گیمینگرویتی

ثبت نام

نقد و بررسی بازی .hackG.U. Last Recode | هنر شمشیرزنی آنلاین(اصل!)

چند سال اخیر سبک ایسکای محبوبیت بسیاری را به‌دست آورده است. سبکی که اساسا دو نوع دارد، یکی که شخصیت اصلی به صورت دیجیتالی وارد دنیای دیگری مانند دنیای یک بازی می‌شود ولی مرگ در دنیای دیجیتالی باعث مرگ در دنیای واقعی نیز می‌شود یا نوع دوم که شخصیت اصلی با مرگ واقعی خود در دنیای واقعی در یک دنیای دیگر تناسخ می‌کند. سبک ایسکای مخصوصا با لایت ناول و انیمه Sword Art Online بسیار محبوب شد ولی لازم است بگویم که این لایت ناول برخلاف چیزی که بسیاری از مردم فکر می‌کنند اولین در این سبک نیست بلکه عناوینی مانند دیجیمون و سری بازی‌های .Hack اولین‌ها در این سبک هستند و باعث ایجاد یکی از محبوب‌ترین سبک‌های داستانی شوند و حتی عناوینی مانند Sword Art Online بسیار از عنوانی مانند .Hack الهام گرفته است، تا حدی که در بعضی مواقع حس می‌کنید که مواردی را که شاهدش هستید از الهام گذشته و بیشتر شبیه به کپی مستقیم است، این نشان دهنده این است که چقدر عنوانی مانند .Hack از نظر داستانی خوب کار شده و یک عنوان خیلی خاص و پایه‌ای برای تمامی عناوین ایسکای بعد از خود است.

.hack//G.U. Last Recode با پکیج 4 گانه خود ریمستری از کل 3 گانه بازی که در اصل برای PS2 منتشر شده‌است را با تغییرات اندک به همراه یک نسخه جدید که نسخه چهارم است، راه بسیار خوبی برای تجربه یکی از اولین‌های ایسکای و بنیان گذاران این سبک را برای ما فراهم کرده است. با گیمین‌گرویتی برای نقد این بازی همراه باشید.

 

بازی در بازی

نقد و بررسی بازی .hackG.U. Last Recode | هنر شمشیرزنی آنلاین(اصل!)

داستان .hack//G.U. درباره دنیای یک بازی آنلاین به نام The World R2 است که یک MMO بسیار محبوب در دنیا است که شخصیت اصلی برای اولین بار قصد تجربه آن را دارد، ولی این دنیا رازها و بدی‌های بیشتری نسبت به روزهای خوش و شیرین یک دنیای بازی را دارد. در این دنیا که از روی نامش معلوم است که ورژن دوم آن است بازیکن‌های وجود دارند به نام PK که مخفف Player Killer هستن و کارشان کشتن بازیکن‌های تازه کار و ضعیف است. شخصیت اصلی نیز قربانی این بازیکن‌های بی رحم شده و در اولین تجربه خودش در این دنیا توسط دو قاتل بازیکن، کشته می‌شود. این کار باعث می‌شود شخصیت اصلی خود را جز دسته دیگری از بازیکن‌ها بکند که PKK نام دارند که مخفف Player Killer Killer است و کارشان کشتن قاتل بازیکن‌ها است و در این بین شخصیت Haseo که نام شخصیت اصلی است بسیار تغییر می‌کند و از یک پسر مشتاق دنیای بازی و خواستار دوستی تبدیل به یک قاتل بی‌رحم PK ها می‌شود و شهرت بسیار زیادی پیدا می‌کند تا حدی که تمامی گیمرهای بازی او را می‌شناسند.

نقد و بررسی بازی .hackG.U. Last Recode | هنر شمشیرزنی آنلاین(اصل!)

هدف شخصیت اصلی پیدا کردن یک قاتل بازیکن افسانه‌ای به نام Tri Edge است که هر بازیکنی که او بکشد در دنیای واقعی به کما می‌رود و یکی از این بازیکن‌هایی که به کما رفته است بهترین دوست هاسئو است. شخصیت اصلی به هدف خود در ابتدای داستان می‌رسد، اما این قاتل بازیکن افسانه‌ای حتی برای شخصیت اصلی ما که بسیار قوی شده است نیز غیر قابل شکست است و هاسئو را شکست می‌دهد ولی این کار برخلاف باقی بازیکن‌ها که باعث می‌شود به کما بروند، باعث می‌شود هاسئو به سطح 1 در بازی برگردد وتمامی لوازم و سلاح‌های خود را که طی ماه‌ها بدست آورده را از دست بدهد.

نقد و بررسی بازی .hackG.U. Last Recode | هنر شمشیرزنی آنلاین(اصل!)

داستان در تمامی چهار جلد بازی هاسئو را دنبال می‌کند که خواستار انتقام از Tri Edge برای به کما بردن بهترین دوست اوست، در جلد اول با تقریبا تمامی شخصیت‌های مهم داستانی آشنا می‌شوید و در هر جلد با تعدادی از این شخصیت‌ها بیشتر آشنا می‌شوید، شخصیت‌هایی که بسیار متفاوت از هم با عمق بسیار زیادی از شخصیت پردازی کار شده‌اند. داستان بیشتر هاسئو را دنبال می‌کند که از یک قهرمان نه چندان قابل اتکا به یک قهرمان دوست داشتنی تبدیل می‌شود ولی نه فقط هاسئو بلکه تمامی شخصیت‌های بازی دوست داشتنی هستند و باعث می‌شود نیاز بیشتری برای آشنایی بیشتر با این شخصیت‌ها پیدا کنید.

 

مینی MMO

نقد و بررسی بازی .hackG.U. Last Recode | هنر شمشیرزنی آنلاین(اصل!)

در جلد اول هسته اصلی گیم پلی به بازیکن معرفی می‌شود که گیم پلی اکشن ساده‌‎ای است و شما در مبارزه تنها 4 مهارت برای استفاده کردن را دارید. هرچقدر بیشتر بازی می‌کنید متوجه می‌شوید که مهم ترین بخش گیم پلی زمان‌بندی شما است که چه مواقع از مهارت‌های خود استفاده کنید زیرا استفاده از مهارت‌ها در واقع یک حالت جاخالی دادن به شما می‌دهد و باعث می‌شود در مدت زمان انجام مهارت ضربه‌ای به شما اثابت نکند. شما در بازی مهارت‌های Ultimate نیز دارید و با ضربه‌های متوالی به دشمنان نوار آلتیمیت شما پر می‌شود و وقتی به حداکثر خود برسد می‌توانید مهارت بسیار جذاب و قوی انجام دهید که هیچ‌وقت از دیدن آن‌ها خسته نمی‌شوید.

هسته اصلی گیم‌پلی بازی آنچه توضیح داده شد است و در هر جلد بازی اندکی به این هسته اضافه می‌‎شود و به آن عمق می‎‌دهد، ولی نه عمق زیادی و باعث می‌شود در طول انجام 4 جلد بازی از گیم پلی احساس خستگی پیدا کنید.

 

دنیای واقعی

نقد و بررسی بازی .hackG.U. Last Recode | هنر شمشیرزنی آنلاین(اصل!)

از آن جا که این بازی در دنیای یک بازی MMO رخ می‌دهد بسیاری از کار‌هایی که در یک بازی RPG و MMO می‌توان انجام داد را در اینجا نیز می‌توانید انجام دهید. از انجام ماموریت‌های جانبی برای شخصیت‌های مختلف گرفته تا خرید و فروش در بازی و حتی قابلیت خروج از دنیای بازی و چک کردن ایمیل‌های خود و حتی ورود به تالارهای گفتمان راجع به بازی که در این تالارها و ایمیل‌ها بیشتر با دنیای بازی و بازیکن‌های واقعی که آواتارهای خود در بازی را کنترل می‌کنند، آشنا می‌شوید. .Hack G.U. تمرکز بسیار زیادی را برای ساخت دنیای بازی انجام داده است که در بسیاری از مواقع جواب خوبی از این کار می‌توان گرفت ولی این‌که برای دیدن ایمیل‌ها و ورود به تالار گفتمان باید شخصیت اصلی از بازی خروج کند بسیار وقت گیر است و بعد از مدتی باعث می‌شود بسیار رو اعصاب باشد.

 

تجربه جدید

نقد و بررسی بازی .hackG.U. Last Recode | هنر شمشیرزنی آنلاین(اصل!)

یکی از جذابیت‌های این کالکشن ریمستر جلد کاملا جدید چهارم است که با اینکه مدت زمان این جلد بسیار کوتاه است ولی تجربه جالب و جذابی از بازی است زیرا تمامی کاتسین‌های بازی به صورت انیمه‌ای با گرافیک جذاب انجام شده و هاسئو در این جلد دارای سلاح‌های بسیار قوی و حرکات بسیار جذاب و کشنده‌ است. با اینکه کاتسین‌های انیمه‌ای بازی جذاب است ولی تعویض بین کاتسین و گیم پلی بسیار ناراحت کننده است زیرا گرافیک بازی اصلا مناسب نبوده و هیچ تفاوتی غیر از رزولوشن با بازی‌‎های اصلی که در دوران PS2 ساخته شده بودند ندارد.

امتیاز به پست :

این نقد و بررسی بر اساس نسخه‌ی مخصوص منتقدین، و پس از 30 ساعت تجربه‌ی بازی روی پلتفرم نینتندو سوئیچ انجام شده است.

سخن پایانی

hack//G.U. یکی از بنیان گذاران و بهترین‌های سبک ایسکای است، بازیی که باعث شد بسیاری از داستان‌های سبک ایسکای بعد خود از آن الهام بگیرند و ریمستر این عنوان باعث شد تا بسیاری از طرفداران این سبک با این بازی و داستان درگیر کننده آن را تجربه کنند. ولی در این دوره زمانه ریمستری که تنها رزولوشن را افزایش دهد کافی نیست و تغییرات گرافیکی و کیفیتی بازی نیز نیاز است که کمبود این بهبود‌ها بسیار حس می‌شود مانند گرافیک تاریخ گذشته و ناتوانی در خواندن ایمیل‌ها و چک کردن تالارهای گفتمان در خود بازی و اجبار به خروج از بازی برای انجام هر یک از این کارها.

نکات مثبت

داستان جذاب

شخصیت‌های دوست داشتنی

دنیا سازی معرکه

نکات منفی

نبود بهبود در زمینه گرافیک

کمبود برخی قابلیت‌های کیفی

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *