گیمینگرویتی

ثبت نام

بازی Final Fantasy XIV برای Xbox تایید شد

بازی Final Fantasy XIV بیش از یک دهه است که در انحصار پلی استیشن قرار دارد. به‌نظر می‌رسید این موضوع هرگز امکان تغییر نداشت. به گزارش گیمین‌گرویتی، بالاخره اما در فستیوال طرفداری بزرگ این عنوان، فیل اسپنسر رئیس Xbox و نائوکی یوشیدا تهیه کننده اعلام کردند بازی Final Fantasy XIV برای Xbox عرضه می‌شود.

فیل اسپنسر در این رابطه گفت: «حضور در میان این تعداد از جنگجویان Light باعث خوشحالی است. از خوش‌آمدگویی گرم شما سپاس‌گذارم. جامعه Xbox مشتاق بازی‌هاست. مانند بسیاری از بازیکنان جهان، تیم Xbox علاقه بسیار زیادی به مجموعه Final Fantasy دارد. بسیار خوشحال هستیم که در کنار یوشیدا امروز نسخه Xbox بازی Final Fantasy XIV را معرفی کنیم. با همکاری تو او بهترین تجربه آنلاین از این عنوان را برای طرفداران Xbox در هر جای دنیا فراهم می‌کنیم. همچنین ویژگی کراس پلی به شما اجازه می‌دهد آن را با بازیکنان قدیمی و جدید تجربه کنید.»

نکته جالب توجه اینجاست که به‌نظر می‌رسد عرضه این بازی برای Xbox، بخشی از همکاری عمیق‌تر میان Xbox و Square Enix باشد. طبق گفته یوشیدا، اسپنسر نقش بسیار زیادی در آوردن Final Fantasy XIV به ایکس باکس داشت و خود او آن را «لحظه‌ای بسیار مهم» از رابطه مایکروسافت با Square ENix دانست.

فیل اسپنسر خطاب به یوشیدا گفت: «ما این را لحظه‌ای بسیار مهم در رابطه خود با شما و تیم Final Fantasy می‌دانیم. به دنبال همکاری نزدیک‌تر در آینده هستیم.»

در نهایت Takashi Kiryu مدیر عامل جدید Square Enix بود که تاثیرگذارترین بیانیه را ارائه داد. او به صراحت گفت «شرکت ما برای عرضه بازی‌ها روی Xbox در حال برنامه‌ریزی است.» نیازی به گفتن نیست که این اتفاق شرایط متفاوتی رقم زده است. تاکنون Sqaure Enix کاملا به سمت پلی استیشن میل داشته است. علاوه بر FF XIV، بازی‌های کوچک‌تر هم به دلخواه خود آن‌ها روی پلتفرم‌های مایکروسافت عرضه نمی‌شدند. برخی حتی فکر می‌کردند سونی به‌زودی مالکیت Square Enix را به‌دست می‌آورد، اما حالا چنین چیزی بعید به‌نظر می‌رسد.

نسخه Xbox Series X/S این عنوان پشتیبانی کامل از کراس پلی را ارائه می‌دهد. کیفیت اجرایی آن روی Series X به‌صورت 4K خواهد بود.

بازی بهار سال 2024 برای ایکس باکس در دسترس قرار می‌گیرد. بتای آزاد آن به‌همراه به‌روزرسانی 6.5x آغاز می‌شود. این به‌روزرسانی هم احتمالا اوایل سال 2024 ارائه خواهد شد.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *