گیمینگرویتی

ثبت نام

سونی با پرونده شکایت 7.9 میلیارد دلاری در بریتانیا مواجه خواهد شد

به گزارش گیمین‌گرویتی، شرکت سونی در کشور بریتانیا با پرونده شکایت بسیار عظیمی مواجه خواهد شد که ممکن است تا 5 میلیارد پوند (7.9 میلیارد دلار) به آن‌ها ضرر وارد کند. این شکایت در 9 اوت 2022 (18 مرداد 1401) توسط Alex Neill از طرف 8.9 میلیون مصرف کننده پلی استیشن در بریتانیا به ثبت رسید. او قهرمان شناخته شده حقوق مصرف کننده و موسس شرکت Consumer Voice (صدای مصرف کننده) است.

با توجه به ادعاهای مطرح شده، سونی از حق فروش دیجیتالی بازی‌ها از طریق فروشگاه پلی استیشن سوء استفاده کرده است. گفته می‌شود آن‌ها قیمت‌های بیش از حد بالایی برای فروش بازی‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای اتخاذ می‌کنند و در عین حال از سازندگان و ناشرها 30 درصد حق کمیسیون می‌گیرند. در شکایت ثبت شده آمده که این قیمت‌ها در مقایسه با هزینه‌ای که سونی برای ارائه خدمات به مصرف کننده‌ها متحمل می‌شود نامتناسب است.

دادگاه تجدید نظر نظر هم به نفع Alex Neill رای داد و به این گروه اجازه داد تا پرونده وارد مرحله بررسی رسمی توسط دادگاه شود.

«این اولین قدم برای اطمینان از آن است که مصف کنندگان آنچه سونی بابت شکستن قانون به آن‌ها بدهکار است را دریافت کنند. قابل توجه است که دادگاه رقابت متوجه شده سونی باید درباره اقدامات خود توضیحاتی ارائه کند.

سونی سال‌ها با تعیین قیمت‌های بیش از حد بالا از وفاداری بازیکنان پلی استیشن سوء استفاده کرده است. ما با این کار به دنبال توقف این اقدام غیر قانونی هستیم و مطمئن می‌شویم خسارات وارد شده به مصرف کننده‌ها جبران خواهد شد.»

در صورت موفقیت Neill در این نبرد قانونی، تمام مصرف کننده‌های بریتانیایی که بین 19 اوت 2016 الی 19 اوت 2022 از طریق فروشگاه پلی استیشن بازی دیجیتالی دریافت کرده یا خرید درون برنامه‌ای انجام داده‌اند جبران خسارت بین 67 الی 562 پوندی دریافت می‌کنند. فعلا مصرف کننده‌ها نمی‌توانند به پرونده ملحق شوند. البته امکان ثبت‌نام در سایت رسمی مدعی وجود دارد تا جدیدترین اخبار از پیشرفت پرونده را دنبال کنند.

هرچند پرونده متفاوتی است، به‌طور کلی دیدن اینکه اکثر ادعاها و مباحث مطرح شده توسط شرکت Epic علیه Apple و Google این بار قرار است مقابل سونی استفاده شوند جالب است. مشخصا در صورت موفقیت گروه Neill بازار دیجیتال مشتری‌مدارتر خواهد شد.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *