گیمینگرویتی

ثبت نام

پشتیبانی از بازی Star Wars The Old Republic از BioWare به Broadsword منتقل می‌شود

استودیوی BioWare احتمالا بعد از گذشت 11 سال از عرضه بازی Star Wars The Old Republic می‌خواهد پشتیبانی از این عنوان آنلاین نقش‌آفرینی را قطع کند.

به گزارش گیمین‌گرویتی، این خبر روز گذشته توسط IGN ارائه شد. به‌نظر می‌رسد شرکت EA از BioWare خواسته توسعه این بازی را به Broadsowrd منتقل کنند. Broadsword توسط Rob Denton تاسیس شده است. خود هم قبلا سابقه کار در BioWare و Mythic را داشته است. Broadsword برای پشتیبانی از بازی‌های MMO تاریخی مثل Ultima Online و Dark Age of Camelot به روی کار آمده بود.

نیازی به گفتن نیست که با انجام این کار، Star Wars The Old Republic تبدیل به بزرگ‌ترین پروژه زنده و ادامه‌دار Broadsword تبدیل می‌شود. طبق گزارش ارائه شده، بیش از نیمی از تیم 70-80 نفره آن از BioWare به Broadsword می‌روند تا به پشتیبانی از بازی ادامه دهند. سایر اعضا هم یا در EA ماندگار هستند یا از کار برکنار می‌شوند. EA ناشر The Old Republic باقی می‌ماند. BioWare هم می‌تواند با واگذاری این پروژه، روی بازی‌های تک‌نفره جدید مجموعه‌های دیگر خود یعنی Dragon Age و Mass Effect تمرکز کند. یکی از سخنگویان EA کمی بعد از ارائه این گزارش، صحت آن را تایید کرد و افزود گفت‌وگوها در Broadsword ادامه دارند. همچنین توسعه 3 به‌روزرسانی بعدی طبق برنامه پیش می‌رود.

بازی Star Wars The Old Republic قرار بود رقیبی باشد که EA برای World of Warcraft آماده می‌سازد. بودجه ساخت آن 200 میلیون دلار بود. این مقدار سرمایه بالا به این دلیل نیاز بود که BioWare تصمیم گرفت خط داستانی با صداگذاری کامل و متفاوت برای هر کلاس ساخته شود.

با وجود شروع قوی، چند ماه بعد تعداد کاربران بازی افت شدیدی کرد. طولی نکشید که EA و BioWare مجبور شدند در دسامبر سال 2011 به مدل تجاری Free to Play روی بیاورند. این تصمیم در حالی گرفته شد که هنوز حتی یک سال کامل از انتشار بازی نمی‌گذشت.

عنوان Star Wars The Old Republic طی اینی سال‌ها به عنوان یک بازی رایگان عملکرد خوبی داشت. با وجود اینکه به آن موفقیتی که EA و BioWare امیدوار بودند دست نیافت، اواخر سال 2019 درآمد آن به یک میلیارد دلار رسید.

بازی به‌روزرسانی‌های زیادی بعد از عرضه دریافت کرد. 8 بسته گسترش‌دهنده برای آن عرضه شد. شاید این تغییر استودیو به Broadsword هم چندان برای کاربران آن بد نباشد چراکه آن‌ها پشتیبانی بسیار خوبی برای Ultima Online و Dark Age of Camelot ارائه دادند. با این حال، دوران اوج Star Wars The Old Republic مشخصا به پایان رسیده است.

همچنین در گزارشی دیگرتوسط شرکت Embracer Group مشخص شد بازسازی Knights of the Old Republic همچنان در حال پیشروی است. البته بعد از تغییر استودیو سازنده، این عنوان هم تا تاریخ نامشخصی تاخیر خورده است.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *