گیمینگرویتی

ثبت نام

نقد و بررسی بازی Sonic Frontiers | خارپشت شکست‌ناپذیر

در بین افراد جامعه بازی‌های ویدیویی، همه با سونیک و عناوینش آشنا هستند. این خارپشت آبی با سرعت زیاد و متحیرکننده خود، خیلی وقت است که ما را درگیر بازی‌های پلتفرمر خود کرده است. البته بازی‌هایی که از مجموعه سونیک به جا مانده، عملکرد‌های متفاوتی دیده می‌شود. به همین واسطه هواداران این مجموعه در این روز‌ها که نسل نهم حکم فرما است، بسیار دنبال یک عنوان جدید و تازه‌‍ای بودند. بازی Sonic Frontiers همان چیزی است که هواداران در نظر داشتند و با تحولات جدیدی که ارائه می‌کند، مسیر تازه‌ای در مجموعه این قهرمان آبی رقم زده است. سازندگان یک عنوان سه بعدی، جهان باز و اکشن ماجراجویی را باید بازی جدید مجموعه در نظر گرفته‌اند. البته Sonic Frontiers با این حال که از جذابیت‌های جدیدی برخوردار است، مشکلات زیادی نیز در پیرامون خود دارد. اکنون قصد داریم این تغییر مسیر جدید سازندگان و تمامی ویژگی‌های این بازی را بررسی کنیم. در ادامه با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

پس از انتشار نسخه ریمستر بازی Sonic Origin از سوی Team Sonic در اواخر ماه ژوئن 2022، تقریبا پرونده کاری تیم سازنده و این مجموعه‌ی بزرگ و قدیمی را برای امسال بسته بودیم که ناگهان شگفتی جدید سازندگان با نام Sonic Frontiers برای عرضه در اوایل نوامبر 2022 معرفی شد. پس از معرفی، اخبار درستی که دائما از بازی منتشر ‌شد، هیجان طرفداران را بیشتر کرد. حضور سوپر سونیک، اولین بازی جهان باز مجموعه، شخصیت‌های جدید در داستان و غیره از جمله خبر‌هایی بودند که از پیرامون بازی تازه سونیک منتشر شد و حجم انتظار هواداران را بیشتر کرد. البته پس از انتشار نمایش‌های مختلف از گیم پلی، نظرات درباره بازی منفی شد. هواداران فکر می‌کردند شرکت SEGA که وظیفه انتشار بازی را برعهده داشت، با تاخیر در انتشار، کمی بیشتر به توسعه ویژگی‌های پیرامون Sonic Frontiers می‌پردازد اما Team Sonic و خود Sega بر عدم تاخیر بازی تاکید داشتند. آقای Koichi Fukazawa (مدیر ارشد Sega Sammy) و Makoto Takahashi (مدیر Sega Sammy) از سوی Sega و آقای Takashi Iizuka (رئیس Team Sonic) از سوی Team Sonic در مصاحبه‌های خبری مخصوص خودشان، از روند توسعه بسیار احساس رضایت داشتند و هیچ نظری در رابطه با تاخیر نداشتند. اکنون پس از عرضه بازی Sonic Frontiers بر روی تمامی پلتفرم‌ها، نکات ضعف و قوت زیادی در بطن ویژگی‌های مختلف بازی دیده می‌شود که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد.

قصه‌ی جزایر Starfall

در همان لحظه آغازین ورود به بازی، با شکل ظاهری ساده این عنوان روبه رو می‌شوید. منوی شروع بی‌روح است و هیچ خلاقیتی در خود ندارد. این مورد در تنظیمات نیز دیده می‌شود. بخش تنظیمات در ایجاد گزینه‌های مختلف برای تغییراتی در موارد گوناگون مانند کیفیت تصویر کوتاهی کرده و عملا با چند گزینه کلی و معمولی کار خود را به اتمام رسانده است. همچنین در تنظیمات شما قادر نیستید که دکمه‌های گیم‌پلی بازی را تغییر دهید و باید تابع روندی که خود بازی در نظر گرفته باشید. درجه‌های سختی در سه حالت آسان، متوسط و سخت وجود دارد و انتخاب این مورد را قبل از شروع، به عهده خودتان گذاشته است. به علاوه آن، کارایی این درجه‌ها به خوبی شکل گرفته و مانند اسمشان تجربه بازی را در سطح‌های متفاوتی برای شما رقم می‌زنند.

منوی شروع بی‌روح است و هیچ خلاقیتی در خود ندارد.

داستان بازی در جزایر Starfall رخ می‌دهد. کل جزیره‌های درون بازی 5 عدد است که در حین داستان به تمامی آنها سفر می‌کنیم. تلاش دکتر اگمن در دزدیدن فناوری منحصر به فرد موجودات Starfall (پورتال) ناکام مانده و در یک فضای سایبری (Cyber Space) گیر می‌افتد. سونیک، تیلز و امی با هواپیمای جذاب و خاطره انگیز تیلز در حال سفر به جزایر  Starfall و بررسی نیروی خاصی که باعث شده Chaos Emeralds (الماس‌هایی که سونیک پس از از جمع‌آوری همه‌ی آنها به سوپر سونیک تبدیل می‌شود.) به این سمت کشانده شوند، هستند. در یک لحظه، چاله‌ای بزرگ ایجاد می‌شود و سونیک و دوستانش را در خود می‌بلعد. این چاله در واقع آنها را وارد فضای سایبری (Cyber Space) کرده است. تنها فردی که از بین آنها موفق به خروج از این فضا می‌شود، سونیک است. وقتی که که او وارد دنیای واقعی می‌شود، صدایی از ناکجا آباد از فرار غیرممکن سونیک می‌گوید. وی در ادامه صحبت‌هایش به سونیک توصیه می‌کند که تمامی Chaos Emeralds را در نقاط مختلف جزیره‌ها را پیدا کند تا به واسطه آنها تایتان‌های جزایر Starfall را شکست دهد. هدف این کار را نیز به عنوان نابود کردن مرز بین فضای سایبری و دنیای واقعی خطاب می‌کند و سونیک را در انجام این هدف مسئول می‌داند. این صدا کیست؟ امی و تیلز اکنون کجا هستند؟ آیا سونیک باید به حرف‌هایی که صدای بی‌جسم گفت، اعتماد کند؟ پاسخ تمامی این سوالات در ادامه بازی نهفته که در طول تجربه این عنوان به آنها خواهید رسید.

داستان بازی در جزایر Starfall رخ می‌دهد.

 

ابعاد عملکرد داستان با ماجراجویی سونیک در هر جزیره تغییر پیدا می‌کند. داستان در اوایل ساده و معمولی آغاز می‌شود اما در ادامه با ورود شخصیت‌های مهم از جمله سیج (Sage) مسیر داستان متحول می‌شود و روند درستی را در پیش می‌گیرد. دیگر شخصیت‌ها نیز به حدی با قهرمان آبی خوب، ارتباط برقرار می‌کنند که از تمامی لحظات بین آنها لذت می‌برید. مقدار زیادی از نکات خوب در بخش داستان به شخصیت سیج مربوط می‌شود. او با نمایش مطلوبی که از خودش نشان می‌دهد، ذهنیت همه را بهم می‌ریزد. علاوه بر آن، سیج به درستی نقش خود را در تمام طول داستان ایفا می‌کند و در انجام وظیفه‌های خود به عنوان یک شخصیت ارزشمند، نمرات بالایی گرفته است. همچنین با رخداد‌هایی که در داستان شکل می‌گیرد، احساسات سیج بیشتر از بقیه به تصویر کشیده شده است. علاوه بر او، شخصیت‌های بامزه‌ای با نام Koco وجود دارند وجودشان ریشه در داستان و اتفاق‌های بزرگی که در گذشته داخل جزایر Starfall افتاده، مربوط می‌شود. همچنین آنها کمک‌های جالبی به سونیک می‌کنند که در ادامه به آنها بیشتر خواهیم پرداخت. ارتباط دوستی سونیک با دوستانش از اواسط به بعد خیلی خوب نشان داده می‌شود. در بین تمامی آنها، در برخورد با تیلز در جزیره Chaos این ارتباط بهتر از سایرین به چشم می‌آید و صمیمت دوستی آنها لذت بیشتری نسبت به بقیه در داستان دارد. همچنین برای افزایش جذابیت تعاملات بین شخصیت‌ها، داستان‌های فرعی در مکان‌های مختلف جزایر قرار دارند که صرفا برای اطلاعات بیشتر از شخصیت‌ها و داستان قرار گرفته‌اند و مورد خوبی برای فهم بیشتر از روایت اتفاقات هر جزیره است.

 

ابعاد عملکرد داستان با ماجراجویی سونیک در هر جزیره تغییر پیدا می‌کند.

جزایر Starfall به ترتیب به 5 جزیره Kronos ،Ares ،Chaos ،Rhea و Ouranos تقسیم می‌شوند. هر کدام از جزیره‌ها پوشش گیاهی و شکل متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. جزیره Kronos سرسبز، Ares صحرایی و Chaos کوهستانی با گدازه‌های آتشفشان است. البته موضوع متفاوت بودن پوشش هر جزیره برای جزایر Rhea و Ouranos به وجود نیامده است و آنها کپی برابر اصل شکل جزیره Kronos هستند. به همین خاطر حس ناخوشایند و تکراری بودن در انجام ماموریت‌های این دو جزیره به چشم می‌آید. تغییر آب و هوا و شب و روز در تمام جزایر نیز دارای ضعف‌ها و قوت‌هایی است. به عنوان مثال هوای بارانی در روز بسیار مصنوعی است و حس بارش باران را به شما وارد نمی‌کند اما در شب عالی با محیط تطابق پیدا می‌کند و جذاب‌تر از روز به نظر می‌رسد. همچنین هوای مه آلود در هنگام باران (در شب و روز) جلوی دید مستقیم مسیر را تا حد زیادی می‌گیرد و به خوبی عملکردش را به نمایش می‌گذارد.

جزایر Starfall به ترتیب به 5 جزیره Kronos ،Ares ،Chaos ،Rhea و Ouranos تقسیم می‌شوند.

بعضی بازی‌های چند وقت اخیر با وجود اینکه در نسل نهم هستیم، گرافیکی که از خود ارائه دادند در حد کنسول‌های نسل نهم نبوده است. بازی Sonic Frontiers نیز جز همین مورد است. گرافیک این عنوان مشکل فنی ندارد اما پتانسیل خیلی کمی از خود نشان داده که به همین واسطه باعث ضعیف شدن پوشش هر جزیره شده است. عملکرد گرافیک می‌توانست با وجود ویژگی‌هایی که در بازی قرار دارد، بالاتر باشد. البته با توجه به نسل نهمی بودن این عنوان، انتظار این بود که گرافیک ارزش‌های بیشتری از خود به نمایش بگذارد ولی در یک شکل ساده، معمولی و بی‌روح به به وجود آمده و با موارد جزئی در درون خودش عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشته است. این ضعف در رابطه با کات سین‌ها نیز به چشم می‌آید. البته بعضی از کات سین‌ها از گرافیک قابل قبولی برخوردار هستند اما در حالت عادی 80 درصد آنها بسیار ساده و ضعیف به نمایش گذاشته شده‌اند و لذتی خاصی را از خود ارائه نمی‌کنند. خوشبختانه این مورد منفی تاثیر زیادی بر داستان وارد نمی‌کند و صرفا در عملکرد بد خود به جا مانده است.

گرافیک بازی Sonic Frontiers پایین‌تر از حد کنسول‌های نسل نهم است.

سرعتی بی‌پایان

گیم پلی بازی در دو مکان کلی و خاص اجرا می‌شود. جزایر Starfall و فضای سایبری محیط‌هایی است که سونیک ماجراجویی خود را به واسطه آنها رقم می‌زند. البته نحوه انجام گیم‌پلی در این دو محیط با هم متفاوت است. داخل جزیره‌ها با وجود سبک جهان باز، هر فعالیتی که دوست دارید می‌توانید انجام دهید و ساعات زیادی خود را سرگرم کنید اما فضای سایبری مراحل پلتفرمری هستند که در حد 1 الی 2 دقیقه باید طی شوند. البته برای ورود به این فضا، پورتال‌ها ایجاد شده که شما اول باید آنها را از طریق Portal Gear فعال کنید. هر پورتال تعداد خاصی Portal Gear لازم دارد که به واسطه نابود کردن روبات‌ها به دست می‌آید. هر رباتی را که شکست دهید یک Portal Gear به شما داده می‌شود. البته این مورد بیشتر در رابطه با نابود کردن گاردین‌ها است که در ادامه نقد به آنها بیشتر خواهیم پرداخت. نکته بزرگی که باعث شده تجربه بازی در دو محیط اصلی نام برده خیلی از هم متفاوت باشد، عدم هماهنگ بودن آنها در کنار هم است. آنقدر که شما غرق لذت بازی داخل هر جزیره در بخش‌های مختلف داستان می‌شوید که به کل یادتان می‌رود مراحلی در خصوص فضای سایبری نیز وجود دارد. این موضوع باعث شده که این فضا و مراحلش عملا پتانسیل خود را از دست بدهند و خیلی مهم و ارزشمند دیده نشوند. به طور مثال شما شاید نهایتا یک‌سوم پورتال‌ها را پس از پایان فعال کنید و بیشتر وقت خود را در جزایر بگذرانید. اصلا هدف فعال کردن این پورتا‌ل‌ها و انجام مراحل فضای سایبری چیست؟ شما با فعال کردن پورتال‌ها و انجام دستورات لازم داخل مراحل فضای سایبری، کلید‌هایی برای بازکردن Chaos Emeralds به دست می‌آورید که برای ادامه داستان به گرفتن آنها نیاز دارید. اکنون نکته این است که با گشت و گذار و انجام فعالیت‌های مختلف در جزایر، می‌توانید این کلید‌ها را به دست آورید و خیلی محتاج فعال کردن پورتال‌ها و انجام ماموریت‌های درون آن نباشید. اگر هم بخواهید این مراحل را انجام دهید و بیشتر وقت خود را در فضای سایبری سپری کنید، از لذت بازی داخل جزیره‌ها لذت نمی‌برید. عملا این موضوع یک انتخاب مهم بین دو محیط جذاب است که راه برگشتی ندارد و اگر یکی را انتخاب کنید از دیگری لذت نمی‌برید. اما با بررسی دقیق‌تر این مورد، فهمیدیم که لذتی که در تجربه بازی داخل جزایر Starfalls وجود دارد بهتر و بیشتر از مراحل سایبری است. در آخر این انتخاب خودتان است که دوست دارید در کدام محیط بیشتر بازی کنید.

جزایر Starfall و فضای سایبری محیط‌هایی است که سونیک ماجراجویی خود را به واسطه آنها رقم می‌زند.

مورد مهم دیگری که در عنوان Sonic Frontiers وجود دارد، سیستم مبارزات و ارتقای آنها است. سونیک در نبرد‌هایی که با دشمنان دارد، حرکاتی را به تصویر می‌کشد که واقعا مناسب نیست. مشکل باز هم در دسته فنی قرار ندارد بلکه تکراری شدن حرکات مبارزه با وجود ارتقا دادن و ساده و شکل نادرست آنها باعث شده در این بخش نیز جذابیتی وجود نداشته باشد و تجربه خوبی رقم نخورد. علاوه بر آن، هیچ خلاقیت خاصی در این حرکات دیده نمی‌شود و کاملا بی‌روح و پایین‌تر از سطح انتظارات عمل می‌کنند. همچنین منوی ارتقا حرکات مبارزه سونیک نیز ساده و طراحی شده است. در این بخش شما با به دست آوردن Skill Pieces، سطح خود را برای باز کردن حرکات دیگر افزایش می‌دهید. Skill Pieces از طریق نابود کردن روبات‌ها و اشیای درون جزایر به دست می‌آید. پس از بالا رفتن سطح و باز کردن حرکات دیگر مبارزه به واسطه آن، شما قادر هستید که نبرد‌های سونیک را به شکل‌های مختلف و راحت‌تر انجام دهید اما در کل این حرکات هیچ خلاقیتی درونشان نیست و به مرور تکراری می‌شوند. در بین تمامی آنها Cyloop جدیدتر و اهمیت بیشتری نسبت به سایرین دارد. با فشردن دکمه Y (در کنسول ایکس باکس) و چرخش به دور خود می‌توانید از این حرکت استفاده کنید. Cyloop استفاده‌های زیادی در داستانی که درون جزایر رخ می‌دهد دارد به همین خاطر ارزشمندترین حرکت سونیک در بازی محسوب می‌شود. بدترین حرکت در بین تمامی آنها، مربوط به Parry کردن است. Parry کردن واقعا مشکل‌ساز و دشوار است. این حرکت با دکمه‌های LB+RB انجام می‌شود. علاوه بر قرار‌گیری نامناسب این حرکت در دکمه‌ها، نحوه انجام آن بسیار بد در بازی عمل می‌کند. عملکرد ضعیف Parry کردن در مبارزات حساس مثل نبرد با باس فایت‌ها آزار دهنده است و شما را در انجام آن اذیت می‌کند.

مورد مهم دیگری که در عنوان Sonic Frontiers وجود دارد، سیستم مبارزات و ارتقای آنها است.

در بین نکات ضعفی که در ارائه مبارزات به چشم می‌آید، سیستم ارتقا قدرت سونیک در نوع خود جالب و جذاب است. شما قادر هستید که 4 ملاک حمله، دفاع، سرعت و مقدار حلقه‌های سونیک را ارتقا دهید. بیشترین سطحی که برای افزایش این 4 ملاک در نظر گرفته شده 99 است. البته راه و روش ارتقا دادن به دو شخصیت Elder و Hermit وابسته است. آنها برای افزایش قدرت سونیک، داد و ستد انجام می‌دهند. Hermit یک کوکو پیر و ریشو است که با گرفتن Blue Seeds (برای دفاع) و Red Seeds (برای حمله)، سطح حمله و دفاع را افزایش می‌دهد. Elder نیز یک کوکو پیر و تقریبا چاق است که با گرفتن تعدادی کوکو، سرعت یا تعداد حلقه‌های سونیک را ارتقا می‌دهد. البته او این کار را هر دفعه برای یکی از این دو مورد انجام می‌دهد. وجود این دو شخصیت برای ارتقا قدرت، خلاقیتی است که در دیگر بخش‌‌ها دیده نمی‌شود.

راه و روش ارتقا دادن به دو شخصیت Elder و Hermit وابسته است.

پیش‌تر به لذت تجربه بازی در تمامی جزیره‌های Starfalls اشاره کردیم اما چه چیزی باعث شده که این جزایر در انجام عنوان Sonic Frontiers بسیار تاثیرگذار و موثر باشند؟ موارد زیادی که در درون هر جزیره برای لذت بازی در نظر گرفته شده، متناسب و جذاب هستند. چلنج‌ها، مراحلی است که به مرور با انجام آنها نقاط بیشتری از نقشه هر جزیره معلوم می‌شود و کار را برای پیدا کردن موارد دیگر راحت می‌کنند. در آخ با انجام تمامی چلنج‌های هر جزیره، می‌توانید از طریق پورتال‌ها از قابلیت Fast Travel استفاده کنید. مورد مثبتی که چلنج‌ها علاوه بر سرگرم کننده بودنشان دارند، نشان دادن جذابیت‌های نقشه‌های جزایر Starfalls است. برای انجام داستان به واسطه کات سین‌ها، نیاز به تعداد خاصی Memory Token دارید. در هر جزیره به دست آوردن Memory Token کار آسانی است اما تعداد زیادی لازم است که از طریق ریل‌ها و موارد دیگر، راه‌هایی برای گرفتن آنها ایجاد شده است. علامت Memory Token هر جزیره غیر از Rhea و Ouranos متفاوت است. به تنهایی نحوه به دست آوردن Memory Token لذت زیادی را در تجربه بازی داخل جزایر رقم زده است. مورد دیگری که حائز اهمیت برای کسانی که قصد دارند بازی را زودتر به اتمام برسانند، پورتال‌های مخصوص ماهی‌گیری است. این پورتال‌ها با سایر آنها فرق دارد و به واسطه موارد داخلش می‌توانید سریع‌تر به پایان برسید. البته برای این پورتال به سکه‌های بنفش نیاز دارید. تعداد محدودی از این سکه‌ها در نقاط گوناگون جزایر قرار دارند اما برای به دست آوردن تعداد زیادی از آنها باید در طول برخی شب‌ها با ورود ستارگان بر سطح زمین تلاش کنید تا با شانس خود تعدادی از این سکه‎‌ها به دست بیاورید. پذیرای شما در این پورتال‌ها شخصیت بامزه Big The Cat است که اگر با مجموعه سونیک آشنا باشید حتما او و شکل ظاهری باحالش را بشناسید. با پرداخت تعداد خاصی سکه بنفش، می‌توانید ماهی‌گیری انجام دهید و با صید ماهی و یا وسایل درون آب، توکن مخصوصی با شکل ماهی برای مبادله با مواردی مانند Memory Token، Skill Pieces و غیره به دست بیاورید. اگر که تعداد زیادی سکه بنفش جمع کنید و از طریق ماهی‌گیری موارد لازمه برای طی کردن داستان و افزایش قدرت را تهیه کنید، به راحتی قادر هستید بازی را به اتمام برسانید.

موارد زیادی که در درون هر جزیره برای لذت بازی در نظر گرفته شده، متناسب و جذاب هستند.

دشمنان سونیک نسبت به قبل‌تر، در بازی Sonic Frontiers شکل جدی‌تر و قدرتمند‌تری دارند. شخصیت‌ منفی داستان با اینکه خودش به تنهایی نقش تاثیرگذاری در نبرد‌ها با سونیک ندارد اما ریشه پلیدی را به خوبی در جزایر Starfalls بزرگ کرده است. The End مانند اسمش روح نازنین سیاره‌های زیادی را در خود بلعیده اما با ورود سونیک، پایان ستم او نیز فرا رسیده است. به طور کلی دشمنان جزایر به سه دسته تقسیم می‌شوند. تایتان‌ها، باس فایت هر جزیره هستند که سونیک با گرفتن تمامی Chaos Emeralds و قدرت سوپر سونیک خود به نبرد با آنها می‌پردازد. دسته بعدی گاردین‌ها محسوب می‌شوند. آنها به صورت متنوع در نقاط مختلف هر جزیره قرار دارند. نبرد با گاردین‌ها برای به دست آوردن Portal Gear لازم است. در دسته آخر نیز خرده روبات‌ها قرار دارند که با رفتن به جزیره‌های بعدی به مرور متتوع‌تر و قوی‌تر می‌شوند. در کل دشمنان تنوع مناسبی دارند و مبارزه با هر کدام آنها چالش‌های خاصی را مانند سختی زیاد به همراه دارد.

دشمنان سونیک نسبت به قبل‌تر، در بازی Sonic Frontiers شکل جدی‌تر و قدرتمند‌تری دارند.

طراحی همه‌ی شخصیت‌ها نکته مهمی ندارد اما شخصیت سیج نسبت به بقیه ساختار جالبی دارد. دختر مصنوعی دکتر اگمن سیاهی وجودش را از قلب نداشته خود می‌گیرد اما با دیدن صمیمیت دوستی سونیک با دیگران، او نیز از این طریق درونش به مرور متحول می‌شود. به همین خاطر تغییراتی در طراحی شکل او می‌بینیم که جذاب هستند. علاوه بر آن، شکل سوپر سونیک و دشمنان نیز به خوبی طراحی شده‌اند و آنها در نبرد‌ها تصویر مناسبی از خودشان نشان می‌دهند. موسیقی و صداگذاری نیز عملکرد مثبتی در بخش خود داشته است. برای هر جزیره موسیقی متفاوتی در نظر گرفته شده که در تجربه شنیدن هر کدام آنها لذت زیادی نهفته است. همچنین برای بعضی کات سین‌ها نیز موسیقی جداگانه‌ای پخش می‌شود. تنوع آنها در تمامی بخش‌های بازی آمیخته شده و به همین خاطر حس خوبی را در دل و ذهن ایجاد می‌کنند. صداگذاری شخصیت‌ها هم کاملا درست و بی‌ایراد است. مقدار متوسطی دیالوگ برای شخصیت‌ها در نظر گرفته شده که همین مقدار برای داستان بازی کافی بوده است. در بین تمامی شخصیت‌ها، صداگذاری شخصیت سیج بسیار جذاب و دلنشین است.

طراحی همه‌ی شخصیت‌ها نکته مهمی ندارد اما شخصیت سیج نسبت به بقیه ساختار جالبی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

این نقد و بررسی بر اساس نسخه ویژه منتقدین پس از 25 ساعت تجربه بازی در کنسول Xbox Series S انجام شده است.

سخن پایانی

بازی Sonic Frontiers عملکرد مناسبی در داستان و شخصیت‌پردازی از خود به نمایش گذاشته اما در نکات بزرگ و مهمی مانند گرافیک، خلاقیت ظاهری و گیم‌پلی سهل‌انگاری کرده و عملکرد ضعیفی از خود نشان داده است. به همین دلیل اولین عنوان جهان باز مجموعه سونیک نتوانسته بی‌نقص و بی‌عیب باشد.

نکات مثبت

تنوع دشمنان

موسیقی و صداگذاری

داستان جذاب

شکل و پوشش جزیره‌ها و موارد درون آنها

شخصیت سیج

نکات منفی

شکل ظاهری ساده و بی‌روح (منو، تنظیمات و بخش‌های دیگر)

گرافیک نامناسب برای یک بازی نسل نهمی

سیستم مبارزات ضعیف و تکراری

عدم هماهنگی دو محیط کلی بازی (جزایر Starfalls و فضای سایبری)

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *