گیمینگرویتی

ثبت نام

خانواده گرویتی | بهترین تجربه‌های چندنفره نسل هشت

نسل هشت با تمام بالا و پایین‌هایش بالاخره تمام شد و فقط کوله‌باری از خاطره از خود برایمان به جای گذاشت. نسلی که با تمام مشکلات و دغدغه‌هایش به ویژه برای ایرانیان، نه تنها بازی‌های داستانی جذابی خلق کرد، بلکه بازی‌های آنلاین هم به لطف مستحکم‌تر شدن پایه‌های اینترنت و ظهور بازی‌های خلاقانه بسیار پا گرفتند و در میان ایرانیان و جهان به مراتب محبوب‌تر شدند. در این قسمت از خانواده گرویتی خمسه‌ای کوتاه می‌زنیم به بهترین بازی‌های چندنفره این نسل از نظر اعضای تحریریه سایت. با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

شیما شیخی
Mortal Kombat 10

بازی‌های فایتینگ و مبارزه‌ای از گذشته یکی از محبوب‌ترین سبک‌های رقابتی برای گیمرها بوده‌اند. بعد از ساعت‌ها تمرین برای بهتر شدن و یاد گرفتن فنون جدید در مورتال کامبت، پا به بخش چندنفره می‌گذاریم. اول می‌خواهیم که قدرت خود را به رخ دیگران بکشیم. دوم اینکه دوستان و غریبه‌ها را به چالش بکشیم. حتی گاهی اوقات به صورتی باورنکردنی ممکن است که دوستانی جدید پیدا کنید!
از مبارزات یک به یک آنلاین تا King of the Hill هر کدام چالش‌های مختلفی را پیش روی گیمر قرار می‌دهند. تلاش برای شکست دادن رقیب همیشه ادامه دارد. برخی از گیمرها گمان می‌کنند که با انتخاب کاراکترهای قدرتمندی مانند اسکورپین یا ساب‌زیرو شانس برد خود را افزایش می‌دهند و فراموش می‌کنند که برای برد به مهارت بیشتر و شناخت شخصیتی که انتخاب می‌کنند نیاز دارند. اینگونه است که ملینا با جثه کوچک‌تر خود موفق می‌شود که شیناک یا اسکورپین را شکست دهد.
مهم‌ترین نقطه قوت مبارزات، عادلانه بودن آن‌هاست. هر چقد مهارت بیشتری داشته باشید، برد بیشتری به دست می‌آورید. هیچ جنبه دیگری نمی‌تواند به این منجر شود که با پرداخت پول یا خرید اسکین خاص از رقبا جلو بیوفتید. البته همه رقبا همیشه عادلانه بازی نمی‌کنند! گاهی یک رقیب که خود را در معرض شکست می‌بیند، اقدام به ترک مسابقه می‌کند تا به خیال خود از باختن فرار کند. اما بازی با quitality شخص متقلب را مجازات می‌کند. خاطرات زیادی با مورتال کامبت ۱۰ دارم و ساعات زیادی را صرف بازی کردن آن به صورت آنلاین کرده‌ام. با اشخاص زیادی از کشورهای مختلف آشنا شدم، بازنده شدم، برنده شدم، King of the Hill شدم و حتی واکنش‌های مختلف سایر گیمرها را در مواجهه با برد و باخت دیدم.

صادق شجاعی فرد
Splatoon 2

به نظر من بازی «اسپلتون ۲» (Splatoon2) بهترین بازی آنلاین چند نفره نسل ۸ بود. یک بازی شوتر آنلاین الگوبرداری شده از پینت‌بال که دارای محیط‌های رنگارنگ و شادی است. این بازی حالت‌های متنوع بسیاری را جلوی کاربرها قرار می‌دهد تا به هیچ عنوان احساس تکراری شدن به آن‌ها دست ندهد. این حالت‌ها از بخش داستانی، همکاری در برابر هوش مصنوعی تا رقابت‌های رو در رو متغیر هستند. وظیفه اصلی تو این بازی رنگ پاشیدن به در و دیوار و حریف است و برای این کار سلاح‌های جالبی از قلم‌مو و غلتک تا نارنجک رنگ‌پاش در اختیار هر فرد قرار داده می‌شود. به همین دلیل هر بازیکن می‌تواند با توجه به سبک بازی خود از رنگ پاشیدن روی دیگران لذت ببرد. اوج لذت اسپلتون ۲ زمانی است که رویدادهای اسپلت فست رخ‌داده و همه بازیکن‌ها را در دو گروه مقابل یکدیگر قرار می‌دهند. خوشبختانه کیفیت سرورها هم عالی هستند و تأثیر منفی روی تجربه مخاطبان نمی‌گذارند.

پارسا حسینی
Injustice 1 & 2

به نظر من اینجاستیس یکی از بهترین بازی های مولتی‌پلیر فایتینگ این چند سال اخیر است. طراحی شخصیت‌های عالی، مبارزات جذاب، داستان جذاب، ویلن‌های قوی و پروتاگونیست های متنوع همه و همه از نکات بارز بازی اینجاستیس هستند.شما برای شروع بازی نیاز به دانش زیادی ندارید، اگر هم دارید که چه بهتر. اینجاستیس برای جمع‌های چند نفره عالی‌ست و میتواند لحظات شاد و مفرحی را برایتان خلق کند. درکل اگر به دنبال یک بازی جذاب و سرگرم‌کننده و در عین حال سخت و چالشی هستید من به شما اینجاستیس را پیشنهاد می‌کنم. از نظر من هر دو نسخه بازی شایستگی حضور در لیست دارند.

ابوالفضل مولایی
CoD Black Ops 4: Blackout

اصولا اجازه داریم در لیست از یک بازی یاد کنیم، نه یک مود از بازی! اما در مورد Call Of Duty اینچنین نیست. بازی‌های تریارک همیشه دارای سه حالت بازی مختلف با تجربه کاملا متفاوتی هستند، اغلب این سه بخش شامل بخش مولتی، داستانی و زامبی‌ست؛ اما BO4 در میان خارها، به سان یک گل است. اشتباه برداشت نکنید، من جزو طرفداران بخش داستانی برای کاد بودم و هستم، اما همیشه که تکرار خوب نیست. زمانی که می‌توانیم یک قربانی برای هدف والاتر داشته باشیم! چرا که نه؟ بلک اپس ۴ به جای بخش داستانی پرتکرار و روایت داستان کلیشه‌ای سراغ سبک جدید و نفس‌دار بتل رویال می‌رود؛ و به جرئت می‌گویم که بهترین آن را می‌سازد. بلکآت برای من آیینه تمام چیزهایی‌ست که سالهاست درخواستش را داشتم. از زمان Cs و Wow و Dota، از زمان نسخه‌های اولیه کاد و بتلفیلد ما هیچ چیز تازه‌ای مانند بلکـآت نداشتیم. بله پابجی ابتدای این سبک و فورتنایت محبوب‌ترین آنهاست، اما به قطع هیچکدام بهترین نیستند.

بلکآت با تلفیق المان‌های بتل رویال با جهانی بسیار رنگی و سرزنده با طراحی نقشه نفس‌گیر، دقیق و پرجزئیات و در کنار همه اینها گان‌پلی‌ای عمیق تجربه‌ای را خلق می‌کند که من و دوستانم مطمئنا به این زودی‌ها فراموش نخواهیم کرد. بلکآت بعد از سال‌ها حس نوجوان ۱۳ ساله‌ای را در من شعله‌ور کرد که بعد از مدرسه یواشکی به گیم‌نت سر میزد و با اندک پولی که در جیب داشت ساعتی با دوستان خود از تمام دغدغه‌هایش جدا می‌شد.

علیرضا محزون
Battlefield V

عرضه‌ی Battlefield V با حواشی خیلی زیادی همراه شد؛ حواشی‌ای که EA مقصر اصلی بیشتر آن‌ها بود. در نهایت بازی نتوانست هنگام عرضه موفقیت‌های نسخه‌ی قبل را تکرار کند و خیلی‌ها از انجام یکی از بهترین شوترهای نسل هشت صرف نظر کردند.

شاید به جرئت بتوان گفت Battlefield V از هر نظر فوق‌العاده است. این عنوان توانست مود Grand Operations را که برای اولین بار در نسخه‌ی قبلی معرفی شده بود به کمال برساند تا بازیکنان بتوانند لذت حضور در یک عملیات چند مرحله‌ای را به بهترین شکل ممکن احساس کنند؛ عملیاتی که به لطف تخریب‌پذیری بالای محیط هیجان‌انگیزتر هم می‌شود. علاوه بر این‌ها این عنوان توانست به شکل عجیبی اهمیت کار تیمی و فداکاری برای هم‌تیمی‌ها را برجسته کند. اگر Battlefield V را تجربه کرده باشید حتما دیده‌اید هم‌تیمی‌هایتان (که اصلا آن‌ها را نمی‌شناسید) چگونه زیر آتش و گلوله، خود را به بدن نیمه‌جانتان می‌رسانند تا شما را نجات دهند.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *