گیمینگرویتی

ثبت نام

بررسی بازی Partisans 1941 | این گروه خشن

این نقد بر اساس نسخه ارسالی سازندگان برای سایت گیمین‌گرویتی نوشته شده است

اگر بخواهیم در مورد بازی‌های سبک تاکتیکی همزمان صحبت کنیم، می‌شود به عنوان‌های مشهوری همچون سری پس از موفقیت سری Commanders عنوان‌های بسیار زیادی تلاش کردند تا در این سبک موفقیت‌های این سری را تکرار کنند اما متاسفانه اکثر آن‌ها شکست خورده و حتی نزدیک به عنوان اصلی هم نشدند.

بالاخره اما انتظار‌ها به پایان رسید و استودیو Alter Games به عنوان سازنده و Daedalic Entertainment به عنوان ناشر، با انتشار بازی Partisans 1941 نشان دادند که می‌شود در شرایط فعلی نیز یک عنوان جذاب در این سبک ساخت. عنوانی که با وجود مستقل بودن تیم سازنده توانسته به نحو احسن استانداردهای این سبک را رعایت کرده و قدم در راه خلق یک عنوان جذاب و جدید بردارد. مطمئنا برای افرادی که عاشق سبک تاکتیکی همزمان هستند، در شرایط فعلی Partisans 1941 می‌تواند همچون آب حیاتی باشد و عطش چند ساله آن‌ها را برطرف کند، بازی‌ای که اگر بخواهیم دقیق به آن نگاهی بیاندازیم می‌شود آن را جز عنوان‌های خوب منتشر شده در ماه‌های اخیر دانست. بازی با داشتن بخش‌های متنوع و ارائه محتواهای جذاب و گوناگون در گیم پلی و داستان به بهترین شکل ممکن شما را جذب خود کرده و فضای فوق ‌العاده‌‌ای را به گیمرها ارائه می‌دهد.

داستان بازی با یک شروع جذاب و سریع شما را به خاک شوروی در جنگ جهانی دوم برده و در نقش گروهی از پارتیزان‌ها در برابر نیروهای آلمانی قرار می‌دهد. داستان در رابطه با فرمانده‌ای به نام زورین و پارتیزان‌هایی است که دست به دست هم قصد دارند تا در برابر ماشین جنگی آلمان‌ها مقاومت کرده و جنگ چریکی را علیه اشغالگران آلمانی انجام دهند.

این عنوان در بخش‌های مختلف به بهترین شکل ممکن توانسته با فضاسازی، اتمسفر جنگ جهانی را ارائه داده و با شخصیت‌پردازی و قصه گویی جذاب هر گیمری را جذب خود کند.

شما با ایفای نقش به عنوان یک تیم کوچک از پارتیزان‌ها دید جدیدی از مقابله با گروه‌های چریکی با آلمان خواهید داشت. شاید بسیاری از افراد داستان این بازی را تقلیدی نامیده و این بازی را عنوان‌های منتشر شده در این فضا و سبک مقایسه کنند، اما باید گفت در بخش گیم پلی Partisans 1941 نیز تلاش می‌کند تا با ارائه محتواهای مختلف، خود را از دایره کلیشه و تکرار رها کرده و قدم در مسیر تازه بگذارد.

در رابطه با گیم پلی این اثر باید گفت که این بازی همانند تمامی عنوان‌های تاکتیکی همزمان هسته اصلی یکسانی دارد اما تفاوت‌های کوچک و جذابی که در این عنوان وجود دارد می‌تواند شما را با بازی جدیدی مواجه کند.

به عنوان یک گیمر اولین بخشی که پس از تجربه Partisans 1941 نظر من را جلب کرد، منحصر به فرد بودن ویژگی‌ها و مهارت‌های هر یک از شخصیت‌های درون بازی و ارائه درخت مهارت برای آن‌ها است. وجود شخصیت‌های مختلف با قابلیت‌های گوناگون و امکان حق انتخاب برای استفاده از آن‌ها در عملیات‌ها سبب می‌شود تا شما بتوانید با استراتژی‌های مختلفی بازی Partisans 1941 را پیش برده و مراحل آن را طی کنید.

درخت تصمیم به شما کمک می‌کند تا شخصیت‌های‌تان را ارتقا داده و مهارت‌های مختلفی را به آن‌ها آموزش دهید. اگر بخواهم نکته‌ای برای بهبود Partisans 1941 بگوییم این است که اگر درخت مهارت در بازی برای هر شخصیت بزرگ تر، غنی‌تر و با جزئیات بیشتری بود می‌توانست وزنه تاکتیکی بازی را بیشتر کرده و آن را چالشی‌تر کند. البته احساس من این است که شرکت سازنده تلاش کرده تا تمامی بخش‌های اضافی گیم‌پلی را صورت بسیار تفننی و کژوال توسعه دهد تا گیمر‌هایی که از عنوان‌های قدیمی و بسیار مشهور این سبک وارد بازی Partisans 1941 شده‌‌اند با چالش مواجه نشده و بتوانند با بخش‌های اضافی به راحتی کار کنند.

بی شک تلاش تیم سازنده برای ارائه دادن چنین محتوایی در گیم پلی این بود که گیمر‌ها با بخش‌های جدیدی مواجه شده و بازی به تکرار نیفتد اما باید گفت که در کنار تقدیر و تشکر از ریسک پذیری تیم سازنده برای اضافه کردن چنین بخش‌هایی به گیم پلی، این قسمت‌ها نیز با مشکلات مختلفی هستند که می‌تواند تجربه‌ای بازی را دستخوش تغییر و آن دچار مشکل کند چرا که مدیریت کمپ به هیچ عنوان آن چالش اساسی را ندارد و دقیقاً باز هم استودیو سازنده تلاش کرده تا یک بخش آسان و کژوال را به وجود بیاورد.

اگر این بخش نیز جدی بود و شاهد رخدادهای مختلفی در طی آن بودیم می‌شد انتظار داشت که در این بخش از گیم پلی Partisans 1941 بتواند راضی‌کننده ظاهر شود، اما می‌توان گفت مدیریت کمپ تنها بخشی برای استراحت بین دو مرحله اصلی برای گیمر است و هیچ کاربرد دیگری برای او نخواهد داشت. می‌شد انجام ماموریت‌های فرعی را نیز  برعهده گیمر گذاشت و چالش‌های بیشتری را به وجود آورد، چرا که شما در بخش مدیریت کمپ می‌توانید نیروهای خود را به ماموریت‌های فرعی بفرستید اما تنها نتیجه این ماموریت‌ها به شما اعلام می‌شود.

البته در مدیریت کمپ این امکان وجود دارد تا بتوانید با ساختن بخش‌هایی مثل ساختمان ارتقاء سلاح و ساختمان درست کردن تجهیزات اسلحه‌های قوی‌تر و تجهیزات بیشتری بدست بیاورید و مراحل را با سهولت بیشتری طی کنید.

مکانیزم مدیریت اسلحه‌ها و آیتم‌ها اما آن چنان که باید بهینگی در زمینه رابط کاربری و تجربه کاربری نداشته و می‌تواند شما را دچار مشکل کند. در واقع مدیریت کردن اسلحه‌ها و آیتم‌ها در Partisans 1941 همان بخشی است که می‌تواند روند گیم‌ پلی را کند کرده و حتی سبب گردد تا شما مجبور شوید که وقت بسیار زیادی را بر روی این بخش قرار داده و کارهای تکراری بسیار زیادی را انجام دهید. به عنوان مثال من مجبور بودم تا برای مدیریت بهتر سلاح‌ها و تجهیزات، پس از هر نبرد در کمپ یک به یک از تمامی نیروها اسلحه‌ها و تجهیزات را به داخل محل نگهداری آن‌ها آورده و سپس فرایند تقسیم هر یک از آن‌ها را برای نبرد جدید بین نیروها انجام دهم که این کار وقت بسیار زیادی می‌برد. پیشنهاد من این است که تیم سازنده در این بخش بازنگری جدی انجام داده و تلاش کند تا با توجه به بازخوردهای مختلف، این قسمت از گیم پلی را بهینه‌تر کند.

سازندگان Partisans 1941 تلاش کردند تا با قرار دادن سطح‌های مختلف این امکان را به گیمر بدهند تا با توجه به سطح خود این بازی را تجربه کرده و بتواند چالش‌های بیشتری را تجربه کنند. همین موضوع باعث شده تا ارزش تکرار بازی به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. البته نمی‌شود از این موضوع گذشت که هوش مصنوعی Partisans 1941 پیشرفته و کامل نیست و حتی در بالاترین سطح نیز هوش مصنوعی بازی ممکن است دچار مشکل شده و کار را برای شما آسان کند.

گرافیک Partisans 1941 در شرایط خوبی قرار دارد و استودیو سازنده به گیمرها اجازه می‌دهد تا بازی را با گرافیک‌های مختلف و کیفیت رندر گوناگون تجربه کنند. بالا بردن گرافیک بازی در تنظیمات سبب می‌شود تا بازی واقعا جذاب و چشم نواز شود. در برخی از مراحل که در جنگل است، شما می‌تواند اوج گرافیک Partisans 1941 را به وضوح مشاهده کنید.

از سوی دیگر موسیقی بازی نیز بسیار مطلوب است و در بخش صداگذاری کاراکترهای بازی و صدای محیط نحوه بیان دیالوگ‌ها و صدای پخش شده در محیط می‌تواند شما را جذب بازی کرده و گیرایی فوق‌ العاده داشته باشد. موسیقی این عنوان نیز با توجه به تم و حال و هوای بازی تغییر کرده و همین مسئله سبب می‌شود تا گیمرها جذب و غرق در بازی شوند.

خلاقیت یکی از مهم‌‌ترین پارامترهایی است که همواره در نقد بازی مورد توجه قرار دادم و خوشبختانه Partisans 1941 توانسته در این زمینه سربلند شود. ایده‌های خلاقانه که استودیو سازنده داشته شاید در بازی به شکل کامل و با بهینگی ارائه نشده است اما باز هم تلاشی قابل تقدیر شکل گرفته و Partisans 1941 توانسته به سبک بازی‌های تاکتیکی همزمان ایده‌های خلاقانه مختلفی را اضافه کند.

بازبینی تصاویر

داستان از طریق کات سین‌های جذاب و خاص روایت می‌شود

درخت مهارت می‌توانست بهتر باشد

بخش کمپ ایده جالبی است اما عمق لازم را ندارد

طراحی شخصیت‌ها عالی است

همیشه از نقشه استفاده کنید

سخن پایانی

Partisans 1941 با ارائه داستان جذاب و قرار دادن گیم ‌پلی بازی‌های سنتی در کنار ایده‌های خلاقانه توانسته تبدیل به یک بازی قابل ستایش در سبک تاکتیکی همزمان شود.

نکات مثبت

نکات منفی

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *