گیمینگرویتی

ثبت نام

سونی برای PS5 سنت ۲۵ ساله کنترلرهای خود را تغییر داد

آیا می‌دانستید که در ژاپن دکمه “دایره” برای تایید و دکمه “X” برای کنسل کردن استفاده می‌شود؟ به گزارش گیمین‌گرویتی، با اینکه برخی از عناوین اولیه PS1 نیز در ابتدا در غرب از همین روش استفاده می‌کردند، سونی سرانجام استفاده از دکمه “X” برای تایید و دکمه “دایره” برای کنسل کردن را قطعی کرد. اما همیشه تفاوتی بین regionهای مختلف وجود داشت،… تا امروز.

تیم بازاریابی، در کنار موج جدید پیش‌نمایش‌های PS5، در صحبت با رسانه‌های ژاپنی تایید کرده که از این پس، دکمه “X” به صورت جهانی برای تایید استفاده خواهد شد. درنتیجه، گیمرهای ژاپنی، پس از عرضه کنسول‌های نسل بعدی در ماه نوامبر، باید با سنت ۲۵ ساله قبلی خداحافظی کنند.

با اینکه این خبر چیزی را برای گیمرهای غربی تغییر نمی‌دهد، اما همه از این تغییر راضی نیستند. کاربری به نام John Ricciardi که در توکیو در زمینه بومی‌سازی شاغل است، در توییتی گفت:

“این تصمیم بدی است. حداقل این امکان وجود داشته باشد که در تنظیمات سیستم به دلخواه انتخاب کنیم. بازی کردن بازی‌های PS4 که باید از دکمه دایره برای تایید استفاده کرد و سپس تغییر دادن آن در PS5 به دکمه X در منوها یه کابوس خواهد بود.”

مشخص نیست که پلی استیشن ۵ نیز همانند پلی استیشن ۴ از system-wide button remapping استفاده خواهد کرد یا نه. اما باید اقرار کنیم که تعجب‌آور است که سونی پس از ساخت ۵ کنسول (و ۲ کنسول دستی) سرانجام چینش کنترلرهای خود را در سطح جهانی یکسان‌سازی کرد، اما در نهایت اتفاقیست که باید می افتاد.

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *