گیمینگرویتی

ثبت نام

تماشا کنید: تریلر فیلم Madame Web اکنون عجیب‌ترین داستان از سری Spider-Man است

به گزارش گیمین‌گرویتی، فرنچایز مردعنکبوتی (Spider-Man) شامل یکی از بهترین نقش‌های فرعی در کامیک‌بوک‌ها  (Comic Book) را شامل می‌شود؛ مجموعه‌ای از دوست‌ها و دشمن‌ها که می‌توان گفت به اندازه‌ی خود مردعنکبوتی، نمادین هستند. یکی از دلایلی که او بسیار محبوب است نیز همین شخصیت‌های فرعی می‌باشند‌ و علت خرسندی سونی از ساخت فیلم‌هایی مانند Venom ،Morbius و Kraven the Hunter چنین است. بدون آنکه ارتباطی با دنیای سینمایی مارول (Marvel) یا حتی نشانه‌ای از خود مردعنکبوتی وجود داشته باشد.

 

 

همانطور که ذکر شد، دوست‌ها و دشمن‌های مردعنکبوتی تقریباً به اندازه‌ی خود او، نمادین هستند. هرچند، فیلم مادام وب (Madame Web) و شخصیت‌ منفی‌اش به نام ازکیل سیمز (Ezekiel Sims) اینگونه نیستند. در عوض، آن‌ها خبر از اقتباسی بی‌سروصدا از بحث‌برانگیزترین داستانی که از مجموعه‌ی مردعنکبوتی در ۲۰ سال گذشته چاپ شده است می‌دهند.

 

تریلری که از Madame Web منتشر شده است، شخصیت کاساندرا وب (Cadsandra Webb)، با بازی داکوتا جانسون (Dakota Johnson) را به ما معرفی می‌کند، امدادگری که بعد از یک تجربه‌ی نزدیک به مرگ، متوجه می‌شود که می‌تواند آینده را تماشا کند، و آن آینده، توسط مردی به نام Ezekiel Sims با بازی تاهار رحیم (Tahar Rahim) تسخیر شده است. او مردی خشن است که همانند یک مردعنکبوتی شیطانی لباس می‌پوشد و به نظر می‌رسد که می‌خواهد سه زن دیگر را که محکوم به این سرنوشت شده‌اند را دچار کند؛ جولیا کارپنتر (Julia Carpenter) با بازی سیدنی سویینی (Sydney Sweeney)، متی فرنکلین (Mattie Franklin) با بازی سلست اوکانر (Celeste O’Conner) و آنیا کورازن (Anya Corazon) با بازی ایزابلا مرسد (Isabela Merced).

 

هر یک از این شخصیت‌ها، هر کدام بیش از دیگری، به لور (Lore) مردعنکبوتی بسیار گره‌ خورده‌اند؛ اما ازکیل، جایی‌ است که قضیه‌ی بسیار جدی می‌شود.

 

 

ازکیل سیمز، یکی از شخصیت‌های مهم فیلم مردعنکبوتی شگفت‌انگیز (Amazing Spider-Man) ساخته‌ی مایکل استرازینسکی (Michael Straczynksi) می‌باشد. او پیرمردی ثروتمند است و نه تنها دنیای پیتر پارکر را با داشتن قدرت‌های عنکبوتی یکسان تکان می‌دهد، بلکه به‌نظر می‌رسد او همه چیز را راجع به پیتر می‌داند. او سپس سوالی را مطرح می‌کند که استرازینسکی در طول دوران کاری خود آن را کشف می‌کند: کدام یک در ابتدا رخ داد؟ عنکبوتی که پیتر را نیش زد، یا تشعشعات؟

 

مشخص می‌شود که ازکیل باور دارد سرنوشت پیتر بر این بوده تا قدرت‌های عنکبوتی را به‌دست بیاورد، و اینکه آن نیش، بدون اتفاق عجیب‌وغریبی که افتاد، به همان مقدار او را تغییر می‌داد. به همین علت، حماسه‌ی چندین ساله‌ی مزخرف عنکبوتی شروع می‌شود، اصطلاحی که من برای داستان‌های گیج‌کننده، اما در عین حال جذاب استفاده کردم، جایی که استراسینزکی می‌گوید مردعنکبوتی، یک اسطوره‌ی نمادین است‌ که در نهایت، منتهی به کامیک اسپایدر-ورس می‌شود.

این داستان، بحث‌برانگیز بود، اما داستانی است که باعث به‌وجود آمدن داستان‌هایی معروف شد (مانند Cindy Moon/Silk و Spider-Verse) که به‌طور کامل انکار نشده، بلکه تنها به‌صورت مودبانه نادیده گرفته شده است. اکنون که این داستان قرار است در قالب فیلمی پر زرق و برق روایت شود، به‌نظر نمی‌رسد که از منبع اصلی خود دور شود، و منشا ماموریت آمازون ازکیل را مستقیما از کامیک‌ها برداشت می‌کند، حتی با اینکه با خود مادام وب بدرفتاری می‌کند.

 

این احتمالاً گیج‌کننده‌ترین چیز راجع‌ به تریلر Madame Web باشد: این تریلر سرشار از چیزهای جالب و شخصیت‌های عجیب مردعنکبوتی است، با این‌حال، تریلر مذکور، ۳ دقیقه‌ی خود را پشت سر هم صرف اینکه یک زن چگونه می‌تواند آینده را ببیند می‌کند، جوری که انگار فیلمی هیجان‌انگیز از دهه‌ی ۲۰۰۰ است. با وجود موفقیت سونی با فیلم‌های شرور مردعنکبوتی، این احتمالا ارائه دقیقی باشد. اما اینجا جای تعجب زیادی وجود دارد‌. مایه‌ی تاسف است که نمی‌توانیم آینده را ببینیم.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *