گیمینگرویتی

ثبت نام
راهنمای خرید و استفاده از Playstation 5

درآمد 2.4 میلیارد دلاری سونی از فروش بازی‌ها روی PC و لوازم جانبی

سونی طی سال‌های اخیر حضور خود در فضای پی‌سی گیمینگ را به‌سرعت افزایش داده و این موضوع به دور از هرگونه تعجب باعث افزایش درآمد این شرکت شده است. این موفقیت در ماه‌های اخیر هم ادامه‌دار بوده است.

به گزارش گیمین‌گرویتی، سونی اعلام کرد در طول سال مالی 2022/23 بیش از 2.49 میلیارد دلار از طریق فروش لوازم جانبی (شامل PS VR و PS VR2) و عرضه عناوین روی PC درآمد کسب کرده است. این آمار سال مالی گذشته 1.37 میلیارد دلار بود که یعنی حالا تقریبا افزایش 2 برابری داشته است.

تمام ربع‌های سال مالی گذشته نسبت به سال قبل افزایش درآمد داشته‌اند؛ مخصوصا ربع چهارم که تقریبا با ثبت آمار 1.048 میلیارد دلاری افزایشی 3 برابر درمقایسه با قبل داشته است. البته این به دلیل عرضه PlayStation VR2 در ماه فوریه بوده است. با این حال، گزارشات خبر از فروش ناامید کننده و کمتر از حد انتظارات این هدست واقعیت مجازی می‌دهند و سونی طبق کزارشات قصد کاهش تولید آن را دارند. باید منتظر بود و دید چنین اقدامی تا چه حد روی آمار آینده تاثیر می‌گذارد.

همچنین شایان ذکر است که طی چند ماه گذشته بازی‌های زیادی از پلی استیشن مثل The Last of Us: Part 1 و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales در کنار Marvel’s Spider-Man: Remastered و Returnal برای پی‌سی منتشر شدند.

با توجه به نتایج به‌دست آمده، شرکت سونی به عرضه بازی‌های بیشتر روی ِپی‌سی ادامه می‌دهد. سونی سال گذشته گفته بود تا سال مالی 2025 تقریبا 50 درصد از بازی‌های جدید خود را برای پی‌سی عرضه می‌کند. همچنین قرار است تمام بازی‌های خدمات‌محورآن‌ها همزمان با پلی استیشن 5 برای پی‌سی نیز در دسترس قرار بگیرند.

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *