گیمینگرویتی

ثبت نام

هزینه سرسام‌آور ساخت بازی‌های بزرگ

به گزارش گیمین‌گرویتی، هزینه ساخت عناوین AAA هر سال افزایش پیدا کرده و اکنون برای ساخت یک بازی بزرگ حداقل مبلغ 100 میلیون دلار نیاز است. البته ساخت بسیاری از عناوین بزرگ مانند Horizon Forbidden West یا The Last of Us Part 2 نزدیک به دوبرابر این مبلغ هزینه‌بر بوده است. این اطلاعات از اسنادی که سونی در دادگاه مایکروسافت علیه FTC ارائه داد، مشخص شده است. البته هزینه‌های ساخت بازی در این اسناد سیاه شده بود اما این کار به حدی مبتدیانه بود که به راحتی این مبالغ مشخص شد.

طبق این اسناد بودجه ساخت بازی Horizon Forbidden West که در سال 2022 عرضه شد 212 میلیون دلار بوده است. ساخت بازی نیز تقریبا 5 سال زمان برده و در این مدت بیش از 300 نیروی کار تمام وقت در اوج کاری استدیوی Guerrilla مشغول بودند. همچنین بازی The Last of Us Part 2 نیز بیش از 6 سال در حال ساخت بوده و ساخت آن از 220 میلیون دلار فراتر رفته است. در اوج کاری نیز بیش از 200 نفر در Naughty Dog مشغول بودند. البته این مبالغ تنها مربوط به ساخت خود بازی‌ها بوده و هزینه‌هایی مانند تبلیغات در آن لحاظ نشده است.

پیش از این در سال 2021 رییس سابق استدیوهای سونی، Shawn Layden، گفته بود ساخت بازی‌های بزرگ انحصاری PS4 بیش از 100 میلیون دلار هزینه‌بر بوده و احتمالا این مبلغ برای PS5 دوبرابر خواهد شد.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *