گیمینگرویتی

ثبت نام

آمار فروش پلی استیشن 5 به بیش از 40 میلیون نسخه رسید

به گزارش گیمین‌گرویتی، شرکت سونی اعلام کرد آمار فروش پلی استیشن 5 به بیش از 40 میلیون واحد در سراسر جهان رسیده است. تا 31 مارس، این کنسول 38.4 میلیون واحد فروخته بود.

بعد از عرضه این کنسول در نوامبر 2020، موجودی آن تا مدت زمان قابل توجه‌ای بخاطر شیوع جهانی ویروس کووید-19 با کمبود مواجه بود. البته طی چند ماه اخیر چرخه تولید آن به حالت عادی بازگشته است. این کنسول توانست فقط 2 ماه دیرتر نسبت به دوران پلی استیشن 4 به آمار فروش بالای 40 میلیونی برسد. پلی استیشن 4 همچنان از نظر میزان فروش، سریع‌ترین کنسول سونی به حساب می‌آید.

جیم رایان، مدیر عامل پلی استیشن گفت: «ما پلی استیشن 5 را نوامبر 2020 عرضه کردیم. کنسول را سال 2019 معرفی کرده بودیم و دنیا تا زمان انتشار در وضعیت عجیب و متفاوتی قرار گرفت. با وجود چالش‌های بی‌سابقه کووید، تیم‌ها و شریک‌های ما با پشتکار برای عرضه به موقع پلی استیشن 5 کار کردند. مشکلات به دلیل این همه‌گیری ادامه‌دار شد و ماه‌ها طول کشید که چرخه تولید عادی شود تا بتوانیم موجودی را با درخواست‌ها یکسان کنیم. برای ماه‌ها از جامعه طرفداران خود بابت صبرشان سپاس‌گذاری کردیم و به تلاش‌ها برای رفع این مسائل ادامه دادیم. اما حالا موجودی پلی استیشن 5 بالاست و می‌بینیم که بالاخره می‌توانیم به درخواست‌ها پاسخ دهیم.

با پشتیبانی طرفداران پلی استیشن، فروش این کنسول به 40 میلیون واحد از زمان عرضه تاکنون رسیده است. از جامعه بازیکنان‌مان بسیار تشکر می‌کنم؛ بدون شما این کار غیر ممکن می‌شد.»

سونی همچنین تایید کرده در حال حاضر پس از گذشت 3 سال از انتشار پلی استیشن 5، بیش از 2500 بازی برای آن منتشر شده است. بازی بزرگ بعدی سونی Marvel’s Spider-Man 2 خواهد بود. باندل محدود این بازی هم همراه با کنسول برای فروش در دسترس قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر، طبق اطلاعات لو رفته، سونی مشغول مدل جدیدی از کنسول پلی استیشن 5 است که دارای دیسک درایو قابل جاداسازی است. گزارشات حاکی از آن هستند که این مدل جدید جایگزین کنسول فعلی در بازار می‌شود و ماه آینده معرفی خواهد شد.

همچنین برخی مدعی شده‌اند مدل Pro هم اواخر سال 2024 منتشر خواهد شد. این کنسول قرار است از رزولوشن خروجی 8K پشتیبانی کند، عملکرد آن در اجرای کیفیت 4K بهبود می‌یابد، Ray Tracing را سریع‌تر پردازش می‌کند و ویژگی‌های دیگری را شامل می‌شود.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *