گیمینگرویتی

ثبت نام

فیل اسپنسر: آوردن Xbox Cloud Gaming به کنسول و PC جزء برنامه‌هایمان می‌باشد

صنعت گیم نیز همانند خیلی از صنایع در حال تغییر می‌باشد. مانند خرید دیجیتالی بازی‌ها به جای خرید فیزیکی، که امروزه به یک چیز معمولی تبدیل شده است.
حال ممکن است که در چند سال آینده، بازی کردن از طریق سرویس گیمینگ ابری جایگزین کنسول‌ها شود.
چندی پیش شرکت Google با راه‌اندازی Stadia، میزبان سرویس گیمینگ ابری شد و از آن طرف شرکت سونی با سرویس PS Now چند سالی است که یک تجارت جانبی راه‌ اندازی کرده و اکنون مایکروسافت با سرویس X Cloud خواهان ورود به این صنعت شده است.
مایکروسافت چندی پیش X Cloud را برای تلفن‌های همراه عرضه کرده و نتایج مثبتی کسب کرد و بنظر می‌رسد که آن‌ها برنامه‌های زیادی برای X Cloud داشته باشند.

بتازگی اقای فیل اسپنسر رئیس بخش Xbox در رابطه با سئوال اینکه چرا هنوز Xbox Cloud Gaming (سرویس گیمینگ ابری مایکروسافت) برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی منتشر نشده است، صحبت کرد.
“این مورد (عرضه X Cloud برای کنسول‌ها و PC) جزء برنامه‌های طولانی مدت ما هست که تیم ما به دنبال انجام دادن آن می‌باشد”.
همچنین اقای اسپنسر ذکر کرد که عرضه کردن X Cloud برای سایر پلتفرم‌ها، در انتهای لیست برنامه‌هایمان قرار دارد. بنابراین ممکن است عرضه سرویس گیمینگ ابری مایکروسافت برای سایر پلتفرم‌ها به این زودی‌ها نباشد.

اینکه سرویس گیمنگ ابری، بتواند در سال‌های آینده جایگیزن روش سنتی یا همان بازی بروی کنسول‌ها بشود یا خیر، مشخص نیست اما باید این را در نظر گرفت که برای بازی کردن با کیفیتی همچون کنسول‌ها، نیاز به سرعت اینترنت بسیار زیادی می‌باشد.
کشورهای زیادی در دنیا وجود دارد که دارای سرعت اینترنت خوبی نمی‌باشند.
به عناون مثال Google Stadia مدتی است که شروع به کار کرده است، اما هنوز هیچ کس آن را به عنوان یک پلتفرم اصلی، نگاه نمی‌کند.
اما شرکت مایکروسافت به آینده سرویس گیمینگ ابری، بسیار خوش بین است.
بهرحال باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار صنعت گیم قرار دارد و آیا سرویس گیمینگ ابری می‌تواند جایگزین کنسول‌ها شود یا خیر؟

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *