گیمینگرویتی

ثبت نام

انگلستان، خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرد

در ابتدا پس از مسدود کردن معامله، سازمان تنظیم بازار و رقابت در انگلستان، خرید اکتیویژن بلیزارد را توسط مایکروسافت به قیمت 68.7 میلیارد دلار، تایید کرد. به دنبال تایید موقتی معامله در ماه پیش، این سازمان بعد از اینکه مایکروسافت اعلام کرد که حق و حقوق بازی‌های ابری اکتیویژن بلیزارد را به یوبیسافت خواهد فروخت، این قرارداد را تایید کرد.

در تحقیقات نخست خود، سازمان تنظیم بازار و رقابت انگلستان، دریافت که مایکروسافت هم اکنون جایگاه قدرتمندی در بازی‌های ابری دارد و قرارداد را مسدود کرد. فروش حق بازی‌های ابری اکتیویژن بلیزارد به یوبیسافت، سهم محتواهای مهم و محبوب بازی‌هایی از قبیل Call of Duty، Overwatch و World of Warcraft را از کنترل مایکروسافت در فضای بازی‌های ابری، خارج می‌کند. قرارداد بازسازی شده، به طور قابل ملاحظه‌ای نگرانی‌های CMA را پس از تحقیقات نخست خود که در اوایل سال جاری به نتیجه رسیده بود، برطرف کرد.

درحالی که نگرانی‌های دیگر شناسایی شدند، CMA بیان کرد که مایکروسافت قول و قرار هایی را تهیه کرده که اطمینان حاصل می‌کند قرارداد فروش حقوق اکتیویژن به یوبیسافت توسط CMA، قابل اجرا است. CMA این قول و قرارها را مورد ملاحضه قرار داده و از اینکه این‌‌ها تضمین موردنیاز را حاصل می‌شوند تا اطمینان حاصل کنند که این قرارداد قابل انجام است، خشنود هستند.

مدیرعامل CMA، سارا کاردل، گفته که: “این سازمان در تصمیم خود برای جلوگیری از ادغام‌هایی که به رقابت آسیب می‌زنند و نتایج بدی برای مصرف کنندگان و مشاغل به همراه دارد، مصمم است. ما تصمیم‌های خود را عاری از هرگونه نفوذ سیاسی می‌داریم، و تحت تاثیر لابی‌ها قرار نخواهیم گرفت. ما یک پیام واضح به مایکروسافت تحویل دادیم که قرارداد درصورتی که آن‌ها به طور مفصل نگرانی‌های مارا برطرف نکنند، مسدود خواهد شد. با فروش حقوق بازی‌های ابری اکتیویژن به یوبیسافت، ما مطمئن شدیم مایکروسافت نمی‌تواند بر این بازار مهم و مدام درحال توسعه، لنگ بزند. همانطور که بازی‌‎های ابری رشد می‌کنند، این مداخله اطمینان حاصل می‌کند که مردم قیمت‌های رقابتی بیشتر، سرویس‌های بهتر و انتخاب‌های بیشتری دریافت کنند. ما تنها سازمان رقابتی در سطح جهانی هستیم که این خروجی را ارائه کردیم.”

کاردل همچنین به کسب و کارها و مشاوران درمورد استفاده از روش‌هایی مشابه مایکروسافت هشدار داد. کسب و کارها و مشاوران آن‌ها باید بدون هیچ شک و شبهه‌ای بدانند که روش‌های مایکروسافت راهی برای مقابله با CMA نیست. مایکروسافت شانس این را داشت که در تحقیقات اولیه ما شرایط را عوض کند اما به جای آن، به پافشاری بر اقداماتی که به آن‌ها گفته بودیم کارساز نخواهند بود، ادامه دادند. دادخواهی به این روش فقط پول و زمان را هدر می‌دهد.

مایکروسافت قصد دارد خرید اکتیویژن بلیزارد را تا 18م اکتبر، نهایی کند. درحالی که یک محاکمه داخلی با کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده دارد، هنوز مطمئن است که به ضرب‌الاجل رسیده است. گزارشات حاکی از آن بودند که دور دوم تاییدیه‌های کمیسیون اروپا ضروری نیست، پس به نظر می‌‌رسد دیگر مانعی باقی‌ نمانده است.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *