گیمینگرویتی

ثبت نام

گرویتی فمیلی | ویلن اصلی Gotham Knights کی باشه خوبه؟

این هفته می‌خواییم خانواده‌ی گرویتی رو دور هم جمع بکنیم، و مثل یه دورهمی صمیمانه و گرم درمورد Gotham Knights حرف بزنیم. سوالی که پرسیدیم این بوده: دوست دارین ویلن اصلی Gotham Knights کی باشه؟! جواب بچه‌ها به این سوال جالب بوده و هر کدوم از انتظارات خودشون از بازی گفتن، این وسط چند تا جواب عجیب و غریب که شاید براتون سوال ایجاد بکنن هم وجود داشته، که در این صورت می‌تونید ازمون بپرسین؛ به همه‌ی سوالات جواب داده خواهد شد!

شیما میلان: به نظرم یکی از بهترین ویلن‌های DC که می‌تونه حضور خیلی جالبی تو بازی داشته باشه کسی نیست به جز دث‌استروک. همه فکر می‌کنن اسلید (اسم حقیقی دث استروک) دشمن قسم خورده بتمن باشه؛ ولی جالبه که بدونین بیشتر با پسرخونده‌های بتمن یعنی رابین‌ها درگیر بوده تا خود بتمن! نایتوینگ، ردهود و رابین هر کدوم توی موقعیت‌های مختلف سابقه درگیری با اون رو داشتن، یا بخاطر انتقام‌جویی یا حتی بخاطر روابطشون با بچه‌هاش.

دث‌استروک که بخاطر تزریق داروی مرموزی به قدرت‌های ماورای انسانی دست پیدا کرده، استقامت فیزیکی زیادی داره و سرعت عکس‌العمل بالایی هم داره که در کنار هوش زیادش به یک رقیب چالش‌برانگیز تبدیل می‌شه. در نبردهای تن به تن، شمشیرزنی و حتی تیراندازی هم تقریبا جزو بهترین‌های دنیای DC محسوب می‌شه. در کنار مواردی که گفتیم، اون یه مزدور حرفه‌ای هم هست که با اراده‌ای خستگی ناپذیر برای نابودی هدف مورد نظرش می‌جنگه.

تقابل نایتوینگ و دث استروک؛ چیزی که شیما نمی تونه منتظرش نباشه!

با توجه به محتوای داستان که گاتام در نبود بتمن به هرج و مرج کشیده شده و محفل جغدها به دنبال کنترل شهر هستن، احتمال اینکه قاتل‌های حرفه‌ای مثل دث‌استروک و ددشات رو استخدام کرده باشن تا از شر محافظان گاتام خلاص بشن چندان دور از ذهن نیست.
پس نه تنها خصومت و درگیری قدیمی بین شوالیه‌های گاتام و دث‌استروک وجود داره، بلکه از نظر گیم‌پلی هم می‌تونه مبارزه چالش برانگیزی باشه که ببینیم چطور شاگردای بتمن در مقابل این رقیب خطرناک ایستادگی می‌کنن.

هیچکس نباید از آنان سخنی بگوید، و اِلّا به مرگی ناگوار دچار خواهد شد و تَلِن او را به قتل خواهد رساند!

این احتمالا عجیب‌ترین انتخاب ممکن باشه، چیزی که کاملا شوکه کننده و غیر منتظره‌ست. هرچند شدیدا پتانسیل این رو داره که صدای هوادارها دربیاد و شدیدا باهاش مخالفت کنن. اما ما فکر می‌کنیم، می‌تونه خیلی ایده جذابی باشه. این بازی راجع به خود بتمن و راجع به Bat Family یه. افرادی که همگی اون‌ها زیر دست بروس وین رشد کردن و یاد گرفتن یه قهرمان خوب برای این شهر باشن. برای همین خیلی جالب میشه که این افراد در مراحل پایانی بازی متوجه بشن کسی که تمام این مدت براشون دردسر ایجاد کرده، همون کسیه که همیشه به عنوان مربی و الگوی خودشون میشناختن. بتمن می‌تونه عجیب‌ترین و جذاب‌ترین انتخاب برای تبدیل شدن به ویلن یا آنتاگونیست اصلی بازی باشه.

رضا مدرسی: شاید حرفی که می‌خوام بزنم خیلی دور از ذهن باشه، که البته خوبی‌ش هم همینه! یک امر غیرمنطقی و خیلی شوکه کننده که می‌تونه بازیکن‌ها رو میخکوب بکنه، تا جایی که شاید حتی دادشون هم در بیاد و به این داستان اعتراض بکنن، اما ویلن اصلی که من می‌خوام توی گاتام نایتز ببینم، کسی نیست جز بتمن…

شاید فکر کنید دیوونه شدم، اما این چیزیه که احساس می‌کنم می‌تونه یه ابتکار وحشیانه داخل بازی ایجاد بکنه و جذاب باشه، محفل جغدها گاتام رو به دست گرفتن، بتمن می‌خواسته جلوشون رو بگیره اما در نهایت خودش هم شده یکی از همون‌ها! و برای اینکه معلوم نشه خیانت کرده، به شاگرداش میگه من مُردم و دنبالم نگردید.

خلاصه اینکه، طبق علایق من، نقش محفل باید خیلی پررنگ باشه و بتمن هم نماینده‌ی اصلی اونها! شاید با اینکار خیلی از هوادارای بتمن عصبانی بشن و فکر کنن زک اسنایدر داستان رو نوشته، ولی خب، هر از گاهی دیوونگی هم لازمه!

عرفان حائری: از اونجایی که تایید شده دنیای این بازی با سری Arkham یکسان نیست. پس نمیشه مطمئن بود برای بروس وین دقیقا چه اتفاقی توی گذشته افتاده. برای همین فکر می‌کنم که خیلی ایده جالبی باشه که بعد از مبارزه با افراد مختلف و رسیدن به هدف اصلی بفهمیم کسی که پشت نقابه خود بروس وینه که به طریقی حافظه‌شو از دست داده و تبدیل به شرور شده که اصلا یادش نمیاد قبلا بتمن بوده. اینکه شاگردها باید مقابل استادشون وایسن میتونه خیلی درگیر کننده باشه و وارد بعد شخصی هر کدوم از اعضای Bat Family بشه. و اگه سعی کنن با شرح دادن اتفاقاتی که برای بروس وین افتاده، این خبیث شدن رو منطقی‌تر کنن میتونه جذابیت بازی رو چند برابر کنه.

چیطوری… گاتامی؟!

برای دشمن‌های فرعی هم احساس می‌کنم پنگوئن، Two-Face و جوکر به اندازه کافی تو سری Arkham دیده شدن و فکر می‌کنم بهتر باشه از افراد ناشناخته‌تر استفاده کنن. مثلا شخصیت Mr.Bloom که توی آرک آخر سری کمیک The New 52 معرفی شد میتونه گزینه خوبی باشه. استفاده از ایده The Batman Who Laughs هم میتونه گزینه خیلی خوبی باشه.

نیما دریابنده: بشخصه دوست دارم داستان حالت معمایی داشته باشه و از همون اول آنتاگونیست و هدف نهایی رو به مخاطب نشون نشده.
همونطور هم که قبلا تایید شده، محیط بازی از ۵ منطقه تشکیل میشه که بنظرم می‌تونه ایده‌ی جالبی باشه که رئیس هر منطقه رو شکست بدیم و سرنخ‌ها رو کنار هم بگذاریم تا در آخر پی ببریم که دشمن اصلی ما تو این مدت چه کسی بوده.به نظرم از بین ویلن‌های DC برای این بازی هارلی کویین می‌تونه انتخاب خوبی باشه.

شاید هارلی توی گاتام نایتز آنتگونیست باشه و توی Suicide Squad: Kill the Justice League پروتاگونیست!

هم اینکه شخصیت جالبی داره، و هم برای رهبری خلافکارهای یه شهر استعداد کافی رو داره، علاوه بر این هم می‌تونه جایگزین خوبی در نبود جوکر باشه (با اینکه با دنیای سری آرکام راکستدی مرتبط نیست اما تکراری شدنش زیاد جالب نمیشه).

نفر دوم که تو ذهنمه، لکس لوتر هستش، که اون هم بخاطر هوش و استعداد بالایی که داره در کنار ثروت و قدرتش، می‌تونه تبدیل به یک رهبر لایق برای هدایت خلافکارهای گاتام باشه. حالا در این بین هم اختلافات و دشمنی‌هایی که بین گروه شوالیه‌های گاتهام توسط آنتاگونیست‌ها بوجود میاد داستان رو برای من جذاب‌تر می‌کنه.

لکس لوتر

شیما شیخی: به جرات میشه گفت یکی از خطرناکترین دشمن‌های بروس وین دوست صمیمی اون، یعنی دکتر تامس الیوت هستش. اون دوست زمان بچگی بروس بود و درست بعد از اینکه پدر و مادر بروس کشته شدن، اتفاقی عجیب هم برای خانواده‌ی تامس الیوت افتاد که تصادفی هولناک به شمار می‌اومد. با اینه پدر الیوت جان به جان آفرین تسلیم کرد اما مادرش زنده موند؛ که بعد معلوم شد تامس برای تصاحب ثروت پدر و مادرش ترمز ماشین رو دستکاری کرده بوده! این حسادت به بروس سالها انباشته شد تا اینکه الیوت تصمیم گرفت صورت بروس رو کپی کنه تا هدفی که سالها داشته رو بدست بیاره: یعنی زندگی بروس رو که سالها آرزو داشته، تجربه کنه.

الیوت قبل از عمل

اعلام شده که توی گاتام نایتز بتمن مرده و تامس همیشه میدونست که بتمن چه کسی هستش، پس احتمال می‌ره تامس خودی نشون بده و ثروت و همینطور امور دیگه‌ی بروس رو تصاحب بکنه. الیوت معمولا رئیس خوبی برای اداره‌ی دشمنان بتمن هستش، پس بعید نیست که حتی خانواده بروس با چیزی فراتر روبرو باشن؛ نقشه‌ای پلیدانه که سالها تامس در سر خودش پرورونده.

الیوت بعد از عمل!

وقتی که در آرک داستانی اعلام شده بود که بتمن مرده، تامس الیوت از فرصت سوء استفاده کرده بود و به عنوان بروس وین و حتی خود بتمن در سطح شهر رفت و آمد داشت که باعث شده بود خانواده‌ی بروس دست به کار بشن و از کار شرورانه اون جلوگیری کنن. به شخصه فکر می‌کنم حضور همچین شخصی در بازی باعث هیجان و کنجکاوی‌های فراوان بشه.

محمدرضا سیاری: فکر نکنم کسی باشه که با شنیدن اسم بتمن به یاد سه گانه‌‌ی کریستوفر نولان نیفته، فیلمهایی که بی هیچ شکی نقطه‌ی اوج سینمایی بتمن یا حتی نقطه‌ی اوج کل سینمای DC بودن. خب بالاخره بازی Gotham Knights هم توی جهان بتمن رخ میده و باعث میشه یاد سه گانه‌ی نولان بیفتم، به نظرم بهترین کسی که میتونه توی نقش ویلن اصلی بازی Gotham Knights قرار بگیره Henry Ducard یا همون راس الغول هست، کسی که به بتمن تعلیم داد و اون رو از نظر فیزیکی و ذهنی آماده کرد.

دلیل این انتخاب برای من این بود که تقریبا تمام رقابت‌های جذابی که توی ذهنم هستن مثل رقابت Ryu و Ken، رقابت Kazuay و Heihachi و یا رقابت Samus و Dark Samus یه قاعده داشتن و اون قاعده هم شباهت رقیب‌ها به هم بود. فکر کنین چقدر نقاط تشابه زیادی بین قهرمان‌های داستان با راس الغول وجود داره، همه‌ی اونا رابطه‌ی استاد شاگردی با بتمن داشتن و سبک مبارزه‌ی مشابهی دارن. تصور کنید که راس الغول و شوالیه‌های ما همه به دنبال میراث با ارزشی از بتمن هستن و همین موضوع باعث فرسایش بین اون ها میشه، حتی تصور اینکه چقدر میشه روی این رقابت مانور داد جذابه.

محمدرضا خیلی دوست داره لیام نیسون بازیگر راس الغول توی بازی هم ایفای نقش بکنه!

به همه‌ی این ها این موضوع رو اضافه کنین که راس الغول با نقاط قوت و ضعف روحی ، جسمی و تکنیکی قهرمانان رو بلده و واقعا شکست دادنش کار راحتی نیست. اصلا با خودم فکر می‌کنم که چی میشه اگه راس الغول از رابطه‌ش با بتمن استفاده کنه و بتونه یکی از قهرمان‌های ما مثلا رابین رو فریب بده و با خودش همراه کنه. لازم به ذکره هر شخصیتی سمت‌های مثبت و منفی خودشو داره و اگه بازی بتونه این دوگانگی رو خوب نمایش بده به راحتی می‌تونه به یه تجربه‌ی خاص تبدیل بشه. البته اگه خود Liam Neeson بازیگری شخصیت راس الغول رو به عهده بگیره جذابیت این ایده چندین برابر می‌شه.

علی ناصری: یکی از مشکلات بزرگ اخرین عنوان بازی batman که خیلی به چشم میخورد، طراحی باس فایتها بود.

وجود چهار شخصیت قابل بازی توی گاتام نایتز ممکنه در نگاه اول چیز چندان جالبی برای عشاق بتمن نباشه، اما قطعا پتانسیل خوبی داره که در صورت خوب اجرا کردنش، میتونه حتی اون رو به یک سه گانه مثل سه گانه آرکام، تبدیل بکنه.

توی تریلر معرفی بازی Gotham Knights متوجه شدیم که دیگه بتمن توی بازی حضور نخواهد داشت و جای خودش رو به گروهی متشکل از رابین، بت‌گرل، رد هود و نایت وینگ داده.

اما با وجود “چند ابرقهرمان” شاید به وجود چند شرور هم نیاز داشته باشیم، و توی این شرایط جوخه انتحار بهترین گزینه‌ها برای این کار رو دارن:

Amanda Waller

اماندا والر یه زن بسیار خطرناک و مرموزه. اون حتی به عنوان خالق گروه Suicide Squad هم شناخته میشه.
بارها مشاهده کردیم که اون چطور تمام اعضای Suicide Squad رو برای اهداف خودش به کار گرفت.

اماندا بسیار باهوشه و با برنامه‌ها و نقشه‌هایی که توی ذهن داره دشمن‌هاشو شکست بده.

Thinker

ثینکر به قدری باهوشه که می‌تونه توی لحظه تمام متغییرها و محرک‌ها رو پیش بینی بکنه، به شکل کاملا دقیق!
اما این قدرت یه نکته منفی هم داره، و اون هم اینه که مغزش برای انجام چنین کاری به قدری انرژی مصرف میکنه که دچار پیری زودرس شده.
شاید آقای متفکر شانسی توی مبارزات تن به تن نداشته باشه، اما بدون شک خیلی خطرناکه و می‌تونه از جایی که نمی‌فهمید بهتون ضربه بزنه.
وجود تنوع در مبازه با باس فایتها الزامیه و از اونجایی که قدرت Thinker بر خلاف بقیه فیزیکی نیست، میتونه ایده خوبی برای متنوع بودن باس فایتها باشه.

Mongal

مونگل دختر مونگال (Mongul)، یک جنجگوی فضایی و حاکم وارورد هستش.
مونگل رو میشه فردی مهم در Suicide Squad در نظر گرفت؛ چرا که پدرش در مبارزه با سوپرمن اصلا کم نمی‌آورد و دخترش هم دست کمی از بابا نداره.
بنابراین قطعا رابین و بقیه در هنگام مواجه شدن با مونگل کار بسیار دشواری خواهند داشت و بدون داشتن تاکتیک خوب، میشه گفت خیلی راحت شکست می‌خورن.

خب، این بود از انتخاب‌هایی که خانواده‌ی گرویتی کرده بودن و انتظاراتشون از بازی Gotham Knights. حالا نوبت شماست که نظرتون رو به ما بگید و از ویلن مورد علاقه‌تون برای بازی رونمایی بکنین. توی بخش نظرات منتظرتون هستیم!

آدرس شبکه های اجتماعی :

0 پاسخ به “گرویتی فمیلی | ویلن اصلی Gotham Knights کی باشه خوبه؟”

  1. MohammadReza گفت:

    رضا و عرفان ثابت کردن فنای نیل دراکمن هستن lmao

  2. MohammadReza گفت:

    رضا و عرفان ثابت کردن فنای نیل دراکمن هستن lmao

  3. دقیقا :))
    ولی خودم ترجیح می‌دم بجای دراکمن از زک اسنایدر استفاده بکنم!

  4. دقیقا :))
    ولی خودم ترجیح می‌دم بجای دراکمن از زک اسنایدر استفاده بکنم!

  5. ایده‌ی اینکه بتمن دشمن اصلی باشه اتفاقا به نظرم خیلی جذاب میاد. اگه کمیک شماره‌ی بعدی های بتمن رو بخونین حتما نظرتون عوض میشه. ولی اینکه لوتر هم ویلن باشه جالبه چون لوتر هم با سوپرمن از سر قدرت جنجال داره و هم با بروس از سر ثروتش تو آرکام نایت تو سطح شهر لوتر یه سری پروژه تو گاتام داشت پس آنچنان بعید نی که بالاخره دی سی یونیورس خودشو تو دنیای گیم بسازه?

  6. ایده‌ی اینکه بتمن دشمن اصلی باشه اتفاقا به نظرم خیلی جذاب میاد. اگه کمیک شماره‌ی بعدی های بتمن رو بخونین حتما نظرتون عوض میشه. ولی اینکه لوتر هم ویلن باشه جالبه چون لوتر هم با سوپرمن از سر قدرت جنجال داره و هم با بروس از سر ثروتش تو آرکام نایت تو سطح شهر لوتر یه سری پروژه تو گاتام داشت پس آنچنان بعید نی که بالاخره دی سی یونیورس خودشو تو دنیای گیم بسازه?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *