گیمینگرویتی

ثبت نام

بررسی Core Combat Update بازی For Honor

شاید اگر اشتباهات Ubisoft در ابتدای نسل فعلی نبود، تعدادی از بازی‌های این شرکت می‌توانستند به مقبولیت بیشتری در میان عموم و منتقدان دست پیدا کنند. یکی از این بازی‌ها For Honor است که با ورود خود سبکی جدید در مبارزات با سلاح سرد را ارائه می داد. اگرچه ایده پشت این عنوان بسیار جالب بود، اما پیاده سازی انجام شده ایرادات فراوانی داشت. جدا از مشکلات مربوط به سرورها و عدم وجود سرورهای اختصاصی، که این بازی را تا مرز مرگ زودهنگام پیش برد، پیاده سازی گیمپلی دارای مشکلاتی بود که تعداد زیادی از آن‌ها به سبب پیشگام بودن این عنوان در سبک خود ایجاد شده بودند. باگ‌های مختلفی که در گیمپلی بازی وجود داشت سبب می‌شد تا بازیکنان از شیوه‌های نادرست مختلفی برای پیروزی استفاده کنند. این مشکلات به حدی جدی بودند که در تورنومنت برگزار شده در انتهای سیزن اول بازی، برنده نهایی (Alernakin) توانست به راحتی هر چه تمام تر و با استفاده از باگ‌ها، که هنوز کاملا شناخته و بالتبع منع شده نبودند،  بر رقیبان پیروز شود. پس از مدتی، مجموعه این باگ‌ها به عنوان Unlock tech در میان جامعه بازیکنان For Honor شناخته شد. با شروع سیزن دوم بازی و به خصوص با عرضه کاراکتر Centurion، میزان حاد بودن این موضوع خود را به طور کامل نشان داد.

در دوئل هستید و رقیبتان یک Centurion آگاه از Unlock Tech های کاراکتر خود است؟ تبریک می‌گوییم! می توانید با زدن اولین ضربه، کنترلر یا کیبورد خود را کنار گذاشته و به تماشای له و لورده شدن کاراکترتان بپردازید!

این مورد و موارد متعدد دیگر سبب شدند تا سازندگان بازی به فکر تغییر در گیمپلی و اصلاح آن باشند. به مرور، سیستم مبارزه اصلاح و Unlock Tech ها کم و کمتر شدند، مجموعه حرکات شخصیت ها و میزان آسیب وارده توسط آن ها اصلاح شد و اندک اندک، بازی‌ای که داشت خیلی زود به خط آخر می‌رسید، جانی دوباره یافت. پشتیبانی Ubisoft برای نجات For Honor از مهلکه و ادامه حیات را می‌توان بسیار خوب توصیف کرد. اکنون ۱۴ فصل از عرضه For Honor می‌گذرد. در این مدت موارد زیادی اصلاح شده و بهبود یافته‌اند، شخصیت‌های متعددی به بازی اضافه شده و تعداد قابل توجهی از شخصیت‌های قدیمی اصلاح گشته‌اند و در نهایت همه چیز در بهترین سطح ممکن از زمان عرضه بازی قرار دارد.

با این حال در یک بازی آنلاین سرویس محور، جایی برای رکود و توقف نیست. از این رو اصلاحات بازی کماکان ادامه دارند. آخرین و بزرگترین تغییر صورت گرفته در گیمپلی بازی که قصد بررسی آن را داریم Core Combat Update نام دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

مهم‌ترین هدف تغییرات صورت گرفته در بازی، سوق دادن آن به سمت حدس محور بودن به جای عکس العمل محور بودن است. از این رو ۱۰۰ میلی ثانیه اول تمامی ضربات نشان داده نمی‌شوند. این موضوع سبب شده است تا واکنش به ضربات به معنای واقعی کلمه سخت تر شود و از این نظر سازندگان به طور کامل به هدف خود رسیده اند. یکی دیگر از نتایج این موضوع، از بین رفتن میزان تاخیر در ضربات است؛ پیش از این، ضربات مختلف برای افراد مختلف و با توجه به سرعت اینترنت و میزان پینگشان، با تاخیری متفاوت نمایش داده می‌شدند. با تغییرات صورت گرفته، این تاخیر متفاوت از بین رفته و در صورتی که پینگ بازیکن کمتر از ۱۰۰ باشد، سرعت ضربات برای طرفین یکسان خواهد بود.

از موارد دیگر تغییر کرده، Frame Advantage ضربات سبک است. بدین معنا که قبل از این، اگر شما ضربه سبکی را به حریف وارد می‌کردید، امکان وارد کردن ضربه مجدد برای شما بیشتر از حریف بود؛ با تغییرات CCU اما، این موضوع به طور کامل برعکس شده است.

مورد تغییر یافته بعدی میزان استامینای مصرفی ضربات سبک است که هر ضربه ۳ واحد استامینای بیشتر و در مجموع ۹ واحد استامینا مصرف و ضربات سبک پشت سر هم به جز ضربه اول، ۶ واحد استامینا مصرف می‌کنند. این تغییر به سبب مقابله حدودی با آنچه به عنوان Light Spam( استفاده از ضربات سبک پشت سر هم) شناخته می‌شود صورت گرفته است.

جدا از تغییرات فوق، مسئله دیگری که به طور کلی تاثیر زیادی بر بازی گذاشته است، کاهش قابل ملاحظه آسیب وارده توسط ضربات مختلف است. این مورد سبب شده است که امکان زنده ماندن برای طرفین مبارزه بیشتر شده، مدت زمان نبردها طولانی‌تر شود و در نهایت بازیکن‌ها قابلیت مانور بیشتری برای ادامه مبارزه داشته باشند.

اگر بخواهیم ارزیابی کلی از تغییرات صورت گرفته داشته باشیم، می‌توان گفت که این موارد نبردها را دشوار تر کرده‌اند. درست است که افزایش میزان مصرف استامینا و کاهش میزان آسیب وارده توسط ضربات، برخی از استراتژی‌های اعصاب خردکن اتخاذ شده توسط بازیکنان را تا حدودی منسوخ می‌کند، اما از طرفی نیز می‌توانند در نبردهای سنگین، بازیکن را نیز به ستوه بیاورد.

جنگ، ما جنگ هستیم

پس از آنکه Apollyon سقوط کرد، مدت ها جنگ برقرار بود، با این حال صلح Heathmoor، آرامشی موقت را پدید آورد. آرامشی که تنها پوششی بود بر آن چه پشت پرده انتظار مردمان را می کشید. این بار دختری از جنس جنگ همگان را به سوی خود فرامی‌خواند.

آری، این Astrae بود که در میدان نبرد، رویایی از خدای Horkos دید که به او دستور می داد تا زره Apollyon را پیدا و بار دیگر جنگ سالاران تحت فرمان او را گرد هم آورد. و دیری نپائید که زیر فرمانش جمع شدند و در میان آن‌ها شاید Vortiger و محفلش ترسناکتر از همه می‌نمود…

آنچه خواندید برگرفته از معدود جملات و وقایع داخل بازی بود که در رابطه هیرو جدید بازی For Honor یعنی Astrae/ Warmonger در دسترس قرار داشتند.

شخصیت جدید بازی در ظاهر به مانند نسخه بسیار بهتری از Warden است و در عمل در دوئل کماکان ضعیف تر از او و در مودهای چند نفره، به لطف قابلیت‌هایش، بسیار بهتر از او عمل می‌کند. Warmonger را می‌توان همان چیزی دانست که علاقه مندان بهWarden  مدت‌ها انتظار آن را می کشیدند: یک شوالیه شمشیر زن که به معنای واقعی از شمشیرش استفاده می‌کند.

پس از آنکه Apollyon سقوط کرد، مدت ها جنگ برقرار بود، با این حال صلح Heathmoor، آرامشی موقت را پدید آورد. آرامشی که تنها پوششی بود بر آن چه پشت پرده انتظار مردمان را می کشید. این بار دختری از جنس جنگ همگان را به سوی خود فرامی‌خواند.

آری، این Astrae بود که در میدان نبرد، رویایی از خدای Horkos دید که به او دستور می داد تا زره Apollyon را پیدا و بار دیگر جنگ سالاران تحت فرمان او را گرد هم آورد. و دیری نپائید که زیر فرمانش جمع شدند و در میان آن‌ها شاید Vortiger و محفلش ترسناکتر از همه می‌نمود…

آنچه خواندید برگرفته از معدود جملات و وقایع داخل بازی بود که در رابطه هیرو جدید بازی For Honor یعنی Astrae/ Warmonger در دسترس قرار داشتند.

شخصیت جدید بازی در ظاهر به مانند نسخه بسیار بهتری از Warden است و در عمل در دوئل کماکان ضعیف تر از او و در مودهای چند نفره، به لطف قابلیت‌هایش، بسیار بهتر از او عمل می‌کند. Warmonger را می‌توان همان چیزی دانست که علاقه مندان به Warden مدت‌ها انتظار آن را می کشیدند: یک شوالیه شمشیر زن که به معنای واقعی از شمشیرش استفاده می‌کند.

از نظر نگارنده و با توجه به شباهت این دو کاراکتر بازی، بد نیست قیاسی بین این دو در مودهای مختلف داشته باشیم.

در دوئل و به لطف Shoulder Bash، Warden کماکان یکه تاز است و اگرچه از ضربات زنجیره ای متنوعی برخوردار نیست، اما به لطف این Unreactable Offense (ضربه هجومی غیر قابل واکنش) کماکان در صدر جدول بهترین‌ها به سر می برد. Warmonger اما روی دیگر سکه است. اگرچه این کاراکتر نیز دارای Bash است، اما نمی‌تواند آن را به یکدیگر متصل کند و حریف را در تله بیاندازد. از طرف دیگر Warmonger دارای ضربات متنوعی است که دست او را در بازی بسیار باز می‌گذارد و آن را از حالت کاملا تک بعدی Warden خارج می کند. اما با این حال در نبرد تن به تن و در شرایطی مساوی، کفه ترازو به سمت Warden می چربد.

در مودهای چند نفره و بر خلاف دوئل، Warmonger بسیار وحشتناک به نظر می‌رسد. قابلیت‌های اختصاصی این کاراکتر (با نام Corruption)، این امکان را به بازیکن می دهند تا در صورت قرار گرفتن در نبردهای نابرابر، بتواند دشمنان را ایزوله کرده و تک تک آن‌ها را از پای در بیاورد؛ مگر اینکه حریفان تمایل داشته باشند تا در ازای از دست دادن خط سلامتی خود به صورت پیوسته، به سلامتی Warmonger بیافزایند!

به طور کلی Warmonger را می توان شخصیتی قدرتمند و کار آمد در تمام مود های بازی دانست که اگرچه شاید در صدر لیست قوی ترین کاراکترها قرار نگیرد، اما به خودی خود از جایگاه قابل قبولی برخوردار است.

به عنوان سخن آخر می توان گفت که بازی For Honor هم اکنون در یکی از بهترین دوره های عمر خود به سر می‌برد. بالانس بازی در بهترین سطح ممکن قرار دارد و از مشکلات فصل‌های اولیه خبری نیست. از طرفی کاراکتر اضافه شده به بازی، چیزی است که تعداد زیادی از بازیکنان انتظار آن را می‌کشیدند، از این رو می‌توان این عنوان را کاملا به مخاطبان این بررسی پیشنهاد داد. با این حال هنوز یک سوال باقی مانده است:

پشتیبانی Ubisoft از این بازی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ این، چیزی است که هنوز جوابی برای آن نداریم…

بازبینی تصویری:

Daubeny کجاست؟!

طراحي Warmonger به معنای واقعی کلمه خارق‌العاده است!

Vortiger کماکان ترسناک است

بخشی از مجموعه حرکات Warmonger

Featهای اصلی Warmonger

سخن

نکات مثبت

نکات منفی

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *