گیمینگرویتی

ثبت نام

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Ikai | مبارزه با یوکای به کمک مشق شب

این پیش نمایش بازی بر اساس نسخه ارسالی سازندگان بوده است.

بعید است که انسانی از هیجان خوشش نیاید و خواستار هیجان در زندگی خود نباشد، حسی که با ایجاد آدرنالین در بدن باعث یک نوع لذت خاص می‌شود و حتی می‌تواند اعتیادآور باشد. حسی که با روش‌های بسیاری می‌توان بدست آورد؛ برخی دوست دارند دست به کارهای خطرناک بزنند، بعضی‌ها دوست دارند ورزش کنند، بعضی‌ها دوست دارند فیلم‌های هیجانی ببینند و برخی دیگر دوست دارند با حس ترس به هیجان برسند که روشی کمی مازوخیسمی است ولی خیلی از ماها دنبالش هستیم.اینکه هر لحظه ممکن است یک صحنه وحشتناک رخ بدهد یا غولی شما را بکشد یا ناگهان یک صدای بلند بشنوید باعث میشد هیجان را با کمک ترس به دست بیاورید. در بین رسانه‌های مختلف که می‌توانند حس ترس را در مخاطب ایجاد کنند، بازی‌های کامپیوتر را می‌توان بهترین آن‌ها دانست به دلیل اینکه بازیکن به صورت مستقیم با دنیای مربوطه ارتباط دارد و اتفاق‌هایی که می‌افتد اثرهای رفتار بازیکن است. من هم حس مازوخیسمیم فعال شد و «Ikai» جدیدترین عنوان ترسناک استودیو « Endflame»، یکی از بازی‌سازانی که فعالیت مستقل دارند را تجربه کردم. با پیش‌نمایش این عنوان در گیمین‌گرویتی همراه باشید.

 

افسانه‌های ژاپنی

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Ikai | مبارزه با یوکای به کمک مشق شب

«Ikai» در سبک اول شخص ترسناک ایندی یکی از جدیدترین بازی‌های این سبک است. بازی در ژاپن و در دوران فئودال انجام می‌شود. در 2 ساعت دمویی که انجام دادم اکثر اتفاقات بازی در درون یک زمین اقامتی انجام می‌شود که شامل ساختمان‌های متعدد و یک معبد است. شما در نقش دختر جوانی هستید که با نفرین‌ها و غول‌های ژاپنی یا همان «Yokai»ها آشنایی زیادی دارد و سعی می‌کند بعضی از این یوکای‌ها را مهر و موم کند. نقش اصلی به طرز عجیبی با وجود یوکای‌ها مشکلی ندارد و آن‌ها برایش عادی هستند که در نگاه اول عجیب است؛ ولی در برخوردهای بازیکن با یوکای‌های مختلف می‌تواند به شما کمک کند و بگوید که چه کاری بهتر است انجام دهیم، ممکن است یک یوکای کور باشد ولی شنوایی قوی داشته باشد پس باید آهسته راه رفت، حتی اگر درست در مقابل آن باشیم‌ مشکلی ندارد. یا یک یوکای تنها زیر درختان خیلی بلند پنهان می‌شود پس باید مواظب خود در چنین شرایطی باشید و این اطلاعات را شخصیت اصلی که بسیار با یوکای‌ها آشنا است را به بازیکن می‌دهد.

در نگاه اول گرافیک بازی چندان جذاب نیست و تکسچر‌های ضعیفی دارد ولی توقع زیادی نمی‌توان از گرافیک یک بازی ایندی داشت و می‌توان در این مورد زیاد سخت‌گیرانه عمل نکرد، اما نورپردازی بازی بسیار جذاب است که حتی با وجود تکسچر‌های ضعیف محیط‌های زیبایی را به نمایش می‌گذارد. سبک گرافیکی بازی شمارا جذب می‌کند، سبکی که همراه با اتمسفر خود حس سنگینی به بازی می‌دهد و در بیشتر ترسناک نشان دادن بازی کمک می‌کند. خوشبختانه در تمامی ۲ ساعت دموی بازی هیچ مشکل پرفورمنسی دیده نشده و یک تجربه روان را شاهد بودم.

 

معبد نفرین شده

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Ikai | مبارزه با یوکای به کمک مشق شب

یکی از نکات مثبت «Ikai» آشنا کردن بازیکن با یوکای‌ها است که هر کدام ظاهر و داستان و شخصیت بسیار متفاوتی دارند، بعضی‌ها در شرایط خاصی ظاهر می‌شوند، بعضی‌ها بی آزار هستند، برخی دیگر بازیگوش و بعضی‌ها بسیار خطرناک و کشنده. بازی شما را به کمک برگ نوشته‌های زیادی در جاهای مختلف با یوکای‌ها و داستان پشت هر یک آشنا می‌کند و این آشنایی تنها به یک نوشته ختم نمی‌شود و شما بعضی‌از این یوکای‌ها را در بازی ملاقات می‌کنید و بعضی‌ها را ممکن است به صورت مستقیم ملاقات نکنید ولی اثرات آن‌ها را در محیط خواهید دید برای مثال ممکن است یک آینه شکسته پیدا کنید و این مربوط به یک یوکای هست که اگر با کمک برگ نوشته‌های بازی با آن مواجه شده باشید می‌دانید که یوکای به دلیل زشت نشان دادن او در آینه این آینه را شکسته و دور انداخته است و حتی دلیل زشت بودن این یوکای در داستانش نوشته شده است پس منتظر شخصیت پردازی یوکای‌ها حتی بیشتر از شخصیت منفی‌های کارتون‌های دیزنی باشید.

 

ترس مشق شب

یکی از مکانیزم‌های خاص در «Ikai» نوشتن مهر و موم‌ها به زبان «کانجی»است. شما در بسیاری از شرایط نیاز دارید تا یک جسم یا مکان را مهر کنید و این کار با نوشتن کانجی با کمک موس انجام می‌شود. این کار وقتی هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند مشکل نیست، ولی وقتی یک یوکای کشنده دنبال شما است و شما باید سریع این کار را انجام دهید آدرنالین بسیاری در شما ایجاد می‌کند یا وقتی که فکر می‌کنید هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند و با دقت کامل دارید کانجی مورد نظر را می‌نویسید تا از کنترل سخت‌گیرانه بازی از کانجی شما خلاص شوید ناگهان صدای ترسناکی می‌شنوید که باعث می‌شود از تصمیم اینکه این بازی را انتخاب کرده‌اید پشیمان بشوید. نمی‌توانم صبر کنم تا ببینم در بازی اصلی در چه شرایط خطرناک دیگری مجبور به نوشتن مهر و موم می‌شود.

یکی از بهترین نقاط قوت بازی صداگذاری آن است که کاملا شما را محو در دنیای بازی می‌کند و از این صداگذاری به بهترین شکل ممکن برای ترساندن شما استفاده می‌کند. اینکه ناگهان صدای پایی را روی یک زمین چوبی که جیر جیر می‌کند بشنوید موهای تن شما را سیخ می‌کند یا شنیدن زمزمه‌های عجیب از پشت بعضی دیوارها و وقتی این بازی را با هدفون تجربه کنید بدون شک یکی از بهترین تجربه‌ها خواهد شد و امیدوارم که در بازی نهایی استفاده‌های بیشتر و بهتری از صداگذاری فوق‌العاده بازی انجام بشود.

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Ikai | مبارزه با یوکای به کمک مشق شب

تنها چیزی که در 2 ساعت دموی من نبودش حس می‌شد پازل بود که جز اصلی بازی‌های ترسناک است و امیدوارم در بازی اصلی شاهد پازل‌های مختلف زیادی باشیم.

«Ikai» می‌تواند یک تجربه بسیار جذاب برای دوست داران سبک ترسناک باشد، با یوکای‌های جذاب ژاپنی و صداگذاری فوق‌العاده بازی و مکانیزم مهر و موم نوشتن بدون شک تجربه جذابی خواهیم داشت و به امید وجود پازل‌های مختلف در بازی اصلی یکی از تجربه‌های خیلی خوب این سبک را خواهیم داشت.

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Ikai | مبارزه با یوکای به کمک مشق شب

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *