گیمینگرویتی

ثبت نام

مهم‌ترین اخبار و بازی‌های نمایش پلی استیشن

سونی شب گذشته نمایش پلی استیشن را برگزار کرد. این نمایش حاوی تریلرهایی از بازی‌های انحصاری و ترد پارتی بود. در کنار عناوینی مثل Spider-Man 2، سورپرایزهایی مثل Marathon، بازسازی Metal Gear Solid 3 و چندین بازی خدمات‌محور برای پلی استیشن 5 و پی‌سی هم دیدیم. همچنین نگاهی کوتاه به سخت‌افزار جدید سونی داشتیم که یک سیستم دستی خاص است (کنسول نیست). بازی‌های جالب دیگری مثل Phantom Blade Zero داشتیم که به Devil May Cry شباهت داشت. در ادامه با گیمین‌گرویتی همراه باشید تا بزرگ‌ترین بازی‌ها و اعلامیه‌ها را مرور کنیم.

رونمایی از Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

مجموعه Metal Gear Solid حضور پررنگی در نمایش پلی استیشن داشت. بزرگ‌ترین رونمایی مربوط به Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بود. این عنوان در واقع بازسازی Metal Gear Solid 3 برای کنسول‌های نسل نهم و پی‌سی است. تاریخ انتشار آن مشخص نشد. در تریلر نگاهی به Naked Snake و حیات‌وحش انداختیم. در کنار این معرفی همچنین اعلام شد Metal Gear Solid: Master Collection هم پاییز امسال منتشر می‌شود. این کالکشن شامل نسخه‌های اول تا سوم است.

تریلر گیم‌پلی مفصل از بازی Spider-Man 2

بیشترین زمان از مراسم طبق انتظارات به بازی Marvel’s Spider-Man 2 اختصاص داده شده بود. بخش‌هایی که دیدیم به هردو شخصیت پیترپارکر و مایلز مورالز اختصاص داشت. پیتر حالا تحت تاثیر یک همزیست دیگر نیز شده و توانایی‌ها و صدای خشن‌تری دارد. در ابتدای تریلر Kraven شهر نیویورک را به عنوان رقیبی ارزشمند انتخاب می‌کند و متوجه می‌شود پیتر پارکر و مایلز مورالز در تلاش برای متوقف کردن حملات Lizard در شهر هستند. تریلر گیم‌پلی ویژگی‌های زیادی مثل حملات الکتریکی مایلز و حرکات نابودگر ونومی پیتر را نشان داد. بازی Spider-Man 2 پاییز امسال برای پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد.

بازی Assassin’s Creed Mirage با حسی نوستالژیک نمایش داده شد

شرکت Ubisoft هم بالاخره بازی Assassin’s Creed Mirage را در نمایش پلی استیشن نشان داد. تریلر گیم‌پلی شباهت زیادی به سبک ‌های اصلی و قدیمی Assassin’s Creed داشت. شخصیت Basim را می‌دیدیم که روی پشت‌بام‌ها با خیال راحت حرکت می‌کند، جیب‌بری می‌کند و با یک ضربه دشمنان را از پای در می‌آورد. بازی Assassin’s Creed Mirage روز 12 اکتبر (20 مهر) عرضه خواهد شد.

بازی Fairgames توسط استودیوی Haven معرفی شد

اولین بازی استودیوی Haven که جید ریموند موسس آن است، Fairgames نام دارد. این عنوان، یک بازی رقابتی است که برای پلی استیشن 5 و پی‌سی عرضه می‌شود. تجربه آن حالت دزدی و سرقت کردن دارد. مراسم در واقع با نمایش تریلری سینمایی از این بازی شروع شد. در تریلر دیدیم که گروهی با استایل رابین هود امروزی در تلاش برای دزدی از افراد فوق ثروت‌مند هستند تا در قدرت جامعه تعادل ایجاد کنند. بازی تا حدودی به مجموعه Watch Dogs شباهت دارد. گیم‌پلی بخش رقابتی چندنفره بازی هم به مرور حالت سندباکس به خود می‌گیرد. تاریخ انتشار Fairgames مشخص نشد.

از بازی Helldivers 2 رونمایی شد

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار بازی Helldivers 2 معرفی شد. دنباله این مجموعه تحسین شده ظاهرا تغییرات زیادی ایجاد کرده است. همان‌طور که در تریلر دیدیم، به‌نظر می‌رسد بازی دارای زاویه دوربین سوم شخص باشد. البته دشمنان بازی تغییر نکرده‌اند و همچنان با حشره‌های بزرگ زشت روبه‌رو هستیم. Helldivers 2 سال 2023 برای پلی استیشن 5 وپی‌سی عرضه خواهد شد.

بازی Ghostrunner 2 معرفی شد

بازی اول Ghostrunner توانست گیم‌پلی تند و سریع را با مبارزات شبیبه به Dishonored به‌ شکلی درخشان ترکیب کند. حال به‌نظر می‌رسد دنباله آن تغییراتی غیر منتظره به‌همراه دارد. همان‌طور که در تریلر دیدیم، در Ghostrunner 2 همچنان در محیط‌های سایبرپانکی با حرکات پارکور و تکه تکه کردن دشمنان با شمشیر خود بدون هیچ‌گونه توقفی حرکت می‌کنید. اما حالا یک موتوسیکلت هم خواهید داشت. با موتور سیکلت خود می‌توانید از بالای آسمان‌خراش‌ها تا پایین‌ترین طبقه آن حرکت کنید. باید منتظر بود و دید آیا استودیوی One More Level می‌تواند از پس آن بر بیاید یا نه. اما با توجه به کیفیت نسخه اول، می‌توان به آن‌ها امیدوار بود. Ghostrunner 2 سال 2023 عرضه می‌شود.

بازی جذاب هک اند اسلشی Phantom Blade Zero معرفی شد

از تحسین برانگیزترین بازی‌هایی که در نمایش پلی استیشن دیدیم، «تحدید حیات معنوی» عنوانی موبایلی بود که هیچ‌وقت خارج از چین عرضه نشد. در Phantom Blade Zero قاتلی به‌نام Souls باید درمانی برای یک مریضی مرموز طی 66 روز پیدا کند تا کشته نشود. بازی دارای جهانی نیمه‌باز است. در حالی که شاید سبک زیبایی‌شناختی آن شما را یاد کارهای Team Ninja بیندازد، مبارزات آن تا حد زیادی به اکشن سریع Devil May Cry و Bayonetta شباهت دارد. این بازی توسط S-Game ساخته می‌شود.

در Alan Wake 2 به غیر از خود Alan Wake، شخصیت قابل بازی دیگری هم حضور دارد

بالاخره تاریخ نتشار Alan Wake 2 مشخص شد و فاصله زیادی با عرضه آن نداریم. این عنوان روز 17 اکتبر(25 مهر) منتشر می‌شود. در تریلر جدید آن می‌توانیم ببینیم که استودیوی رمدی تا چه حد وارد فضای ترس شده است. ابتدا مشاهده می‌کنیم که یک مامور FBI در ساختمانی کوچک حرکت می‌کند و سپس یک هیولای تهاجمی با کوباندن دیوار به او حمله‌ور می‌شود. در انتهای تریلرمی‌بینیم که او از یک مرد ریش‌دار اسمش را می‌پرسد که البته پیش از پاسخ آن مرد، تریلر به پایان می‌رسد. البته کاملا واضح است که آن مرد Alan Wake است.

بازگشت Marathon

استودیوی بانجی می‌خواهد دوباره مجموعه Marathon را به زندگی بازگرداند. Halo در واقع دنباله معنوی Marathon محسوب می‌شد. به‌نظر می‌رسد بازی جدید در واقع یک عنوان تیراندازی آنلاین باشد که برای کنسول‌های نسل نهم و پی‌سی عرضه می‌شود. همچنین کراس پلتفرم و کراس سیو هم مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند. نبردها در منطقه‌ای در ماه نزدیک به کره زمین رخ می‌دهند. سبک هنری سایبرپانکی هم حاکی از آن است که کارهای اخیر بانجی روی این نسخه از Marathon تاثیر گذار بوده‌اند. این بازی فاقد بخش داستانی تک‌نفره است و ظاهرا هنوز در اوایل مراحل ساخت به سر می‌برد.

سیستم دستی پلی استیشن 5

سونی در حال ساخت یک دستگاه دستی است. اما این دستگاه رقیب نینتندو سوئیچ یا حتی Steam Deck نیست. در واقع این دستگاه که فعلا با نام Project Q شناخته می‌شود، یک دستگاه دستی استریم است که به پلی استیشن 5 خود متصل می‌کنید تا بازی‌ها را روی آن انجام دهید. Project Q دارای صفحه‌ نمایشی بزرگ و کنترلرهای DualSense است که به کناره‌های آن متصل هستند. سونی همچنین از هدفون‌های جدید پلی استیشن رونمایی کرد که شباهت زیادی به Airpodهای اپل دارند. این هدفون‌ها وسیله خوبی برای سیستم دستی پلی استیشن 5 خواهند بود. سال جاری اطلاعات بیشتری از Project Q منتشر می‌شود.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *