گیمینگرویتی

ثبت نام

پیش‌نمایش بازی Inkulinati | قسم به قلم و تیزیِ جوهرش!

سالانه بازی‌های مستقل جذاب و جدیدی منتشر می‌شوند که شاید بتوان نزدیک‌ترین مثال به آنها را مرواریدهای داخل صدف دانست، که هر کس و ناکسی سراغ‌شان نمی‌رود، اما اگر کسی برود و ببیند که به چه جواهری دست یافته، پیش همه از گنجی که یافته صحبت می‌کند و تعداد زیادی تلاش می‌کنند به مرواریدهای زیر آب دست پیدا کنند، با اینکه افراد مختلفی موفق به به دست آوردن مروارید خواهند شد، اما بیشترشان غرق خواهند شد و بدون رسیدن به هیچ گنجینه‌ای، به شکارچی گنج دشنام خواهند داد که چرا آنها را به این سفر مسخره فرستاده است. بازی Inkulinati دقیقا همان مروارید است و اگر فکر می‌کنید غواص ماهری نیستید که بتواند در دنیای عجیب و غریب این بازی شنا کند، ترجیحا خودتان را با خواندن ادامه متن یا تجربه بازی خسته نکنید؛ اما اگر از دسته‌ای هستید که دقیقا متضاد گروه اول قرار می‌گیرد، این بازی دقیقا برای خودتان ساخته شده. در این پیش‌نمایش با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

در همان ابتدای کار که وارد بازی می‌شوید، با دسته‌بندی‌های مختلفی مواجه خواهید شد، عاجزانه درخواست دارم که سراغ بخش آموزشی بازی که شکل جداگانه طراحی شده نروید و همان داستان اصلی را آغاز کنید، چرا که بخش آموزش جداگانه به طرز شلخته‌ای طراحی شده که بیشتر شما را ترغیب به ترک بازی خواهد کرد. پس اجازه دهید در همان طول داستان اصلی با بازی آشنا شوید و ببینید که Inkulinati دقیقا چیست و چه می‌خواهد. اما به راستی Inkulinati چیست و چه می‌خواهد؟

Inkulinati عنوانی استراتژیک و نوبتی است که با تمام عناوین استراتژیک و نوبتی که تا کنون تجربه کرده‌اید فرق دارد. بازی گاهی شبیه بازی‌های رومیزی می‌شود، گاهی چهره عناوین کارتی به خود می‌گیرد و بعضی اوقات هم مثل یک مسابقه شطرنج به نظر می‌رسد. شما می‌توانید در ابتدای بازی قهرمان خود را انتخاب کنید، که گزینه‌های مختلفی را شامل می‌شود و به بازیکن اجازه می‌دهد که «نقاش» مدنظر خود را انتخاب کند. این نقاش باید با یاد گرفتن کار با قلم و جوهر، توانایی ترسیم نقاشی‌هایی را به دست آورد که زنده می‌شوند و مثل یک سپاه، به مصاف ارتش دشمن می‌روند.

استاد شما که نقش مهمی در بازی ایفا می‌کند برای تکمیل آموزش‌هایتان شما را به مبارزه دعوت می‌کند و وقتی موفق به شکست ارتش نقاشی شده‌ی او می‌شوید، خواهید دید که استاد از دنیا می‌رود و برای باز پس گرفتن روح او، باید در مسابقه‌‌ی نقاشی با مرگ هم پیروز شوید! داستانِ بازی بر مبنای همین هدف نوشته شده و شاید چندان چیز غنی و پُری به نظر نرسد، اما با توجه به سبک و ژانری که در Inkulinati شاهد هستیم، می‌توان گفت باز هم قصه خوبی است که اتفاقا با تم قرون وسطایی بازی هم همسانی خوبی دارد.

هر کدام از مراحل بازی طراحی خاص خود را دارد (از نظر ظاهری و گاهی از نظر نحوه نمایش مبارزات) و تا جایی که ما توانستیم در نسخه Game Preview پیش برویم، شاهد تکراری شدن این مراحل نبودیم، چرا که هر سطح جوایز خود را هم دارد که باعث جذاب‌تر شدن مراحل بعدی می‌شود و کاری می‌کند که دلتان بخواهد به پاداش‌ها و امتیازات بیشتر دست یابید.

هر یک از واحدهای نظامی که شما قادر به نقاشی‌شان هستید، در یکی از چند دسته‌بندی «نبرد تن به تن»، «نبرد دوربرد»، یا «نیروی پشتیبانی» قرار می‌گیرد و طبق قول سازنده، واحدهای نظامی بیشتر با تنوع بالاتر در آپدیت‌های بعدی به بازی اضافه خواهند شد. این واحدهای نظامی معمولا متشکل از حیواناتی مثل سگ، روباه، خرگوش، الاغ و … هستند؛ برای مثال شما می‌توانید یک خرگوش شمشیرزن را به نبرد الاغی بفرستید که با شیپور خود، قصد ایجاد مزاحمت صوتی و بر هم زدن تمرکز ارتش شما را دارد. با پیروزی در نبردها و شکست دیگر اساتید نقاش، می‌توانید هیولاهای آنان را به دست آورید و به اصطلاح دست خود را پربارتر سازید. استفاده از نیروهای مختلف و طراحی نقاشی‌های جدید میزان خستگی و کِسِل شدن نقاشِ شما را کمتر می‌کند و همین مکانیزم به خودی خود از بازیکن دعوت می‌کند که از کارت‌های جدید و قابلیت‌های نو بهره ببرد، یا هم خستگی را به جان بخرد و دیر یا زود با شکست مواجه شود.

کارت‌ها قابلیت‌های مختلفی دارند و هر یک با توجه به حیوانی که مسئول‌شان است، می‌تواند به شکل غیرمنطقی‌ای عاقلانه و منطقی به نظر برسد! استفاده از این قابلیت‌ها هم بازی را زیباتر می‌کند و هم می‌تواند مثل یک Special Move به داد شما برسد و از یک مخمصه خاص نجات‌تان دهد. گیم‌پلی Inkulinati در ابتدا سخت و پیچیده خواهد بود، اما وقتی کمی با کارت‌ها و قابلیت‌ها بازی کنید، می‌بینید که شاید کمی پیچیده‌تر از یک بازی کارتی مثل Yu-Gi-Oh است و قوانین چندان سختی ندارد که تجربه‌اش را دشوار یا غیرممکن سازد.  خلاصه کلام این است که ناامید نشوید، با کمی آزمون و خطا Inkulinati خودش را به شما ثابت خواهد کرد و نشان خواهد داد که ارزش یادگیری دارد.

بازی با اینکه روی گیم‌پلی خود تکیه دارد، از دیالوگ‌های خوبی هم برخوردار است و هر از گاهی که با شخصیت‌های مختلف رو به رو می‌شوید، می‌فهمید که سازنده تلاش داشته Inkulinati را در همه ابعاد بامزه و دوست داشتنی نگه دارد. مثلا صحبت‌هایی که با کاراکتر مرگ خواهید داشت، یا رجزخوانی‌های کوتاه قبل یا بعد از هر مسابقه، و یا انتخاب دیالوگ در مواجهه با NPCها، حس خوبی به بازیکن می‌دهند که انگار کنترل هیولاها و نقاشش را در خارج از زمین مسابقه هم دارد و می‌تواند بیرون از گود هم به ایفای نقش ادامه دهد.

طراحی‌ها و انیمیشن‌های بازی نیز دقیقا مثل دیالوگ‌ها و اتمسفر اصلی بازی خنده‌دار و سرگرم‌کننده هستند. این طراحی‌ها طوری هستند که چشم مخاطب هم خسته نشود و حتی دلش بخواهد به شکل مداوم از کارت‌های مختلفش استفاده کند تا نحوه حرکت و مبارزه آنها را ببیند. جلوه‌های صوتی نیز به خوبی در همکاری با جلوه‌های بصری هستند و توانسته‌اند همسانی خوبی با بازی داشته باشند.

Inkulinati در کل عنوانی خوب و در حال پیشرفت است که همین چند وقت پیش محتوای جدیدی مرتبط به بازی Pentiment اضافه کرد که شاید برای طرفداران هر دو این بازی‌ها جذاب باشد. سازندگان نوید مبارزات و هیولاها و قصه‌های بیشتر را داده‌اند و اگر از کسانی هستید که دل‌تان یک بازی استراتژیک، اما نه خیلی پیچیده و سخت می‌خواهد، حتما باید فرصتی هم به Inkulinati بدهید.

 

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *