گیمینگرویتی

ثبت نام

جیم رایان: عرضه IP های جدید به بازار، ریسک بزرگی است

جیم رایان، مدیر عامل پلی‌استیشن، در مصاحبه اخیر خود با GQ درباره ساخت عناوین AAA و ریسک انتشار IP های جدید صحبت کرد. رایان اظهار داشت که انتشار یک IP و فرنچایز جدید، به دلیل هزینه‌های بسیار بالایی که دارد، یک حرکت “بسیار مخاطره‌آمیز” است.

“ما در طول نسل PS4، سرمایه‌گذاری‌های ارگانیک زیادی انجام دادیم. بیشتر از آنچه که مردم توجه دارند. ما استدیو Insomniac Games را نیز خریدیم. در حال حاضر بازی‌های عالی می‌سازیم و قطعا تصمیم داریم که به ساخت بازی‌های عالی ادامه دهیم.

نکته‌ای که درباره بازی‌های بلاک‌باستر وجود دارد اینست که آن‌ها به انتشار گیشه‌ای نیاز دارند. هزینه ساخت آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می‌باشد. پس اینکه بتوانیم آن کار را انجام دهیم و یک IP جدید را وارد بازار کنیم؛ کاری بسیار مخاطره‌آمیز محسوب می‌شود. ما در نسل PS4، چهار بار این کار را انجام دادیم. واقعا باید انتشار گیشه‌ای داشته باشیم.”

جالب است که جیم رایان به این موضوع اشاره کرده که در طول نسل هشتم، سونی و استدیوهای جهانی‌اش، فقط چهار IP کاملا جدید منتشر کرده‌است. اما با تبدیل شدن عناوینی مانند Ghost of Tsushima و Horizon: Zero Dawn به فرنچایزهای به‌یادماندنی پلی‌استیشن، می‌توان نتیجه گرفت که سرمایه‌گذاری‌ها و استراتژی‌های این شرکت موفقیت‌آمیز بود.

“ما یک سازمان مدیریت داریم که بر تک تک استدیوها نظارت دارد. یکی از چیزهایی که بسیار مورد توجه ما قرار دارد، سبد سهام است. ما به تراز مالی قسمت‌های جدید مجموعه‌های محبوب مانند God Of War یا Uncharted نگاه می‌کنیم. سپس، با IP های جدید مانند Horizon Zero Dawn یا Ghost Of Tsushima، تنوع ایجاد می‌کنیم. ما با احتیاط و دقیق درباره این موضوع فکر می‌کنیم.”

پس دلگرم کننده است که با وجود این ریسک‌ها، سونی از ارائه IP های جدید به بازار دلسرد نشده است. بازی‌ای مانند Ghost of Tsushima نمونه‌ای از همین IP ها می‌باشد که موفق‌تر از سطح انتظارات سونی ظاهر شد.

آدرس شبکه های اجتماعی :

6 پاسخ به “جیم رایان: عرضه IP های جدید به بازار، ریسک بزرگی است”

  1. کیاوش سیاوش گفت:

    داشمون نمیخاد پول خرج کنه:)

  2. کیاوش سیاوش گفت:

    داشمون نمیخاد پول خرج کنه:)

  3. BEHZAD گفت:

    خطاب به جیم رایان :

    مرسی جناب اندکی شاد شدیم

    دیگر هرگز این صحبت ها نکنید تا از شدت شادی اوردوز نکنیم

  4. BEHZAD گفت:

    خطاب به جیم رایان :

    مرسی جناب اندکی شاد شدیم

    دیگر هرگز این صحبت ها نکنید تا از شدت شادی اوردوز نکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *