گیمینگرویتی

ثبت نام

بازی Perfect Dark هنوز 2 الی 3 سال با انتشار فاصله دارد و شاید به‌صورت قسمتی عرضه شود

ریبوت Perfect Dark اولین بار در سال 2020 معرفی شد. این عنوان فقط یکی از بازی‌های مایکروسافت بود که با تریلری سینمایی معرفی شد و طی سال‌های بعد تقریبا هیچ حرفی از آن به میان نیامد. برخی از آن بازی‌ها مثل Fable و Avowed البته دوباره در نمایش ایکس باکس طی اوایل ماه جاری حاضر بودند. ولی با توجه به غیبت ادامه‌دار Perfect Dark سوالاتی دوباره به‌وجود می‌آیند که در پشت صحنه دقیقا چه پیشرفت‌هایی در ساخت این عنوان اعمال شده است؟

به گزارش گیمین‌گرویتی، طبق مقاله منتشر شده توسط سایت IGN، پیشرفت در توسعه این بازی کاملا کند بوده است. مقاله منتشر شده وضعیت 5 سال تولید Perfect Dark را توضیح می‌دهد. به‌نظر می‌رسد موانع و مشکلات زیادی به‌وجود آمدند. البته از وقتی که Crystal Dynamics (استودیوی سازنده Tomb Raider) هدایت کامل توسعه این پروژه را بر عهده گرفته، اوضاع در حال بهتر شدن است. اما هنوز بعد از 5 سال چرخه توسعه، Perfect Dark هنوز در مرحله پیش‌تولید است!

با توجه به این گزارش، منابع ناشناس که روی Perfect Dark کار کرده‌اند، می‌گویند این پروژه هنوز در ابتدایی‌ترین مراحل تولید است. هنوز حدود 2 الی 3 سال تا انتشار آن فاصله داریم. گزارشات حاکی از آن هستند که سال گذشته توسعه آن دوباره از نو آغاز و به موتور Unreal 5 منتقل شده است.

گزارش IGN همچنین جزئیاتی درباره ادعاهای قبلی مطرح می‌کند؛ مثلا گفته شد قبل از Crystal Dynamics، استودیوی The Initiative با همکاری Certain Affinity مشغول توسعه Perfect Dark بوده است. Certain Affinity در حال حاضر روی بخش بتل رویال بازی Halo Infinite که Tatnaka نام دارد کار می‌کند (همچنین طبق شایعات آن‌ها یک بازی انحصاری Xbox در سبک Monster Hunter هم می‌سازند).

ارتباط کاری بین Certain Affinity و The Initiative دائما در حال بدتر شدن بود. به همین علت بود که در نهایت Certain Affinity از برنامه کنار گذاشته شد و Crystal Dynamics به روی کار آمد. The Initative هم به‌طور مداوم در حال از دست دادن استعدادهای خود است. آن‌ها تعداد زیادی از نیروی کاری خود را از دست دادند. از بین افراد از دست رفته می‌توان به Drew Murray طراح اصلی سابق و Dan Neuburger کارگردان Perfect Dark اشاره کرد.

در زمانی تعداد افراد The Initative حتی تا 30 نفر کاهش یافت. بسیاری از افراد به دلیل مشکلات مدیریتی، نبود مسیری واضح برای پروژه و عدم پیشرفت واقعی بعد از چندین سال توسعه جدا شدند. تا به الان طبق گزارش فعلی، Crystal Dynamics هدایت این پروژه را بر عهده گرفته که خبرهای قبلی هم حاکی از همین بودند.

نکته جالب توجه اینجاست که گزارش اخیر می‌گوید طبق برنامه‌های جدید، The Initative عرضه قسمتی Perfect Dark را در نظر دارد. البته باید منتظر بود و دید دقیقا به چه شکل چنین کاری انجام می‌شود. این را هم باید در نظر گرفت که بازی هنوز در مراحل ابتدایی تولید است. این اولین باری نیست که چیزهایی مشابه این برنامه‌ها را می‌شنویم. حتی قبل از معرفی رسمی، شایعات نشان از آن داشتند که سازندگان ساختار قسمتی یا فصلی را برای Perfect Dark در نظر گرفته‌اند.

گفته شده فعلا در حال حاضر Perfect Dark یک بازی اول شخص تیراندازی با حال و هوای جاسوسی و استفاده از ابزار و حرکات متنوع است.

مت بوتی، رئیس استودیوهای Xbox گفته براساس آنچه که او از نسخه‌های اخیر Perfect Dark در The Initative دیده، به‌طور محتاطانه‌ای مطمئن است مایکروسافت طی 18 ماه آینده می‌تواند نمایشی از گیم‌پلی آماده کند.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *