گیمینگرویتی

ثبت نام

بررسی نسخه‌ی سوئیچ بازی Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville | نبردی برای ساندویچ مغز انسان

این نقد و بررسی بر اساس کد ارسالی توسط سازندگان آن برای گیمینگ گرویتی و پس از حدود ۲۰ ساعت تجربه نوشته شده است.

تاکنون بازی‌های دفاع از قلعه (Tower Defense) بسیاری برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شده که هر یک دارای ایده‌ها و پس‌زمینه‌های مختلفی هستند؛ اما شرکت «پاپ کپ گیمز» (PopCap Games) در سال ۲۰۰۹ یک بازی متفاوت را به نام «گیاهان در برابر زامبی‌ها» (Planets Vs Zombies) در این سبک منتشر و به موفقیت بالایی دست پیدا کرد. شما در این اثر باید به گیاهان کمک می‌کردید تا جلوی زامبی‌هایی که قصد خورد مغز انسان‌ها را دارند بگیرند. پس از موفقیت اولیه گیاهان در برابر زامبی‌ها نسخه‌های مختلفی از آن عرضه شد و از جایی به بعد سبک بازی به کلی تغییر و به یک اکشن سوم شخص آنلاین تبدیل گشت. جدیدترین نسخه از این بازی «گیاهان در برابر زامبی‌ها: نبرد برای همسایه» (Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville) نام دارد که ابتدا در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این بازی هم‌اکنون برای پلتفرم‌های Xbox One، PS4، PC و Switch منتشر شده است و در ادامه قصد داریم عملکرد این بازی را روی کنسول نینتندو سوییچ بررسی کنیم. با گمین‌گرویتی همراه باشید.

تلاشی برای خوش تیپ شدن

بازی Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville یک اکشن سه بعدی آنلاین با زاویه دید سوم شخص است. در این بازی علاوه بر بخش آنلاین، چندین کمپین داستانی نیز وجود دارد که ابتدا به شرح آن می‌پردازیم. سازندگان برای بخش داستانی سه نقشه و ۴ سناریوی مختلف را برای انتخاب در اختیار گیمرها قرار می‌دهند. هر یک از این نقشه‌ها دارای محوطه بزرگ، جهان باز و پر از جزئیاتی است که بازیکن‌ها را در مقابل هوش مصنوعی قرار می‌دهد تا مأموریت‌های مختلفی را برای رسیدن به هدف نهایی انجام دهند. ۲ سناریو مخصوص گیاهان و ۲ سناریو حالت داستانی مخصوص زامبی‌ها است.

پیش‌زمینه داستانی هر یک از کمپین‌ها بسیار ساده است، اما می‌تواند خنده را بر لب بازیکنان بیاورند. برای نمونه در یکی از سناریوها شما باید در نقش گیاهان به مقابله با زامبی‌ها پرداخته و با جمع‌آوری لباس‌های زیبا، نگهبان یک کلوب را برای ورود به آن فریب بدهید!

در حالت داستانی به مانند بازی‌های نقش‌آفرینی باید در سطح شهر حرکت کرده، مأموریت‌های مختلف دریافت کنید؛ اما این مأموریت‌ها پس از مدت کوتاهی روند تکراری شدن به خود می‌گیرند و ممکن است بازیکن را از ادامه راه منصرف کنند. همچنین با انجام مأموریت‌ها و کشتن دشمنان می‌توانید شخصیت‌های خود را ارتقا دهید و سکه‌هایی را جمع‌آوری کنید که به منظور خرید پوسته‌های مختلف برای شخصی‌سازی کاراکترها استفاده می‌شوند. انجام هر یک از بخش‌های داستانی حدود ۵ ساعت زمان نیاز دارد.

متأسفانه سازندگان در پورت بازی برای سوییچ حالت بازی لوکال و محلی را حذف کرده‌اند. از طرفی برای انجام بخش تک‌نفره نیز به اتصال دائم به اینترنت نیاز دارید و اگر ارتباط قطع شود یا بازی را متوقف و کنسول را خاموش و روشن کنید به صفحه اول بازی منتقل خواهید شد و باید دوباره به بخش مورد نظر خودتان وارد شوید.

جنگ جهانی گیاهان و زامبی‌ها

بازی Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville در حالت آنلاین امکان فعالیت و تنوع بیشتری به بازیکن می‌دهد. در حالت آنلاین پیش از ورود به مبارزات در یکی از پایگاه‌های زامبی‌ها و گیاهان ظاهر می‌شوید. در واقع به جای حرکت و انتخاب گزینه مورد نظر از میان یک منو باید در محیط بچرخید تا به فروشگاه، پورتال مبارزات و بخش‌های دیگر سر بزنید. این ایده جالب به نظر می‌رسد؛ اما در لحظات ابتدایی به علت شلوغی بیش از حد باعث سردرگم شدن مخاطب خواهد شد. ظاهر پایگاه‌های گیاهان و زامبی‌ها تا حد زیادی با هم متفاوت هستند و تعدادی فعالیت منحصر به فرد در هر یک وجود دارد. برای مثال در پایگاه زامبی‌ها یک مینی‌گیم وجود دارد که باید با توجه به علامت‌های ظاهر شده از قرار گرفتن روی تله‌های برقی خودداری کرده و رکورد ثبت کنید.

در داخل پایگاه‌ها می‌توانید به زمین تمرین مراجعه کنید. امتیازات به دست آماده را برای خرید پوسته‌ها و آیتم‌های مختلف خرج کنید. پس از انجام همه این کارها می تواید به جلوی پورتال مبارزات رفته و یک حالت را برای انجام بازی انتخاب کنید.

در بازی ۳ حالت مبارزه مختلف وجود دارد. اولین حالت «Turf Takeover» است. در این حالت به هر یک از دو گروه گیاهان و زامبی‌ها مأموریتی مانند رساندن محموله، محافظت یا نابود کردن یک ساختمان یا وسیله خاص داده می‌شود و باید در مدت‌زمانی محدود هر یک از دو گروه وظیفه خود را با موفقیت به پایان برسانند.

حالت بعدی «Team Vanquish» نام دارد. این حالت مشابه همان «Team Deathmatch» بوده و بازیکن‌های هر دو تیم باید پیش از گروه مقابل به تعدادی کشته مشخص برسند.

حالت آخر نیز «Graveyard Ops/GardenOps» نام دارد. در این حالت ۴ نفر باید با همکاری یکدیگر در برابر ۵ موج از دشمنان مقاومت کرده، با یکی از باس‌های بازی مبارزه کنند.

البته حالت مبارزه دیگری نیز در بازی وجود دارد که تنها در بخش آفلاین یا رقابت‌های خصوصی در دسترس هستند. در این حالت شما می‌توانید خودتان زمین مسابقه و قوانین آن مانند میزان جاذبه را تعیین کنید.

پس از انتخاب نوع مبارزه به انتخاب کاراکتر مورد نظر می‌رسید. در هر یک از دو تیم گیاهان و زامبی‌ها بیش از ۱۰ کاراکتر با قابلیت‌های کاملاً منحصر به فرد وجود دارد. همین موضوع تنوع بسیار بالایی به مبارزات می‌بخشند. هر چند در نگاه اول تعادل مناسبی میان نیروها برقرار نیست و به خصوص اگر در تیم حریف کاراکتری وجود داشته باشد که مبارز لازم را برای مقابله با آن در میان نداشته باشید این مسئله بیشتر به چشم بیاید؛ اما به مرور زمان و به واسطه آشنایی بیشتر با قدرت‌های هرکدام این موضوع نیز برطرف خواهد شد.

به علاوه به واسطه انجام مبارزات با هر کاراکتر به صورت جداگانه می تواید قابلیت‌ها و ظاهر آن را ارتقا بدهید. همچنین هر یک از کاراکترها ۳ پروفایل مختلف در اختیار شما قرار می‌دهند تا آپگریدهای مختلف را مطابق با نیاز خود در هر لحظه تنظیم کرده و سرعت دسترسی بیشتری به آن‌ها داشته باشید. از طرفی هر یک از کاراکترها از ۳ قدرت مختلف که تنوع بسیار بالایی به روند مبارزات می‌دهد.

گم شدن در میان رنگ‌ها

بازی در حالت خانگی و قابل‌حمل سوییچ به صورت ۳۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شود؛ اما در مبارزات شلوغ ممکن است فریم ریت به طور موقت به ۲۰ نیز کاهش پیدا کند. این موضوع باعث خواهد شد شما در زمان تیراندازی کمی خطا داشته باشید؛ اما از آنجایی که همه بازیکن‌ها آن را حس می‌کنند مشکل بزرگی به حساب نمی‌آید. در مقابل کیفیت سرورهای بازی بسیار عالی است و هیچ‌گاه دچار مشکل نخواهید شد.

محیط‌های بازی و کاراکترها بسیار رنگارنگ و متنوع هستند و در طراحی آن‌ها از رنگ‌های شاد استفاده شده است. تنها مشکلی که در این میان وجود دارد ترکیب رنگی نسبتاً مشابه بعضی از زامبی‌ها و گیاهان سبز رنگ است که باعث می‌شود در هنگام مبارزه اشتباه گرفته شوند. سازندگان برای رفع این مسئله یک نوار قرمز دور نیروهای حریف کشیده‌اند، با وجود این باز هم به طور کامل مشکل رفع نشده است. از طرفی موسیقی و صداگذاری بازی نیز عالی هستند و به خوبی شما را در بازی همراهی می‌کنند.

بازبینی تصویری

راه ارتباطی با دیگر بازیکن‌ها

یکی از باس فایت‌های بازی

بخش شخصی‌سازی کاراکترها

امکان تشخیص سخت دشمنان در محیط های شلوغ. اگر این نوار قرمز نبود مشکلات بسیاری به وجود می‌آمد.

سخن پایانی

بازی Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville یک اثر بسیار زیبا و سرگرم کننده به حساب می‌آید که می‌تواند شما را ساعت‌ها به خود مشغول سازد. اگر از طرفداران بازی‌های آنلاین و فرنچایز مورد بررسی هستید به هیچ عنوان این بازی را از دست ندهید.

نکات مثبت

نکات منفی

آدرس شبکه های اجتماعی :

5 پاسخ به “بررسی نسخه‌ی سوئیچ بازی Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville | نبردی برای ساندویچ مغز انسان”

  1. خسته نباشید. نقد خوبی بود .
    بازی بامزه ای هم هست.

    پ.ن: تو سایتای ایرانی ندیدم، اما گیمپلی کامل وارهمر ۳ توتال وار اومده. خوب میشه اگه بذاریدش.
    پ.ن۲: انصافا age of sigmar: stormground را هم نقد کنید. ماه بعد میاد. امیدوارم اسکیپ نکنیدش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *