گیمینگرویتی

ثبت نام

مصاحبه اختصاصی گیمین‌گرویتی با کارگردان بازی Scorn: اطمینان می‌دهم که غافلگیر خواهید شد

چندی پیش و در جریان رویداد ۲۳ جولای مایکروسافت، نخستین تریلر از بازی Scorn پخش شد، قبل از آن با توجه به سکوت خبری‌ای که بازی در پیش گرفته بود، عده بسیاری گمان می‌کردند که پروژه رازآلود استدیو Ebb Software کنسل شده و دیگر در دست توسعه نیست. اما اینگونه نبود و پی بردیم که بازی با همکاری و پشتیبانی مایکروسافت در حال ساخت می‌باشد.

فرصتی نیز پیش آمد تا ما در گیمین‌گرویتی، با کارگردان Scorn مصاحبه‌ای داشته باشیم. گپ و گفتی صمیمی که برخی از بزرگ‌ترین ابعاد داستانی بازی را در خود نهفته و قبل از تجربه شخصی آن، کم و بیش مشخص می‌کند که با چه چیزی روبرو خواهیم بود. متن زیر توسط تنی چند از خبرنگاران گیمین‌گرویتی ترجمه شده است. مصاحبه کننده، رضا مدرسی، و شخص پاسخگو نیز، Ljubomir Peklar کارگردان بازی می‌باشد. با گیمین‌گرویتی همراه باشید:

تریلری که از گیم‌پلی بازی دیدیم، خیلی قشنگ و خوب بود، آیا بیلد نهایی بازی رو دیدیم؟ و آیا بازی همین الان قابل تجربه است؟

بیلد نهایی نیست، ولی داریم بهش نزدیک میشیم. آره، بازی در حال حاضر روی سری اکس، سری اس، و پی سی قابل تجربه است.

توی تریلرها، فقط یه محیط سیاهچال مانند دیدیم که پر از موجودات عجیب و غریب بود، آیا اونجا تنها مکانیه که بازی توش جریان داره، یا قراره محیط‌های متنوع دیگه‌ای هم ببینیم؟

 چند تا محیط دیگه هم توی بازی هستن که می‌تونید توی تریلر قبلی ببینین. دلیل اینکه روی نشون دادن همون یک محیط اصرار داریم اینه که بیشترین حس بازی رو القا می‌کنه و چیز زیادی هم از بازی اسپویل نمی‌شه.

با توجه به چیزی که توی تریلر دیدیم، به نظر می‌رسه که داستان بازی و نحوه داستان‌سرایی مستقیم نخواهد بود و به درک و تجربه بازیکن بستگی دارن. شما این گفته رو تایید می‌کنید یا اینکه توی خود بازی چیز متفاوت‌تری خواهیم دید؟

همونطور که گفتید روایت بازی مستقیم نیست. بازیکن‌ها هر چقدر که مشتاق باشن که به جستجو بپردازن و پازل‌ها رو حل کنن، از داستان بازی اطلاعات بیشتری بدست میارن.

 Scorn تقریبا ۵ سال پیش معرفی شد. چه چیزی باعث طولانی شدن پروسه شد؟ آیا از اون زمان مشغول ساخت بازی بودید؟ یا اینکه توی مراحل توسعه با مشکلاتی مواجه شدین؟

ما خیلی با این سوال مواجه می‌شیم. چیزی که مردم توی ذهن خودشون تصور می‌کنن اینه که یک تیم کامل ۳۰ تا ۵۰ نفره به مدت ۵ سال مشغول کار روی بازی بودن. اما اتفاقی که در واقعیت افتاد این بود که ما وقتی کار رو شروع کردیم؛ فقط ۴ نفر رو توی تیم خودمون داشتیم. یک سال بعد ۸ نفر شدیم و سال بعد از اون به ۱۵ نفر رسیدیم و این شرایط ادامه داشت. الان تقریبا ۵۰ نفر هستیم. ما یک استدیوی مستقل جدید توی یک کشور فاقد سابقه و فرهنگ توسعه بازی هستیم و در حین توسعه بازی، تیم خودمون رو از صفر ساختیم.

پیام اصلی Scorn چه چیزیه؟ چی به ما میگه و چه انتظاری از اون می‌تونیم داشته باشیم؟

اینطوری مزه بازی می‌پره. شاید متوجه شده باشید که ما جزئیات کمی به اشتراک گذاشتیم و این رو از عمد انجام دادیم. هر انتظاری که دوست دارید از بازی داشته باشید، باز هم غافلگیر خواهید شد.

صحبتی درمورد محتوای بعد از انتشار یا بخش مولتی‌پلیر بازی دارید؟

اینها یه ایده جداگانه هستند. پس از نهایی شدن عرضه بازی، روشون فکر می‌کنیم.

اگه بخوایین بازی خودتون رو با یک کلمه توصیف کنید، اون چیه؟

اضطراب.

اونطور که می‌دونیم بازی شما انحصاری کنسولی‌ـه، همکاری با Xbox و Microsoft چه احساسی داره؟

اونها واقعا دست ما رو باز گذاشتن و اجازه دادن که تمام تصمیمات رو خودمون بگیریم، حتی مبهم باقی گذاشتن بازی در موقع معرفی به خودشون. حسی که از همکاری باهاشون داریم، چیزی فراتر از رضایت مندی‌ـه.

همانطور که خواندید، Scorn به خوبی در حال توسعه است و مدت زمان زیادی تا انتشار آن باقی نمانده است. در انتها هر سوال یا پیشنهاد یا انتقادی دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. شما همچنین می‌توانید متن اصلی مصاحبه به زبان انگلیسی را نیز در پایین مطالعه کنید.

Q: The game looked amazing in the gameplay trailer, was that the final build and is it playable right now?

A: It’s not a final build but we are getting close. Yes, it’s playable on Series X, Series S and PC.

Q: In the trailers we’ve seen a single stage like a dungeon, which was full of strange creatures, is that the only place the game goes on or we’ll see different and multiple environments?

A: There will be quite a few different environments, you could see some of them in our previous trailer. We are showing off this particular part of the game as it’s the most neutral in the sense that it won’t spoil too much about the game.

Q: Based on what we saw in the trailer, it looks like the game’s narrative and storytelling is not straight, and depends on the player’s insight and expertise, do you confirm this or will we see something different in the actual game?

A: It’s not straight at all as you put it. Players will get out of the game as much as they are willing to put in regarding observation and connecting the dots.

Q: Scorn was announced almost 5 years ago, what took it so long? Have you been working on the game since that time? Or there were some problems in the development?

A: We get this question a lot. What people have in their minds is that a full team of 30-50 people worked on the game for 5 years. What happened in reality is that we had only 4 team members when we started, a year later it was 8, the year after that 15 and so on. We are close to 50 now. We are a new indie studio in a country without game development history or culture and we were building the team from scratch as we were developing the game.

Q: Can you tell us what’s the main message of Scorn? What is it gonna say and what can we expect?

A: Where’s the fun in that. You probably noticed that we are very obscure with details and that is done on purpose. Whatever expectation you come in with you will most likely be surprised.

Q: Anything about multiplayer mode or post launch content?

A: It’s a self contained idea. Once it’s finalized that is it.

Q: If you want to describe your game in a single word, what will it be?

A: Anxiety.

Q: As we know your game will be console exclusive, how does it feel to cooperate with Xbox and Microsoft?

A: They were very hands off and accepted all our decisions, even the obscure nature of presenting the game. We are more than pleased with the cooperation.

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

18 پاسخ به “مصاحبه اختصاصی گیمین‌گرویتی با کارگردان بازی Scorn: اطمینان می‌دهم که غافلگیر خواهید شد”

  1. Amish گفت:

    واقعا تحسین برانگیزه که از صفر و توی کشوری که هیچ سابقه‌ای تو ساخت بازی نداره، تونستن یه بازی تو این ابعاد بسازن.
    فقط کاش ازش می‌پرسیدی که چرا انقد ذهنش پریشون بوده!!! D:
    در کل، خسته نباشی رضا جان که این مصاحبه خوب رو اکی کردی. 🙂

    • امیدوارم جواب زحماتشون رو بگیرن و مثل سی دی پراجکت که تونست یه جوری نماد گیمینگ لهستان بشه، ebb software هم چنین چیزی برای صربستان به ارمغان بیاره.
      یه چیزی که توی بررسی حال افراد روان پریش مهمه، اینه که نفهمن زیرنظر هستن! متاسفانه نمیشد سوال بالا رو پرسید وگرنه از خدام بود :))
      قربانت شیما جان! البته زحمات مهدی هم این وسط نباید نادیده گرفته بشن که راست و ریست کردن مصاحبه به عهده خودش بود.

  2. Amish گفت:

    واقعا تحسین برانگیزه که از صفر و توی کشوری که هیچ سابقه‌ای تو ساخت بازی نداره، تونستن یه بازی تو این ابعاد بسازن.
    فقط کاش ازش می‌پرسیدی که چرا انقد ذهنش پریشون بوده!!! D:
    در کل، خسته نباشی رضا جان که این مصاحبه خوب رو اکی کردی. 🙂

    • امیدوارم جواب زحماتشون رو بگیرن و مثل سی دی پراجکت که تونست یه جوری نماد گیمینگ لهستان بشه، ebb software هم چنین چیزی برای صربستان به ارمغان بیاره.
      یه چیزی که توی بررسی حال افراد روان پریش مهمه، اینه که نفهمن زیرنظر هستن! متاسفانه نمیشد سوال بالا رو پرسید وگرنه از خدام بود :))
      قربانت شیما جان! البته زحمات مهدی هم این وسط نباید نادیده گرفته بشن که راست و ریست کردن مصاحبه به عهده خودش بود.

  3. MohammadReza گفت:

    برای بازی هایپ هستم

  4. MohammadReza گفت:

    برای بازی هایپ هستم

  5. محمد سلیمان پور گفت:

    اگه بخوایین بازی خودتون رو با یک کلمه توصیف کنید، اون چیه؟

    اضطراب

    ????
    دستشون درد نکنه
    آقا رضا خسته نباشید عالی بود

  6. محمد سلیمان پور گفت:

    اگه بخوایین بازی خودتون رو با یک کلمه توصیف کنید، اون چیه؟

    اضطراب

    ????
    دستشون درد نکنه
    آقا رضا خسته نباشید عالی بود

  7. مصاحبه دو مریض؛ اسم بسیار با مسمایی…

  8. مصاحبه دو مریض؛ اسم بسیار با مسمایی…

  9. کیاوش سیاوش گفت:

    از کار با مایکروسافت خیلی رضایتمندیم و اونا واقعا دست مارو باز گذاشتن

    بعد یه عده میان میگن مایکروسافت زوری با استودیوهاش برخورد میکنه

  10. کیاوش سیاوش گفت:

    از کار با مایکروسافت خیلی رضایتمندیم و اونا واقعا دست مارو باز گذاشتن

    بعد یه عده میان میگن مایکروسافت زوری با استودیوهاش برخورد میکنه

  11. ای کاش فایل صوتی مصاحبه رو هم به صورت پادکست می‌آوردید. یکی هم همزمان رو صدای طرف دوبله می‌کرد!

  12. ای کاش فایل صوتی مصاحبه رو هم به صورت پادکست می‌آوردید. یکی هم همزمان رو صدای طرف دوبله می‌کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *