها را تشخیص دهد. از طرفی نشانه‌هایی از هر سه خط زمانی در جهان این نسخه پیدا می‌شود. همچنین داستان skyward Sword نیز پیش از انشعاب خط‌های زمانی رخ داده است؛ بنابراین می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که احتمالاً در این نسخه تکلیف خط زمانی مورد نظر و ارتباط آن با گذشته به طور کامل مشخص خواهد شد.

 

شایعات:

 

تایلر مک ویکر ( Tyler McVicker)، یک یوتیوبر معروف که کانال «Nintendo News Network» را مدیریت می‌کند، چندین ماه قبل شایعاتی را در مورد نبض طبیعت 2 منتشر کرد که می‌توانید آن‌ها را به طور خلاصه در زیر مطالعه کنید.

برخلاف نبض طبیعت یک که بازی در ابتدا روندی تقریباً خطی داشت، در نسخه دوم احتمالاً از همان ابتدا با روندی غیرخطی مواجه باشیم؛ زیرا لینک دیگر هایرول را می‌شناسد، ابزارهای اولیه خود را در اختیار داشته و حافظه‌اش بازگشته است. بنابراین دیگر بالا رفتن از برج‌ها برای آشنایی با محیط بی‌معنی خواهد بود.

سازندگان به جای مکانیزم برج‌ها نسخه‌هایی ضعیف شده از گنون را طراحی کرده‌اند. به این معنی که هر منطقه توسط یکی از زیردستان یا نمونه‌های ضعیف شده وی اشغال شده و به فساد کشیده شده است. در نتیجه لینک باید برای آزادسازی منطقه و دستیابی به تمام امکانات و محیط‌های آن ابتدا باید فرماندهان دشمن را شکست بدهد. این موضوع می‌تواند نشانه‌های تأییدی از بازگشت سیاه‌چاله‌های بسیار متنوع و قدیمی مجموعه نیز باشد.

 

هیچ‌یک از مسائل بالا را نمی‌توان تا زمان انتشار نسخه‌ی بعدی تأیید کرد؛ اما با توجه به دوره‌های طولانی ساخت این بازی به نظر می‌رسد نباید در آینده‌ی نزدیک نیز منتظر آن بود. شما در رابطه با تریلر مورد تحلیل واقع شده چه نظری دارید؟ لطفاً آن را با ما در میان بگذارید؟

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *