گیمینگرویتی

ثبت نام

پیش‌نمایش بازی Ghostrunner 2 | ترکیب پارکور و موتورسواری

در چند سال اخیر علاقه گیمرها، به بازی‌هایی که چالش بیشتر مقابلشان قرار می‌دهد بیشتر شده است. تفاوتی ندارد که آن بازی در چه سبکی قرار داشته باشد؛ زیرا تجربه هر بازیی می‌توان سخت باشد. ابتدایی‌ترین حالت برای سخت کردن یک بازی آن است که درجه سختی‌های مختلفی برای بازی قرار دهید. اما بازی‌هایی که می‌خواهند تجربه متفاوتی ارائه دهند، سخت بودن آنها بیشتر مربوط به ساختار گیم‌پلی آن بازی‌می‌شود. عناوین سبک Souls Like، تعداد زیادی از بازی‌های Platformer و Rough Like در این دسته قرار می‌گیرند که اصولا به جای درجه سختی بالاتر ساختار گیم‌پلی سختی دارند. شما در این عناوین باید آزمون و خطاهای زیادی انجام بدهید و تعداد بسیاربالایی بمیرید تا مشکل کارتان را پیدا کنید و بازی را یاد بگیرید. بازی Ghostrunner هم دقیقا در همین دسته قرار می‌گیرد. قسمت اول بازی Ghostrunner که توسط استودیو One More Level ساخته‌شده بود به اندازه‌ای سخت بود که فقط 5 درصد از بازیکن‌ها توانستند تروفی پایان بازی را دریافت کنند! این بازی که در سبک FPS Platformer قرار دارد به زودی یک دنباله در 26 اکتبر دریافت می‌کند. به نظرمی‌رسد Ghostrunner 2 نه تنها قرار است بسیار پیشرفته تر از نسخه اول باشد؛ بلکه میزان سختی بازی دوبرابر شده است! پس شمشیر کاتانای خود را آماده کنید، دست رباتی خود را فعال کنید و نرم افزار خود را آپدیت کنید تا وارد محیط Cybervoid شویم. با پیش‌نمایش بازی Ghostrunner 2 از گیمین‌گرویتی همراه باشید.

فضاسازی، چشم‌نواز و بسیار زیبا

 

بازی Ghostrunner 2 در یک آینده دور با حال و هوای سایبرپانکی جریان دارد، که به جرات می‌گویم می‌تواند هر گیمری را شیفته خودش کند. اصولا حال و هوای سایبرپانک مورد پسند گیمرها قرار می‌گیرد و به همین دلیل بسیاری منتظر بازی Cyberpunk 2077 بودند. اما در مدت زمانی که Cyberpunk 2077 با مشکلات بسیار زیادی دست به گریبان بود، Ghostrunner در این سبک پادشاهی می‌کرد. شاید بتوان گفت که Ghostrunner یکی از بهترین عناوین سایبرپانکی تاریخ است. ساختمان‌های آسمان خراش، ماشین‌های پرنده، شرکت‌های شرور و کنترل کننده دنیا، نورهای نئون که در زمین خیس بازتاب می‌شوند، ربات‌های امنیتی و بسیاری از موارد اینگونه که یک فضای سایبرپانک را تعریف می‌کنند در اینجا وجود دارند. تمامی این عناصر به لطف گرافیک بسیار بالای بازی به خوبی هرچه تمام‌تر ساخته شده‌اند. این موضوع حتی در نسخه دوم بسیار بهتر شده و به لطف بهره‌گیری از قدرت کنسول‌های نسل نهم با بازی به مراتب زیباتری طرف هستیم. حتی تنوع محیطی بازی در این نسخه بسیار بیشتر شده‌است. با این‌حال هرچقدر که از فضاسازی بازی تعریف کنم نمی‌توانم حق مطلب را ادا کنم و بهتر است خودتان بازی را تجربه کنید تا در فضای آن غرق شوید.

 

گرافیک فنی، بسیار پیشرفته

نسخه اول Ghostrunner به صورت بین‌نسلی منتشر و جدا از گرافیک بصری بسیار بالایی که داشت روی کنسول‌های نسل قبل کمی با مشکل افت فریم دست و پنجه نرم می‌کرد. اما نسخه‌ نسل نهمی که روی PS5 و Series X منتشر شد کاملا بازی را عوض کرد. علاوه‌بر اضافه کردن قابلیت Ray Tracing از نرخ بروزرسانی 120 هرتز هم پشتیبانی می‌کرد. بازی Ghostrunner 2 هم تقریبا حالتی مشابه با نسخه اول دارد. اول این نکته را بگویم که بازی کاملا برای نسل نهم ساخته شده‌است. بازی در کنسول‌‌های PS5 و Series X از سه حالت گرافیکی Quality,Performance و High Frame Rate پشتیبانی می‌کند. در دو حالت اول بازی با نرخ 60 فریم بر ثانیه و در رزولوشن های 4K واقعی و 4K متغیر اجراع می‌شود که در حالت Quality ممکن است مقدار کمی افت فریم مشاهده کنید. اما در حالت High Frame Rate قضیه متفاوت است و بازی به صورت 120 فریم اجراع می‌شود و بین رزولوشن 1440p تا 1080p متغیر است. به نظر می‌رسد که بر خلاف نسخه اول بازی در هیچ کدوم از حالت های گرافیکی از Ray Tracing پشتیبانی نمی‌کند و این قابلیت فقط در نسخه PC وجود دارد. با این حال بازتاب‌های بازی از کیفیت خوبی برخوردار هستند. فقط یک مشکلی که در نسخه دمو بازی وجود دارد که احتمالا در نسخه نهایی رفع شود نبود قابلیت HDR است. در حال حاضر گزینه HDR در منوی بازی وجود ندارد که احتمالا در نسخه نهایی اضافه می‌شود. با تمامی این تفاصیر گرفیک بازی چه از دیدگاه بصری چه از نظر تکنینی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و می‌تواند با Cyberpunk 2077 رقابت کند!

 

گیم‌پلی، شمشیر کاتانا با چاشنی موتور!

اما می‌رسیم به گیم‌پلی بازی، جایی که تغیرات قابل توجهی به خود دیده است. هسته اصلی گیم‌پلی  تقریبا همان چیزی است که در نسخه اول شاهد آن بودیم. شما در نقش شخصیت Jack که یک انسان ارتقا یافته رباتی است و لقب Ghostrunner را دارد بازی می‌کنید. این ربات انسان‌نما یک شمشیر کاتانا در دست خود دارد و می‌تواند حریف‌های خود را از وسط نصف کند. یک‌سری تفاوت های جزئی در گیم مشاهده می‌شود، برای مثال در پرش و قلاب گرفتن در بازی عوض شده و اکنون شما می‌توانید با استفاده از بامپر چپ ضربات را دفاع کنید.

به همین دلیل قابلیت Deflect در این نسخه بسیار  بهتر و کاربردی‌تر شده است. اما هسته اصلی بازی همچنان همان نسخه اول است و شما تنها با خوردن یک ضربه می‌میرید. در اول بازی شما به دو قابلیت ویژه پرتاب Shuriken و Tempest دسترسی دارید  و بخشی از پازل‌های بازی را باید با آن دوقابلیت انجام دهید.

همچنین قابلیت جاخالی دادن همچنان وجود دارد و اینبار می‌توانید چندبار پشت سر هم جاخالی بدهید. اما مهم‌ترین تغیر بازی نسبت به نسخه اول چیزی نست جز اضافه شدن موتور که بسیار گیم‌پلی بازی را بسط می‌دهد. در نسخه دمو که فقط شامل مرحله اول بازی می‌شود شانس این را دارید که از موتور استفاده کنید. زمانی سوار موتور هستید انگار گیم پلی بازی به یک بخش دیگر تقسیم می‌شود. گاز موتور با تریگر راست است و با ضربدر می‌توانید سرعت موتور را زیاد کنید. در زمان کنترل موتور شما باید موانع را رد کنید و حواستان به میزان فاصله کسی که آن‌را تعقیب می‌کنید باشد چرا که آن نباید خیلی دور شود. همچنین برای از کار انداختن بعضی از موانع باشد از کاتانا استفاده کنید. در اصل سه چالش مهم در گیم پلی موتور بازی وجود دارد. رد شدن از موانع، شناسایی موقعیت درست استفاده از بوست و از کار انداختن موانع با کاتانا.

متاسفانه در نسخه دمو خیلی نمی‌توانید از این موتور دوست‌داشتنی لذت ببرید زیرا دمو خیلی زود تمام می‌شود. اما بعد از تجربه آن می‌خواهید هرجوری که می‌توانید پول کافی برای پیش‌خرید بازی را جور کنید! اگر نسخه اول را بازی کرده باشید احتمالا بدون هیچ مشکلی دمو را تمام کنید اما اگر دفعه اولتان باشد ممکن است بالای 70 بار بمیرید تا بازی دستتان بیاید.

 

موسیقی

در آخر بد نیست کمی هم به موسیقی بازی اشاره کنم. اگر با سبک موسیقی‌ فیلم‌های سایبرپانکی آشنا باشید می‌دونید که اکثر این موسیقی‌ها در سبک Retro Wave و EDM دهه هشتاد میلادی قرار می‌گیرند و طرفداران خاص خود را دارند. نسخه اول Ghostrunner که در زمینه موسیقی شاهکار کرده بود و کاملا با فضاسازی بازی همخوانی داشت. اکنون در Ghostrunner 2 هم شاهد قطعه موسیقی‌های بی کلامی هستیم که بیت آنها با شما صحبت می‌کند و کاملا حال و هوای تاریک محیط ‌های سایبرپانک را به شما القا می‌کند. اگر این سبک موسیقی را دوست دارید مطمعنا موسیقی‌های این بازی را دوست خواهید داشت.

 

نظر کلی در دیدگاه اولیه

در آخر باید یک جمع بعدی کلی از دمو بازی انجام دهم. کلیت بازی بسیار خوب و پالیش به نظر می‌رسد و به عنوان کسی که نسخه اول بازی را پلتنیوم کردم می‌گویم که سازندگان چیزی برایمان کم نگذاشتند. اگر می‌توانید با سختی این بازی کنار بیایید پیشنهاد می‌کنم حتما نسخه دمو بازی را تجربه کنید. اما برای نظر نهایی درمورد بازی بسیار زود است و باید تا انتشار نسخه نهایی بازی صبر کنیم.

 

بازی Ghostrunner 2 در تاریخ 4 آبان 1402 برای پلتفورم های PS5, Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *