بازی جدید Tomb Raider توسط استودیوی Crystal Dynamics رسما تایید شد.

موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 هم‌اکنون برای تمام توسعه‌دهندگان در دسترس قرار گرفته است. در همین راستا شرکت Epic Games برنامه State of Unreal را برگزار کرد. استودیوی Crystal Dynamics هم با حضور در این برنامه خبر ویژه‌ای را اعلام نمود.

به گزارش گیمین‌گرویتی، Crystal Dynamics تایید کرد بازی جدید Tomb Raider با استفاده از موتور Unreal Engine 5 در دست ساخت است. اخیرا سازندگان بازی‌های خود را نسبتا کمی زود معرفی می‌کنند تا بتوانند برای توسعه پروژه خود نیروهای جدیدی استخدام کنند.

شرکت Epic Games به‌تازگی خبر از همکاری با CD Projekt RED داد. در راستای این همکاری قرار است بازی بعدی Witcher هم با موتور Unreal Engine 5 ساخته شود و آن‌ها دیگر از REDEngine استفاده نمی‌کنند. البته گسترش‌دهنده‌های بعدی بازی Cyberpunk 2077 همچنان با REDEngine توسعه می‌یابند.

آخرین بازی عرضه شده از Tomb Raider، عنوان Shadow of the Tomb Raider در سال 2018 بود که استودیوی غربی و همکار Crystal  Dynamics یعنی Eidos Montreal وظیفه ساخت آن را بر عهده داشت. توسعه ریبوت Tomb Raider 2013 و Rise of the Tomb Raider در سال 2015 توسط Crystal Dynamics صورت گرفت.

استودیوی Crystal Dynamics در سال 2020 بازی Marvel’s Avengers را منتشر کرد که هرکس نظر خاص خود را راجع به آن داشت؛ برخی از کیفیت آن راضی و برخی ناراضی بودند. همچنین از نظر تجاری هم عملکرد این عنوان چندان تعریفی نداشت. علاوه بر این، آن‌ها به استودیوی The Initiative هم در ساخت ریبوت Perfect Dark کمک می‌رسانند. آن بازی هم با استفاده از Unreal Engine در دست ساخت است.

چندین تیم دیگر Xbox هم از Unreal Engine 5 استفاده می‌کنند. از بین این‌ها می‌توان به سازنده State of Decay یعنی استودیوی Undead Labs، سازندگان Gears (استودیوی The Coalition) و Double Fine Productions اشاره کرد. تعدادی از تیم‌های PlayStation هم همین روند را در پیش گرفته‌اند. مثلا استودیوی Haven که اتفاقا اخیرا تحت مالکیت سونی در آمدد نیز Unreal Engine 5 را مورد استفاده قرار می‌دهد.