گیمینگرویتی

ثبت نام

جزئیات جدیدی از PS5 Pro منتشر شد؛ عرضه در سپتامبر ۲۰۲۴

با لیک‌هایی که جدیدا منتشر شده، به نظر می‌رسد مشخصات PS5 Pro به صورت آنلاین لیک شده باشد و در این لیک‌ها تاریخ عرضه احتمالی نیز دیده می‌شود.

به گزارش گیمین‌گرویتی تاکنون چندین بار اخباری از PS5 Pro منتشر شده بود و حالا همانطور که در ماه مه امسال گزارش شد، گفته می شود که یک کنسول Pro صد در صد در سونی در حال توسعه است. به تازگی، ما در مورد شایعه ای گزارش دادیم که این کنسول توسط یک پردازنده هشت هسته ای Zen 2 سفارشی، عملکرد دو برابر Tempest Engine، دو موتور Shader و موارد دیگر پشتیبانی می شود. جالب اینجاست که اولین شایعه بخشی از شایعه بزرگتری از Tom Henderson، لیک کننده مشهور بود که ادعا کرد سونی در حال کار روی یک مدل PS5 Slim است. همانطور که اکثر شما می دانیداین اتفاق افتاد و نسخه اسلیم PS5 اکنون در سراسر دنیا در دسترس است.

در انجمن های ResetEra، یک کاربر جزئیات و مشخصات اضافی مدل PS5 Pro سونی را که قرار است در سپتامبر سال آینده رونمایی شود، منتشر کرده است. اوایل این ماه، leaker @Kepler_L2 اظهار کرد که ارتقاء CPU مدل شایعه شده Pro نسبت به CPU کنونی PS5 بسیار کم است، و این اطلاعات جدید از کاربر ResetEra شامل برخی جزئیات بیشتری در مورد CPU می شود. با توجه به اینلیک، مدل Pro معماری Zen2 مورد استفاده در مدل PS5 فعلی را حفظ خواهد کرد، اگرچه با فرکانس دینامیکی بالاتر. جالب اینجاست که این اطلاعات جدید همچنین به “ری‌تریسینگ جهش یافتهاشاره داردچیزی که Tom Henderson نیز در ژوئیه امسال به آن اشاره کرده است. ما جزئیات را که در انجمن های ResetEra منتشر شده است را در زیر  گنجانده ایم:

  • Viola براساس TSMC N4P ساخته شده است.
  • GFX1115
  • CPU Viola از معماری zen2 موجود در PS5 موجود استفاده می کند، اما فرکانس دوباره داینمیک خواهد بود و حداکثر 4.4 گیگاهرتز خواهد شد. 64 KB کش L1 در هر هسته، 512 KB کش L2 در هر هسته و 8 MB کش مشترک (4 MB در هر CCX).
  • تراشه Viola وقتی کاملاً فعال شود 30WGP دارد، اما فقط 28WGP (56 CU) برای تراشه PS5 Pro فعال خواهد شد.
  • Trinity مجموعه ای از سه فناوری کلیدی است. ذخیره سریع (فشرده سازی و رمزگشایی سخت افزاری، که قبلاً یکی از فناوری های کلیدی PS5 است)، رهیابی اشعه شتاب یافته و مقیاس بندی.
  • معماری RDNA3 است، اما بهبودهای ری‌تریسینگ را از RDNA4 می گیرد. پیمایش BVH توسط سخت افزار رهیابی اختصاصی انجام می شود.
  • 3584 شیدر، 224 TMU و 96 ROP.
  • 16 گیگابایت حافظه GDDR6 با سرعت 18 گیگابیت بر ثانیه. گذرگاه حافظه 256 بیتی با پهنای باند حافظه 576 گیگابیت بر ثانیه.
  • هدف فرکانس پردازنده گرافیکی 2.0 گیگاهرتز است. این در محدوده 14.33 TFLOPs قرار می گیرد.
  • 50-60% افزایش رستر سازی در Oberon و Oberon Plus، بیش از دو برابر عملکرد خام در ری‌تریسینگ.
  • XDNA2 NPU برای هدف شتاب دادن به تکنیک ارتقا ماشین یادگیری زمانی اختصاصی سونی ارائه خواهد شد. این یکی از تمرکزهای اصلی PS5 Pro خواهد بود، مانند آنچه در رندر چک لیست برای PS4 Pro دیدیم. هدف خروجی 4K upscaled پایدار زمانی با فرکانس بالاتر از 30 FPS است.
  • September 2024 زمان رونمایی کنسول است.

از Tom Henderson در مورد مشخصات اضافی فاش شده PS5 Pro پرسیده شد، اما Henderson پاسخ داد که نمی تواند در مورد آنها نظر دهد. لیک کننده اضافه کرد که انتظار می رود مشخصات کامل کنسول در این ماه منتشر شود زیرا کیت های توسعه به توسعه دهندگان شخص ثالث توزیع می شوند.

البته هیچ یک از اطلاعات فوق هنوز به طور رسمی تأیید نشده است. در واقع، سونی تا این لحظه حتی وجود مدل Pro را تأیید نکرده است. بنابراین، فعلاً این “اطلاعات” را با احتیاط بسیار زیاد در نظر بگیرید. به محض دریافت اطلاعات بیشتر، شما را به روز می کنیم.

با این حال، اگر کنسول های بهبود یافته را قبل از انتشار Grand Theft Auto VI از Rockstar داشته باشیم، مطمئناً خوب خواهد بود.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *