گیمینگرویتی

ثبت نام

شایعه: قدرت آپسکیل کنسول Nintendo Switch 2 تا 1080p و نهایتا 1440p خواهد بود

طی ماه‌های اخیر چندین منبع قابل اعتماد مدعی شدند کنسول نینتندو سوئیچ 2 که طبق از واحد پردازنده گرافیکی انویدیا استفاده می‌کند، با پشتیبانی از فناوری DLSS 3.5 (در کنار چیزهای دیگر) منتشر می‌شود. چنین چیزی کنسول را قادر می‌سازد از بازی‌ها خروجی آپسکیل شده تا رزولوشن 4K بگیرد. البته پیش از این گفته نشده بود که آپسکیل آن ممکن است چندان قدرت‌مند نباشد.

به گزارش گیمین‌گرویتی، Richard Leadbetter موسس دیجیتال فاندری، در جدیدترین پادکست DF Direct گفت با توجه به منابع او اگرچه کنسول بعدی نینتندو دارای DLSS است، اما فاقد DLA خواهد بود. DLA معماری جداگانه‌ای است که به‌همراه DLSS باعث ایجاد قدرت پردازشی می‌شود و در نتیجه منجر به آپسکیل بازی‌ها به رزولوشن بالاتر خواهد شد.

طبق ادعای منابع لیدبدر، T239 که واحد پردازش گرافیکی سفارشی Switch 2 است، فاقد DLA است. با توجه به گفته‌های او، چنین فقدانی قابلیت‌های DLSS را به‌طور کاملا قابل توجه‌ای محدود می‌سازد. لیدبدر می‌گوید چنین چیزی بدان معناست که احتمالا آپسکیل سوئیچ 2 محدود به 1080p است یا «بسته به بازی، اگر خوش شانس باشید، خروجی 1440p» می‌دهد.

جالب اینجاست که در اطلاعات لو رفته قبلی گفته شده بود دموی فنی Switch 2 که در Gamescom به برخی از سازندگان منتخب نشان داده شد، مربوط به نسخه به‌شدت بهبود یافته The Legend of Zelda: Breath of the Wild بود که با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شد. بنابراین به‌نظر می‌رسد اطلاعات متناقضی در این باره وجود دارد که البته اکثر مواقع اخبار و شایعات نینتندو به همین شکل هستند.

شایعات حاکی از آن هستند که نینتندو سوئیچ 2 نیمه دوم سال 2024 منتشر می‌شود. اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد، پس برای انتشار اطلاعات رسمی نباید زیاد منتظر باشیم.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *