گیمینگرویتی

ثبت نام

استودیو توسعه‌دهنده بازی Doom در حال کار بر روی نسخه جدیدتر id Tech 8 است

به گزارش گیمین‌گرویتی، چیزی که مشخص است، استودیو id Software در حال کار بر روی نسخه جدید موتور بازی مخصوص خود، یعنی id Tech 8 است. این استودیو مستقر در تگزاس مسئول برخی از پرطرفدارترین سری‌های بازی FPS در صنعت بازی‌های ویدئویی مانند سری‌های Wolfenstein، Doom و Quake است و به نظر می‌رسد که نسخه جدیدی از موتور بازی این استودیو در حال توسعه است. حداقل به گفته‌ی رزومه‌ای که توسط یک برنامه‌نویس موتور بازی در این استودیو ارائه شده است. این برنامه‌نویس که از سال 2019 در id Software کار می‌کند، به طور مختصر در پروفایل LinkedIn خود به “id Tech 8” اشاره کرده بود. این اشاره بعدها ویرایش شده و فقط به “id Tech” تغییر کرده است. خوشبختانه، کارجوی صنعت بازی با نام “Timur222” از این قضیه عکس داشت، اگرچه این توییت هم بعدها حذف شده است. تصویر توسط این کارجوی صنعت بازی قابل مشاهده است.

او اکنون در توییتر می‌نویسد: “تصمیم به حذف پست Id Tech 8 گرفتم چون از من خواسته شد”.

در سال 2020، بازی “Doom Eternal” اولین بازی بود که از نسخه‌ی اخیرترین موتور id Tech 7 از id Software استفاده کرد. قبل از عرضه بازی، id Software قبلاً در مورد ارتقاء موتور صحبت کرده بود. در سال 2020، Marty Stratton، مدیر تولید اجرایی، گفت: “وقتی در مورد عرضه Doom Eternal صحبت می‌کنیم و سعی داریم آن را به موقع و با کیفیت بالا عرضه کنیم، ما باید کمی از این تلاش‌ها کم کنیم.” او ادامه داد: “بنابراین این چیزی است که آن‌ها به تازگی در حال بررسی مجدد آن هستند و واقعاً ایده‌های جالبی دارند. نمی‌خواهم خیلی دقیق در این مسیر بروم چرا که کسی نمی‌داند دقیقاً چه کار می‌کنیم، اما از تکنولوژی می‌توان بیشتر از انعکاس‌ها، سایه‌ها و نورهای ریل تایم استفاده کرد. آن‌ها ایده‌های واقعاً جالبی دارند که فکر می‌کنم نه تنها تجربه‌ی بازیکنان را بهبود می‌بخشد، بلکه برای توسعه‌دهندگان نیز آسانتر و بهتر می‌کند.”

در سال 2021، رئیس اکس باکس، Phil Spencer، اشاره کرد که موتور بازی از id Software ممکن است در آینده توسط Xbox Game Studios استفاده شود. او گفت: “چیز دیگری که واقعاً در مورد آن صحبت نکرده‌ایم، آینده idTech و چه معنایی می‌تواند در داخل اکس باکس داشته باشد.” وی ادامه داد: “به طور واضح، ما داریم تعداد زیادی استودیوی مختلفی را به کار مشغول می‌کنیم که کارهای مختلفی انجام می‌دهند. من علاقه دارم به اینکه Marty Stratton در مورد همکاری با استودیوهای Bethesda ما در زمینه idTech صحبت کرده و فقط در مورد آن به مرحله‌ی بعدی فکر میکنم. مثل اینکه چه کارهایی می‌توانیم در داخل سازمانمان با idTech، که یکی از بهترین موتورهای بازی جهان است، انجام دهیم و آن را به یک ابزاری کنیم که بسیاری از توسعه‌دهنگان استفاده کنند.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *