گیمینگرویتی

ثبت نام

فرصت ادغام مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد تا 18 اکتبر (26 مهر) تمدید شد

اینکه قراردادی به عظمت معامله 69 میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد تا این حد مورد بررسی قرار گرفته برای هیچ‌کس باعث تعجب نیست. البته نهایی شدن قرارداد بیش از آنچه که طرفین قرارداد انتظار داشتند طول کشیده است. در هر حال با توجه به اینکه مایکروسافت چراغ سبز را از ایالات متحده دریافت کرده و همچنین در حال مذاکره با سازمان CMA از بریتانیاست، به‌نظر می‌رسد به تکمیل معامله نزدیک باشیم.

به گزارش گیمین‌گرویتی، مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد توافق کرده‌اند فرایند تکمیل توافق ادغام خود را تا 18 اکتبر (26 مهر) تمدید کنند. آن‌ها همچنین برای به‌وجود آمدن موانع بیشتر بر سر راه نهایی شدن این معامله جریمه‌های جدیدی را در نظر گرفته‌اند. اگر تا 29 اوت (7 شهریور) این معامله تکمیل نشود، مایکروسافت باید 3.5 میلیارد دلار به اکتیویژن بلیزارد جریمه بپردازد. در صورتی که نهایی شدن معامله تا 15 سپتامبر (24 شهریور) به طول بی‌انجامد، این مقدار جریمه به 4.5 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. پیش از این قرار بود جریمه مایکروسافت 3 میلیارد دلار باشد، اما در توافق جدید این دو شرکت میزان آن بیشتر شده است.

فیل اسپنسر، مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت، در توئیتر گفت: «نسبت به تکمیل این قرارداد خوشبین هستیم و برای آوردن بازی‌های بیشتر به بازیکنان خود در همه جای دنیا هیجان داریم.»

برد اسمیث، رئیس مایکروسافت، افزود: «ما به تمام تعهدات پذیرفته شده با اتحادیه اروپا و سایر رگولاترها احترام می‌گذاریم و به همکاری با CMA برای حل مشکلات به‌وجود آمده در بریتانیا ادامه می‌دهیم. نسبت به تکمیل این معامله مطمئن هستیم.»

همچنین مدیر ارشد مشتریان و مسئول ارزشیابی پیشنهاد کارمندان و امور شرکت اکتیویژن بلیزارد یعنی Lulu Cheng Meservey در توئیتر نوشت: «تصمیم گرفته شده در ایالات متحده و تاییدیه 40 کشور همگی تایید می‌کنند که این معامله برای رقابت، بازیکنان و آینده گیمینگ خوب است.

با توجه به تایید رگولاترهای جهان و اطمینان شرکت‌ها از اینکه اکنون CMA می‌داند راه‌حل‌هایی برای رفع نگرانی‌های آن‌ها در بریتانیا وجود دارد، تالارهای گفت‌وگو ماکروسافت و اکتیویژن بلیزارد تایید کرده‌اند شرکت‌ها معامله را تا 18 اکتبر فسخ نکنند.

ما از قدم‌های بعدی خود و تکمیل قرارداد مطمئن هستیم.»

اخیرا CMA اعلام کرد تصمیم نهایی خود را روز 29 اوت (7 شهریور) اعلام می‌کند.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *