مدتی از انتشار یکی از موردانتظارترین عناوین سال میگذرد. عرضه Cyberpunk 2077 کاملا خلاف چیزی بود که هواداران میخواستند ببینند. نسخه رایانههای شخصی Cyberpunk 2077 گرچه دارای مشکلات چندانی نبود اما باز هم باگها و کرشها اذیت کننده بودند و در این میان نسخه کنسولی، به یکی از بدترین پورتها در چند سال اخیر صنعت بازیهای ویدیویی تبدیل شد. CDPR با انتشار بیانیهای گفته بود که افراد علاقه مند میتوانند بازی را ریفاند کرده و پول خود را پس بگیرند. اما روز بعد متوجه شدیم که این اتفاق نمیافتد. به گزارش گیمینگرویتی شرکت سازنده میخواست این واقعه را تقصیر سونی و مایکروسافت بداند اما ساعاتی پیش سونی با حذف کردن کامل Cyberpunk 2077 از فروشگاه خود، اعلام نمود که افراد معترض میتوانند با مراجعه به صفحه اعلام شده تمام مبلغ پرداخت شده را باز پس بگیرند، غول ژاپنی در بیانیهای کوتاه اعلام کرد:
«سونی به دنبال اطمینان از رضایت حداکثری مشتریان خود است، در همین راستا تصمیم گرفتیم که کسانی که Cyberpunk 2077 را از طریق فروشگاه پلی استیشن تهیه کردند بتوانند مبلغ پرداختی خود را کاملا پس بگیرند. سونی همچنین Cyberpunk 2077 را تا اطلاع ثانوی از فروشگاه پلی استیشن حذف میکند. زمانی که متوجه شویم شما Cyberpunk 2077 را از فروشگاه پلی استیشن خریداری کردهاید، پروسهی ریفاند را آغاز خواهیم نمود. لطفا در نظر داشته باشید که تکمیل ریفاند با توجه به روش پرداخت شما و شرایط دیگر بستگی دارد»
نظر شما درخصوص این اقدام سونی چیست؟ آیا مایکروسافت نیز همین کار را کرده و گزینه ریفاند را برای کاربران خود فعال خواهد کرد؟ و عواقب چنین کاری برای CDPR و Cyberpunk 2077 را چگونه ارزیابی میکنید؟
8 پاسخ به “سونی Cyberpunk 2077 را از فروشگاه پلی استیشن حذف کرد”
اقدام پسندیده ای بود
اقدام پسندیده ای بود
به به ببین چه کردیم سامورایی…
به به ببین چه کردیم سامورایی…
نگاه کنید!!
اینکه شرکت CD P توی اعلام زود هنگام تاریخ انتشار عجله کرده، هیچ شکی نست اما اینکه بگوییم با این پورت و این همه باگ، پس از شرکتهای راکستار و ناتی داگ و همینطور یوبیسافت چندین سال عقب است، کاملا اشتباه است، حالا چراشو هم میگم.
اولا ما نباید ناتی داگ رو با CD مقایسه کرد چرا که اون استودیو تنها برای کنسول سونی بازی میسازه
و دوما برای ساخت بازی TLOU2 تقریبا ۷ سال روش کار کرده بود، اونم برای یک پلتفرم (PS4)!!!
دوما راکستار که تو نسل هشت فقط یدونه بازی اونم Red Dead 2 داده، که ابتدا برای ۲ پلتفرم(PS4 و Xbox One) منتشر کرده سپس بعد از ۱ سال برای کامپیوتر عرضه کرد!!
اینجا شرکت CD P بازی Cyberpunk 2077 رو در سال ۲۰۱۲ معرفی کرد ولی بعد از انتشار The Witcher 3، توسعه اصلی شروع شده!!
پس با این حساب بازی Cyberpunk 2077 در واقع از سال ۲۰۱۶ و برای ۶ پلتفرم (PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X, Xbox Series S) مشغول توسعه بوده!!!!
حالا کدوم استودیوهای بالایی تونسته همچین کاری بکنه!!
خود راکستار بعد از یک سال از انتشار بازی Red Dead 2، اونو برای کامپیوتر منتشر کرد، که پر از باگ و غیره بوده!!!
اینو هم در نظر بگیرید که راکستار کلی کارمند در اختیار داره ولی در طرف مقابل CD P تنها شاید نصف راکستار کارمند داره!!
بعدش هم CD P دوتا بازی بزرگ تو نسل هشت منتشر کرده و چندتا بازی کوچک!!
پس اگر باید انتقاد بشه، مقایسه بشه یا هر چیز دیگر که بخواد ارزش CD P و Cuberpunk رو کم کنه، باید با منطق و استدلال درست همراه باشه نه از سر تعصب!!
باشه
نگاه کنید!!
اینکه شرکت CD P توی اعلام زود هنگام تاریخ انتشار عجله کرده، هیچ شکی نست اما اینکه بگوییم با این پورت و این همه باگ، پس از شرکتهای راکستار و ناتی داگ و همینطور یوبیسافت چندین سال عقب است، کاملا اشتباه است، حالا چراشو هم میگم.
اولا ما نباید ناتی داگ رو با CD مقایسه کرد چرا که اون استودیو تنها برای کنسول سونی بازی میسازه
و دوما برای ساخت بازی TLOU2 تقریبا ۷ سال روش کار کرده بود، اونم برای یک پلتفرم (PS4)!!!
دوما راکستار که تو نسل هشت فقط یدونه بازی اونم Red Dead 2 داده، که ابتدا برای ۲ پلتفرم(PS4 و Xbox One) منتشر کرده سپس بعد از ۱ سال برای کامپیوتر عرضه کرد!!
اینجا شرکت CD P بازی Cyberpunk 2077 رو در سال ۲۰۱۲ معرفی کرد ولی بعد از انتشار The Witcher 3، توسعه اصلی شروع شده!!
پس با این حساب بازی Cyberpunk 2077 در واقع از سال ۲۰۱۶ و برای ۶ پلتفرم (PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X, Xbox Series S) مشغول توسعه بوده!!!!
حالا کدوم استودیوهای بالایی تونسته همچین کاری بکنه!!
خود راکستار بعد از یک سال از انتشار بازی Red Dead 2، اونو برای کامپیوتر منتشر کرد، که پر از باگ و غیره بوده!!!
اینو هم در نظر بگیرید که راکستار کلی کارمند در اختیار داره ولی در طرف مقابل CD P تنها شاید نصف راکستار کارمند داره!!
بعدش هم CD P دوتا بازی بزرگ تو نسل هشت منتشر کرده و چندتا بازی کوچک!!
پس اگر باید انتقاد بشه، مقایسه بشه یا هر چیز دیگر که بخواد ارزش CD P و Cuberpunk رو کم کنه، باید با منطق و استدلال درست همراه باشه نه از سر تعصب!!
باشه