گیمینگرویتی

ثبت نام

بررسی بازی Star Renegades | افسانه‌های کهکشان

این نقد بر اساس نسخه‌ی ارسالی سازندگان برای وبسایت گیمین‌گرویتی نوشته شده است

بازی Star Renegades جدیدترین ساخته‌ی استودیوی Massive Damage در سبک Tactical Roguelike RPG است و توسط Raw Fury منتشر شده است. Star Renegades اثری است که تلاش می‌کند تا با تلفیق سبک استراتژی تکنیکال نوبتی و گرافیکی جذاب، مخاطب را جذب خود کرده و حس و حال تازه‌ای را ارائه بدهد. با گیمین‌گرویتی همراه باشید تا نگاهی به Star Renegades انداخته و این عنوان جذاب و خاص را به شما معرفی کنیم.


اگر بخواهیم نگاهی به داستان Star Renegades بیاندازیم، باید گفت بازی آن چنان که باید و شاید دارای داستان خاص و جذابی نیست و به جز یک مقدمه و المان‌های مختلف از آثار مشهور با اتمسفر آینده و جنگ در فضا، Star Renegades محتوای بیشتری را به گیمر در بعد داستانی ارائه نمی‌دهد.

کم و بیش می‌توان المان‌های مختلفی از Star Wars گرفته تا Star Trek و ازین دست را در Star Renegades مشاهده کرد اما داستان آن چنان که باید مورد توجه نبوده و تمام تلاش تیم سازنده‌ی این بازی ساخت یک گیم پلی جذاب و نوآورانه است. همین موضوع سبب شده تا قصه، گیراییِ لازم را نداشته و افرادی که برای آن‌ها داستان اولویت بسیار مهمی است، نتوانند با Star Renegades ارتباط برقرار کنند. در طول روند بازی شاهد دیالوگ‌های مختلفی از سوی شخصیت‌های بازی هستیم اما این دیالوگ‌ها نیز آنقدر قدرتمند و با فکر نوشته نشده‌اند که بتوانند پیشبردی در داستان بازی داشته باشند. عموم این دیالوگ‌های سطحی و بدون عمق در کنار پلات ساده‌ی بازی Star Renegades چیزی نیست که بتوان از آن به عنوان یک داستان قوی و قصه پردازی حرفه‌ای نام برد.

اما به هر میزانی که بازی در داستان پردازی با مشکل مواجه است، گیم پلی خوبی را در این عنوان شاهد هستیم و بازی با تلفیق چند سبک مختلف تلاش می‌کند تا تبدیل به یک اثر جدید و جذاب شود. خوشبختانه به این هدف نیز به خوبی دست پیدا کرده است. ترکیب سه سبک تاکتیکال استراتژی و RPG در کنار هم باعث به وجود آمدن گیم پلی بازی Star Renegades شده است. در بررسی گیم پلی این عنوان باید گفت شما در نقش قهرمانان بازی باید با موجودات مختلفی در سیاره‌های گوناگون مبارزه کرده و آن‌ها را از بین ببرید، گیم پلی بازی در چند بخش جریان دارد.

در بخش اول گیم‌پلی بازی Star Renegades، پس از آن که قهرمانان خود را انتخاب کردید، وارد نقشه‌ی بازی شده و باید با گذر از گیت‌های مختلف و جابجایی در نقشه با بیگانگان و دشمنان خود رو به‌ رو شوید. بازی چند مسیر مختلف در نقشه را پیش روی شما قرار می‌دهد. انتخاب‌هایی که عموماً راه برگشتی نداشته و شما باید با استراتژی مشخص، هر مسیر را بررسی کرده و با توجه به منابعی که نیاز دارید، یک مسیر را انتخاب کنید.

پس از وارد شدن به هر منطقه، بازی وارد فاز دوم خود یعنی بخش درگیری با گیم‌پلی تاکتیکال می‌شود. در این بخش باید با انتخاب‌های مختلفی از شیوه‌های حمله، با دشمنان خود مبارزه کنید. شخصیت‌های شما در بازی دارای کلاس‌های مختلفی هستند. برخی از آن‌ها قدرت دفاع بالایی داشته، برخی نیروهای حمایت هستند و برخی دیگر با وجود دفاع ضعیف، حملات قدرتمندی انجام می‌دهند. بازی کردن با نیروها و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها در میدان نبرد تمام گیم‌پلی بازی Star Renegades است و اگر شما بتوانید این کار را به نحو احسن انجام دهید، یک به یک دشمنان را از بین برده و وارد سیاره‌های دیگر خواهید شد.

وجود بخش‌های دیگری در گیم‌‌پلی مثل خط زمانی در هنگام نبرد و مواردی از این دست سبب شده تا بازی از حالت تاکتیکال‌های سنتی خارج شده و شکل مدرن تری به خود بگیرد. در فاز سوم از بازی که حالت RPG آن است، شما وظیفه دارید تا نیروهای خود را ارتقا داده و یا با کارت‌هایی که در طول نبرد به دست می‌‌آورید، آن‌ها را احیا و یا قوی‌تر کنید. وجود سلاح‌های مختلف، سپرهای گوناگون و غیره، که می‌توانید از آن‌ها برای افزایش قدرت نیروهای خود استفاده کنید، عاملی است که سبب می‌شود تا بخش سوم بازی Star Renegades به عنوان یک گیم‌پلی RPG شناخته شود. اجزا گیم‌پلی به خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته و توانسته بازی جذابی را به وجود بیاورند. البته وجود برخی باگ‌های مختلف در بازی، به خصوص با زمان گشت و گذار در نقشه ممکن است برخی از افراد را اذیت کند اما نمی‌توان آن را به عنوان نقاط ضعف این اثر به حساب آورد.

در ادامه به بررسی گرافیک Star Renegades می‌پردازیم، باید گفت این بازی تلاش کرده تا گرافیک پیکسلی و جذابی را به مخاطب خود ارائه دهد. بازی در این زمینه نیز توانسته موفق ظاهر شود. البته یکی از موضوعات بسیار مهم در گرافیک این بازی که مطمئنا عمدا اتفاق افتاده وجود طیف‌های رنگی ثابتی است که در هر محیط قابل مشاهده است. شما می‌توانید در هر یک از صحنه‌های بازی این طیف‌های رنگی ثابت که عموما از طیف‌های رنگ بنفش هستند را مشاهده کنید. در طولانی مدت یک طیف رنگی ثابت می‌تواند گیمر را اذیت کند اما باز هم وجود این مشکل نمی‌تواند به تجربه بازی شما لطمه‌ای وارد کند. البته نباید از این موضوع چشم‌پوشی کرد که تنوع گرافیکی شخصیت‌ها، محیط‌ها و دشمنان در بازی بسیار بالا است و گرافیک یکی از نقاط قوت این اثر می‌باشد.

در بخش موسیقی Star Renegades عنوان قابل قبولی است. موسیقی بازی نه به اندازه‌ای محشر است که بتوان از آن به عنوان نقاط قوت این اثر نام برد و نه آنقدر بد است که بتوانیم آن را نقطه ضعف اثر بنامیم. موسیقی در شرایط قابل قبولی قرار دارد و در جریان بازی برخی از موسیقی‌ها می‌توانند به خوبی حس و حال حماسی را به شما منتقل کنند.

Star Renegades را نمی‌توان جزو بازی‌های آسان دسته‌ بندی کرد و افراد برای این که بتوانند در این بازی به موفقیت دست پیدا کنند، لازم است تا بارها و بارها آن را تجربه کرده، شکست بخورند و دوباره با کوله ‌باری از تجربه پای به میدان نبرد بگذارند. همین ویژگی و سختی بازی سبب شده تا تکرار پذیری آن افزایش پیدا کند و افراد پس از آن که به سراغ Star Renegades آمده و پس از مدت زمان طولانی بتوانند این عنوان را به انتها برسانند و پس از پایان آن به سراغ سطح‌های بالاتر رفته و تلاش کنند تا مسیر پیروزی را با قهرمانان جدید و استراتژی‌های تازه طی کنند.

بازبینی تصویری

محیط‌های جذاب و متنوع

قابلیت ارتقا شخصیت‌ها

آیتم‌های مختلف در بازی

کارت‌های بازی می‌توانند شخصیت‌ها را احیا و قوی کند

وجود شخصیت‌های مختلف در بازی

سخن پایانی

اگر به دنبال عنوانی با گیم‌پلی جدید و چالش‌های تازه هستید، Star Renegades می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که این بازی به طرز چشمگیری سخت و اعتیاد آور است و در طول تجربه این بازی بارها و بارها شکست خواهید خورد اما مطمئن باشید که به سراغ آن خواهید رفت و دوباره تجربه‌اش خواهید کرد.

نکات مثبت

نکات منفی

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *